Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Olikohan makhak linkannu tähän ketjuun muutama pvä sitten esim

En ole nähnyt kuin kontekstista irroitettuja ja cropattuja taulukoita. Kun niitä liittää on hyvä laittaa myös linkki siihen sivuun missä tilastot ovat olleet.

Esimerkiksi tässä alla tilastokeskuksen taulukot, jossa 2005 alkaen kuolleisuus on noussut 2019 kohdalla kuolleisuus laski ja koronan alkaessa lähtenyt nousemaan ja jatkaa aika jyrkkää nousua. En tarkoita tällä, että kuolleisuus on noussut VAIN koronan takia, mutta ajoitus on tärkeää.

Olikohan makhak linkannu tähän ketjuun muutama pvä sitten esim
Kokonaiskuolleisuus-viikoilla-40-20-vuosina-2017-2022-1024x613.webp

Ei ole koronan päälle, koska influnessakuolemat hävisivät mystisesti koronavuosina. En ole moneenkaan koronarokotteita pelkäävään törmännyt. Sen sijaan olen törmännyt todella moneen, jotka eivät niitä tarvitse.

Puhut paljon asioista joista sinulla ei ole näyttöä. Enkä usko, että tällä foorumilla on ketään kuka voi sanoa, että kuka tarvitsee mitäkin terveydenhuoltoa =D

Puhut paljon asioista joista sinulla ei ole näyttöä. Enkä usko, että tällä foorumilla on ketään kuka voi sanoa, että kuka tarvitsee mitäkin terveydenhuoltoa =D
Mikä ihmeen kommentti tämä nyt on? Jokaisella on oikeus päättää joko ottaa tai olla ottamatta vastaan tarjottua hoitoa tai lääkitystä eli ihan jokainen meistä päättää niiden tarpeen itse. Kyse on perustuslaillisesta itsemääräämisoikeudesta.

Mikä ihmeen kommentti tämä nyt on? Jokaisella on oikeus päättää joko ottaa tai olla ottamatta vastaan tarjottua hoitoa tai lääkitystä eli ihan jokainen meistä päättää niiden tarpeen itse.

Se kommentti oli vastaus tähän asiantuntevaan kommenttiisi "Sen sijaan olen törmännyt todella moneen, jotka eivät niitä tarvitse."

En ole nähnyt kuin kontekstista irroitettuja ja cropattuja taulukoita. Kun niitä liittää on hyvä laittaa myös linkki siihen sivuun missä tilastot ovat olleet.

Esimerkiksi tässä alla tilastokeskuksen taulukot, jossa 2005 alkaen kuolleisuus on noussut 2019 kohdalla kuolleisuus laski ja koronan alkaessa lähtenyt nousemaan ja jatkaa aika jyrkkää nousua. En tarkoita tällä, että kuolleisuus on noussut VAIN koronan takia, mutta ajoitus on tärkeää.

Kuolleisuus | Suomen kuolleisuus kasvoi alkuvuonna enemmän kuin moneen vuoteen – voi laskea vauvojen elinajanodotetta https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008898394.html

Jos kuolleisuus pysyy tänä vuonna samana, niin meillä on tänä vuonna 63700 kuolemaa. Esimerkiksi 2018 Suomessa kuoli 53000 ihmistä. Kuolleisuus Suomessa lähti nousuun toukokuussa 2021 (lähde hesari, voin antaa siihenkin linkin). Vuonna 2020 Suomessa ei ollut yhtään ylikuolleisuutta.

Edit. Eri hypoteeseja miksi kuolleisuus on noussut:

Suuret ikäluokat ovat tulossa "parhaaseen kuolinikään".

Koronarajoitukset tappavat ihmisiä viiveellä.

Koronarokotteet aiheuttavat ylikuolleisuutta.

Koronarokotteita ei ole annettu riittävän monta riskiryhmäläisille.

Noista voi valita parhaan selityksen joka sopii omaan maailmankuvaan. Itse höyrypäisenä foliohattuna uskon että noi johtuu piikeistä.

Viimeksi muokattu:
THL:n laskelmien mukaan, jos tilanne pysyy tämän tyyppisenä tai vähän lievempänä, niin tarvitaan 94 000 rokotetta, että saadaan yksi sairaalahoitojakso säästettyä, sanoo Järvinen.

Mitä vittua 🤣 94000 piikkiä että yksi sairaalahoitojakso saadaan säästettyä!!

Turvavyön käyttö on käsittääkseni lakisääteinen, koronarokotus ei, kuten ei minkään muunkaan lääkkeen käyttö.

Noh en tarkoittanut lakia vaan sen ominaisuuksia jos sattuu jotain tai sattuuko. Laajennetaan toki globaaliksi, koska kaikissa maissa turvavöitä ei laki määrää, mutta ajatus on sama. Tai mites tetanus rokote tai muut vastaavat mitä annetaan jo lapsille?

Noh en tarkoittanut lakia vaan sen ominaisuuksia jos sattuu jotain tai sattuuko. Laajennetaan toki globaaliksi, koska kaikissa maissa turvavöitä ei laki määrää, mutta ajatus on sama.
Jos se ei olisi lakisääteinen, niin sitten sama periaate pätisi kuin koronarokotteeseen. Jokainen määrittelee tarpeen itse.

Lapsille vanhemmat määrittelevät heidän rokotteiden tarpeensa.

Kun näitä turvavyö ja ajokortti -vertauksia aina välillä esiintyy, niin kertauksena: Autolla ajaminen ei ole fundamentaalinen ihmisoikeus. Kehollinen itsemääräämisoikeus on fundamentaalinen ihmisoikeus.

Siksi koronarokotekkaan ei ole pakollinen.

Siksi koronarokotekkaan ei ole pakollinen.
Eli toisin sanoen meillä on hyvin erilainen käsitys siitä mitä tarkoittaa vapaaehtoinen tai pakollinen. Onko rokote pakollinen vai vapaaehtoinen jos menetät työpaikkasi sen takia? Jos et pääse baariin ilman piikkejä? Jos sinua sakotetaan rokottamattomuuden takia? Jos sinut vangitaan? Jos sinut teloitetaan?

Vapaaehtoinen mielestäni tarkoittaa sitä että sinua ei yhtään millään tavalla painosteta rokotteisiin.

Joku riittävän sekaisin oleva voi sanoa että rokote ei ole pakollinen edes silloin kun sinua uhataan teloituksella. "Koska sähän saat valita itse teloitetaanko sut vai otatko rokotteen".

Mihin sinä itse vedät pakollisuuden rajan?

Back
Ylös Bottom