Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Nyt on parilla frendillä gorre (ilmeisesti vknloppuna baarista hankittu) ja kaikilla myös kolme jabia hihassa. Olo on kuulemma kamala.
Lyhyttäkin lyhyempi otanta, mutta itsellä nolla piikkiä ja olo gorressa oli vähintäänkin luokkaa kohtalainen.

Alkaa tuntumaan että korona oireet ovat lähinnä psyykkisiä riippuen millainen suhtautuminen koko tautiin on ollut. Rokottamattomat ja ne jotka pakon edessä ovat ottaneet piikit potevat flunssana, kun taas zerottajat ja muut munattomat ovat olevinaan niin helvetin kipeitä. Kai näiden päät yrittää hakea perusteluja siihen miksi piikit piti ottaa, koska muutenhan olisivat kuolleet.

Nyt voisi kertoa vähän ainakin alustavaa kokemusta omalla kohdalla koronasta kun sen positiivisen tuloksen sain. Tässä tosin vasta pari päivää menty että tilannehan voi vielä muuttua, tosin en kyllä hirveästi siihen usko.

Pääsääntöisesti en ole koskaan kipeä/ kuumeessa, ainoastaan joskus pikku flunssa kurkkukipu tms. Nyt kuume seilaa 37-38 väliä mutta olo silti melko normaali, burana tms laskee samantien kuumeen ja sitten tuntuu oikeastaan täysin terveeltä. Tuossa lähinnä omat oireet. Tällä hetkellä kolmantena päivänä olo on oikeastaan ihan normaali jo, ei ole kuumetta tai mitään.

Syön itse melko puhtaasti, pääsääntöisesti ns bodysafkaa, pidän huolta vastustuskyvystä eli otan vitamiini/ multimineraali ja kivennäis pillereitä sekä N asetyylikysteiiniä lisänä, olen ottanut jo ennen pandemiaa. Sitten toki myös tuo kuntosaliharjoittelu. En myöskään tupakoi tms.
Ainut lienee tuo ikuinen bulkkijakso mikä mulla on päällä ja sen takia mun olisi ilmeisesti pitänyt nyt olla sitä riskiryhmää mitä tässä on yritelty pelotella ottamaan rokotteet, niitä en ole ensimmäistäkään ottanut ja en myöskään aio ottaa. Tästä oon tyytyväinen etten lähtenyt siihen pelonlietsonnassa mukaan vaan osasin myös itse puntaroida omaa vastustuskykyä.
Minun näkemys on se, että kaiken pelottelun, piikeille kiristämisen sijasta olisi pitänyt painottaa enemmän terveitä elintapoja. Toki myönnän että eihän kaikilla käy tälleen että menee ihan pikku flunssana tämä tauti vaan jotkut oikeasti saa sen vakavana, voi toki olla tuurista kiinni mutta uskon että itsestään huolehtimalla voi tehdä tosi ison vaikutuksen siihen miten tämän tai muut taudit kohtaa

Milloinkas suositus koskee koko aikuisväestöä? Ennen vappua?
Hauskaa kun mä aina jollain tasolla uskon että nää jutut pitää paikkansa. Eli että seuraavaa piikkiä suositellaan vaan riskiryhmäläisille. Mutta niin se vaan aina lipuu "suositellaan immuunipuutteisille, vanhuksille, yli 60-vuotiaille, yli 40-vuotiaille, nuorille, lapsille, täysin terveille, jo koronan sairastaneille". Sitten ei enää suositella vaan lahjotaan, kiristetään, uhkaillaan, tehdään naurunalaiseksi ja lopulta lyödään koronapassi päälle ja helvetillinen median ja valtion pakotusoperaatio johon osallistuu rokottamattomien työkaverit, ystävät, läheiset, oma puoliso; laitetaan välit poikki kun ei kehdata olla piikittömien kanssa tekemisissä. Uhkaillaan sakoilla, tehdään piikittömien elämästä mahdollisimman vaikeaa, haistatellaan heille suoraan valtion ylimmän johdon toimesta.

Ja minä se aina uskon että tällä piikkikierroksella on joku järki mukana ja kunnioitetaan perustuslakia, ihmisoikeussopimuksia, kehollista itsemääräämisoikeutta ja muita itsestäänselviä asioita.

Noh. Ehkä näin nyt käy sitten neljännen piikin kanssa; että se on täysin vapaaehtoinen ja sitäkin vaan suositellaan tietyille riskiryhmille.

View: https://twitter.com/JackPosobiec/status/1506748206503403524?t=pgEhHfXE0TC0oE3JNdNODQ&s=19

View: https://twitter.com/AndersonAfDMdEP/status/1506905594623574020?t=69vRm6Ym9k8tXoagl1_ZUw&s=19

Meidän Sannuli pyysi kaverikuvaan.

db6f56ed56512fbc.webp

Here we go! Tähän totuttuaan, ihmiset on suht helppo ehdollistaa käyttämään hallitusten tarjoamaa versiota, digitaalista lompakkoa ja rahaa myöten. Androidille on varmasti tulossa omansa, ellei sitä jo ole.

View: https://m.youtube.com/watch?v=zf_23TWipFE&feature=youtu.be

Ja kun tuo todetaan huonoksi, perkele akku kokoajan lopussa nii tulee miksiru ei patterit lopu. Tahallaan tehdään paskaa eli puhelin sovellus, joka nyt ei tule toimimaan!

Milläs näytät passia jos vaikka lentokentällä loppuu akku!!

Saa ottaa ylös, vielä voi naurattaa!!

Milläs näytät passia jos vaikka lentokentällä loppuu akku!!
Tai milläs näytät passia jos passi jäi kotiin. Se on omaa huolimattomuutta kummassakin tapauksessa. Kannattaa katsoa tota oikeasti objektiivisesti, eikä taas sillai kovin kovin vaikeasti, että yhtäkkiä kaikki menee rikki ja hajoo ja muisti tuhoutuu ja silleen.

Apple Pay on helvetin kätevä kun ei tartte kortteja kaivaa enää, joten sama homma lentokentällä, leffassa jne. Puhelimella tehdään monta asiaa helpommin nykyään. Mä en näe, että tollaisella soveltamisella viedään meiltä mitään pois. Eri asia jos sinne tulee terveystietoja, jotka vuotaa sitten miten sattuu. Eli sen systeemin tekijä kyllä pitäis sitten olla joku joka osaa suojella yksityisyyttä.

Tai milläs näytät passia jos passi jäi kotiin. Se on omaa huolimattomuutta kummassakin tapauksessa. Kannattaa katsoa tota oikeasti objektiivisesti, eikä taas sillai kovin kovin vaikeasti, että yhtäkkiä kaikki menee rikki ja hajoo ja muisti tuhoutuu ja silleen.

Apple Pay on helvetin kätevä kun ei tartte kortteja kaivaa enää, joten sama homma lentokentällä, leffassa jne. Puhelimella tehdään monta asiaa helpommin nykyään. Mä en näe, että tollaisella soveltamisella viedään meiltä mitään pois. Eri asia jos sinne tulee terveystietoja, jotka vuotaa sitten miten sattuu. Eli sen systeemin tekijä kyllä pitäis sitten olla joku joka osaa suojella yksityisyyttä.
Vaikea kattoa objektiivisesti koska tuo on pelkkä ihmisten kontrollointi väline. Kohti Kiinan mallia!

Siis tottakai sinne tulee kaikki terveys/pankkitiedoista lähtien, pikku hiljaa helppo laajentaa, kyllä lampaat hyväksyy

Kätevältähän tuo Applen järjestelmä vaikuttaa, mutta tällaiset on hyvin alttiita väärinkäytöksille.

Itse pidän paljon turvallisempana(ja käytännöllisempänä) kun palvelut on hajautettu. Kaiken laittaminen yhteen paikkaan tekee kokonaisuudesta paljon haavoittuvamman, jopa Applen kohdalla.

Digitalisoitua tietoa on myös paljon helpompi muokata ja käyttää kiristämiseen ulkopuolisen tahon toimesta, kuin jos dokumentti olisi fyysisesti sinulla.

Tämän takia tulen itse käyttämään fyysisiä henkilöpapereita niin kauan kuin mahdollista.

Nyt voisi kertoa vähän ainakin alustavaa kokemusta omalla kohdalla koronasta kun sen positiivisen tuloksen sain. Tässä tosin vasta pari päivää menty että tilannehan voi vielä muuttua, tosin en kyllä hirveästi siihen usko.

Pääsääntöisesti en ole koskaan kipeä/ kuumeessa, ainoastaan joskus pikku flunssa kurkkukipu tms. Nyt kuume seilaa 37-38 väliä mutta olo silti melko normaali, burana tms laskee samantien kuumeen ja sitten tuntuu oikeastaan täysin terveeltä. Tuossa lähinnä omat oireet. Tällä hetkellä kolmantena päivänä olo on oikeastaan ihan normaali jo, ei ole kuumetta tai mitään.

Syön itse melko puhtaasti, pääsääntöisesti ns bodysafkaa, pidän huolta vastustuskyvystä eli otan vitamiini/ multimineraali ja kivennäis pillereitä sekä N asetyylikysteiiniä lisänä, olen ottanut jo ennen pandemiaa. Sitten toki myös tuo kuntosaliharjoittelu. En myöskään tupakoi tms.
Ainut lienee tuo ikuinen bulkkijakso mikä mulla on päällä ja sen takia mun olisi ilmeisesti pitänyt nyt olla sitä riskiryhmää mitä tässä on yritelty pelotella ottamaan rokotteet, niitä en ole ensimmäistäkään ottanut ja en myöskään aio ottaa. Tästä oon tyytyväinen etten lähtenyt siihen pelonlietsonnassa mukaan vaan osasin myös itse puntaroida omaa vastustuskykyä.
Minun näkemys on se, että kaiken pelottelun, piikeille kiristämisen sijasta olisi pitänyt painottaa enemmän terveitä elintapoja. Toki myönnän että eihän kaikilla käy tälleen että menee ihan pikku flunssana tämä tauti vaan jotkut oikeasti saa sen vakavana, voi toki olla tuurista kiinni mutta uskon että itsestään huolehtimalla voi tehdä tosi ison vaikutuksen siihen miten tämän tai muut taudit kohtaa
Mullahan tässä ”tauti” liki samassa vaiheessa. Ihmettelen kyllä miten mieto on. Yhden illan lievä kuume. Nyt 4 päivä menossa eikä mitään muuta kuin aamulla herätessä vähän karhea kurkku, joka normalisoitu aamukahvilla. Mikään tauti, joka on kuumeen nostanut, ei ole ollut näin lievä.

Samasta seurueesta sairastunut 3 piikin ukko on kuumeessa ja valittelee kehnoa oloaan.

Just tänään luin muistutuksena että mulla oli kuitenkin 10-kertainen riski joutua teholle piikitettyyn verrokkiin nähden. Miten lievä tää oliskaan ollut 3 annoksella…

Kätevältähän tuo Applen järjestelmä vaikuttaa, mutta tällaiset on hyvin alttiita väärinkäytöksille.

Itse pidän paljon turvallisempana(ja käytännöllisempänä) kun palvelut on hajautettu. Kaiken laittaminen yhteen paikkaan tekee kokonaisuudesta paljon haavoittuvamman, jopa Applen kohdalla.

Digitalisoitua tietoa on myös paljon helpompi muokata ja käyttää kiristämiseen ulkopuolisen tahon toimesta, kuin jos dokumentti olisi fyysisesti sinulla.

Tämän takia tulen itse käyttämään fyysisiä henkilöpapereita niin kauan kuin mahdollista.
Jep ja ihmisellä pitää olla valinta käyttääkö näitä vai jotain muuta. Ei voi mennä aina näin että kaikki vaan pakotetaan käyttöön. Olisi hienoa jos kaikki vaan toimis napista ja poispäin, mutta tulee aina mieleen, että joku muu voi painaa nappiasi tai joku väärinkäyttää näitä. Siksi myös käteinen ei saa koskaan poistua kaikkien käytöstä valuuttana. Se on aina oltava rinnalla kaikessa digihommissa. On oltava valinta pitää konkreettisesti 100e kädessä kuin jossain bittiavaruudessa vaikka se onkin kätevää. Silti se on vain numero tietokannassa 0 ja 1 muodossa.

Saapa nähdä kuinka lähelle Ruotsin lukuja koronaan kuolleiden kohdalla noustaan.

Mitenköhän mahdollista on, että eri variantit aiheuttaa ihan erilaista taudinkuvaa? Siskon mies toi Espanjasta tuliaisena jonkun koronan jonka siskokin sitten sai. Mä koppasin viime viikolla jonkun ihan kotoperäisen jostain ja vaimo sai sen multa. Siskolla ja sen miehellä on ollut pientä kuumeilua ja yskää, mutta ei kurkkukipua eikä juurikaan nenän vuotamista, kun taas meillä tauti alkoi kurkkukivulla ja seuraavana päivänä nokka vuosi kuin seula. Ei kuumetta.

Mulla tämä meni sillä tavalla, että lauantaina illalla tuli kurkku vähän kipeäksi, vuorokausi sen jälkeen sunnuntaina alkoi nokka vähän vuotaa. Maanantaina se vuosi ihan vitusti ja tiistaina alkoi olla iltaa kohti parempi. Keskiviikkona ei enää mitään muuta kuin nenä vähän tukossa, mutta ei vuotanut enää. Olisin voinut tehdä etänä hyvin töitä, mutta otin mieluummin varman päälle. Tänään torstaina painoin päivän etätöitä ja oireita ei ole enää kuin toinen sierain vähän tukossa. Yksilönä ei voi tietenkään sanoa oliko rokotuksista mitään apua, koska sitä ei voi tietää. Mutta aika lievä kyllä oli, vaikka maanantaina ja tiistaina vitutti, kun räkää valui ihan koko ajan ja oli sen takia melko paska olo.

Back
Ylös Bottom