Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Täähän on nyt vähän hölmösti sanottu.
Kun etkös sä täällä huutele terveiden elintapojen perään (tarkennetaan, että niissä ei tod. ole mitään väärää) mutta kun et taistele epäterveellistä vastaan, niin hyväksyt verisuonitaudit jne. hiljaisesti?
Ja jos et lyö tupakkeja vastaan kauheeta mekkalaa, niin hyväksyt tupakoinnin?
Ei ollut. Mä hyväksyn tupakoinnin ja epäterveelliset elämäntavat. Mä en itse valitse niitä mutta mun mielestä ihminen saa valita miten elää. Jos joku olisi sulkemassa tupakoitsijoita yhteiskunnan ulkopuolelle jos heillä ei olisi passia yms. niin silloin taistelisin tupakoitsijoiden rinnalla tätä älyttömyyttä vastaan

Pariinkin otteeseen multa on Kysytty tästä:

Tässä on erittäin kattava nimenomaan tuosta katsauksesta tehty juttu. Pitkä ku nälkävuos.

Cochranen katsaus aiheesta:
hankalaa noistakin varmaan kunnollista tutkimusta tehdä, näyttää kuitenkin edelleen olevan "suosittua" lääkitä itseään tuolla..

https://www.foxnews.com/sports/ufc-dana-white-covid-diagnosis-joe-rogan

Then, I took a dose of ivermectin. Yesterday, then I did a vitamin drip and then today I’m doing another NAD drip. Could not feel better. Feel like a million bucks.

no Danakin otti kaikennäköistä muutakin (myös rokotteet otettu), oliko noista sitten mitään iloa?

Lampaat tulevat kärsimään. Ihmiset luulevat että pahin juttu on se että ei pääse salille mutta katsotaan mitä tästä seuraa. Lampaat haluavat rajoituksia. Suurin osa ei välitä tästä ollenkaan, ilmeisesti on parempaa tekemistä tai ovat hiljaisia lampaita. Loppupeleissä lampaille voi käydä.huonosti. Heidän takia lääkeyhtiöt ( juutalaiset?) rikastuvat. En tiedä nykytekniikasta mutta tämä voi olla yksi tapa seurata rikollisia microchipeillä. Sen lisäksi ei pääse mihinkää ilman passia eli valtio pystyy seuraamaan meitä mutta mitä sitten kun kaikki romahtaa?
Lääkitys?

Se on kehävääntö mitä yrittää nyt.
juupas, eipäs, juupas

Näette saman myös politiikoissa joskus tämän jälkeen. Kukaan ei ota vastuuta mistään ja kukaan ei oikeasti näin tarkoittanut jne. Kaikilla oli kuitenkin vapaus valita eikä oikeaa pakko ollut missään vaiheessa... väärinkäsitys luulla näin jne jne.
Mä en yritä yhtään mitään, sä yrität tolla paskan puhumisella. Sano vaan rohkeesti kuinka täällä on pakotettu ja kannatettu asioita tai pidä suus kiinni.

Mä en yritä yhtään mitään, sä yrität tolla paskan puhumisella. Sano vaan rohkeesti kuinka täällä on pakotettu ja kannatettu asioita tai pidä suus kiinni.
Mä kerroin jo mitä te teette ja jätätte tekemättä. Nuo taktiikat eivät toimi.

20 minuuttinen video Australian koronaeristysleireistä.

Ja muistakaa kaikki jälleen omat vuorosananne: "Tuohan on pelkkä leiri, ei siellä ketään tapeta, tämä on oikeasuhtaista, tämä tehdään suuremman hyvän eteen, korona on erittäin vaarallinen tauti, Suomeen ei tuollaista ainakaan tule (sitten kun tulee niin unohtakaa että sanoitte noin), jos kaikki vain ottaisivat rokotteen niin tuollaisia leirejä ei tarvittaisi".

Unohdinko jotkut vuorosanat? Lisätkää tarvittaessa.
Siellä vaan lisätään rahoitusta noiden keskitysleirien rakentamiseen, miksi ihmeessä jos rokote kerran toimii?

Mä kattosin tota karanteeni tilaa.
Mutta on siis ollut olemassa jo ennen koronaa noi fasiliteetit.

Mutta siis sinne viedään nyt sitten ns. väkipakolla vai ihmisiä ja velotetaan 5 tonnia jos karkaavat? Mutta perhe "saa olla" tuolla vapaaehtosesti karanteenissa jos maksaa 5 tonnia?
Mielenkiintoinen homma.
Siellä vaan lisätään rahoitusta noiden keskitysleirien rakentamiseen, miksi ihmeessä jos rokote kerran toimii?

Mä kerroin jo mitä te teette ja jätätte tekemättä. Nuo taktiikat eivät toimi.
Etpä tainnut kertoa. Mutta pidä toi linja. Lisää huutoa ja syyttelyä ilman yhtäkään perustetta. Teet itestäs vaan naurettavamman jatkuvasti. Eiköhän tää taas ollut tässä.

Kornia käyttää rokotusmäärien nousussa ilmaisuja "innostus" ja "suosio", kun oikeasti kyseessä on kiristys. Ikään kuin antikliimaksina Nieminen vielä toteaa, että koronapassin merkitys on tärkeä. Terveysteen liittyvät jutut eivät liity tähän. Parodiahorisonttia ylitetään jatkuvasti.

Rajoitukset innostuksen taustalla​

Niemisen mukaan koronapassikäytäntö ja viime aikoina paljon esillä ollut omikronmuunnos ovat kasvattaneet alueella rokotteiden suosiota.

Tällä hetkellä Päijät-Hämeessä on käytössä tiukat ravintolarajoitukset ja perjantaista lähtien alueella kiristetään myös kokoontumisrajoituksia vaikeutuneen koronatilanteen vuoksi.

– Monelle koronapassin käytännön merkitys on tärkeä, Nieminen toteaa.

Kornia käyttää rokotusmäärien nousussa ilmaisuja "innostus" ja "suosio", kun oikeasti kyseessä on kiristys. Ikään kuin antikliimaksina Nieminen vielä toteaa, että koronapassin merkitys on tärkeä. Terveysteen liittyvät jutut eivät liity tähän. Parodiahorisonttia ylitetään jatkuvasti.

Noita lausuntoja antavat henkilöt ovat luultavasti vilpittömästi tuota mieltä. Voisi luulla, että he ovat kuin psykoosissa.

En kannata tässä nykyisessä mallissa koronarokotepassia. Enkä kannata sitä passia muutenkaan.
Mutta ymmärrän sen toiminnan JOS sitä käytettäisiin mustavalkoisesti - passi sisään, ei passia ulos.
Miksi et kannata? Kannatiko edellisiä sulkuja. Miten se eroaa näistä? (Pl. että omaa riskiä pienentämällä rokotteella sulusta mahdollista vapautua, joka olennaista jo talouden rattaiden pyörimisen mahdollistamisen tähden).

No ei toi sun toisten suuhun sanojen laittaminenkaan toimi. Sori, mulla ei oo tommosta hauskaa taktiikkalunttilappua. Voit varmaan sitten vastata Miken puolesta, että kuka ja millä tavalla täällä on pakottanut tai kannattanut noita Themapan mainitsemia juttuja? Veikkaanpa, ettei tule mitään järkevää vastausta.
Te kaikki jotka huudatte aktiivisesti rokotteiden puolesta, te ette itse nää tossa kiimassa sitä mihin se rokotuspakotus johtaa. Se johtaa juuri sanomiini asioihin, kokoajan vaan pahenee. Ja te pesette kätenne, vaikka ei se paska teidän käsistä lähde, pitkälti teidän ja median syytä tämä on. Jos suomalaiset olisivat alusta saakka pitäneet päänsä, niin ei oltais tässä tilanteessa. Mutta te otitte ilomielin kakkoseen heti kun valtio vähän pelotteli ja aktiivisesti olette tunkemassa meillekin samaa.

Miksi et kannata? Kannatiko edellisiä sulkuja. Miten se eroaa näistä? (Pl. että omaa riskiä pienentämällä rokotteella sulusta mahdollista vapautua, joka olennaista jo talouden rattaiden pyörimisen mahdollistamisen tähden).
En kannata passia, koska sitä ei nykymaailmassa saada toimimaan. Siis tuomoista koronapassia.
Sulkua kyllä sinänsä kannatin keväällä 2020 kun oli tavoitteena selkeästi rajata viruksen leviämistä. Hvyvin nopeasti tuli kyllä ilmi, että ei sitä sitten noudatettu ku rajojen yli pääs jos oli suojaväri päässä tai muuten vaan työmatkoilla yms.
Täten, en voi enää kannattaa rajoitteita kun ne eivät toimi.

Todisti sen, että JOS maailmaan irrotettaisiin joku huomattavan paha leviävä tauti niin kusessa oltas. :ROFLMAO:

Mutta alussahan koronaviruksen kerrottiin kuolevan 2 viikossa, jos se ei pääse leviämään = saa uutta elopintaa. Noh. Sehän on levinny siitä alusta lähtien yhtä hyvin, kun ei mistään rajoituksista ole pidetty kiinni - jonka ymmärrän senkin täysin.

MUTTA! Kun kuitenkin jotain toimenpiteitä on tehtävä ja ne joilla on ollut munaa näitä päätöksiä tehdä niin vaikka ne eivät minua miellytä niin en koe, että elämäni olisi jotenkin suljettua. Eli rokotteet otan jatkossakin, passia päivittelen ja vilauttelen tarvittaessa.
Koska itsellä on ainoastaan positiivisia juttuja rokotteesta. Esim. perhe jossa rokottamaton lapsi on ainut joka on koronan flunssankaltaisena sairastanut mutta vanhemmat ja sisarukset ei mitään. Työympäristössä rokottamattomilla korona, rokotetuilla ei mitään. En silti yleistäisi omia kokemuksia.

Te kaikki jotka huudatte aktiivisesti rokotteiden puolesta, te ette itse nää tossa kiimassa sitä mihin se rokotuspakotus johtaa. Se johtaa juuri sanomiini asioihin, kokoajan vaan pahenee. Ja te pesette kätenne, vaikka ei se paska teidän käsistä lähde, pitkälti teidän ja median syytä tämä on. Jos suomalaiset olisivat alusta saakka pitäneet päänsä, niin ei oltais tässä tilanteessa. Mutta te otitte ilomielin kakkoseen heti kun valtio vähän pelotteli ja aktiivisesti olette tunkemassa meillekin samaa.
No jaa. Ei kyllä täällä "aktiivisesti huuda rokotteiden puolesta" kukaan?

Sun tyyli kyllä kirjottaa on niin provosoiva, että taas tekis mieli kirjotella takas vittuperkelettä. :ROFLMAO: Mutta se luultavasti on nyt vaan sunkin tapa.

Edit. Ja "me" ei olla tunkemassa "teille" mitään. Mihinkään numeroon!

Back
Ylös Bottom