Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Mitenkä Helsingin paikallisliikenne, etenkin raitiovaunut? Käyttääkö populaatio siellä maskeja?
Viime viikon empiirisen tutkimuksen mukaan stadin joukkoliikenteessä noin 90-95% vetää maskit päässä.

Ainakaan itselle ei tosin kukaan ole tullut asiasta mussuttamaan (mummuilta saa kyllä pahoja katseita), edes lipuntarkastajat ei ole asiasta huomauttaneet.

Hyänä puolena, jos pääsee tyhjään "loossiin" istumaan, saa (lähes) aina istua siinä yksin.

Kannattaa Ota varmuuden vuoks pari mukaan vaikka laukkuun jos puolipakotetaan laittaa.

''

Noudata aina näitä ohjeita​

Käytä kasvomaskia​

• Kasvomaskin käyttäminen on pakollista HSL:n joukkoliikenteessä 13.3.2021 alkaen kaikille 12 vuotta täyttäneille matkustajille, jos maskin käytölle ei ole terveydellistä estettä.
On minulla muutama pikkuhousunsuoja mukana. Sen voi teipata aika kätevästi kasvoille 😷🤣
Toisaalta voi aina vedota tuohon terveydelliseen esteeseen...
Ja todellakin, jos joku ahdistuu junassa tilanteesta, niin voin naamioitua kaulahuiviin. En halua kiusata ketään, mutta en myöskään matkustaa tuntitolkulla maski naamalla turhan takia.

Viime viikon empiirisen tutkimuksen mukaan stadin joukkoliikenteessä noin 90-95% vetää maskit päässä.

Ainakaan itselle ei tosin kukaan ole tullut asiasta mussuttamaan (mummuilta saa kyllä pahoja katseita), edes lipuntarkastajat ei ole asiasta huomauttaneet.

Hyänä puolena, jos pääsee tyhjään "loossiin" istumaan, saa (lähes) aina istua siinä yksin.
Täälläpäin maskin käyttö on hivenen vähentynyt linja-autoissa.

Taloyhtiön kuntoarvion tekijäkööri kävi. Tiedotteessa aiemmin ilmoittivat, että käyttävät suojaimia ja toivovat että asukkaatkin käyttävät. Yhdellä oli tötterö naamalla ja pari muuta oli kevyemmällä varustuksella liikenteessä. Eivät kommentoineet mitenkään asukkaan normaalia suojautumattomuutta👍

Mitenkä Helsingin paikallisliikenne, etenkin raitiovaunut? Käyttääkö populaatio siellä maskeja?
Joka päivä matkustan sporalla duuniin ja salille ja jokakerta olen lähes ainoa ilman maskia. Maskin käyttäminen sporassa on iskostunut todella syvälle ihmisiin täällä. Hyvä puoli on se, että maskit naamalla ihmiset pakkaantuvat välillä kunnon kasoihin keskenään, mutta ilman maskia saa olla rauhassa. Sopii ainakin itselleni.

Viikonloppuna matkustan VR-kyydillä. Ilman maskia. On minulla kaulahuivi, niin vedän siitä liepeen nenän eteen, jos jotakin alkaa maskittomuus ahdistaa niin paljon, että huomauttaa asiasta 😃

Ilman maskia menen ja jos kysytään niin "terveys estää", melkeen kaikilla näkyy rätit. Nuorilla vähemmän.

Kannattaa Ota varmuuden vuoks pari mukaan vaikka laukkuun jos puolipakotetaan laittaa.

''

Noudata aina näitä ohjeita​

Käytä kasvomaskia​

• Kasvomaskin käyttäminen on pakollista HSL:n joukkoliikenteessä 13.3.2021 alkaen kaikille 12 vuotta täyttäneille matkustajille, jos maskin käytölle ei ole terveydellistä estettä.
Ei ne mitään pakota. Ei ketään kiinnosta. Ei se mikään todellinen pakko oo.

Mutta sitten kun se luokitellaan vakavaks kansanterveyttä uhkaavaks niin todennäkösesti poikkeus iskee. Valitettavasti.
Saas nähdä tuleeko enää. Eikö täälläkin ollut joku vastaavanlainen keissi missä lakimies oli todennut firman toiminnan olevan laitonta. Luulis muutenkin nyt kun hallituskin on löysäämään päin (ainakin so far) et firmatkin löysäis.

Nonni !!! BOOOM !

India charges WHO Scientist Soumya Swaminathan: India is a forefront nation in demanding accountability from the WHO, the Indian Bar Association (IBA) now suing WHO Chief Scientist Dr. Soumya Swaminathan.

They are accusing her of causing the deaths of many Indian citizens by misleading them about the effect of Ivermectin, which she stated did not work against Covid-19.

As a result, the use of Ivermectin to cure Covid-19 was stopped and Covid cases exploded with deaths increasing ten-fold.

View: https://twitter.com/milaakso/status/1434972338232217611?s=19

Tänään havaintoa kaupasta että ois jopa lisääntynyt naamarätit, en vaan pysty kuin ihmettelelään etenkin kun täällä hoidossa sairaalassa 2 ihmistä ja tilanne ollut pitkään sama.

Mä virossa tällä hetkellä, aika tarkkaa on.
Täällä kysytään jokapaikassa rokotustodistusta, ilman ei pääse edes ravintolaan.
Maskeja tuntuis olevan aika monella, itse en ole käyttänyt.
Sinänsä helppo ois kiertää toi todistus näyttämällä jonkun toisen todistusta mutta yhdes paikassa kysyttiin myös henkkarit.
Jos tulee vastaava suomeen ni pakko se on kriittistenkin ottaa rokote, ei taida olla vaihtoehtoa.

Mä virossa tällä hetkellä, aika tarkkaa on.
Täällä kysytään jokapaikassa rokotustodistusta, ilman ei pääse edes ravintolaan.
Maskeja tuntuis olevan aika monella, itse en ole käyttänyt.
Sinänsä helppo ois kiertää toi todistus näyttämällä jonkun toisen todistusta mutta yhdes paikassa kysyttiin myös henkkarit.
Jos tulee vastaava suomeen ni pakko se on kriittistenkin ottaa rokote, ei taida olla vaihtoehtoa.
Onpas meno muuttunut, olin elokuussa ja ei kellään maskeja ja elämä aika paljon vapaampaa kun suomessa.

Back
Ylös Bottom