Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Eli kyllä taas vahvasti pelon ja jellonien vellomana menit sinne piikille.
Antaa kyllä todella epävarman kuvan nämä teidän ulostulot tästä asiasta.
Sovitaan niin, että Roopeli ja Sarmx on kaikista kovimmat leijonat. Ne ei pelkää mitään. Kaikki rokotteen ottajat on lampaita, minäkin.

Eli kyllä taas vahvasti pelon ja jellonien vellomana menit sinne piikille.
Antaa kyllä todella epävarman kuvan nämä teidän ulostulot tästä asiasta.
Toopeli on kovasti sitä mieltä, että asioista pitää voida keskustella. Sit kun joku yrittää keskustella vähän järkevimmin argumentein, niin Toopeli vastaa niihin vittuillen ja vähätellen ja sivuuttaen ihan kaiken mitä toinen on sanonut. Tätä Toopeli kutsuu keskusteluksi. Yritä tässä nyt sitten keskustella ja tuoda näkökulmia, kun joillakin on vain yksi totuus.

Toopeli on kovasti sitä mieltä, että asioista pitää voida keskustella. Sit kun joku yrittää keskustella vähän järkevimmin argumentein, niin Toopeli vastaa niihin vittuillen ja vähätellen ja sivuuttaen ihan kaiken mitä toinen on sanonut. Tätä Toopeli kutsuu keskusteluksi. Yritä tässä nyt sitten keskustella ja tuoda näkökulmia, kun joillakin on vain yksi totuus.

Onpa siellä herkkä vaikka leijonia onkin mielessä?`Tuo vain mitä mielessäsi on kuten teen minäkin täällä.
Oma havaintoni oli vain ettei kovin itsevarmoja rokottajia tunnu olevan kun piikin jälkeen mennään puhisten höpisemään "leijonista" sekä peloista. Älä nyt luule että loukkaannun tuosta vaan lähinnä huvitun kuinka ikäänkuin jotain paineita pakko päästä purkamaan reikä olkapäässä.

Oma havaintoni oli vain ettei kovin itsevarmoja rokottajia tunnu olevan kun piikin jälkeen mennään puhisten höpisemään "leijonista" sekä peloista.
Minä en sitä peloista puhumista aloittanut, vaan vastasin muhun kohdistuneeseen täysin epäasialliseen hyökkäykseen. Teillä kyllä logiikka pettää pahemman kerran, kun ette näe, että tämän epävarmuuskortin voi pelata ihan yhtä hyvin teitä vastaan. Siellä ollaan niin helvetin epävarmoja kun pitää puhisten hyökätä jokaista rokotteen ottanutta vastaan. Ei olla ihan varmoja omasta valinnasta, joten pitää pönkittää vähän mielipidettään hyökkäämällä verbaalisesti. Sama pätee muuten siihen denialismiin. Lampaat on kuulemma denialisteja, vaikka eräiden toisten mielestä korona on pelkkä nuha joka lähtee maapallolta kun vain päätetään niin.

giphy.gif

Minä en sitä peloista puhumista aloittanut, vaan vastasin muhun kohdistuneeseen täysin epäasialliseen hyökkäykseen. Teillä kyllä logiikka pettää pahemman kerran, kun ette näe, että tämän epävarmuuskortin voi pelata ihan yhtä hyvin teitä vastaan. Siellä ollaan niin helvetin epävarmoja kun pitää puhisten hyökätä jokaista rokotteen ottanutta vastaan. Ei olla ihan varmoja omasta valinnasta, joten pitää pönkittää vähän mielipidettään hyökkäämällä verbaalisesti. Sama pätee muuten siihen denialismiin. Lampaat on kuulemma denialisteja, vaikka eräiden toisten mielestä korona on pelkkä nuha joka lähtee maapallolta kun vain päätetään niin.

Miten niin jokaista rokotteen ottanutta vastaan hyökätään? Sä tulet itse siihen voimantunnoissasi puhumaan peloista ja jellonista piikkisi jälkeen ja nyt sitten ei oo kiva kun et saakaan taputuksia?
Juuh...

Pidän kyllä vähän ihmeellisenä tällaista näkökulmaa, että jos siihen ei voi kuolla, niin turha ottaa rokotetta. Siihen oireettoman ja kuoleman väliin mahtuu iso liuta vittumaisiakin oireita mitä kukaan tuskin ehdoin tahdoin haluaa. Jos niiden todennäköisyyttä voi pienentää, niin se on mun mielestä ihan hyvä diili. Sitä kun kukaan meistä ei voi oikeasti tietää miten kovaa se iskee. Joillakin se on tosiaan pelkkä nuha ja ehkä vähän kuumetta. Yhdellä kaverillani ei ollut juuri päänsärkyä kummempia oireita, kun taas toinen kolmen- ja neljänkympin välissä oleva todella fitti mieshenkilö sai koronan ja sen seurauksena keuhkokuumeen ja paranteli itseään kolme kuukautta. Tilastot tavallaan vähän valehtelee jos katsotaan vain sairaalahoitoon joutuvia. Jotkut voi potea vittumaista ja pitkää tautia näkymättä ikinä missään tilastossa. En mä mielestäni koronaa pelkää eikä kuoleman todennäköisyys käy edes mielessä, mutta kyllä nyt totuuden nimissä yksi rokotuksen ottamisen motivaattori on se, että se pienentää pahojen oireiden todennäköisyyttä.

Voin vaikuttaa vähän kahtiajakoiselta tapaukselta, koska olen rokotusmyönteinen, mutta koronahössötysvastainen. En minä mitään maskia tuolla kaupoissa pyöriessä käytä enkä muutenkaan stressaa tilanteesta. Jos saisin päättää, niin rajoitukset pois ja maskit helvettiin. Ei tätä enää jaksa. Toisaalta ymmärrän kyllä senkin, että sellainen päätös voisi potkaista omaan nilkkaan myöhemmin. Esimerkiksi sellainen ajatus, että jos kukaan ei kävisi testeissä, niin meillä ei olisi enää koronaa, voi kuulostaa ihan mukavalta ja loogiselta, mutta kun ajatusta vie vähän pidemmälle, niin havaitsee, että siitä voikin seurata vielä suuremmat ongelmat. Silloinhan tietysti rajoitukset puretaan kun tautia ei ole, mutta koska tauti ei oikeasti ole hävinnyt mihinkään, niin sairaalahoitoon joutuvien määrä kasvaa. Se taas näkyy tilastoissa siten, että kasvava määrä sairastuneista joutuu sairaalaan ja taas on helvetti irti. Miettikää mikä soppa siitä syntyisi, jos tilasto valehtelee, että 100 % sairastuneista joutuu sairaalahoitoon.
Vastaa aikalailla omaa näkemystä. Äärimmäisen epätodennäköisenä itselleni pidän kuolettavaa tai muuten vakavaa tautia. Mutta nähnyt riittävästi niitä jotka lievänkin taudin jälkeen kärsivät jopa vuoden jälkioireista. Ihan perusterveitä, liikunnallisia alle nelikymppisiä. Työkunnnossa olleet nopeasti alkusairauden jälkeen, mutta edelleenkään eivät urheilemaan pysty. Pienikin rasituksen nosto hengästyttää ja laittaa sykkeen menemään miten sattuu. Yhdelläkin se varsinainen sairaus oli pelkkää yskää pari viikkoa. Edes lämpöä ei ollut. Mutta jälkioireet vaan pysyy ja pysyy, ilman mitään merkkiä että helpottuisi.

Miten niin jokaista rokotteen ottanutta vastaan hyökätään? Sä tulet itse siihen voimantunnoissasi puhumaan peloista ja jellonista piikkisi jälkeen ja nyt sitten ei oo kiva kun et saakaan taputuksia?
Juuh...
Katsopa nyt ne viestit taaksepäin vitun pallopää. Minä en ollut se joka tästä aiheesta puhumisen aloitti.

Vastaa aikalailla omaa näkemystä. Äärimmäisen epätodennäköisenä itselleni pidän kuolettavaa tai muuten vakavaa tautia. Mutta nähnyt riittävästi niitä jotka lievänkin taudin jälkeen kärsivät jopa vuoden jälkioireista. Ihan perusterveitä, liikunnallisia alle nelikymppisiä. Työkunnnossa olleet nopeasti alkusairauden jälkeen, mutta edelleenkään eivät urheilemaan pysty. Pienikin rasituksen nosto hengästyttää ja laittaa sykkeen menemään miten sattuu. Yhdelläkin se varsinainen sairaus oli pelkkää yskää pari viikkoa. Edes lämpöä ei ollut. Mutta jälkioireet vaan pysyy ja pysyy, ilman mitään merkkiä että helpottuisi.
Aivan, mutta auttaako rokote tähän? En ole missään nähnyt mitään tähän liittyen. Sehän tiedetään että rokotettu voi taudin sairastaa, mutta ilman pahoja oireita. Mutta miten jälkioireet?

Mysterious Ailment, Mysterious Relief: Vaccines Help Some COVID Long-Haulers​

In the absence of large studies, researchers are culling what information they can from patient stories, informal surveys and clinicians' experiences. For instance, about 40% of the 577 long COVID patients contacted by the group Survivor Corps say they felt better after getting vaccinated.

Among the patients of Dr. Daniel Griffin at Columbia University Medical Center in New York City, "brain fog" and gastrointestinal problems are two of the most common symptoms that seem to resolve post-vaccination.

Eipä sulla mitään omaa sanottavaa tunnu olevan. Pelkkää isoilta pojilta opittua sanahelinää. Kasva poika aikuiseksi, niin pääset pahimmista peloistasi.

Pelko tuntuu olevan teillä aina mielessä ja sitä koitetaan projisoida muihin.
Sattumaako? Tuskin.

Sattumaako? Tuskin.
Se on jännä toi projisointi kun se on niin kovin valikoiva. Lampaat pelkää ja projisoi, mutta toisinpäin se ei jostain syystä toimi.

Esimerkiksi Sarmx vastasi mulle näin:
"Nii nii ensinnäkin sä oot täys lammas ja toiseksi pelkäät todellakin kun rokote piti ottaa. Kauheat on selitykset ettei pidettäis lampaana /rokote piti ottaa"

Toopelin logiikan mukaan Sarmx projisoi lampauttaan ja pelkojaan muihin ja haluaa varmaan salaa ottaa rokotteenkin.

Koko projisointi on keksitty sopimaan tilanteeseen kun mitään muuta sanottavaa ei enää keksitä ja se on yhtä älykäs kuin lasten käyttämä "se on itse joka toista haukkuu". Kertoo käyttäjästään juuri tuon esimerkin verran.

Se on jännä toi projisointi kun se on niin kovin valikoiva. Lampaat pelkää ja projisoi, mutta toisinpäin se ei jostain syystä toimi.

Esimerkiksi Sarmx vastasi mulle näin:
"Nii nii ensinnäkin sä oot täys lammas ja toiseksi pelkäät todellakin kun rokote piti ottaa. Kauheat on selitykset ettei pidettäis lampaana /rokote piti ottaa"

Toopelin logiikan mukaan Sarmx projisoi lampauttaan ja pelkojaan muihin ja haluaa varmaan salaa ottaa rokotteenkin.

Nyt sä puhut taas mun puolesta. Sulla on joku todellinen hätä nyt siellä reikä käsivarressa asian kanssa. Ole iloisempi kun olet nyt pelastunut.

Nyt sä puhut taas mun puolesta. Sulla on joku todellinen hätä nyt siellä reikä käsivarressa asian kanssa. Ole iloisempi kun olet nyt pelastunut.
En mä puhu sun puolesta vaan käytän sun logiikkaa sua vastaan. Puhut kovasti logiikasta, mutta itse et ole kykenevä viemään ajatusketjujasi edes loppuun asti. Sit kun sut ajetaan nurkkaan, niin vastaus on "ite oot, lällällää."

Sattumaako? Tuskin.
Sä oot kahteen kuukauteen floodannu lähes 800 viestiä samaa paskaa. Haukkunu kaikki uhmaikäisen innolla. Et sinä ole peloissasi, olet kauhuissasi. Suorastaan psykooseissa.
Mut hei, älä huoli. Kyllä tästä selvitään. Sinäkin selviät kyllä. Mutta jos illalla vielä pelottaa, niin mene vaan äitin selän taakse nukkumaan.
Äläkä käännä tätäkin takaisin. Minä olen ihan rauhallinen. Jos et ymmärrä heti, niin lue uudestaan.

Sä oot kahteen kuukauteen floodannu lähes 800 viestiä samaa paskaa. Haukkunu kaikki uhmaikäisen innolla. Et sinä ole peloissasi, olet kauhuissasi. Suorastaan psykooseissa.
Mut hei, älä huoli. Kyllä tästä selvitään. Sinäkin selviät kyllä. Mutta jos illalla vielä pelottaa, niin mene vaan äitin selän taakse nukkumaan.
Äläkä käännä tätäkin takaisin. Minä olen ihan rauhallinen. Jos et ymmärrä heti, niin lue uudestaan.
Sinähän noita mietit. En minä.

Back
Ylös Bottom