Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tänne kun tuntuu kirjoittelevan päättelykykyisiä kunteja niin heitetäänpä tällainen kysymys, että näkeekö joku jotain mahdollista teoreettistakaan riskiä, että osakemarkkinoilla nähtäisiin vastaava dyykkaus kuin viime huhti/toukokuussa? Salkku on nyt tosi raketoinut käsittämättömillä kasvunumeroilla ja olen ihan kahden vaiheella pitäisikö nyt kotiuttaa, jotta pääsisin tästä jatkuvasta hermoilusta erilleen. Salkunhoitajan mielipide on ettei missään nimessä vaan kasvu jatkuu mutta hieman hitaampana. Minusta vaan tuntuu että salkunhoitaja ei ota huomioon kaikkia poliittisia kulissien takana tapahtuvia asioita.
Dyykkauksista en tiedä mutta pyrin painottamaan sotateollisuuteen. Jotenkin tuntuu että tämä sekoilu päättyy lopulta tavalla tai toisella isoon verilöylyyn. Pohjois-Korea tyyppisissä ratkaisuissa sotateollisuudella näyttää pyyhkivän vallan mainiosti. Toisaalta sijoitukset tuppaa menemään minulla aina päin seiniä niin ehkä voin pelastaa ihmiskunnan vähillä rahoillani. :david:

Mietin samaa että kauhistellaan kun koronalla on nuorilla ja terveilläkin ”pitkiä” vaikutuksia = 2kk… Normi influenssat on mut aina vetäny pois urheilemasta kahdeksi kuukaudeksi muutenkin. Jos pitäisi 6kk haukkoa henkeä rappusissa niin saattaisin huolestua.
Minkä ihmeen takia haluat olla 2kk paussilla ja vetää kortisolit kattoon kun saat rokotteella vähennettyä riskiä hyvinkin pieneen?

Nyt heitit kyl vuosisadan kuivimman vitsin aika oikeen mässäiltiin :D:D Yks rokote uhrattiin... ja sitäki myydään maailmalla vaan eri nimellä :D

Lukuisia uutisia :D:D Niin varman kuinka minimaalisia ne on...

Lehden etusivun kokoisia ja ekana naaman edessä kun astut ruokakauppaan. Missä tynnyrissä elät?

Dyykkauksista en tiedä mutta pyrin painottamaan sotateollisuuteen. Jotenkin tuntuu että tämä sekoilu päättyy lopulta tavalla tai toisella isoon verilöylyyn. Pohjois-Korea tyyppisissä ratkaisuissa sotateollisuudella näyttää pyyhkivän vallan mainiosti. Toisaalta sijoitukset tuppaa menemään minulla aina päin seiniä niin ehkä voin pelastaa ihmiskunnan vähillä rahoillani. :david:
Tarviikoha näyttä nuhapassi et pääsee rintamalle ???

No nyt tuli vielä exponentiaalisesti karumpi skenaario mitä itse olen osannut koskaan fantasioida, hehe. Itsekin aloitin sijoittajana omatoimisesti parikymmentä vuotta sitten. Kaikki meni aina päin vittua. Reaktiot aivan liian hitaita ja vääräaikaisia.

Onks tältä/viime vuodelta mitään dataa ihan vanhan liiton flunssien määrästä Suomessa? Vai häviskö ne oikeesti kaikki tapaukset koronan myötä?

Onks tältä/viime vuodelta mitään dataa ihan vanhan liiton flunssien määrästä Suomessa? Vai häviskö ne oikeesti kaikki tapaukset koronan myötä?
On aina silloin tällöin tuotu esille, että kausi-influenssaa ei pariin edelliseen kauteen ole ollut juuri lainkaan. Johtuen mm. koronan vuoksi toteutetuista rajoitustoimista, maskin käytöstä ja paremmasta käsihygieniasta. Samoin tietysti muuallakin kuin Suomessa.

Vastaus taitaa olla edellisen sivun viestissäni. Jos et viitsi etsiä niin syy on täysin poliittinen.

Minä en näe noin vahvaa yhtäläisyyttä lääkkeillä ja politiikalla ainakaan tuossa mittakaavassa. Toki rokote on politisoitu, mutta kyllä sitä suositellaan ihan niin vasemmalta kuin oikealta aina Trumpia myöten. Rokotteen hyöty ja siitä saatava näyttö pitäisi olla se mikä kiinnostaa eikä se kuka sitä käyttää keppihevosena millekkin.

Tänne kun tuntuu kirjoittelevan päättelykykyisiä kunteja niin heitetäänpä tällainen kysymys, että näkeekö joku jotain mahdollista teoreettistakaan riskiä, että osakemarkkinoilla nähtäisiin vastaava dyykkaus kuin viime huhti/toukokuussa? Salkku on nyt tosi raketoinut käsittämättömillä kasvunumeroilla ja olen ihan kahden vaiheella pitäisikö nyt kotiuttaa, jotta pääsisin tästä jatkuvasta hermoilusta erilleen. Salkunhoitajan mielipide on ettei missään nimessä vaan kasvu jatkuu mutta hieman hitaampana. Minusta vaan tuntuu että salkunhoitaja ei ota huomioon kaikkia poliittisia kulissien takana tapahtuvia asioita.
Toihan riippuu ihan omasta riskinottokyvystä. Jos sul on pari miljoonaa kiinni rahaa, niin pistää puolet johonki koneeseen yms. mikä maksaa osinkoa ja toisella puolella ottaa riskiä.
J

Noin teen tällä hetkellä mutta paljon rankemmin hajautettuna. Kaikki kuitenkin osakkeissa. Se nostaa tietysti riskiä. 2 miltsiä ei riitä. Kaikki on kiinni siellä pl. käyttötili. Se nostaa verenpainetta.

On aina silloin tällöin tuotu esille, että kausi-influenssaa ei pariin edelliseen kauteen ole ollut juuri lainkaan. Johtuen mm. koronan vuoksi toteutetuista rajoitustoimista, maskin käytöstä ja paremmasta käsihygieniasta. Samoin tietysti muuallakin kuin Suomessa.
Toi on kyllä maallikolle käsittämätön yhtälö. Eiks virukset leviä samalla tavalla? Miten muka nuha yhtäkkiä häviää, mut korona vain leviää?

Voi olla et mä oon vaan missannut jotain oleellista...

Toi on kyllä maallikolle käsittämätön yhtälö. Eiks virukset leviä samalla tavalla? Miten muka nuha yhtäkkiä häviää, mut korona vain leviää?

Voi olla et mä oon vaan missannut jotain oleellista...
Se on käsittämätön yhtälö. Ei voi olla mitenkään mahdollista että naamari, käsien pesu ja turvavälit poistaa kausi-influenssan täysin. Keneenkään ei tartu mitään. Mahdotonta.

Kaksi hyvin samankaltaista ja samoilla tavoilla leviävää virusta, ja yllä mainitsemasi toimenpiteet ovat "hävittäneet" vain toisen näistä viruksista, joo pakko olla se syy.....

Kaksi hyvin samankaltaista ja samoilla tavoilla leviävää virusta, ja yllä mainitsemasi toimenpiteet ovat "hävittäneet" vain toisen näistä viruksista, joo pakko olla se syy.....

Eli ymmärsinkö oikein että perusinflut menee nyt koronaksi eikä kukaan tiedä paljonko on kumpaakin tartunnoista?

😅 infuenssa hävinny ku ollaan pesty käsiä ja pidetty maskia ja korona vaa jyllää 😅😅

Minä en näe noin vahvaa yhtäläisyyttä lääkkeillä ja politiikalla ainakaan tuossa mittakaavassa. Toki rokote on politisoitu, mutta kyllä sitä suositellaan ihan niin vasemmalta kuin oikealta aina Trumpia myöten. Rokotteen hyöty ja siitä saatava näyttö pitäisi olla se mikä kiinnostaa eikä se kuka sitä käyttää keppihevosena millekkin.
Niin paljon vastustan tätä perseilyä että en halua mokomaa rokotetta vaikka 100% varmuudella ei tulisi ainuttakaan sivaria. Äärinäkökulma, sen tiedostan. Vakavampi tauti niin ymmärtäisin mutta minun tavan tallaajan, maallikon ja mistään mitään tietämättömän aivoilla tässä yhtälössä joku mättää. Vaikka passi ei toteutuisikaan niin sietää olla huolissaan jo siitä että tämä kädetön ja (kirjaimellisestikin) munaton hallitus edes sitä ehdotti. Seuraavalla raketilla marsiin se joka idean alunperin maailmalla keksi.

Kykenen kyllä ymmärtämään myös sen näkökulman että mennään virran mukana sen toivossa että koko pandemiasta päästäsiin nopeasti eroon, mutta(mutta…) ihan liikaa on aukkoja tässä touhussa että ostaisin sen idean.

Jenkkilä on sellanen kehitysmaa että kaikki sieltä tuleva on käytettävä todella paksun suodattimen läpi, mieluumin otan vinkkejä rokotteen ottamiseen nasse-sedältä kuin Trumpilta tai Bideltä.

Back
Ylös Bottom