Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
– Itse asiassa jo deltaviruksesta lähtien itämisaika on ollut niin lyhyt, ettei tartunnanjäljityksellä ole kyetty uusia tartuntoja estämään, ja omikron-kannoilla itämisaika on edelleen lyhentynyt, Järvinen lisää.


Silti oli saatava passi. 🤡
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, tästä sais aivan tolkuttoman pitkän ja hyvänkin keskustelun aikaiseksi. Ehkä pähkinänkuoressa:

Koronapassia ja mitään noita muita älyttömyyksiä en hyväksynyt. En siis ottanut rokotteita, enkä sitä kautta "hyväksynyt" menettelyä. MUTTA ei sillä paljoa ollut väliä. Käytännössä vaikeutin omaa elämääni puolisen vuotta. Toki olen iloinen, etten riskeerannut mitään rokotteiden kanssa.

Se, hyväksytäänkö tuollaista jatkossa vai ei, on sen 80 % harteilla, joille tämä keikka meni läpi, enemmän tai vähemmän. Itsestä ainakin tuntuu todella haastavalta nostaa tätä aihetta enää kenenkään kanssa pöydälle, koska vastapuolella on selkeesti niin iso tarve unohtaa koko asia.
Kyllä se niin taitaa kumminkin olla, että se on niiden päättäjien harteilla jotka sattumalta on päätäntävastuussa. Näitä edustuksellisen demokratian ongelmia kun kansalla ei ole vaikutusmahdolisuutta kuin 4v välein. Esim jos kansa olisi sanonut jyrkän ein passeille ja ollut menemättä ravintoloihin kokonaan, olisi Kiuru et al. olleet vain tyytyväisiä, ehkä olisivat vähän tukiaisia myöntäneet ravintolayrittäjille veronmaksajien taskusta jottei ihan mahdotonta konkurssiaaltoa olisi tullut.

Sitten jos vihjaat hyväksymättä jättämisellä johkin enempi suoran toiminnan linjaan, niin voitanee kysyä, mitä ketjun anti-covidhulluus rambot tekivät estääkseen homman lähtemisen käsistä? Avautui tuohtuneena pakkiksella ja skippasi rokotteet..?
 
Kyllä se niin taitaa kumminkin olla, että se on niiden päättäjien harteilla jotka sattumalta on päätäntävastuussa. Näitä edustuksellisen demokratian ongelmia kun kansalla ei ole vaikutusmahdolisuutta kuin 4v välein. Esim jos kansa olisi sanonut jyrkän ein passeille ja ollut menemättä ravintoloihin kokonaan, olisi Kiuru et al. olleet vain tyytyväisiä, ehkä olisivat vähän tukiaisia myöntäneet ravintolayrittäjille veronmaksajien taskusta jottei ihan mahdotonta konkurssiaaltoa olisi tullut.

Sitten jos vihjaat hyväksymättä jättämisellä johkin enempi suoran toiminnan linjaan, niin voitanee kysyä, mitä ketjun anti-covidhulluus rambot tekivät estääkseen homman lähtemisen käsistä? Avautui tuohtuneena pakkiksella ja skippasi rokotteet..?
Ymmärrän pointin, mulla vain on tästä eri näkemys. Se jyrkkä ei olisi kuulunut sanoa jo massarokotuksille keväällä -21. Poliitikot olisivat huomanneet, että OK tämä ei mene läpi ja passin kanssa turha lähteä häröilemään koska rokotettakaan ei niin moni ottanut. En perusta tätä mihinkään faktaan, pelkästään logiikkaan ja mutuun.

Nyt oli niin massiivinen pelkokampanja päällä, että se sai jengin haluamaan rokotteet, mikä puolestaan mahdollisti passin, joka mun arvion mukaan oli joka tapauksessa tarkoitettu eräänlaiseksi compliance-testiksi.

Mun toive siis edelleen on, että jatkossa tällaiset huijaukset ei menisi läpi vastaavalla tavalla. Ja se siis nähdäkseni on kansan tilannetajun varassa.
 
Sitten jos vihjaat hyväksymättä jättämisellä johkin enempi suoran toiminnan linjaan, niin voitanee kysyä, mitä ketjun anti-covidhulluus rambot tekivät estääkseen homman lähtemisen käsistä? Avautui tuohtuneena pakkiksella ja skippasi rokotteet..?
Tohon vielä: mulla oli muutamia helvetin hankalia keskusteluja mm. oman faijan ja ystävien kanssa tästä aiheesta. Uskomatonta että sun koko elämäsi ajalta tutut ihmiset rupeaa solvaamaan sua eivätkä suostu enää keskustelemaan asiasta kun esität omat järkiperäiset argumentit rokotteen skippaamiselle. Onneksi esim. puoliso ymmärsi, eikä tarvinnut mitään aviokriisiä tällaisen takia käydä läpi. Uskon että moni kävi.

Mulle tämä tänne kirjoittelu oli aika hyvä oman henkisen tilanteen tasapainottaja. Oli hyvä huomata että ei ollut aivan yksin asian kanssa. En mä ajatellut että, enkä ajattele vieläkään että covid-ilmiössä olisi tarvittu lisää julkisia antagonisteja tai että tänne kirjoittelu olisi kääntänyt tarpeeksi päitä. Omalla kohdalla oli myös niin että siinä olisi voinut mennä firmalta liiketoimet vituiksi olemalla millään tavalla julkisesti kuuluvilla. Ne, ketkä mm. ylireagointia, rokotteita ja passeja kritisoi, sai niin vitusti sitä paskaa niskaan.

Samalla tavalla voisi kysyä, mitä yksittäinen saksalainen olisi voinut tehdä, jotta holokaustin uhrimäärä olisi jäänyt johonkin marginaaliin. Mä en usko että juurikaan mitään. Yksittäiset ihmiset saattoivat pelastaa toiminnallaan yksittäisiä ihmishenkiä, mutta isossa kuvassa enemmistö hyväksyi, eikä vastustanut valtaapitävien tyranniaa, ja se mahdollisti kansanmurhan. Tässä oli todella paljon samaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom