Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ei se ole pakottamista, jos sinulla on vaihtoehto. Ymmärräthän sen?

Ei saatana sanattomaksi vetää.
Ääriesimerkki!!
Muijas heittää sulle se panee karvarannetta jos otat rokotteen ja sinähän tunnetusti haluat rokottee. Eikö tuo ole pakottamista/kiristämistä jos muijas sulle noin toteaa??

Toteatko tuohonkin ei se ole pakottamista kiristämistä koska sinulla on oikeus valita???

Kunnon slippery slope. Niin kauan se on hauskaa, kun itse on siinä puolella jossa saa niitä palveluita ja hauskinta, että täällä ne ketkä rokotekiimassa kuvittelee olevansa jatkossakin aina siellä "oikealla puolella historiaa". Miettikää nyt kiinan tilannetta. Vai onko vaikea nähdä asioita niin pitkälle täällä?

Kukaan ei vieläkään vastannut mitä kaikkea hyvää ja hyötyä näette rokotepassissa? Tuleeko siitä turvallinen olo vai onko syy kannatukseen ainoastaan se, että koska "ei ole pakko" ,mutta pakko ottaa, että saa luvan osallistua niihin samoihin asioihin mitkä ennen tätä kuului ihan kaikkien perusoikeuksiin. Ettekö ymmärrä, että tolla mahdollisella rokotepassilla rajoitetaan niitä perusoikeuksia?
Älkääkä jaksako änkyttää kysymyksia kysymyksiin. On varmaan kyllä liikaa pyydetty.
Loistava kysymys. Itse en ole löytänyt vielä ainakaan yhtään hyvää puolta.

Ei se ole pakottamista, jos sinulla on vaihtoehto. Ymmärräthän sen?
Tää on turhan iso rasti saada nää leijonat ymmärtämään, että suurin osa tässä elämässä on ihan omia valintoja. Se on vaan niin paljon helpompi ”syyttää” muita pakottamisesta tai muusta, kuin ottaa oikeasti vastuuta omista teoista ja seisoa mielipiteidensä takana.

Jos töissä pitää matkustella etkä halua ottaa rokotusta, niin älä vittu ota ja vaihda duunia. Kukaan ei pakota olemaan siellä töissä missä pitää matkustella. Kukaan ei pakota ylipäätään olemaan töissä ollenkaan. Elitasoa joutunee sitten laskemaan, mutta voi elää leijonana omien mielipiteidensä kanssa. Isoin LAMMAS on se joka jonkun työpaikan ”syyksi” laittaa rokotteen ottamisen.

Tää on turhan iso rasti saada nää leijonat ymmärtämään, että suurin osa tässä elämässä on ihan omia valintoja. Se on vaan niin paljon helpompi ”syyttää” muita pakottamisesta tai muusta, kuin ottaa oikeasti vastuuta omista teoista ja seisoa mielipiteidensä takana.

Jos töissä pitää matkustella etkä halua ottaa rokotusta, niin älä vittu ota ja vaihda duunia. Kukaan ei pakota olemaan siellä töissä missä pitää matkustella. Kukaan ei pakota ylipäätään olemaan töissä ollenkaan. Elitasoa joutunee sitten laskemaan, mutta voi elää leijonana omien mielipiteidensä kanssa. Isoin LAMMAS on se joka jonkun työpaikan ”syyksi” laittaa rokotteen ottamisen.
Pakkolääkitys ei voi eikä saa koskaan olla ehtona normaalille elämiselle eikä valinnolle. Se ei voi mennä uuden normaalin piikkiin.

Sä siis kiellät ettei mitään rokotevaatimusta ole matkustamiseen tulossa?
Ei ole sellasta mitä osa pelkäisi. Esimerkkinä; Jos en ota rokotetta, en pääse lomalle. Ei ole sellasesta kyse. Aivan samanlailla jos minä menen espanjaan, multa vaaditaan negatiivnen todistus. Samallalailla kun suomessa vaaditaan ulkomailta tulevilta, että heillä pitää olla negatiivinen todistus, tai todistus sairastetusta taudista tai sitten rokote. Joku näistä kolmesta.
Mutta mistä tämä tieto on peräisin?
Eu:n ''presidentiltä''. Ursula von der leyen:iltä.

Kunnon slippery slope. Niin kauan se on hauskaa, kun itse on siinä puolella jossa saa niitä palveluita ja hauskinta, että täällä ne ketkä rokotekiimassa kuvittelee olevansa jatkossakin aina siellä "oikealla puolella historiaa". Miettikää nyt kiinan tilannetta. Vai onko vaikea nähdä asioita niin pitkälle täällä?

Kukaan ei vieläkään vastannut mitä kaikkea hyvää ja hyötyä näette rokotepassissa? Tuleeko siitä turvallinen olo vai onko syy kannatukseen ainoastaan se, että koska "ei ole pakko" ,mutta pakko ottaa, että saa luvan osallistua niihin samoihin asioihin mitkä ennen tätä kuului ihan kaikkien perusoikeuksiin. Ettekö ymmärrä, että tolla mahdollisella rokotepassilla rajoitetaan niitä perusoikeuksia?
Älkääkä jaksako änkyttää kysymyksia kysymyksiin. On varmaan kyllä liikaa pyydetty.
Vastataan:
Ei. En näe, että on mitään "oikeata puolta historiasta".
Kyllä. Koetan nähdä asioita mahdollisimman pitkälle. Tämä toisaalta on mahdotonta muuta kuin arvailla. Vaikka olisi 100% oikeassa tai väärässä mitä vuoden päästä tilanne on, niin tällä hetkellä se on arvaus.
Rokotepassissa hyötyä: Helppo tapa tarkkailla monellako on rokote.
Rokotepassista hyvää: Soveltaen olisi kiva, jos siitä näkisi samalla kaikki voimassa olevat rokotteet.

Turvalliseen oloon en voi vastata, koska en näe asiaa niin että minulla olisi turvatonkaan olo ilman.

En ymmärrä miten perusoikeuksia rajoitetaan millään rokotteella taikka rokotepassilla.

Noinnikkää. Ei yhtäkään kysymystä. Yritin vielä lukea uudestaan läpi, etten vahingossa lyönyt vastakysymyksiä mihinkään.

Ei ole sellasta mitä osa pelkäisi. Esimerkkinä; Jos en ota rokotetta, en pääse lomalle. Ei ole sellasesta kyse. Aivan samanlailla jos minä menen espanjaan, multa vaaditaan negatiivnen todistus. Samallalailla kun suomessa vaaditaan ulkomailta tulevilta, että heillä pitää olla negatiivinen todistus, tai todistus sairastetusta taudista tai sitten rokote. Joku näistä kolmesta.

Eu:n ''presidentiltä''. Ursula von der leyen:iltä.
Okei, kuulostaa paljon paremmalta.

Vastataan:
Ei. En näe, että on mitään "oikeata puolta historiasta".
Kyllä. Koetan nähdä asioita mahdollisimman pitkälle. Tämä toisaalta on mahdotonta muuta kuin arvailla. Vaikka olisi 100% oikeassa tai väärässä mitä vuoden päästä tilanne on, niin tällä hetkellä se on arvaus.
Rokotepassissa hyötyä: Helppo tapa tarkkailla monellako on rokote.
Rokotepassista hyvää: Soveltaen olisi kiva, jos siitä näkisi samalla kaikki voimassa olevat rokotteet.

Turvalliseen oloon en voi vastata, koska en näe asiaa niin että minulla olisi turvatonkaan olo ilman.

En ymmärrä miten perusoikeuksia rajoitetaan millään rokotteella taikka rokotepassilla.

Noinnikkää. Ei yhtäkään kysymystä. Yritin vielä lukea uudestaan läpi, etten vahingossa lyönyt vastakysymyksiä mihinkään.
En muuten meinaa saada juuri koskaan tolkkua pointeistasi tai siitä mitä ajat takaa vaikka luen ne useamman kerran. Vähän niin kuin puhuttaisiin eri kieltä. Ihan vaan näin huomiona, ei piruiluna.

Vastaankin tähän kysymykseen ihan mielenkiinnosta:

Perusoikeudet saattaa muuttua, jos maailmassa tapahtuu jotain mullistavaa kuten pandemia, sota (kärjistys) jne. Tämmöisen tapahtuman jälkeen joudutaan valitettavasti joskus vähän "viilaamaan" ihmisten oikeuksia ja kuten aiemmin sanoin; rokotepassin tulosta ei ole vielä päätetty. En usko että edes tulee, mutta ymmärrän huolen ja eriarvoistamisen tunteen.

Se että vedät aasinsillan Kiinaan, jossa demokratiaa ei ole olemassa, vertaat sitä Suomeen niin olen hieman ihmeissäni, koska Kiinassa sinulle ei annettaisi vaihtoehtoa olla ottamatta rokote. Kai sen tiedostat?

Sen verran @Roopelia komppaan kyllä että logiikka pitää olla kunnossa ja asioista keskustella ilman puolivillaisia heittoja.

En muuten meinaa saada juuri koskaan tolkkua pointeistasi tai siitä mitä ajat takaa vaikka luen ne useamman kerran. Vähän niin kuin puhuttaisiin eri kieltä. Ihan vaan näin huomiona, ei piruiluna.
Siis vastasin kysymyksiin. Tuolle LazyJlle kun kysyi.
Menkööt vittuilun piikkiin. Täällähän jos joku kysyy: "eks sä tajuu" ja mä vastaan "en" niin joku kommentoi "vitun uuno". Näinhän se menee.

Jos joku kysyy multa, että mitä hyötyä minä näen rokotepassista ja minä vastaan, niin se ei käy vastaukseksi niin mitä järkeä vastata?

Siis vastasin kysymyksiin. Tuolle LazyJlle kun kysyi.
Menkööt vittuilun piikkiin. Täällähän jos joku kysyy: "eks sä tajuu" ja mä vastaan "en" niin joku kommentoi "vitun uuno". Näinhän se menee.

Jos joku kysyy multa, että mitä hyötyä minä näen rokotepassista ja minä vastaan, niin se ei käy vastaukseksi niin mitä järkeä vastata?
En osaa sanoa tarkemmin mutta ikään kuin se kysymyksen pointti katoaisi johonkin vastauksessa. Tai sitten en vaan itse käyn hitaalla.

Sekin hyvä rokotepassissa olisi, ettei tarvitsisi vaikkapa ulkomaille muuttaessa rokottaa muksuja uudelleen samoilla rokotteilla, mitä on jo Suomessa saatu. Mutta eihän tämmösenkään asian puolesta liputtaminen kovin seksikästä ole.
Sehän onkin ihan ok, kunhan se ei ole pakotettu vaan oma valinta.

Omassa ikäryhmässäni selviämisen todennäköisyys koronasta taisi olla 99,996% En sitten tiedä paljonko rokote tuota ennustetta parantaisi.
Mutta jos keuhkosairas haluaa elää normaalisti, niin kuuluu ryhmään jolla ennuste selvitä normaalista inlfuessastakin pienempi. Täten vaikka rokotteellakin on riskit, niin pienempi riski kuolla rokotteeseen kuin keuhkotautiin jota voisi koronakin aiheuttaa jälkijättöisesti.

Back
Ylös Bottom