Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Vissiin luetun ymmärtämisessä vikaa toi yli 80% rokotusaste oli tän vuoden helmikuussa...tänä päivänä vedetään jo kolmatta piikkiä vanhuksille. ja edelleenkään ei ne nuoret siellä teholla makaa...

the prime minister noted that 90 percent of patients in Israel who are in serious condition are at least 50 years old.

Hei Buddy sinä puhut paskaa! Israelissa on rokotettu täysin (2 annosta) 62% väestöstä.

Lähde:

ja sä ihan sokeesti uskot et noi päättäjät kertoo kaikessa totuuden :D Mä en usko hetkeäkään ainakaan usasta tulevia tilastoja... Kyl sitä ite saa päätellä ja kaivaa ne tiedot jos haluu totuuden löytää...

Sähän oot itse lähettänyt saman sivuston uutisia ja statistiikkaa kun Tartsan tossa. Onko se silloin ollut enemmän oikein? Hei Buddy sä olet vähän sekaisin.

No kun ei tiedä ketään kuka olisi sairastanut. Itsekkin melko isossa firmassa töissä missä ei mitään suojatoimia eikä kukaan ole vielä sairastunut. Eikä lähipiirin työpaikoillakaan. Tuntuisi että kun tästä on uutisten pääaiheena puhuttu jo pian kaksi vuotta, että vähintään puolet tutuista olisi sen sairastanut vaan kun ei yksikään..
Ihan sama juttu 😁
Ainoastaan töissä olen tavannut koronapotilaita.

Miksi pitää rokottaa lapsia ja nuoria joille virus ei ole vaarallinen? Eivätkä he myöskään sitä levitä tehokkaasti.

Siks ettei nää vanhukset jotka on rokotettu saa sitä tautia ! ja logiikka oli :D

Pitäähän se nyt jo nuoresta lähtien saada pilattua ihmisten immuniteetti ni saadaan kaiken näköstä lääkettä myytyä niille....

Eli rokotetut sairastaa ja virus myös muuttuu rokotetuissa. No eikö se virus juuri silloin muutu paremmin rokotesuojaa kiertäväksi? Eikö rokotteen teho pysyisi parempana jos sitä käytettäisiin vain riskiryhmiin? Miksi rokotetaan kaikki jotka eivät siitä edes hyödy?
Tähän ei riitä asiantuntijuus itselläni arvioimaan käykö noin, että rokotettu tuottaa pahempia variantteja ja jos näin on, niin millä todennäköisyydellä näin käy. Maalaisjärkeen tuo kyllä voisi upota, että noin käy. Itse olen tulkinnut tietoja, että rokotteista olisi kovasti hyötyä myös terveemmille ja terveydenhuollon kantokyvylle, kun sairaalat eivät niin nopeasti täyty tartuntamäärien kasvaessa. Jospa virologit seuraavat Pakkista ja alkavat pitämään kirjanpitoa hyötysuhteen seuraamiseksi myös tältä kantilta.

Tähän ei riitä asiantuntijuus itselläni arvioimaan käykö noin, että rokotettu tuottaa pahempia variantteja ja jos näin on, niin millä todennäköisyydellä näin käy. Maalaisjärkeen tuo kyllä voisi upota, että noin käy. Itse olen tulkinnut tietoja, että rokotteista olisi kovasti hyötyä myös terveemmille ja terveydenhuollon kantokyvylle, kun sairaalat eivät niin nopeasti täyty tartuntojen kasvaessa. Jospa virologit seuraavat Pakkista ja alkavat pitämään kirjanpitoa hyötysuhteen seuraamiseksi myös tältä kantilta.

No odota kun iltalehti päivittää tietosi. Iltalehti kertoo että rokotteista on hyötyä aivan kaikille...

Kumpikohan olisi muuten halvempaa... palkata muutama hoitsu lisää vai rokottaa koko vitun kansa...niin moneen kertaan ettei kukaan edes tiedä vielä kuinka monta!.... hmmmm sekä rokote ei edes toimi... hmmmm

No odota kun iltalehti päivittää tietosi. Iltalehti kertoo että rokotteista on hyötyä aivan kaikille...

Kumpikohan olisi muuten halvempaa... palkata muutama hoitsu lisää vai rokottaa koko vitun kansa...niin moneen kertaan ettei kukaan edes tiedä vielä kuinka monta!.... hmmmm sekä rokote ei edes toimi... hmmmm

Rokote toimii omien luettujen tietojen perusteella ihan ok. Paremminkin voisi toimia. Suojaa taudin vakavalta muodolta varsin hyvin. Tämä on hyvä asia vanhuksille ja ihmisille joilla on riskitekijöitä.

Huonoa on, että rokotetut saavat tartunnan ja levittävät tautia.

the prime minister noted that 90 percent of patients in Israel who are in serious condition are at least 50 years old.

ja huom "at least"

Vanhempi väesto rokotettu ja nuoremmissa rokottamattomia. Eli ei siellä ainakaan ne nuoret rokottomat makaa teholla edelleenkään :D

ja huom "at least"

Vanhempi väesto rokotettu ja nuoremmissa rokottamattomia. Eli ei siellä ainakaan ne nuoret rokottomat makaa teholla edelleenkään :D

https://www.haaretz.com/israel-news...t-prove-covid-vaccines-are-working-1.10101640

Tämän tilaston valossa sen vaan todistaa rokotteiden tehon paremmin buddy boy.

Viruksen mutaatiohan on sattuman kauppaa, mutta normaali evoluutio vie siihen suuntaan, että ne viruksen kopion virheet alkaa dominoida jotka onnistuu rokotetta paremmin väistämään. Olis varmaan parempi strategia ihmisten kannalta rokottaa vain ne riskitapaukset. Bisneksen kannalta se on huono vaihtoehto tosin.
Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Pitäisi tosin ensin tarkentaa mitä rokotteen väistämisellä tarkoitetaan. Todennäköisesti kun valtaosa jengistä on rokotettu, yleistyy sellaiset variantit joiden tartuttavuuteen rokote vaikuttaa mahdollisimman vähän.

Toisaalta jos rokotteen väistämisellä tarkoitetaan sitä, tuleeko sairastuneelle vakavia oireita, niin en näe syytä miksi rokotukset antaisi etulyöntiasemaa sellaisille varianteille jotka aiheuttavat vakavammat oireet rokotuksista huolimatta. "Ideaali" virushan olisi sellainen joka tarttuu tehokkaasti, muttei aiheuta kantajalleen juuri mitään oireita. Tämä kai se syy miksi virukset yleensä ajansaatossa mutatoituvat lievemmiksi ja jää populaa kiertämään suht harmittomina. Toisaalta, mitä enemmän virusta väestössä esiintyy ylipäänsä, sitä suurempi todennäköisyys uusien varianttien synnylle, ja koska mutaatiot ovat pohjimmiltaan randomeita, syntyy myös todennäköisemmin vaarallisempia variantteja muiden syntyvien varianttien joukossa. Sopii vaan toivoa ettei sitten joku variantti ole samaan aikaan vaarallisempi, paremmin tartuttava ja rokotteilla (tai sairastamalla) saatua vastustuskykyä paremmin kiertävä, muuten on taas lock downit päällä rokotuksista huolimatta.

ja huom "at least"

ja vanhemmista vain lähinnä ne jotka ei ole rokotetta saannut kun tilastoa vilkaisee.

Oikeasti on 2x huvittavampaa, kun en ole kuin minä, mutta jos saat tuosta jotain helpotusta täällä oloon niin ihmettelen itsepetostasi.
Voisi sanoa että aikamoisessa kuplassa elät jos sinun tarvitsee luoda itsellesi sellainen todellisuus missä muita ei ole vaan se yksi vain puhuu juttuja mistä en tykkää...

Yritätkö sinä jotain bannia hoitaa minulle tai jollekin muulle tuolla valehtelulla? Mielestäni sinä itse menet yli nyt vaikka esität jotain uhria.
Mä alan itse kohta vaatimaan toimia tuosta vitun maalituksesta, koska selvästi koitat jotain cancel-taktiikkaa missä koitat banneilla saada minut pois täältä.
Äläpä uhriudu. Vai kalahtiko kalikkasi? Äläkä varsinkaan toisen puolesta uhriudu.

Back
Ylös Bottom