Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Veikkaan että ekat koulut menee kiinni tai vähintään luokka karanteeniin elokuun lopulla. Meillä on tapauksia sen verran paljon että eka viikkokaan ei ole mahdotonta.

Miksi muuten puhutaan passeista ja tilaisuuksien valvomisesta rokottamattomilta? Eihän sen rokotettuja pitäisi jurikaan haitata?

Yhteiskunnan ongelmahan ei ole siellä, vaan sairaanhoidon ylikuormittuminen.

Eikö olisi paljon helpompaa että avataan yhteiskunta kokonaan, mutta rokottamattomat noudattaisivat vakaumustaan, nuha vaan, eli ei pääsyä sairaalaan koronanuhaoireiden takia?
Problem solved!
Ei näin. Tämähän olisi juuri sitä ihmisten eriarvoistamista. Mun mielestä koronan varsinkin nyt kun ikäihmiset ja riskiryhmäläiset on rokotettu pitäisi ehdottomasti poistaa kaikki rajoitukset. Tämä on ainoa järkevä ja nopein keino päästä tästä paskasta eroon edes jollakin aikavälillä ja saada yhteiskunta auki jotta nyt tästä kärsivät yritykset pystyisivät mahdollisesti selviämään tästä kurnutuksesta. Nyt tätä tulee jatkumaan hamaan tulevaisuuteen asti ja hintalappu tulee olemaan kova.

Olisin edelleen varovainen ikäihmisten ja riskiryhmäläisten kanssa ja ne ketkä koronaa pelkää niin niille mahdollisuus rokotteeseen jos niin haluavat ja voisivat suojautua miten itse parhaaksi kokevat.

Ei näin. Tämähän olisi juuri sitä ihmisten eriarvoistamista. Mun mielestä koronan varsinkin nyt kun ikäihmiset ja riskiryhmäläiset on rokotettu pitäisi ehdottomasti poistaa kaikki rajoitukset. Tämä on ainoa järkevä ja nopein keino päästä tästä paskasta eroon edes jollakin aikavälillä ja saada yhteiskunta auki jotta nyt tästä kärsivät yritykset pystyisivät mahdollisesti selviämään tästä kurnutuksesta. Nyt tätä tulee jatkumaan hamaan tulevaisuuteen asti ja hintalappu tulee olemaan kova.

Olisin edelleen varovainen ikäihmisten ja riskiryhmäläisten kanssa ja ne ketkä koronaa pelkää niin niille mahdollisuus rokotteeseen jos niin haluavat ja voisivat suojautua miten itse parhaaksi kokevat.
Roku on oikea neutraali täällä ja osaa katsoa asiaa isommalta kantilta vaikka monessa ollaankin erimieltä. Näkee vaaratilanteet kehityksessä. +1

Kerro ensin kuinka se vapaamatkustajuus ja velvollisuuksien laiminlyöminen ilmenee, niin osataan sanoa kalahtiko.
Ilmeisesti velvollisuus on ottaa piikki ja velvollisuuksien laiminlyönti tulee ilmi siinä, että ei oteta muita huomioon ja pitkitetään tätä koko hommaa kieltäytymällä piikistä? Varmaan joku tämmöinen oli tää ajatuksen kulku.

Ja jos on "velvollisuus" ottaa piikki, niin eikös samalla tapaa terveellisiä elämäntapoja voi pitää velvollisuutena? Vai pitääkö esim diabetes 2 potilaan hoitamisesta kieltäytyä, kun se on lähtökohtaisesti itse aiheutettua?

Rajoitusten poisto ei enää onnistu, koska lasten vanhemmat on saatu niin pahasti hysterisoitua. Ne pelkää kuollakseen laskea lapsensa kouluun. Itse lähetän lapseni erittäin hyvillä mielin kouluun ja kauhulla odotan jos etäilyä pukkaa.

Ilmeisesti velvollisuus on ottaa piikki ja velvollisuuksien laiminlyönti tulee ilmi siinä, että ei oteta muita huomioon ja pitkitetään tätä koko hommaa kieltäytymällä piikistä? Varmaan joku tämmöinen oli tää ajatuksen kulku.

Noin se virallisesti kai menee, mutta eipä tässä tosiasiassa ole kyse enää muusta kuin power trippailusta.

Ihmisen terveydellinen itsemääräämisoikeus on yksi vahvimmista luonnollisista tarpeista - pakkolääkitykseen alistettu ihminen on käytännössä häkkieläin. Tämänhän rokotepakottajat toki ymmärtävät, ja ovat huomanneet, että tällä verukkeella voi käyttää uskomattoman voimakasta valtaa muihin ihmisiin.

"lähde"

Hän kertoi miten asiat menee vuosi sitten ja ne meni kuten hän sanoi.
Ei toki herätä koronafaneja tämäkään.
Eli uskotko, että "they" (ketä ikinä he sitten ovatkaan) ovat tarkoituksella luomassa orjaluokkaa, koska tämä videolla esiintyvä henkilö arvasi, että homma ei lopu maskeihin ja yhteen rokotuskierrokseen? Korjaa toki, jos tulkitsen sinua väärin. Yritän vain ymmärtää päättelyketjujasi.

Ei vaan ajatuksenkulku oli lähinnä siinä, että ajatellaan suositusten koskevan aina vain kaikkia muita, mutta sitten oikeuksistaan ei missään nimessä voida edes hetkellisesti joustaa.

Rajoitusten poisto ei enää onnistu, koska lasten vanhemmat on saatu niin pahasti hysterisoitua. Ne pelkää kuollakseen laskea lapsensa kouluun. Itse lähetän lapseni erittäin hyvillä mielin kouluun ja kauhulla odotan jos etäilyä pukkaa.
Näin se valitettavasti pitkälti on. Minua vituttaa suunnattomasti lukea uutisia et ensiviikolla on suunnitelmissa alkaa rokottamaan 12 vuotiaista ylöspäin. Nuorin lapseni menee tuohon haarukkaan odotan sitä hetkeä kun asiasta tullaan keskustelemaan vanhempien kanssa. Mun vastaus tulee olemaan jäätävä. En ikinä anna lupaa tuohon vaikka rokotteella ei olisi ikinä raportoitu yhtään ongelmaa. En näe mitään järkeä tuossa et edes suunnitellaan lasten rokottamista koronaa vastaan.

Ja tarkoitan tällä ainoastaan täysin terveitä lapsia. Vakavasti sairaiden lasten vanhemmille tämä tulee olemaan vaikea paikka.

Viimeksi muokattu:
Näin se valitettavasti pitkälti on. Minua vituttaa suunnattomasti lukea uutisia et ensiviikolla on suunnitelmissa alkaa rokottamaan 12 vuotiaista ylöspäin. Nuorin lapseni menee tuohon haarukaam odotan sitä hetkeä kun asiasta tullaan keskustelemaan vanhempien kanssa. Mun vastaus tulee olemaan jäätävä. En ikinä anna lupaa tuohon vaikka rokotteella ei olisi ikinä raportoitu yhtään ongelmaa. En näe mitään järkeä tuossa et edes suunnitellaan lasten rokottamista koronaa vastaan.

Ja tarkoitan tällä ainoastaan täysin terveitä lapsia. Vakavasti sairaiden lasten vanhemmille tämä tulee olemaan vaikea paikka.
100% samaa mieltä. Esikoinen yläasteelle ja saapa nähdä millaista painostusta sieltä koulun ja mahdollisesti piikille vietävien luokkatovereiden suunnasta tulee.

100% samaa mieltä. Esikoinen yläasteelle ja saapa nähdä millaista painostusta sieltä koulun ja mahdollisesti piikille vietävien luokkatovereiden suunnasta tulee.
Voi hyvin olla et jonkun asteista painostusta on odotettavissa mutta ei kiinnosta minua paskan vertaa. Eletään perheenä omaa elämää omien periaatteiden ja arvojen mukaan eikä sitä minkäänlainen painostus tule muuttamaan. Lapset ovat meillä hyvin tietoisia siitä mitä mieltä ollaan koronarokotteesta heille.

Voi hyvin olla et jonkun asteista painostusta on odotettavissa mutta ei kiinnosta minua paskan vertaa. Eletään perheenä omaa elämää omien periaatteiden ja arvojen mukaan eikä sitä minkäänlainen painostus tule muuttamaan. Lapset ovat meillä hyvin tietoisia siitä mitä mieltä ollaan koronarokotteesta heille.
Tästäkin samaa mieltä. Mietin vaan sitä että kunhan ei lapset keskenään ala siellä koulussa mitään jännitteitä muodostaa tuon asian takia.

Niin kauan kun rokotteet eivät anna 100% suojaa tartuntaa vastaan, niin kenenkään ei pitäisi mussuttaa siitä että rokottamattomat pitkittävät tätä pandemiaa. Eivät pitkitä!

Ja lopettaisivat nyt jo niiden päivittäisten tartuntojen ilmoittamisen kun niillä ei ole mitään merkitystä mihinkään, ainoastaan kuolemantapaukset voisi ilmoittaa, ja nekin kerran viikkoon.

Back
Ylös Bottom