Nyt on päästetty mediaan irti tämä mika mengele rämet lisää paniikkia luomaan, kun aikaisemmat "asiantuntijat" puhelivat jo pikkuisen järkeä...
"Rämetin mukaan on kaksi keinoa hillitä kiihtyvää epidemiaa: alle 30-vuotiaiden riittävä rokotekattavuus sekä 12‒15-vuotiaiden pääseminen rokoteohjelmaan elokuussa."
Deltamuunnos saattaa vaatia yli 90 prosentin rokotekattavuuden. Rokotetutkimuskeskuksen johtajan Mika Rämetin mukaan siihen ei ole mahdollista päästä tänä vuonna.
www.iltalehti.fi
Raimo Paaso:
Tämä päivitys tuo yhden näkökulman koronarokotteeseen ja se on henkilökohtainen koska se koskettaa perhettämme
Olen lukenut monien lääkkeiden tuoteselosteista, että lääke saattaa aiheuttaa esimerkiksi yhdelle sadastatuhannesta vakaviakin sivuoireita. Uhkan olen ohittanut olan kohautuksella. Olen tiennyt, että myös koronarokoite aiheuttaa joillekin vakavia oireita, mutta sekään ei ole hetkauttanut kunnes se sitten iskee omaan perheeseen.
Meidän Sylvia (17vuotta) on ollut 1,5 viikkoa sairaalassa ja tällä hetkellä tytär opettelee kävelemään, yrittää sietää valoa, odottaa kuulon palautumista jne. Oireet ovat vasemmalla puolella.
On ollut erittäin raskasta seurata sivusta kun oireet aluksi pahenevat päivä päivältä ja lopuksi Sylvia sitten makaa neurologisella osastolla täysin toisten autettavana. Epätietoisuus ja toivottomuus iskivät useista suunnista ja tuntui, voiko tämä edes olla totta ja onko tämä pahaa unta.
Erilaisia tutkimuksia tehtiin sairaalassa usean päivän aikana ja niiden jälkeen osaston lääkärit ja muu henkilökunta tekivät rokotuksen haittailmoituksen.
Tänään on perjantai-ilta ja oireiden alkamisesta on kaksi viikkoa. Edelleenkään Sylvia ei pysty kävelemään normaalisti ja perustoiminnot vaativat erityistä ponnistusta. Onneksi kuitenkin toipuminen on lähtenyt liikkeelle ja se tuo toivoa
Se miksi haluan tästä avoimesti kirjoittaa on pelko ja huoli. Tämä tragedian aikana olemme kokeneet, että emme ole tämän ongelma kanssa yksin. Olen kuullut useita kertomuksia vaikeistakin oireista ja se on tietenkin hyvin pieni otanta kokonaisuudessa. On kuitenkin hurjaa nähdä ja kuulla kuinka rokote todellakin aiheuttaa tuskaa. Kuinka laajasti, en tiedä, mutta kokemukseni mukaan myös tähän negatiiviseen puoleen tulisi kiinnittää julkisuudessa enemmän huomiota.
Toivon ja rukoilen, että Sylvia toipuu pian ja jos mahdollista muistakaa