Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kyllä, mutta ei niin pahoja ettei lääkkeillä toimis jotenkuten. Mistä lie johtuu, keuhkoista vai verisuonista. Eli vittu joutuu vetää astmalääkkeitä ja erektiolääkkeitä että pystyy panee.

Ei ne testot auta jos tekee verisuonistoon damaa. Wideapread endolethial dysfunction on tavattu joillain. Tosin en tiedä ite mikä johtuu mistäkin. Huonontaako toi salbutamoli erektioo ja sit joutuu kompensoimaa erektiolääkkeillä vai mitä vittua on tapahtunut. Salbutamolia on käytetty nimittäi pitkittyneiden erektioiden lopettamiseen. Ja norjalaiset hiihtäjät kiskoo sitä reilusti ennen kisoja.

Mystinen maailma. Ensin on deca-dick, sitte tren-dick ja nyt covid-dick

Olen hoksannut, mutta toisin kuin toisilla joilla kuolee kaikki lähipiiristä, mun lähipiirissä pirusti vastaavia tapauksia, ei kukaan muu sairastanut ja jos on, niin todella lieviä tapauksia.
En tiedä, keneen viittaat, mutta mun lähipiiristä kukaan ei ole koronaan kuollut. Kun tapauksia on paljon, niin siinä näkee monenlaisia asioita. Pelkästään edellisellä työpaikallani on ollut satoja tartuntoja. Ei liene ihme, jos kuolleitakin tulee varsinkin, kun terveydenhuolto ruuhkautuu pahasti. Itse sain koronan, kun join yhden oluen positiivisen henkilön kanssa samassa huoneessa. En huomannut oireita tuossa levittäjässä, eikä hänellä missään vaiheessa tullut merkittäviä oireita. Sama tyyppi tartutti koronan myös ainakin yhteen toiseen henkilöön.

Mitä tulee noihin lapsiin levittäjinä, niin eikö aiheesta ole tutkimuksia, joiden perusteella lapset eivät ole kovin helposti levitä koronaa? Alhaisempi riski ei kuitenkaan pelastanut erään työkaverini 40-vuotiasta puolisoa, joka kuoli alakouluikäiseltä lapseltaan saamaansa koronaan.

Mitä tulee noihin lapsiin levittäjinä, niin eikö aiheesta ole tutkimuksia, joiden perusteella lapset eivät ole kovin helposti levitä koronaa? Alhaisempi riski ei kuitenkaan pelastanut erään työkaverini 40-vuotiasta puolisoa, joka kuoli alakouluikäiseltä lapseltaan saamaansa koronaan.
Joo näin sanotaan. Tosin.. koulut kun alkanu niin tällä hetkellä kouluikästen tauti tää tuntuu olevan.

PS. Itellä saatanan kipee kurkku. Sain eilen todnäk 2.5 vuotiaalta jonkun taudin.

Viimeksi muokattu:
Mainitse joku sensuroimaton tiedon lähde mistä sä haet tietoa.
Vai katotko sä pelkästään sensuroituja uutisia?Tuleeko niistä parempi mieli?
Luotan omiin havaintoihini aika paljon. Koronan kaltaisissa aiheissa, joissa kukaan ei omaa täydellistä kuvaa tilanteesta, pyrin välttämään jonkin yhden yöhöttäjän hölinöihin hirttäytymistä. Pyrin hakemaan tietoa monelta suunnalta, mutta koska mulle tämä ei ole elämäni ainoa toimi, niin en ala tuhlaamaan aikaani kaikkein turhimpiin puhdasta paskaa julkaiseviin lähteisiin. Tuleeko sulle hyvä mieli, kun luet sitä itseään?

Luotan omiin havaintoihini aika paljon. Koronan kaltaisissa aiheissa, joissa kukaan ei omaa täydellistä kuvaa tilanteesta, pyrin välttämään jonkin yhden yöhöttäjän hölinöihin hirttäytymistä. Pyrin hakemaan tietoa monelta suunnalta, mutta koska mulle tämä ei ole elämäni ainoa toimi, niin en ala tuhlaamaan aikaani kaikkein turhimpiin puhdasta paskaa julkaiseviin lähteisiin. Tuleeko sulle hyvä mieli, kun luet sitä itseään?
Joo mäkin havainnoin ympäristöä ja puhun ihmisten kanssa.Jos materaalia ei sensuroida niin tietenkin siellä on paskaakin seassa.Sano nyt joku esimerki sellasesta hienosta ei paska lähteestä mitä sä käytät vai onko niin että sä et hae netistä ollenkaan tietoa tän suhteen?
Kyllä on ihan turvallista sanoa että joku is ja yle sisältää nykyään paljon paskaa vai oottko eri mieltä?

Tästä vähän vinkkejä arkeen. Vuorinen peukuttas:

View: https://mobile.twitter.com/denise_dewald/status/1432112797471498240

V..tu miten sekasin voi ihmiset olla.

9C493B0D-6073-44E3-898C-D25D29FB87B0.webp

PS. Itellä saatanan kipee kurkku. Sain eilen todnäk 2.5 vuotiaalta jonkun taudin.

Tuo on kaikilla ollu ny. Seuraavaks vuotaa nenä ku paloletku. Ja ääni lähtee. Oli itsellänikin. Viikon vuosi nenä ja toisen viikon oli ääni veks.

Suattapi olla koronakin. En käynyt testissä.

Eikös se ennen oo mennyt niin että jos sä sairastat jonkun virus taudin ja toivut siitä niin sulla on immuniteetti sitä virusta vastaan?
Tuskin kukaan tuhkarokkoakaan sairastaa 2 kertaan?
Jotenkin se on kumma kun jotkut on sairastanut tän "koronan" mutta tarviivat siihen jo sairastettuun tautii rokotuksen.
Jos sä oot kerran voittanut jonkun tietyn influenssan niin eihän se sama virus voi tarttua suhun heti perään vaan sen on oltava joku toinen?
En mä oo koskaan kuullut tai kokonut että joku on sairastanut influessan ja kohta perään influessan.Tapahtuuko tollasta?
Kyllä mua vituttais jos mä oisin ottanut polio rokotuksen mutta mä kuitenkin sairastuisin polioon.
Tää "korona" on vetänyt kaikki opit kyllä uusiksi.

Tuo on kaikilla ollu ny. Seuraavaks vuotaa nenä ku paloletku. Ja ääni lähtee. Oli itsellänikin. Viikon vuosi nenä ja toisen viikon oli ääni veks.

Kuvailit täsmälleen siskon taudin viikko kaks sitten. :) Näyttää syksy herättävän flunssat. Just oli selkee kevennys salilta. 6pv:n lepo. SIihen päälle tulee näköjään flunssa tauko.

Ps. En käy testeissä minäkään. Ollaan kotona niin kauan ku oireeton.
---------

View: https://twitter.com/markkuhanninen/status/1432406809311121418?s=20

Eikös se ennen oo mennyt niin että jos sä sairastat jonkun virus taudin ja toivut siitä niin sulla on immuniteetti sitä virusta vastaan?
Tuskin kukaan tuhkarokkoakaan sairastaa 2 kertaan?
Jotenkin se on kumma kun jotkut on sairastanut tän "koronan" mutta tarviivat siihen jo sairastettuun tautii rokotuksen.
Jos sä oot kerran voittanut jonkun tietyn influenssan niin eihän se sama virus voi tarttua suhun heti perään vaan sen on oltava joku toinen?
En mä oo koskaan kuullut tai kokonut että joku on sairastanut influessan ja kohta perään influessan.Tapahtuuko tollasta?
Kyllä mua vituttais jos mä oisin ottanut polio rokotuksen mutta mä kuitenkin sairastuisin polioon.
Tää "korona" on vetänyt kaikki opit kyllä uusiksi.

Puoli vuotta kuulemma antaa suojan sairastettu tauti. Mutta tässä on nyt myös noita eri variantteja sotkemassa pakkaa.

Mulla taitaa olla parempi kupla kuin muilla. Koko sirkuksen aikana ainoa "Covid"-tapaus jonka tiedän, on toisen piikin jälkimaininkina noussut kuume ja tämä siis työkaverilla. Ainoatakaan ihmistä en tiedä tai tunne joka olisi taudin sairastanut, saati siihen kuollut. Perjantaina kyl aavistuksen yöllä kutitti kurkkua ja heräsin siihen ku yskitti, meni tosin ohi vesilasilla. Mut jospa se oli kuitenkin se covid. Pitäis varmaan mennä puikolle. Tai sit ei.

Mutta niin, edelleen kannattaa uutisvirrasta lukea vain ne staran, comon ja seikan tissi/perse uutiset. Pääsee elämässä vähemmällä. Tämä siis vahva suositus tämänkin ketjun aktiivisille jäsenille.

Täällä kanssa sama. Avokilla kestäny jo 1,5 viikkoa ja tartutti muhunkin. 3 päivää joutu olemaan töistäki pois ku ei sinne voi mennä räkimään. Piti käydä testissä työnantajan ohjeistuksella ja no-co-vid

Joo näin sanotaan. Tosin.. koulut kun alkanu niin tällä hetkellä kouluikästen tauti tää tuntuu olevan.

Viime ja tällä viikolla ollut täällä päin lapsilla nuhaa. Päiväkodissa melko hiljaista, esim eskari ryhmässä 4 paikalla.. Eilen työpaikalta kaksi tyyppiä lähti lapsen takia kesken päivän töistä. Siellä varmaan testipaikalla pitää kiirettä.

Viime ja tällä viikolla ollut täällä päin lapsilla nuhaa. Päiväkodissa melko hiljaista, esim eskari ryhmässä 4 paikalla.. Eilen työpaikalta kaksi tyyppiä lähti lapsen takia kesken päivän töistä. Siellä varmaan testipaikalla pitää kiirettä.
Sama juttu. Viime viikolla penskat oli pikku nuhassa ja kurkku käheenä. Vkl sitten sama itsellä. Ei otettu osaa vastuuttomaan ja turhaan testaamisessa juoksemiseen.

Nyt on riskiryhmäläisille ollut varmuudella piikit tarjolla niin se on tästä edes vaan Jutin sanoin eteenpäin..

Sama juttu. Viime viikolla penskat oli pikku nuhassa ja kurkku käheenä. Vkl sitten sama itsellä. Ei otettu osaa vastuuttomaan ja turhaan testaamisessa juoksemiseen.

Nyt on riskiryhmäläisille ollut varmuudella piikit tarjolla niin se on tästä edes vaan Jutin sanoin eteenpäin..

Valehtelitko päiväkotiin vai miten hoidit homman?

Koululaisia ovat jo. Ja tosiaan hyvin lievää nuhaa ja sellaista. Ei mitään minkä takia olis aiemmin oltu pois koulusta.
Jaajaa. Siinä on vaihtoehtona joko käyttää testissä, valehdella käyttäneensä tai jäädä kotiin lasten kanssa jos päiväkodista sanovat että tarvis testituloksen. Koulussa ei sitte vissiin niin tarkkaa. Saavat ne tietysti räkäisenä päiväkodissa olla vaan pitää olla se nega testi.

Back
Ylös Bottom