Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Monet punttiukot valittaa kun koronapassi pitäisi olla.
Kova haloo parista piikistä vaikka itse lyövät kaiken mitä käsiinsä vaan saa mitä Igori on keittiössään kokkaillut, vaikka ei mitään hajua mitä niissä on 😀.
Aika typerä kommentti taas. Ja vielä Pakkotoistolla.

Annetaan olla, et nyt tajua mistä me puhutaan. Sovitaan niin kun sä haluut. Asia käsitelty.
Ei, vaan sinä et vaikuta ymmärtävän. Sinä sanoit että rajoitukset on reiluja kaikille, varmaankin siksi että ne vaikuttaa kaikkiin asiakkaisiin yhtä paljon - oli sitten rokotettu tai ei.

Eli ilmeisesti olisi mielestäsi parempi jos rajoitetaan asiakkaiden yhtäaikaista määrää salilla. Tällöin normaalisti 4-5 kertaa viikossa treenaavan henkilön treenimäärä tippuu vaikkapa 2 kertaan siksi, että pieni vähemmistö ei noudata suosituksia. Silloin tätä noin 80% enemmistöä rangaistaan, siitä huolimatta että ovat noudattaneet kaikkia suosituksia.

Kun taas toisin päin, jos vaaditaan koronapassia niin se ei ole keltään pois - mitä nyt varmaan yrittäjältä vaatinee jonkun verran käytännön järjestelyjä.

Ei, vaan sinä et vaikuta ymmärtävän. Sinä sanoit että rajoitukset on reiluja kaikille, varmaankin siksi että ne vaikuttaa kaikkiin asiakkaisiin yhtä paljon - oli sitten rokotettu tai ei.

Eli ilmeisesti olisi mielestäsi parempi jos rajoitetaan asiakkaiden yhtäaikaista määrää salilla. Tällöin normaalisti 4-5 kertaa viikossa treenaavan henkilön treenimäärä tippuu vaikkapa 2 kertaan siksi, että pieni vähemmistö ei noudata suosituksia. Silloin tätä noin 80% enemmistöä rangaistaan, siitä huolimatta että ovat noudattaneet kaikkia suosituksia.

Kun taas toisin päin, jos vaaditaan koronapassia niin se ei ole keltään pois - mitä nyt varmaan yrittäjältä vaatinee jonkun verran käytännön järjestelyjä.
Rajoitteet vajaaksi kuukaudeksi ehdottomasti näillä ehdoilla. Harvalla yksityisellä salilla on 20 asiakasta enempää ympäri vuorokauden

Kova haloo parista piikistä vaikka itse lyövät kaiken mitä käsiinsä vaan saa mitä Igori on keittiössään kokkaillut, vaikka ei mitään hajua mitä niissä on 😀.
Jotenkin ihan paskoja nää tälläset vertailut , ihan ku se menis nii että kun on päätyny käyttämään jotain , oli se sittten roinaa tai mitä hyvänsä. Niin tämä tarkoittaa sitä että sukkana kaikki muu pitää kiskoa jos se vaan on vähemmän vaarallista . Pitäisikö tätä soveltaa kaikkeen.

Alkaa muuten taas levitä tää koronapaska tänne jooelin ketjuun.

Minkä takia enemmistö saa passin turvin levittää tautia ihan miten huvittaa?
Siksi, että rokotetuille tai taudin jo sairastaneille, tartunta ei ole läheskään yhtä paha jos puhutaan perusterveistä ihmisistä. Plus että mainitut ryhmät muutenkin levittävät tautia lähtökohtaisesti vähemmän.
Rajoitteet vajaaksi kuukaudeksi ehdottomasti näillä ehdoilla. Harvalla yksityisellä salilla on 20 asiakasta enempää ympäri vuorokauden
Olipahan taas tyhjentävä vastaus. Et itse asiassa ottanut ollenkaan kantaa siihen mitä kirjoitin.

Todellakin. Tuolla kaupungin salilla missä käyn ei ikinä oo ollut yli 15 tyyppiä, edes maanantaina parhaimpaan penkkiaikaan.

Siksi, että rokotetuille tai taudin jo sairastaneille, tartunta ei ole läheskään yhtä paha jos puhutaan perusterveistä ihmisistä. Plus että mainitut ryhmät muutenkin levittävät tautia lähtökohtaisesti vähemmän.
Tuskin merkittävästi vähemmän, kun otetaan huomioon et ne hiihtelee tuolla ihan miten sattuu sekä osa niistäkin selkeästi kipeänä(tästä ketjustakin löytyy tarinoita). Meinaatko et ne rokottamattomat on hirveessä riskissä siellä salilla? Kuin paha se tartunta noin niinkuin ylipäänsä on hyväkuntoiselle rokottamattomalle?

Olipahan taas tyhjentävä vastaus. Et itse asiassa ottanut ollenkaan kantaa siihen mitä kirjoitin.
En niin kun sä et tajua mistä puhutaan. Pelkästään salien toiminnasta, niin sinä ja sun posse vetelee baareja keskusteluun. Kyse on saleista joista sulla ei selkeesti mitään hajua ole. Siellä passi on huono ratkaisu.

Ei jeesus mikä vertaus. Kukaan ei painosta vetämään lääkkeitä.

Jos piikki toimii ja vähentää tartuntoja oikeasti niin tartuntamäärien pitää lähteä nopeaan laskuun. Tai sitten myöntää et passi oli ihan flobbi ja perua se. Ihmiset liikkuu samalailla kuin ennen tartuntaa 80% rokotettu ja 20% rajoitettu. Jos tartunnat on yhä ylhäällä joulukuun jälkeen pitäis koko homma perua virheenä ihan. Tammikuussa tartunnat laskee rajusti koska testaus vähenee puoleen kun valtio ei enää maksa testejä. Tämä pitäis huomioida eikä käyttää tartuntojen laskua osoituksena passin toimivuudesta. Siksi joulukuu vertailuna.

Niin, näillä massarokotusmäärillä tartuntojen pitäisi lähteä nopeasti laskuun piikitysten jälkeen jos rokotteet toimisivat, data ei tätä tue. Näin amatöörin silmään näyttäisi ennemminkin siltä, että tartunnat vähenee, samaa tahtia, kuin rokotteen vaikutus vähenee.

image-9.png

En niin kun sä et tajua mistä puhutaan. Pelkästään salien toiminnasta, niin sinä ja sun posse vetelee baareja keskusteluun. Kyse on saleista joista sulla ei selkeesti mitään hajua ole. Siellä passi on huono ratkaisu.
Jaa. Missä välissä mä olen ottanut baarit mukaan keskusteluun? Nimenomaan saleista mä tässä puhun, ja siellä koronapassi on mielestäni varsin hyvä ratkaisu, perustelut löytyy tosta ylhäältä. Et tosin ole niihin vieläkään vastannut, joten oletan kantasi perustuvan enemmän tunteeseen ja mielipiteeseen kuin järkeen ja tieteeseen.

Ps. Kuka tai mikä on "mun posse"?

Pps. Itsehän sä aina ihan kaikissa asiayhteyksissä - myös koronakeskustelussa - vertaat baareihin :D.

Semmoinen oksennus Sepolta sitten. 🤮

Pääkirjoitus: Ilman tiukkoja keinoja ei selvitä – koronapassi voi olla käytössä vuosia​

Olin juuri aikeissa kirjoittaa samasta. Kuvastaa tämä artikkeli miten pihalla ja sekaisin ihmiset ovat tämän asian kanssa.

Niin, näillä massarokotusmäärillä tartuntojen pitäisi lähteä nopeasti laskuun piikitysten jälkeen jos rokotteet toimisivat, data ei tätä tue. Näin amatöörin silmään näyttäisi ennemminkin siltä, että tartunnat vähenee, samaa tahtia, kuin rokotteen vaikutus vähenee.

image-9.png
Ja tuon kuvan laatinut ei selkeästi tiedä edes mikä ero on kausaliteetin ja korrelaation välillä. Puhumattakaan simpsonin paradoksista, suosittelen tutustumaan kaikkiin mainittuihin käsitteisiin.

Jaa. Missä välissä mä olen ottanut baarit mukaan keskusteluun? Nimenomaan saleista mä tässä puhun, ja siellä koronapassi on mielestäni varsin hyvä ratkaisu, perustelut löytyy tosta ylhäältä. Et tosin ole niihin vieläkään vastannut, joten oletan kantasi perustuvan enemmän tunteeseen ja mielipiteeseen kuin järkeen ja tieteeseen.

Ps. Kuka tai mikä on "mun posse"?

Pps. Itsehän sä aina ihan kaikissa asiayhteyksissä - myös koronakeskustelussa - vertaat baareihin :D.
Vastasin jo monta kertaa. Harvalla salilla on yli 20 ihmistä ympäri kellon, korkeintaan ruuhka-aikana. Joten ei ole järkevää evätä passittomia pois jotka maksaa kuukausimaksua. Laitan varmuudeksi pariin kertaan että varmaan näet kun et selkeesti lue.

Harvalla salilla on yli 20 ihmistä ympäri kellon, korkeintaan ruuhka-aikana. Joten ei ole järkevää evätä passittomia pois jotka maksaa kuukausimaksua.
Harvalla salilla on yli 20 ihmistä ympäri kellon, korkeintaan ruuhka-aikana. Joten ei ole järkevää evätä passittomia pois jotka maksaa kuukausimaksua.

Pää pois perseestä ja lue toi.

Vastasin jo monta kertaa. Harvalla salilla on yli 20 ihmistä ympäri kellon, korkeintaan ruuhka-aikana. Joten ei ole järkevää evätä passittomia pois jotka maksaa kuukausimaksua. Laitan varmuudeksi pariin kertaan että varmaan näet kun et selkeesti lue.

Pää pois perseestä ja lue toi.
Käytännön seuraus olisi edelleen se, että kaikki tanssii pienen höpöhöpöön uskovan vähemmistön pillin mukaan eli myös ruuhka-aikana olisi rajoitettu treenaajien määrää siksi, että kaikki ei ole ihmisiksi. Kun taas toisin päin, mitä se on keltään (muulta kuin mahdollisesti salin yrittäjän) pois jos pitää olla koronapassi?

Käytännön seuraus olisi edelleen se, että kaikki tanssii pienen höpöhöpöön uskovan vähemmistön pillin mukaan eli myös ruuhka-aikana olisi rajoitettu treenaajien määrää siksi, että kaikki ei ole ihmisiksi. Kun taas toisin päin, mitä se on keltään (muulta kuin mahdollisesti salin yrittäjän) pois jos pitää olla koronapassi?
Jaa nyttenkö rokottamattomat on kaikki höpöhöpöön uskovaa vähemmistöä joiden pillin mukaan pitää tanssia?

Back
Ylös Bottom