Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kiitos kysymästä, mä oon noita kortteja kokeillut aitoustodistuksineen ja lisälehtisineen, joissa selvitetään mitä Suomessa annettavat rokotteet sisältävät. Ja kappas vaan, kun kortin rokotteita ei olekaan annettu FDA:n hyväksymän aikataulun mukaisesti, niin terveydenhuollon ammattilaisilla ei ole mitään velvoitetta hyväksyä annettuja rokotteita.
Eli jos WHOn pahvi ei kelpaa, niin minkä tahon myöntämä tämä koronapassi sitten olisi? Vilpitön kysymys, en ole suunnitelmiin perehtynyt. Ihmettelen vain sitä, että eikö nyt aidosti muka ole jo olemassa jotain keinoa todistaa rokotusstatus?

Varsinkaan näiden koronarokotteiden kohdalla ei liene missään maailman kolkassa epätietoisuutta siitä mitä Suomessa annettu rokote sisältää?

Ja onko se FDA nyt sitten se maailman mahtavin taho? On muitakin maita kuin Yhdysvallat.

Eli jos WHOn pahvi ei kelpaa, niin minkä tahon myöntämä tämä koronapassi sitten olisi? Vilpitön kysymys, en ole suunnitelmiin perehtynyt. Ihmettelen vain sitä, että eikö nyt aidosti muka ole jo olemassa jotain keinoa todistaa rokotusstatus?
Mun mielestä tämä WHO:n nykyinenkin kortti olisi ihan riittävä, kunhan sen kelpoisuutta ei laskettaisi yksittäisen terveydenhoitajan harkinnan varaan :unsure:

Mun mielestä tämä WHO:n nykyinenkin kortti olisi ihan riittävä, kunhan sen kelpoisuutta ei laskettaisi yksittäisen terveydenhoitajan harkinnan varaan :unsure:

Mun mielestä overthinking on tässä turhaa.
Ne maat joille turismi on tärkeää voi luoda vaatimukset täysin omista lähtökohdistaan. Pyrkimyksenä siis ei ole maailman pelastaminen ja täydellisen systeemin luominen, vaan riittävän hyvä apusysteemi skriinaukseen, ettei tule mitään koronahämminkejä mitkä pilais sen juuri avatun turismin. EU:n, USA:n ja Aasian jonkinlaiset yhtenevät passi/todistus käytännöt helpottaa matkailua vastaanottavia maita, mutta tietenkin pitää olla harkinta loppuviimetteiks siellä ja täällä vastaanottavissa maissa. Eiköhän suht luotettavia digitaalisia tietokantoja pystytä laittamaan jakoon maittain ja maanosittain sivistyneessä maailmassa. Turismista elävät sitten päättävät mihin tietokantaan uskovat ja pystyvät helpommin rajaamaan riskejä ja ottamaan bändiä ylensyömään, rannalle palamaan ja baariin sammumaan. =D
Ja voihan olla että tää pandemia hiipuu rokotteiden myötä niin totaalisesti, ettei ketään kohta rokotteet tai korona kiinnosta ollenkaan ja palataan normaaliin.

Pari kysymystä teille, jotka ette halua ottaa koronarokotusta:

1. Miksi ette halua ottaa sitä?
2. Vastustatteko lasten rokotusohjelmaa?
1. Miksi ottaisin kun olen terve? Kroppa tappaa tommoisen tuhnuviruksen tosta vaan.
2. Muut rokotteet on vuosikymmeniä tutkittu, mitään vitun tekemistä niillä ei ole koronan kanssa.

Vain mielipuoli hullu ottaa rokotteen jos on terve eikä riskiryhmää, piste. Aivopesu toimii, aikuiset terveet miehet ovat lykkimässä itseensä vuoden tutkittua rokotetta ettei tulisi kolmen päivän nuha. KUKKUU.

Ja ihan turha kommentoida vastaan, sama kuin uskovaisten kanssa väittelee, saa vastaan vain ignoranttia paskaa.

Esimerkki:

"Perustele että jumala on olemassa"
"Jeesus rakastaa sinuakin jos annat"
"Joo, heippa vaan"

Pari kysymystä teille, jotka ette halua ottaa koronarokotusta:

1. Miksi ette halua ottaa sitä?
2. Vastustatteko lasten rokotusohjelmaa?
1.
-hätäseen kyhätty kasaan uudella menetelmällä
-en usko hyötyväni siitä mitenkään
-hyöty vs haitta suhde
-olen jo voinut sairastaa koronan jolloin vastaaineita on muodostunut
-valmistajilla ei minkäänlaista vastuuta
-vitusti lisää mitä en jaksa kirjottaa

2. Ei nekään mitään riskittömiä ole, mutta pääasiassa en.

🤣 Aika rajua tekstiä
No onhan tuo video nyt aivan jotain sairasta. Ihan kultti meininkiä että saadaan parikymmentä henkeä hehkuttamaan jotain rokotetta tuolla tavalla. Jos jotain, niin tuo vahvisti sen että en missään olosuhteissa ottaisi minkään firman rokotetta, IKINÄ!

Tuon videon nyt voi jättää ihan omaan arvoonsa. Vähän sama fiilis tuli tuosta kun aikoinaan "älä raiskaa" videoista joilla oli enemmän mainosarvoa sketsissä kuin todellisessa elämässä. Itse kävin ottamassa rokotteen syystä että ihan nuorikaan en ole enään eikä riskiryhmäkään kovin kaukaa liippaa ja toisekseen perheessä kauniimpi osapuoli rokotettu ihan siitä syystä että kuuluu hoitohenkilökuntaan ja sai rokotteet ensimmäisten joukossa siksipä minäkin. En välttämättä ole halukas kokeilemaan onnea et miten pahasti se korona meikään vaikuttaa. Ymmärrän kyllä täysin rokotetta vastustavia miksipä sitä rokotetta ottaa jos on nuoruuden voimissaan ja varma siitä ettei tämä "pieni nuha" tee itselle hallaa sen enempää kuin, että räkä ehkä vuotaa vähän.

Silti jos katsotaan vähän oman kuplan ulkopuolelle niin onhan tämä nyt listiny jengiä ihan nuorista lähtien ja mitä nyt vähän jaksaa vilassa mitä maailmalla tapahtuu niin kyllähän tämä niittää jengiä ihan kohtuudella. Turha kai tätä on verrata normi influenssaan joka jäi pallolle pyörimään ikuisiksi ajoiksi, niin muuten tulee tämäkin jäämään. Vahva veikkaus on et se joka rokotteen haluaa ottaa niin joka vuosi sen joutuu uusimaan. Itse ottanu jo monena vuotena influenssarokotteen ja eipä ole influenssaa sen jälkeen näkyny, aiemmin kyllä sairastin sen joka vuosi.

Enkä muuten ole uskovainen vaan ihan täysi ateisti :LOL:

Vaimon työpaikassa hoitoalalla suhtaudutaan samalla kiihkolla noihin rokotteisiin ja painostamalla pyritään saamaan kaikki ottamaan. Itse en ole rokotevastainen, mutta kaikki lääkkeet pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen. Heti kun jotain tuotetta aletaan tyrkyttämään väkisin tai selvästi ylimarkkinoimaan, niin itseltä loppuu mielenkiinto samantien. Oli sitten kyse sähkösopimuksesta, puhelinliittymästä tai rokotteesta. Minä päätän itse mitä tarvitsen ja milloin.

Joka ikinen kerta kun olen itse sanonut, etten ole sairas, olen tämän vuoden aikana ollut oireeton. Eli olen sairastanut oireettomana koronan jo sen rakastajien mielestä vähintään 20 kertaa, joten mitä sitä rokotteella.

"Otatko rokotteen?"
"En koska olen terve"
"Voit olla oireeton"
"No mihin helvettiin mä sitten rokotetta tartten"
"Immuniteetti ei välttämättä tule kun virus muuntuu"
"Eikä rokote toimi kun virus muuntuu"
"Korona tappaa"
"Joo, heippa vaan"

Joka ikinen kerta kun olen itse sanonut, etten ole sairas, olen tämän vuoden aikana ollut oireeton. Eli olen sairastanut oireettomana koronan jo sen rakastajien mielestä vähintään 20 kertaa, joten mitä sitä rokotteella.

"Otatko rokotteen?"
"En koska olen terve"
"Voit olla oireeton"
"No mihin helvettiin mä sitten rokotetta tartten"
"Immuniteetti ei välttämättä tule kun virus muuntuu"
"Eikä rokote toimi kun virus muuntuu"
"Korona tappaa"
"Joo, heippa vaan"

Vielähän on epäselvää estääkö rokote myös tartuntoja ja jos niin millä todennäköisyydellä. Israelissa on tartunnat laskenut roimasti kun reilu 60% rokotepeitto väestössä eli näin saattaisi olla, mutta vielä tarvitaan lisää dataa.

Mikäli voitaisiin näyttää, että rokote sanotaan vaikka 70% todennäköisyydellä estää sinua tartuttamasta muita ottaisitko sen suojellaksesi muita?

Toivottavasti muistivat kuitenkin pitää maskeja.
1619751295375.webp

Back
Ylös Bottom