Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Niin en tiedä mitä Italiassa mutta en usko että Suomessa nyt ihan samaan mennään.
Jep. Mä oon tämän idioottilauseen kuullut ties miten monta kertaa: "Ei Suomeen mitään passia tule". Sitten kun se tulee niin sanotaan: "no kyllä mä tiesin että se tulee ja toisaalta hyvä niin. Sitä paitsi se on vaan väliaikainen ja koskee vain jotain baareja"

Kun passi tulee työpaikoille niin sä tuut sanomaan: "kyllä mä tiesin että se työpaikoille tulee ja toisaalta hyvä niin. Sitä paitsi se on vaan väliaikainen ja kyseessä on pelkkä työpaikka."

Okei, kiitos vastauksista kaikille! Mä elän omassa kuplassa enkä kauheasti sivuille katsele niin aika pihalla koko passi / rokotus hommasta mitä se auttaa vai auttaako mitään.

Siihen en ota kantaa auttaako rokotukset tai passit kansallisella tasolla yhtään mitään, mutta ainakin yksittäisen ihmisen elämää helpottaa, säkä tietysti auttaa myös ravintola yms. Yrittäjiä.

signal-2021-12-01-110340_001.webp

Jep. Mä oon tämän idioottilauseen kuullut ties miten monta kertaa: "Ei Suomeen mitään passia tule". Sitten kun se tulee niin sanotaan: "no kyllä mä tiesin että se tulee ja toisaalta hyvä niin. Sitä paitsi se on vaan väliaikainen ja koskee vain jotain baareja"

Kun passi tulee työpaikoille niin sä tuut sanomaan: "kyllä mä tiesin että se työpaikoille tulee ja toisaalta hyvä niin. Sitä paitsi se on vaan väliaikainen ja kyseessä on pelkkä työpaikka."
Kyllä mä oon sitä mieltä ollut, että passin tulo on ollut epävarmaa ja varsinkin sen toteutukseen olen kommentoinut. Se, että se on tullut niin en kyllä ole sitä mitenkään ns. hyvänä pitänyt, varsinkaan kun toteutus on mitä on.
Se, että mä ymmärrän miten sen pitäisi toimia ja mikä sen toimintamekanismi on viruksen torjunnan kannalta EI tarkoita sitä, ettäkö minä sitä kannattaisin tässä muodossa missä se on käytössä.

En tule noin sanomaan.

Sunkin kannattaa kyl aatella jotain muita asioita ku koronaa, jos se noin ottaa?

Eihän ole arvailua? Siis wtf taas?
Tehdyt toimenpiteet ovat johtaneet meidät tähän tilanteeseen joka on parempi kuin monilla muilla mailla. Ei toi ole arvailua vaan ihan suora fakta.

Se mikä on arvailua on se, että aletaan miettimään mitäs jos oltais 2 vuotta sitten tehty niin tai näin tai eripäin. Ja siitä sitten arvailemaan vielä kovemmin, että mikä olisikaan tilanne jos oltais tehty niin ja näin ja noin. Ja se jatkaa tätä paniikkia, kun sitä sitten selvennellään.

Virus tuli. Kohta se on mennyt.

Aikamääre "kohta" voi olla 2 vuotta tai 10 vuotta. Kaikki toivoo, että se on 2.
Ei vaan se on edelleen arvailua. Maita ei voi vertailla suoraan keskenään

Meillä on yksityinen sali, mutta kaupungin liikuntatoimen vuokratiloissa. Saa kyllä kaupunki järjestää sinne passivalvojan 24/7, jos passit tulee käytöön. Epäilen vahvasti että reenaillaan niinkuin ennenkin....

Näin työantajana en ymmärrä miten työanantajapuolen keskusjärjestö vaatii koronapassia pakolliseksi töihin ja duunaripuoli vastustaa.
Onko noi nyt ujuttamassa sitä passia ihan kaikille työpaikoille, vai sote-sektorille vain..? Vissiin kaikille jos EK ottaa asiaan ylipäänsä kantaa?

Back
Ylös Bottom