Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ei kun koitan hiljentää paskanjauhannan. Mä olen aiemminkin sanonut, että täällä on hyvääkin keskustelua, jos sinut ja jeebudin suodattaa pois.
Mulla alkoi just kesäloma ja mä aion elää sen. Joten moro! Logiikka ja argumentit loppuivat tältä erää.
Paskanjauhanta suodattuu kaikkein parhaiten pois jos kukaan ei enää vastaa näiden puupäiden viesteihin tai laittaa suosiolla ignoreen. Ignorekin vain toimii hieman huonosti, kun näen teidän viesteistä, jotka niille vastailee, että jotain ne taas riehuu, vaikka en näekään itse tekstiä.

Ei kun koitan hiljentää paskanjauhannan. Mä olen aiemminkin sanonut, että täällä on hyvääkin keskustelua, jos sinut ja jeebudin suodattaa pois.
Mulla alkoi just kesäloma ja mä aion elää sen. Joten moro! Logiikka ja argumentit loppuivat tältä erää.
heippa hei pulu lehahti ilmaan

Kerrotko miten yksittäisen lauseen esilletuominen huomiotarkoituksessa auttaa yhtään mihinkään?
Viitaten tuohon linkkaamaasi Tom Isaksonin tekstiin.

Ja noi linkit. Hei oikeesti. Jos mä en klikkaa iltalehden "buhuu, sain koronan"- satuja auki, niin en mä mvlehdenkään mussutuksia availe.
Niin. Asia on pattitilanteessa näin katsottuna. Kummallakin on omat näkemykset.
Silti kun asiaa katsoo näin mitä oikeasti tapahtuu ei valtamedian ja päättäjien koronapakotus mene yhteen.

"Kun valtamedia ja päättäjät pakottavat pandemian olevan. Ei oikeasti ole pandemiaa."

Tähän pohjautuen viisaus vuosien takaa ja nytkin taustalla vaikka koronapakotus peittää.

"Kun valtamedia ja päättäjät pakottavat ettei kukaan tarvitse aseita. Tarvitset aseen. "

Mikään ei ole muuttunut.

Kerrotko miten yksittäisen lauseen esilletuominen huomiotarkoituksessa auttaa yhtään mihinkään?
Viitaten tuohon linkkaamaasi Tom Isaksonin tekstiin.

Ja noi linkit. Hei oikeesti. Jos mä en klikkaa iltalehden "buhuu, sain koronan"- satuja auki, niin en mä mvlehdenkään mussutuksia availe.

Jos et ymmärtänyt jo edellisestä postauksesta, niin sitten en voi (enkä halua) auttaa. Taitaa kyse ennemminkin olla vain turhasta saivartelusta, jolla saadaan (yritetään saada) aihe pois pääasiasta.

https://static.*******.net/uploads/2021/07/E5h1IlrVgAYgwPb.jpg

Käsittääkseni jenkeissä ei ole edellenkään yhtään lasta kuollut koronaan(?), joten jokainen koronarokotteen aiheuttama lapsen kuolema on täysin turha ja ylipäätään täysin edesvastuuton.
Tästä ollaan ihan samaa mieltä. Enkä mä lasten rokotusten koronan puolesta olekkaan. Ennemmin afrikan maat, indonesiat summuut tämän kaltaset ekana. Ennen edes mitään kolmatta kierrosta. Nyt rupee mustakin tuntuu et pfizer muuttuu ahneeks. Kyllä, MINÄ sanoin noin.

Mutta kannattaa erottaa se, että ihmisiä kuolee, ihmisiä sairastuu sydänlihastulehdukseen, saa keuhkosyöpiä, aivokasvaimia, tekee penkki ennätyksiä, kaatuu pyörällä with or without mrna rokotetta. Ne ei taikaiskusta aiheuta tuollaisia. Siinä pitää olla se biologinen mekanismi joka sen aiheuttaa.

edit. Ja @makhak vaikka meillä vähän nokka pokkaa onki ollut, voit olla varma että mä olen ensimmäisenä myöntämässä virheen ja sanomassa ''tässä asiassa mä olin väärässä'' jos mä huomaan sellasen. Sen takia mä olen pyrkiny aina laittamaan lähteen johon mä vetoan. Yleensä vielä tieteellisen tutkimuksen. Mä olen ensimmäisenä ollu korjaamassa omaa lähdettäni jos mä huomaan että se on paskalaatunen tai siihen kohdistuu epävarmuus

Viimeksi muokattu:
Paskanjauhanta suodattuu kaikkein parhaiten pois jos kukaan ei enää vastaa näiden puupäiden viesteihin tai laittaa suosiolla ignoreen. Ignorekin vain toimii hieman huonosti, kun näen teidän viesteistä, jotka niille vastailee, että jotain ne taas riehuu, vaikka en näekään itse tekstiä.
Tuo tekee sinulle vain oman kuplan.
Itse en ole nähnyt mitään tarvetta hidettää yhtään ketään täältä vaikka olen täysin erimieltä asioista, koska se itse asia täällä menee silloin tunteisiin jos tarvitsee noin tehdä ja jos joku asia rupeaa vituttamaan kovasti on aina syytä miettiä miksi näin teki. Monesti voi löytyäkin puutteita omassa ajattelussa mikä kumpuaa näin.

Mä ainakin pidän esim. mikasa90 vaikka en ole oikestaan missään samaa mieltä. Asiallinen kaveri kokonaisuudessa. Voisin ottaa oluen hänen kanssaan.

Mutta kannattaa erottaa se, että ihmisiä kuolee, ihmisiä sairastuu sydänlihastulehdukseen, saa keuhkosyöpiä, aivokasvaimia, tekee penkki ennätyksiä, kaatuu pyörällä with or without mrna rokotetta. Ne ei taikaiskusta aiheuta tuollaisia. Siinä pitää olla se biologinen mekanismi joka sen aiheuttaa.

Kannattaa myös muistaa se et koronaan kuolleiden mediaani keskiikä on suomessa 84 vuotta. Ei meidän eliniän odote edes ole noin korkea. Kaikilla kuolleilla ollu taustalla joku sairaus. 30 päivää positiivsen testin jälkeen ties ketä merkattu kuolleeks.

Vois jopa sanoa et suurin osa kuolleista ollut jo muutenkin elämänsä ehtoo puolella.

Covid-19-virusinfektioon kuoli erityisesti ikääntyneitä. Koronaan kuolleista suurin osa, lähes 90 prosenttia oli täyttänyt 70 vuotta, ja joka neljäs oli täyttänyt 90 vuotta. Covid-19-tautiin kuolleiden mediaani-ikä oli 84, kun kaikkien kuolleiden mediaani-ikä oli 81. Covid-19-tautiin kuolleissa ei ollut ennakkotietojen mukaan alle 20-vuotiaita, 20–49-vuotiaita oli kahdeksan, 50–59-vuotiaita oli 17 ja 60–69-vuotiaita oli 35.

Tuo tekee sinulle vain oman kuplan.
Itse en ole nähnyt mitään tarvetta hidettää yhtään ketään täältä vaikka olen täysin erimieltä asioista, koska se itse asia täällä menee silloin tunteisiin jos tarvitsee noin tehdä ja jos joku asia rupeaa vituttamaan kovasti on aina syytä miettiä miksi näin teki. Monesti voi löytyäkin puutteita omassa ajattelussa mikä kumpuaa näin.

Mä ainakin pidän esim. mikasa90 vaikka en ole oikestaan missään samaa mieltä. Asiallinen kaveri kokonaisuudessa. Voisin ottaa oluen hänen kanssaan.
Miksi sinä sitten alat puluiksi haukkumaan? Kandee kattoo itekin peiliin.

Kannattaa myös muistaa se et koronaan kuolleiden mediaani keskiikä on suomessa 84 vuotta. Ei meidän eliniän odote edes ole noin korkea. Kaikilla kuolleilla ollu taustalla joku sairaus. 30 päivää positiivsen testin jälkeen ties ketä merkattu kuolleeks.

Vois jopa sanoa et suurin osa kuolleista ollut jo muutenkin elämänsä ehtoo puolella.

Covid-19-virusinfektioon kuoli erityisesti ikääntyneitä. Koronaan kuolleista suurin osa, lähes 90 prosenttia oli täyttänyt 70 vuotta, ja joka neljäs oli täyttänyt 90 vuotta. Covid-19-tautiin kuolleiden mediaani-ikä oli 84, kun kaikkien kuolleiden mediaani-ikä oli 81. Covid-19-tautiin kuolleissa ei ollut ennakkotietojen mukaan alle 20-vuotiaita, 20–49-vuotiaita oli kahdeksan, 50–59-vuotiaita oli 17 ja 60–69-vuotiaita oli 35.

Kannattaa muistaa myös se, että alle 70 vuotiaista koronatartunnan saaneista kuolee noin 0.05% aika hurjaa....

ja jos katotaan ihan samalta sivulta tilastokeskuksesta mistä noi ylemmän viestin tiedot on.

Korona kuolemat Suomessa 2020

Covid-19-virusinfektioon menehtyi 534 henkeä. Lisäksi covid-19 oli mukana vaikuttamassa 68 henkilön kuolemaan muuna kuin tilaston peruskuolemansyynä.

influenssa kuolemat suomessa 2018

Vuonna 2018 influenssaa esiintyi kuolintodistuksilla huomattavasti enemmän: myötävaikuttavana 264 kertaa ja muina kuolemansyinä 436 kertaa eli yhteensä 700 kuolintodistuksella.

Viimeksi muokattu:
Jos et ymmärtänyt jo edellisestä postauksesta, niin sitten en voi (enkä halua) auttaa. Taitaa kyse ennemminkin olla vain turhasta saivartelusta, jolla saadaan (yritetään saada) aihe pois pääasiasta.
En kyllä ymmärrä miten se auttaa ketään, että ton sun postaaman kaltaiset huomionhakuiset saivartelut ja "mukaniinnäppärätmukanäpäytykset" auttaa koronatilanteeseen mitenkään?

Ihme et ei tilastokeskus pidä yhtä tarkkaa kirjaa influenssasta ku Corollasta. Kaipa se tilastointi aloitettiin vasta nyt. Ite en ainakaan niitten sivuilta löytäny

ja jos katotaan ihan samalta sivulta tilastokeskuksesta mistä noi ylemmän viestin tiedot on.

Korona kuolemat Suomessa 2020

Covid-19-virusinfektioon menehtyi 534 henkeä. Lisäksi covid-19 oli mukana vaikuttamassa 68 henkilön kuolemaan muuna kuin tilaston peruskuolemansyynä.

influenssa kuolemat suomessa 2018

Vuonna 2018 influenssaa esiintyi kuolintodistuksilla huomattavasti enemmän: myötävaikuttavana 264 kertaa ja muina kuolemansyinä 436 kertaa eli yhteensä 700 kuolintodistuksella.
Miksit et pistä linkkiä samaan syssyyn ku kopypastetat kuitenkin lukuja?

Joo, vaatii harjoittelua että toimii. Ekat päivät oli suunnaton kiusaus klikata "show ignored content", mutta pikkuhiljaa tässä oppii ohittamaan ne paremmin 😁 Verenpaineet laskenut varmasti pari pykälää ignoren löytämisen jälkeen ja sen myötä myös riski saada vakavampimuotoinen covid 🥳

Kannattaa muistaa myös se, että alle 70 vuotiaista koronatartunnan saaneista kuolee noin 0.05% aika hurjaa....
On se vaarallinen tauti :D . Suurempi riski kuolla tapaturmasssa esim. kaatumalla tai putoamalla.

Tapaturmat aiheuttivat 2 400 ihmisen kuoleman vuonna 2018​

Yleisin kuolemaan johtanut tapaturma on kaatuminen tai putoaminen. Niihin menehtyi vuoden 2018 aikana yli 1 200 ihmistä

Joo tai älä juo vettä ku ihmisiä hukkuu.
Aattelitko monta kertaa linkitellä noita aiheeseen tosiaankin kuulumattomia tilastoja?

Montas lasta on kuollut Carunaan ?

6-vuotias lapsi menehtyi kahdessa vuorokaudessa ensioireiden alettua – miten influenssa voi viedä hengen niin nopeasti?​

Yhdysvalloissa epidemia on jo käynnissä, ja maan sairauksien valvonnasta ja ehkäisystä vastaavan viranomaisen CDC:n mukaan influenssa on vienyt jo 13 lapsen hengen. Yksi heistä oli 6-vuotias Allison Eaglespeaker, joka menehtyi joulukuun alussa.

Kukaan ei tiedä, kuinka moni on jo tänä vuonna kuollut influenssaan - 700 vuosikuolemaa tilastoitu aiemmin​

Influenssakuolemien määriä ei voi tarkalleen määrittää, toteaa erityisasiantuntija Niina Ikonen Terveyden ja hyvinvoinninlaitokselta (THL).

Influenssa harvoin kirjataan välittömäksi kuolinsyyksi. Kuolinsyynä voi olla perussairauden paheneminen.

– On myös huomioitava, että kaikkia niin kutsuttuja influenssakuolemia ei välttämättä ole laboratoriovarmennettu, Ikonen toteaa.

Arvioiden mukaan todellinen influenssakuoleminen määrä voi olla vuodessa jopa pari tuhatta.

Back
Ylös Bottom