Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Alkuun täytys todeta, että immuniteetti on ihan törkeän monimutkainen asia ja sitä sanaa heitellään tietenkin covidista puhuttaessa kuin vierasta sikaa ympäriinsä.

Itse olen ymmärtänyt sen niin, kun puhutaan että covid-rokotteet (erityisesti mRNA) laskee / haittaa kehon luontaista imminuteettia, niin siinä viitataan usein ilmiöön nimeltä Original Antigenic Sin:

Eli teoriassa, kun rokote "kouluttaa" kehoa vastaamaan tietyntyyppiseen taudinaiheuttajaan, taudinaiheuttajan tulevaisuudessa muuntuessa, rokotteesta ei enää ole samaa hyötyä kuin aiemmin tai se voi olla jopa haitallinen. Eli jos meillä on nopeasti muuntuva taudinaiheuttaja, niin ihan perustellusti voisi ajatella että ei kannata ottaa ainakaan mrna-rokotetta, joka on räätälöity kouluttamaan kehoa vastaamaan hyvin spesifiin taudinaiheuttajaan.

Nyt kun me edelleen tiedetään että immuniteetti on monimutkainen järjestelmä ja toimii eri ihmisillä hyvinkin eri tavoin, niin voi olla että meillä on ihmisryhmiä joiden olisi ehkä kannattanut jättää se rokote ottamatta, etenkin sitä viruksen leviämistä estävää efektiä ei nyt saatu. Me vain ei tässä vaiheessa tiedetä, keitä nämä ihmiset ovat ja onko heitä edes siinä määrin että se tulee ilmi missään tutkimuksissa..

Täällä forumilla ainakin on jo paljon kokemuksia, mitä omikron aiheuttaa silloin, kun piikkiä ei ole ja kovin monilaisia tautikokemuksia on. Eli sekin just kuvastaa sitä miten monimutkainen tämä asia on.
Mukavaa kuulla kun jollekkin muulle on jäänyt OAS mieleen. Tuo ilmiöhän on hyvin tutkittu eikä mitään huuhaata nimestä huolimatta.

Myöhemmin nähdään, miten käy kun valtavat ihmismassat piikitetty lyhyellä aikavälillä ja immuniteetti treenattu hyvin kapealla tavalla mRNA lääkkeellä. Voi olla että ens talvena porukkaa sairastuu taas isot määrät ja ralli jatkuu.

Mukavaa kuulla kun jollekkin muulle on jäänyt OAS mieleen. Tuo ilmiöhän on hyvin tutkittu eikä mitään huuhaata nimestä huolimatta.

Myöhemmin nähdään, miten käy kun valtavat ihmismassat piikitetty lyhyellä aikavälillä ja immuniteetti treenattu hyvin kapealla tavalla mRNA lääkkeellä. Voi olla että ens talvena porukkaa sairastuu taas isot määrät ja ralli jatkuu.

Niin mun sairaalassa töissä oleva kaveri näkee päivittäin tätä touhua ja kärsii itekki nyt vähän väliä lastentaudeista ku 2 piikkiä alla. Ennen ei juurikaan saikutellu. Toivoo et sais koronan ni ei tarvis miettiä tuleeko 3 piikki eteen ainekaa ihan heti. Just tänääki sano et varsinki vanhuksia lapataa osastolle määrittelemättömillä diagnooseilla. Niillähä se oma immuunipuolustus oli jo paska ennen piikkejäkin

Sä oot lukenut vähän eri medioita näköjään kuin minä. En ole missään nähnyt, että riskiryhmään kuuluva nuori henkilö joutuu teholle. Olen kyllä nähnyt väitteen minkä mukaan riskiryhmään kuluvalla on suurempi todennäköisyys saada vakava tautimuoto ja rokotetulla todennäköisyys saada lievempi tautimuoto. Tämä ei tarkoita sitä, että joka ikinen rokottamaton joutuu teholle ja joka ikinen rokotettu selviää vähällä. Hieman yksinkertainen ajattelutapa katsoa yksittäistapauksia ja tehdä jälkiviisaita päätelmiä.

Näytäs jotain todisteita siitä, että rokottamattomuus on kääntäen verrannollinen taudin ilmentyvyyteen.

Flunssa ei ole poliittinen ja epidemia / pandemia on olleet ihan todellisia. Se mikä tässä on mennyt vituiksi, on ihmisten ylireagointi tautiin ja päättäjien reagointi siihen ylireagointiin.

En näe enää yhtään syytä ottaa uutta piikkiä, koska näyttää siltä, että ihan maailmanlaajuisesti tästä teatterista ollaan päästämässä irti. Joka paikassa rajoitukset vähenee ja maskisuositukset poistuu siitäkin huolimatta, että tautia esiintyy koko ajan enemmän.
No muija joutunu jäämään sairaalaan pariin kertaa normi flunssasta ei saa henkeä nii tukossa, nyt ei mitään. Nii no omasta piiristä tiedän n 10 tapausta osa rokotettu osa ei, ja hyvin mennyt yhteen tauti lievä jos ei rokotetta.

Eikös se vakava muoto just ole sitä että kotona ei enää oikein pärjää, mikäs vakava se on jos kotona pystyy sairastaa?

Kyllä mä uskon ennemmi omia silmiä kuin median väittämiä.

Ja tosta jälkiviisaudesta, hoin jo vuosi , yli vuosi sitten lampaat kusisukassa pikku viruksesta, nyt kun se omalle kohdalle , lähipiirille tuli jos rokottamaton nii todellakin pikku flunssa ei muuta.

Juurihan sulle esitin että mitä enemmä rokotetaan sitä enemmän tauti leviää ja toisin päin!

Palstalla moni laittanu tästä jo faktaa ei jaksa kaivaa et usko kumminkaan.

Niin mun sairaalassa töissä oleva kaveri näkee päivittäin tätä touhua ja kärsii itekki nyt vähän väliä lastentaudeista ku 2 piikkiä alla. Ennen ei juurikaan saikutellu. Toivoo et sais koronan ni ei tarvis miettiä tuleeko 3 piikki eteen ainekaa ihan heti. Just tänääki sano et varsinki vanhuksia lapataa osastolle määrittelemättömillä diagnooseilla. Niillähä se oma immuunipuolustus oli jo paska ennen piikkejäkin
Tässä OAS jutussahan on se ikävä puoli, että jos ensin otetaan jabit, niin se immuniteetti voi lukkiutua siihen oppiin. Jos saat sitten tartunnan niin elimistö vastaa sillä rokotteen opettamalla tempulla. Uudestaan ja uudestaan. Tilanne on parempi, jos saat ensin tartunnan ja sitten otat rokotteen.

Vuotava rokote on se juurisyy tähän OAS ongelmaan. Tässä kohtaa mRNA on epic fail.

No muija joutunu jäämään sairaalaan pariin kertaa normi flunssasta ei saa henkeä nii tukossa, nyt ei mitään. Nii no omasta piiristä tiedän n 10 tapausta osa rokotettu osa ei, ja hyvin mennyt yhteen tauti lievä jos ei rokotetta.

Eikös se vakava muoto just ole sitä että kotona ei enää oikein pärjää, mikäs vakava se on jos kotona pystyy sairastaa?

Ja tosta jälkiviisaudesta, hoin jo vuosi , yli vuosi sitten lampaat kusisukassa pikku viruksesta, nyt kun se omalle kohdalle , lähipiirille tuli jos rokottamaton nii todellakin pikku flunssa ei muuta.

Juurihan sulle esitin että mitä enemmä rokotetaan sitä enemmän tauti leviää ja toisin päin!

Ohhoijaa. Toi on kyllä hankala tilanne, kun ihminen on jumissa siinä, että media valehtelee kaikesta. Sit otetaan mieluummin se oma hyvin hyvin kapea otanta, katsotaan sitä vielä sen väristen lasien läpi mikä parhaalta näyttää ja uskotaan sitä. Jos mä katsoisin maailmaa samalla tavalla, niin tekisin esimerkiksi sellaisen väitteen, että rokotteesta ei voi tulla vakavia haittavaikutuksia. Uskon mieluummin omia kokemuksiani kuin median valheita.

Niin sä esitit, että mitä enemmän rokotetaan, sitä enemmän leviää ja mä esitin, että se ei tapahdu rokotteesta johtuen, vaan siitä huolimatta.

Niin sä esitit, että mitä enemmän rokotetaan, sitä enemmän leviää ja mä esitin, että se ei tapahdu rokotteesta johtuen, vaan siitä huolimatta.
No mikäs se on rokotteen pointti sitten edes enää on? Ei estä selkeesti tartuntaa, eikä estä leviämistä ja oireet samanlaiset mitä rokottamattomilla. Eihän se toimi mitenkään.

Juurikin pari päivää sitten juttelin kaverin kanssa, joka on aika all in näiden rokotteiden suhteen ja edelleen jaksoi vaan verrata isorokkoon ja sitä vastaan rokottamiseen. Että rokotepakko kehiin ja silleen.

Isorokonkin kanssa näkyy nimittäin käyneen juurikin niin, että kun alettiin rokottamaan niin se hommahan ratkes siihen. Eiku..

No mikäs se on rokotteen pointti sitten edes enää on? Ei estä selkeesti tartuntaa, eikä estä leviämistä ja oireet samanlaiset mitä rokottamattomilla. Eihän se toimi mitenkään.
No pointtia on hyvin vähän, kuten olen toivottavasti antanut ymmärtääkin. Kyllähän siitä jonkinlaista dataa on, että rokote vaikuttaa todennäköisyyteen saada vakava tautimuoto. Tosin en ole aikoihin seurannut koko koronatouhuja, eli en tiedä miten omikronin kohdalla. Se nyt on joka tapauksessa lievempi ja rokotteista entistä vähemmän hyötyä.

Tuota en kyllä purematta niele, että rokotus aiheuttaa niitä tartuntoja. Se ei johdu siitä, että mulla olisi joku agenda rokotusten puolesta, vaan siitä, että väitteen esittäjillä on. Pitänee tutustua aiheeseen.

No pointtia on hyvin vähän, kuten olen toivottavasti antanut ymmärtääkin. Kyllähän siitä jonkinlaista dataa on, että rokote vaikuttaa todennäköisyyteen saada vakava tautimuoto. Tosin en ole aikoihin seurannut koko koronatouhuja, eli en tiedä miten omikronin kohdalla. Se nyt on joka tapauksessa lievempi ja rokotteista entistä vähemmän hyötyä.

Tuota en kyllä purematta niele, että rokotus aiheuttaa niitä tartuntoja. Se ei johdu siitä, että mulla olisi joku agenda rokotusten puolesta, vaan siitä, että väitteen esittäjillä on. Pitänee tutustua aiheeseen.
Mikäs agenda meillä on?? Epänormaalia olla vähä skeptinen, kun media jää valheista jatkuvasti kiinni?

Onhan tuo ihan virallisesti sanottu että jatkuva rokottaminen voi aiheuttaa immuniteetin heikkenemistä. Enkä sano että kaikille rokotetuille tulee nyt immuunikato ja kuolevat muutaman vuoden päästä johonkin mitättömään infektioon. Mutta ihan päästä ei tuo väite immuunikadosta ole heitetty.

Onhan tuo ihan virallisesti sanottu että jatkuva rokottaminen voi aiheuttaa immuniteetin heikkenemistä. Enkä sano että kaikille rokotetuille tulee nyt immuunikato ja kuolevat muutaman vuoden päästä johonkin mitättömään infektioon. Mutta ihan päästä ei tuo väite immuunikadosta ole heitetty.
Pahimillaan osa porukasta jotka ottaa piikkejä sairastuu HIV

Pahimillaan osa porukasta jotka ottaa piikkejä sairastuu HIV
Oon tän teorian kuullut ja pitänyt koko ajan mahdollisena että tuo piikki on jokin massatuhonta-ase, mutta en ainakaan vielä ole nähnyt sellaista dataa että noin tulisi käymään.

Jumalaton määrä korruptoitunutta läpimätää paskaa tuohon joka tapauksessa liittyy.

Mikäs agenda meillä on?? Epänormaalia olla vähä skeptinen, kun media jää valheista jatkuvasti kiinni?
Kuten mistä valheista? Mä luen kyllä mediaa ihan eri tavalla kuin sinä. Mulle on ihan normaalia, että en niele ihan kaikkea mitä siellä sanotaan, koska mediallakin voi olla ensinnäkin väärää tietoa ja toiseksi toimittaja voi esittää asian omaan maailmankuvaan paremmin istuvalla tavalla. Jätän asioita tavallaan vähän hautumaan. Se, että media on jossain asiassa väärässä, ei tarkoita että ne valehtelee.

Mun ratkaisu tähän ongelmaan ei missään tapauksessa ole alkaa tutkia vaihtoehtomedioita. On jotenkin niin vinksahtanutta ajatella, että valtamedia valehtelee, joten luen totuuden vaihtoehtomediasta mikä valehtelee vielä vitusti enemmän ja täysin tarkoituksella.

Kuten mistä valheista? Mä luen kyllä mediaa ihan eri tavalla kuin sinä. Mulle on ihan normaalia, että en niele ihan kaikkea mitä siellä sanotaan, koska mediallakin voi olla ensinnäkin väärää tietoa ja toiseksi toimittaja voi esittää asian omaan maailmankuvaan paremmin istuvalla tavalla. Jätän asioita tavallaan vähän hautumaan. Se, että media on jossain asiassa väärässä, ei tarkoita että ne valehtelee.

Mun ratkaisu tähän ongelmaan ei missään tapauksessa ole alkaa tutkia vaihtoehtomedioita. On jotenkin niin vinksahtanutta ajatella, että valtamedia valehtelee, joten luen totuuden vaihtoehtomediasta mikä valehtelee vielä vitusti enemmän ja täysin tarkoituksella.
Mites esim tuo tiduksen linkki, tekniikan maailma,. Piikithän piti olla turvallisia?

Kannattaa uskoakkin mieluummin omia silmiä kun mediaa. Koska median mukaanhan sukupuoliakin on enemmän kuin kaksi. Ja se nyt on täyttä disinformaatiota

Viimeksi muokattu:

Ja silti Media lobbaa 4 piikkiä!

Eikö ole ristiriitaista, vai onko aamulehti myös "valemedia"?

Mites esim tuo tiduksen linkki, tekniikan maailma,. Piikithän piti olla turvallisia?
Niin jossain lukee ettei ne ole turvallisia, on osoitus siitä, että valtamedia on valehdellut? Mä en ymmärrä miten mulle on syntynyt valtamediaa lukemalla sellainen käsitys, että mikään lääke ei ole täysin turvallinen ja kaikella voi olla haittavaikutuksia.

Ja mitä tulee siihen teidän rokotevastaiseen agendaan, niin ihanko toissaan väität ettei sellaista ole? Miten tässä on omallakin kohdalla käynyt, niin en ole ikinä tyrkyttänyt yhtäkään piikkiä kenellekään, mutta sen sijaan saanut olla tässä ketjussa jatkuvasti puolustelemassa omaa linjaani piikkien kanssa. Äskenkin esitit ihan vain hyvää hyvyyttäsi varoituksena, että piikin ottaneet saa hivin, vaikka niin ei ole ikinä tapahtunut, eikä sulla ole mitään millä todistaa väitteesi. Kirjoitit sen, koska se sopii sun agendaan. Mulle ei tulisi mieleenkään jakaa huhupuhetta totuutena.

Ja silti Media lobbaa 4 piikkiä!

Eikö ole ristiriitaista, vai onko aamulehti myös "valemedia"?
Siis hetkinen, vittu mitä? Me luetaan todellakin mediaa täysin eri tavalla. Mun mielestä tuon uutisen sanoma oli, että neljännestä piikistä ei ole mitään hyötyä ja uutista varten haastatellut asiantuntijat eivät sen ottamista kannata.

Niin jossain lukee ettei ne ole turvallisia, on osoitus siitä, että valtamedia on valehdellut? Mä en ymmärrä miten mulle on syntynyt valtamediaa lukemalla sellainen käsitys, että mikään lääke ei ole täysin turvallinen ja kaikella voi olla haittavaikutuksia.

Ja mitä tulee siihen teidän rokotevastaiseen agendaan, niin ihanko toissaan väität ettei sellaista ole? Miten tässä on omallakin kohdalla käynyt, niin en ole ikinä tyrkyttänyt yhtäkään piikkiä kenellekään, mutta sen sijaan saanut olla tässä ketjussa jatkuvasti puolustelemassa omaa linjaani piikkien kanssa. Äskenkin esitit ihan vain hyvää hyvyyttäsi varoituksena, että piikin ottaneet saa hivin, vaikka niin ei ole ikinä tapahtunut, eikä sulla ole mitään millä todistaa väitteesi. Kirjoitit sen, koska se sopii sun agendaan. Mulle ei tulisi mieleenkään jakaa huhupuhetta totuutena.

Tää on kuin tuuleen huutas, noh kyllä se selviää sullekin joku pvä tää piikki lobbaus

Back
Ylös Bottom