Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Mutta se on spesifi tuohon koronan suhteen. Nimenomaan sen koronan. Ja vielä varmistetaan ilmeisesti toisella metodilla(en tiedä millä). Koronalla on dna koodinsa. Sen oon laittanut aikasemmin. Suomessa pääsääntösesti- eri asia esim jossain työmaalla on oireisia jotka menee testiin. Toki nega testi vaaditaan jossain rajoilla. Mutta lääketieteelliseen diagnoosiin kun oireisena

Ja jos sitä kaikilta löytyy niin miks suuri osa oikeista positiivista testaa negan? Se on suurempi ongelma kuin väärä posi.

Ja sitten tulee kuvaan nimenomaan vasta-aineet koronan suhteen, mutta se on eri keskustelu se joka viimestään kyllä naulaa että oikee posi on ollut kun on tutkittu koronaposiitivisia. Ja ne on ainakin spesifejä. Tätä kautta voidaan todentaa pcr testin luotettavuus viimestään.

Mites se yllättäen edesmennyt Tansanian presidetti kun se lähetti vuohen verta who:lle joka tuli takasin positiivisena? Jos sillä oli se vuohivariantti?

Kannattaa ottaa selvää mitä sinne korona kuolleisiin lyödään maailmalla. Niin et kuka sitä paniikkia luo ja ketkä syö lampaiden rehua....
Joo tuossa on otettu laskuista pois 96 prosenttia viruksen saaneiden kuolemista, joten tuskin ihan hirveesti on enää ylimääräistä mukana. Sen sijaan rokotteen saaneiden kuolemissa on kaikkki syystä tai toisesta kuolleet mukana. Rokotteen saaneilla eli tyypillisesti riskiryhmäläisillä on vieläpä lähtökohtaisesti noita altistavia tekijöitä. Kyllä tuo nyt vain on paniikinlietsojien propagandaa, vaikka miten yrität kierrellä.

Joo tuossa on otettu laskuista pois 96 prosenttia viruksen saaneiden kuolemista, joten tuskin ihan hirveesti on enää ylimääräistä mukana. Sen sijaan rokotteen saaneiden kuolemissa on kaikkki syystä tai toisesta kuolleet mukana. Rokotteen saaneilla eli tyypillisesti riskiryhmäläisillä on vieläpä lähtökohtaisesti noita altistavia tekijöitä. Kyllä tuo nyt vain on paniikinlietsojien propagandaa, vaikka miten yrität kierrellä.

Kuka lietsoo paniikkia? Mieti tarkkaan. Kuka sitä tekee.

Viimeksi muokattu:
Mitä nyt jenkkilän "excess deaths" -tilastoja katselee, niin korona on selvästi kaatanut enemmän porukkaa kuin nämä "testaamattomat" rokotteet. Mutta odotellaan nyt vielä pari viikkoa veitsen terällä eläen ja katsotaan mihin suuntaan tilanne kehittyy :unsure:

Media lietsoo paniikkia mutta pakkoko sitä paskamediaa on kytätä joka päivä. Jätä lukematta niin et näe paniikkia missään.
En minä seuraa valtamediaa, mutta olen tietoinen mitä se on siellä toki. Monesti jäljet vain johtaa sinne valtamediaan mikä tulee todettua.

Mitä nyt jenkkilän "excess deaths" -tilastoja katselee, niin korona on selvästi kaatanut enemmän porukkaa kuin nämä "testaamattomat" rokotteet. Mutta odotellaan nyt vielä pari viikkoa veitsen terällä eläen ja katsotaan mihin suuntaan tilanne kehittyy :unsure:
Rokote minkä piti pelastaa flunssalta, mutta tappoikin....

Yksikin on liikaa

En minä seuraa valtamediaa, mutta olen tietoinen mitä se on siellä toki. Monesti jäljet vain johtaa sinne valtamediaan mikä tulee todettua.
No missä sä sitten näet sitä koronapaniikkia? En mä ainakaan näe missään ja liikun ihan normaalisti paikoissa missä on tarve liikkua.

R'ssäreissun seurantaa. Ja jäljitystä.

HUOM! BUSSEJA TULLAAN LAITTAMAAN VIRALLISEEN KARANTEENIIN ISOLLA KÄDELLÄ, NOUDATTAKAA OMAEHTOISTA KARANTEENIA JA VÄLTTÄKÄÄ KONTAKTEJA

Päivitetty tilanne:

16.6

Pietari 2 (meno Helsingistä): Positiivinen 1
Helsinki 2 (tulo Pietarista): Positiivinen 1

21.6

7:00 Tampere-Lahti-Kouvola-Pietari: Positiivinen 1, Koronavilkku 1-2
8.00 Helsingistä (valkoinen bussi): Koronavilkku 1, Koronavilkku 2

22.6

02.00 Helsinkiin (Lehdon liikenne, nimilistallinen): Koronavilkku 1, Koronavilkku 2
02.00 SMJK/Vekka / Savo-Karjalan päiväreissubussi: Koronavilkku 1-2, Positiivinen 1
10.00 Tampere: Positiivinen 1, TAYS tiedottanut altistumisista, Positiivinen 2-3, Positiivinen 4 (YV:llä ilmoitettu)
14:00 Tampere: Positiivinen 1, Altistumisia 1, Koronavilkku 1-2 (YV:llä ilmoitettu), TAYS tiedottanut altistumisista (YV:llä ilmoitettu), Positiivinen 2, Positiivinen 3
16.00 Tampere: Koronavilkku 1, Oireellinen 1, Oireellinen 2, Positiivinen 1, Positiivinen 2

12.00 Helsinki 1 (Lakkapää 2): Positiivinen 1, Positiivinen 2, Koronajäljitys soittelee matkustajia läpi, Positiivinen 3, Matkustajia määrätty karanteeniin tekstiviestitse, Positiivinen 4, Positiivinen 5
14.00 Helsinki (Lakkapää): Koronavilkku 1, Positiivinen 1, Positiivinen 2
SMJK Helsinki (ilmaistointi rikki, rengas hajosi): Positiivinen 1, Positiivinen 2
16:00 SMJK/JMT/Oranssi bussi: Positiivinen 1, Positiivinen 2-3, Positiivinen 4
16:30 Helsinki (Lakkapää): Positiivinen 1

Nevatours 4: Positiivinen 1, Positiivinen 2-3
Nevatours 5: Koronavilkku 1, Koronavilkku 2, Positiivinen 1
Nevatours 6 Positiivinen 1
Nevatours 7: Oireellinen 1, Positiivinen 1, Positiivinen 2, Positiivinen 3

Kymenmatkat I 11.00 (GBY-412): Positiiivinen 1-2
Kymenmatkat II 11.00 (CJC-991, ilmastoinnillinen bussi, leppoisa savolaiskuski): Positiivinen 1, Karanteenipäätös, Positiivinen 2

Elämysmatkat 1: Positiivinen 1
Elämysmatkat 2: Positiivinen 1-2, Koko bussi menossa karanteeniin?
Elämysmatkat 5: Koronavilkku 1
Lento 9.20 Pietari-Moskova-Helsinki: Positiivinen 1
Finnair Lento 14.00 Pietari-Helsinki: Oireellinen 1, Positiivinen 1

Saimaa Express 12.00 Viipurista: Positiivinen 1

''Kaikille julkisesta Facebook-päivityksestä bongattua: 22.6. Lakkapään klo 14 Pietarista Kotkan ja Helsingin kautta Turkuun lähteneessä bussissa yhdellä takapenkin spedeistä todettu korona. Sama pelle ilmeisesti pyörinyt vähintään eilen turkulaisessa baarissa/baareissa. Tämän positiivisen saaneen matkalla mukana ollut kaveri sitten järjestänyt eilen Facebookin mukaan jotain juhlia. Jos luet tämän, niin haista vittu ja tule itse selittämään.''

:)

No missä sä sitten näet sitä koronapaniikkia? En mä ainakaan näe missään ja liikun ihan normaalisti paikoissa missä on tarve liikkua.

Ei tarvi kuin kävellä ulos kadulle tai kauppaan. Oletko denialismissa?
Nämä samat selvästi seuraa myös sitä mediaa kuin piru raamattua.

''Kaikille julkisesta Facebook-päivityksestä bongattua: 22.6. Lakkapään klo 14 Pietarista Kotkan ja Helsingin kautta Turkuun lähteneessä bussissa yhdellä takapenkin spedeistä todettu korona. Sama pelle ilmeisesti pyörinyt vähintään eilen turkulaisessa baarissa/baareissa. Tämän positiivisen saaneen matkalla mukana ollut kaveri sitten järjestänyt eilen Facebookin mukaan jotain juhlia. Jos luet tämän, niin haista vittu ja tule itse selittämään.''

:)
Joku mielensäpahoittaja koittaa maalittaa jo ihmisiä?

Joku mielensäpahoittaja koittaa maalittaa jo ihmisiä?
Ei. Vaan jäljityksen vuoks jotta ei leviäis enempää. Samoilla busseilla kuljettu jne. Ei se nimellä eikä tuntomerkkejä kertonu.

''Tämä on kyllä hyvä tulikoe seurannalle, testaukselle ja leviämiselle. Hyvää dataa tästä voi varmaan repiä esim bussi leviämisestä ja kehittää kaikinpuolin toimintaa.''

. Hyvää dataa tästä voi varmaan repiä esim bussi leviämisestä ja kehittää kaikinpuolin toimintaa.''

Mä en tajua minkä takia sitä dataa ei kerätä vaikka kasvaimista kun ne tappaa ja vammauttaa moninkertaisen määrän ihmisiä kokoajan.Ihmisten hedelmällisyys täällä on heikentynyt huomattavasti eikä siitä puhuta mitään vaan pidetään jopa hyvänä asiana vaikka se jos mikä uhkaa meidän olemassa oloa.

Mä en tajua minkä takia sitä dataa ei kerätä vaikka kasvaimista kun ne tappaa ja vammauttaa moninkertaisen määrän ihmisiä kokoajan.Ihmisten hedelmällisyys täällä on heikentynyt huomattavasti eikä siitä puhuta mitään vaan pidetään jopa hyvänä asiana vaikka se jos mikä uhkaa meidän olemassa oloa.
Miks epäilet ettei kerättäis?

Meillä on useita syöpätutkimuksia menossa. Pelkästään hus:lla on noin 30 tutkimusta käynnissä ja lisää rekrytään. (tarkasti 27)

Ymmärrän, et Helposti varmaan saa kuvan että kaikki resurssit menee koronaan. Kyl siel koko ajan pyörii muutakin. Josssain määrin paljon tärkeempiäkin.

Oon muuten ihan jokusen pcr:n optimoinut ja ajanut aikanaan, ja kyllähän se siis spesifinen on vaikka siellä 35+ tienoilla saattaa alkaa tulla epäspesifiä amplifikaatiota. Siis saattaa. Jos jotain tärkeää testailisin, kuten vaarallista tautia, niin kyllä myllyttäisin sitä vehjettä ainakin 40, ellei jopa 45 sykliä. Mieluummin niin kuin että missaisin heikon signaalin. Tulos voidaan sitten aina varmistaa muilla menetelmillä tai ottaa uusi näyte seuraavana päivänä, jolloin virusload on jo luultavasti suurempi ja Ct alhaisempi. Niinhän asia ei ole ettäkö 45 syklin ajaminen tarkoittaisi, että signaalikin näkyisi vasta syklissä 45. Se voi näkyä vaikka syklissä 40, 30 tai 22.

En ihan kamalasti myöskään antaisi painoarvoa sille, mitä Mullis sanoi joskus 90-luvulla, sen enempää kuin pitäisin puhelimen keksijän sanaa kännyköistä muuta kuin kuriositeettina. Lieneekö edes silloin vielä keksitty kvantitaviista pcr:ää, se tuli juuri joskus 96 tms? Niin tai näin, pcr ja qpcr on tullut pitkän matkan siitä, mitä se oli 30 vuotta sitten ja on nykyään herkempi ja luotettavampi ja sopii hyvin diagnosointiin.

Back
Ylös Bottom