- Ikä
- 39
jos otat tarpeeksi pitkän jakson miltä tahansa aikaväliltä 1kk:n euribor on halvempi kuin 3kk:n, 3kk:n on halvempi kuin 6kk:n jne. Ettikää joku ahkera graafi jostain
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kukaan maksa 17 000€:n lainaa 20v:D.
Kai se on fiksuinta pitää lyhennys pienenä ja tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä silloin kun se on mahdollista ja järkevää.
Toivottavasti EKP ei laske korkoja jos inflaatio jyllää, koska se osoittaisi suoraan, että eurooppa olisi jenkkien talutushihnassa.
jos otat tarpeeksi pitkän jakson miltä tahansa aikaväliltä 1kk:n euribor on halvempi kuin 3kk:n, 3kk:n on halvempi kuin 6kk:n jne. Ettikää joku ahkera graafi jostain
Mulla pitäisi olla kämppä maksettu tän joulukuun liksan jälkeen saapa nähdä. Ensvuoden törsäystä ei voi sitten mikään estää:D. Täytyy taas katsella tilannetta eteenpäin 2009.No ei maksa ei, sillähän mä sanoinkin, ettei 17.000 euron lainan lyhennykset mikään mitätön kuluerä ole.
Ennemmin mä otan tulevaisuudessa tuon 17.000 euroa vaikka sijotiuslainaa kuin autolainaa. Odotusarvo jälkimmäisen kohdalla kun on takuulla negatiivinen, sekä ostetun tavaran arvon että kulujen kannalta. ;)
Mitäs mieltä immeiset tästä, että 12kk euribor on kohta 5.5%?
Itse uskon, että tämä piikki jää aika väliaikaiseksi. Aika hyvin tässä korot on viimeiden vuoden aikana heiluneet.
Emännän laina on sidottu prime-korkoon (OP, 5% tasan) tällä hetkellä. Kannattaisikohan hyökätä lyhyen koron piiriin (1kk) vai pysyä edelleen primessä. Prime voi olla ihan ok nouseviin korkoihin, tosin 1kk euribor on 0,5% edullisempi.
Otin asuntolainaan vähän aikaa sitten korkokaton. OK, maksoi muutaman tonnin, mutta eipähän tarvitse yöuniaan menettää koronnousun takia.
Lainaa 150k€, katto 5%/5 vuotta, kesällä joskus otin, mukä lie korot olleet. Maksoi runsaat 3k€. Eli jos korko runsaat 2 vuoden ajan 6% pinnassa, on katto maksanut itsensä takaisin.
Juu siis kyllähän siellä varmasti laskevat mutta ei olisi ensimmäinen kerta milloin ennustukset menevät mönkään...Hyvän diilin ainakin pankkisi teki. Eiköhän siellä meitä viisaammat laske näihin todennäköisyyksiä...
Hyvän diilin ainakin pankkisi teki. Eiköhän siellä meitä viisaammat laske näihin todennäköisyyksiä...