Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kuulostaa psykosomaattisilta oireilta. Varmaan koko ihmiskunnan historiassa ei ole flunssaviruksilla kerrottu olevan tommoisia vaikutuksia. Ja tottakai jokainen on kuullut naapurin kaverin kanantaluttajasta joka yski verta eikä maistanut 10 vuoteen mitään, kuulokin meni ja haimasyöpä iski. On se korona merkillinen tauti, psyykkisiä oireita.

Liikuntakyky meni flunssasta, just joo. Ja miten sattuikaan, että just sulla on kavereita joilla on kanssa aivan järkyttävät oireet, niin sopivaa.

On noita useita tapauksia jossa menny koronan vuoks pidempään palautuessa. Eiks tuolla änäri pelaajiakin ollu että useampi viikko kestäny palautua tuosta.

ei se ihan sattumaa ole, että hus perustaa polin ''long covid'' tapauksia varten.

Maskit on jäädäkseen. Itsellä ainakin. Se on loistosuoja (huom! nyt puhun vain omaan käyttöön minulle) hiekkapölylle. Ja kohta pääsee testaamaan siitepölyyn vaikutusta.
Mutta jos dallailee ulkona ja nyt keväällä hiekkoja lakaistaan konevoimin, niin olen huomannut että siinä jos sattuu olemaan maski niin tuntuu että mukavampi hengittää.

Täällä myös pöly/siitepölyallerginen. Mutta mulla ei ainakaan kirurgiset maskit toimi.

Kuulostaa psykosomaattisilta oireilta. Varmaan koko ihmiskunnan historiassa ei ole flunssaviruksilla kerrottu olevan tommoisia vaikutuksia. Ja tottakai jokainen on kuullut naapurin kaverin kanantaluttajasta joka yski verta eikä maistanut 10 vuoteen mitään, kuulokin meni ja haimasyöpä iski. On se korona merkillinen tauti, psyykkisiä oireita.

Liikuntakyky meni flunssasta, just joo. Ja miten sattuikaan, että just sulla on kavereita joilla on kanssa aivan järkyttävät oireet, niin sopivaa.
En voi olla kuin iloinen puolestasi, ettet satu tuntemaan ketään, jolla on käynyt vähän paskempi flaksi tämän "flunssan" kanssa.

Aika rankkaa paskaa uhata tappaa hoitajia sen takia, että kerrankin tekevät työnsä. Vai vetoaako vaimosi myös johonkin vitun mielihaluun ja hoitaa vain ketä päättää ja milloin? Mitä vittua.
Miten voi ihminen olla noin sekaisin.
Noilla videon hoitajilla tuskin kauheasti varaa valita mitä tekevät. Vai pitäisikö vittu himassa maata heidänkin jonkun vitun periaatteen takia... Kerrankin kun muutenkin alan, jota huonosta palkasta ja raskaasta työstä "kehutaan", niin työntekijät tekevät jotain ilon kautta niin vittu joku uhkaa tappaa. Mitä vittua!

Ja kyllä. Itse myös koen tuonlaisista videoista ja tempauksista myötähäpeää mutta kyllä mä silti ajattelen vähän syvemmältä aihetta. Tai ainakin yritän ajatella.
Ihana kun viestini herätti sinussa noin vahvoja tunteita.

"Kävi vähän aikaa sitten jatkotutkimuksissa, missä paljastui, että ei-rasituksessa happiarvot pysyvät kyllä normaaleina, mutta rasituksen aikana keuhkot ei saa riittävästi happea verenkiertoon ja arvot romahtaa."

Ok.
Psykosomaattisten häiriöiden sijasta nykyään puhutaankin pikemminkin lääketieteellisesti selittämättömistä oireista. Ihmisen keho ja mieli on erottamaton kokonaisuus, ja somatisaatiolla tarkoitetaan että psyykkinen kuormittuneisuus muuttuu keholliseksi. Se voi olla esimerkiksi erilaisia kipuja, ruuansulatuselinten toimintahäiriöitä tai neurologisia oireita. Psyykkiset tekijät voidaan nähdä sekä häiriön aiheuttajina että sitä ylläpitävinä. Ohimenevät, erilaiset ikävät kehontuntemukset ovat osa elämää, mutta pitkittyneet ja voimakkaat oireet vaativat tilanteen tarkempaa selvittämistä.
Näin. Ja noita on poika kuules tutkittu paljon pidempään mitä koronaa. Kun ihminen tosissaan uskoo että hänessä on nyt jotain vikaa vielä 8 viikkoa koronan jälkeen, niin kävisin psykiatrilla mieluummin.

Näin. Ja noita on poika kuules tutkittu paljon pidempään mitä koronaa. Kun ihminen tosissaan uskoo että hänessä on nyt jotain vikaa vielä 8 viikkoa koronan jälkeen, niin kävisin psykiatrilla mieluummin.
Ei nyt millään pahalla mutta ensinäkin tää on ku ton nimimerkki Roopelin tekstiä. Toisekseen on toi nyt vähän mautonta toi psykiatri läppä.

Ihana kun viestini herätti sinussa noin vahvoja tunteita.
Kyl se aina vähän ottaa kierrosta kun hoitohenkilökuntaa arvostellaan. Varsinkin tommosella (leikkisällä toivottavasti) mutta silti tappamisella uhkailu on vittu naurettavaa. Vitsiä voi vääntää mutta ottaen huomioon ajankohta niin vähän oliko mautonta tuokin. Tietty mähän tässä nyt tää ääliö oon ku tartun joka vitun trolliin täällä. :D Heh. Mitäs luen näitä.

Varmasti voi tulla psykosomaattisia oireitakin. Mutta jos mittaamalla mitataan ettei keuhkot toimi kunnolla niin en kyllä lähtis tyyppiä psykiatrille ohjaamaan.

Varmasti voi tulla psykosomaattisia oireitakin. Mutta jos mittaamalla mitataan ettei keuhkot toimi kunnolla niin en kyllä lähtis tyyppiä psykiatrille ohjaamaan.
Mutta jos on neurologisia ongelmia, ettei pysty kävelemään, ne on niin kaukana flunssaviruksista. Ihminen kun kovasti uskoo, se varmasti menettää makuaistinsa, koska se on kovin subjektiivinen kokemus. Subjektiivisuudesta kertoo sekin, että toisen mielestä ruoaka maistuu pahalle ja toisen mielestä hyvälle.

USA on jo höllentänyt kasvomaskien käyttöä – näin Suomessa aiotaan toimia

"Järvinen uskoo, että maskinkäyttö on viimeisimpien purettavien rajoitustoimien joukossa. Maskeja käytetään etenkin lyhyissä kontakteissa, kuten kaupassa käydessä, jolloin tartuntariski on joka tapauksessa melko pieni."

"Silti kasvomaskit ovat tärkeitä sekä epidemian torjunnassa että psykologisesti ihmisten turvallisuudentunteelle."

"– Luulen että maskit ovat psykologisesti tärkeitä, jotta ihmiset uskaltavat liikkua ja käyttää palveluita. Toiset pelkäävät tartuntaa enemmän kuin toiset, jolloin maskisuositus voi helpottaa näiden ihmisten liikkumista, Järvinen sanoo."

Itse kun käyn ruokakaupassa tiedostan, että jos pidän turvavälejä käytännössä riski saada tartunta sieltä on 0.

Kun menen salille tiedostan, että riski saada tartunta on olemassa, mutta olen valmis sen riskin tietoisesti ottamaan.

Ei nyt millään pahalla mutta ensinäkin tää on ku ton nimimerkki Roopelin tekstiä. Toisekseen on toi nyt vähän mautonta toi psykiatri läppä.
Hei koronafanipoika, nyt sä vaan projisoit defenssihuuruissas. Flunssa on totuus, muu on teidän lampaiden aivopestyjen herneaivojen tuottamaan defenssiä ja projisointia. Leijonilla on viisaus ja tieto iänkaikkinen, murrrr.

Muistinko jo sanoa projisointi ja defenssi? Älkääkä nyt ruvetko projisoimaan heti. Lukekaa mediaa, siellä on pelkkää koronaa. Kaikkialla. Varsinkin siellä oikeassa laidassa jonka te aina poistatte.

Hauskaa vappua kaikille tasavertaisesti!

edit: sorry, unohdin mainita logiikan ja oman järjen käytön. Nämäkin ovat yksinomaan leijonilla luonnostaan esiintyviä piirteitä.

Itse kun käyn ruokakaupassa tiedostan, että jos pidän turvavälejä käytännössä riski saada tartunta sieltä on 0.

Kun menen salille tiedostan, että riski saada tartunta on olemassa, mutta olen valmis sen riskin tietoisesti ottamaan.
Mielenkiintoista. Itse kokisin nuo tilanteet täysin päinvastoin.

Ruokakaupoissa käy tuhansia ihmisiä päivittäin ja käyntiaika on niin lyhyt (eli et edes näe sitä aivastajaa), että jos sairas aivastelee (joo sairaat käy kaupassa myös) niin luulisin olevan tod. näk. suurempi kaupassa kuin salilla. Koska salilla ei ainakaan sairaana kukaan käy aivastelemassa.

Hei fanipoika, nyt sä vaan projisoit defenssihuuruissas. Flunssa on totuus, muu on teidän lampaiden aivopestyjen herneaivojen tuottamaan defenssiä ja projisointia. Leijonilla on viisaus ja tieto iänkaikkinen, murrrr.

Muistinko jo sanoa projisointi ja defenssi? Älkääkä nyt ruvetko projisoimaan heti. Lukekaa mediaa, siellä on pelkkää koronaa. Kaikkialla. Varsinkin siellä oikeassa laidassa jonka te aina poistatte.

Hauskaa vappua kaikille tasavertaisesti!
Jotain rajaa ny. :LOL::LOL::LOL::unsure::whistle::LOL::LOL::LOL::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Mielenkiintoista, että ketjuun on pölähtänyt lauma "älyköitä" kertomaan kuinka ala-arvoista tämän ketjun keskustelut ovat (niin kuin valtaosin ovatkin), Mutta ovat silti itse enemmän äänessä tässä ketjussa kuin koskaan aikaisemmin, eli keskustelun taso on nyt heille sopiva?

Nyt kun +65 vuotiailla on mahdollisuus valita AstraZenecan ja Pfizerin välillä, niin miten ihmeessä joku osaa tommosen valinnan tehdä? Astraahan ei anneta alle 65 vuotiaille ja tähän asti tuo jako on ollut helppo: -65 Pfizer ja +65 Astra.

Eikö viranomaisten pitäisi osata suositella kumpaa +65 vuotiaiden kannattaa ottaa, eikä jättää sitä valintaa rokotettavalle? Pitää siis ihmisten alkaa itse selvittämään ja vertailamaan noita kahta. Öö.. okei, aika helppo nakki.

Nyt kun +65 vuotiailla on mahdollisuus valita AstraZenecan ja Pfizerin välillä, niin miten ihmeessä joku osaa tommosen valinnan tehdä? Astraahan ei anneta alle 65 vuotiaille ja tähän asti tuo jako on ollut helppo: -65 Pfizer ja +65 Astra.

Eikö viranomaisten pitäisi osata suositella kumpaa +65 vuotiaiden kannattaa ottaa, eikä jättää sitä valintaa rokotettavalle? Pitää siis ihmisten alkaa itse selvittämään ja vertailamaan noita kahta. Öö.. okei, aika helppo nakki.
AZ:lla ja pfizerilla ei itseasiassa kauheesti ole eroja tehoissa. Ton veritulppa homman(riski) saa helposti tietoon simppelillä verikokeella. 1/100k

Useesti sekotetaan missä on rokotetta testattu, mikä on ollu tilanne, mitä on verrattu mihin, mikä ikäryhmä, ja mikä on maan vallitseva variantti. AZ on ihan hyvä rokote.

En tiiä lisääkö halua mutta ruottin giesecke ja tegnell ottanu juuri az:n.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom