Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ja vielä poliittiset kytkökset lääkerfirmoihin. Tuossa rokotteiden pakotuksessa ei ole mitään terveysperustetta, vaan kaupalliset ja poliittiset intressit.

Jos siinä olisi terveysperusteet, olisi meillä pullonkaula aivan muualla, kuten esim epäterveellisissä elämäntavoissa. Mutta koska kassavirtaa tulee valtavasti esim alkoholin käytöstä, sitä ei todellakaan pyritä vähentämään.
Lihavuuden tuomia haittoja vähätellään Suomessa, vaikka se tappaa jo enemmän suomalaisia kuin liikenne, sanoo painonhallinnan asiantuntija, professori Pertti Mustajoki.

Hänen mukaansa lihavuuden aiheuttamiin sydänsairauksiin, aivohalvauksin, diabetekseen, maksakirroosiin ja syöpäsairauksiin kuolee vuosittain moninkertainen määrä suomalaisia verrattuna liikenneonnettomuuksiin.

Vielä 1970-luvulla liikenteessä kuoli yli tuhat ihmistä vuosittain. Vuonna 2019 tieliikenteessä kuolleita oli 211. Lihavuuteen puolestaan kuolee vuosittain 6 000 ihmistä, sanoo Mustajoki.

Tää laittaa kans miettimään... tuossa on vain lihavuuteen kuolleet.... siihen että ihminen on läskiä... Entäs alkoholi, huumeet, tupakka jne. jne.

Sitten koko suomi sekaisin jostain flunssasta

Teistä jotka ovat vahvasti sitä mieltä, että maskit on tärkeitä ja ratkaisevassa osassa korona-taistossa, ei kukaan ole ottanut kantaa siihen kun edellisellä viikolla katsoin ravintola käyttäytymistä. Kun asiakkaat tuli sinne maskin kanssa, he ottivat maskin pois ja ruokailun jälkeen laittoivat sen saman maskin kasvoille.
En ole tuota mieltä, mutta kun nyt minua lainasit niin kai minä jotain kommentoin. Se että jotkin käyttää joskus niitä väärin niin mitä sitten. Jos taas joku käyttää samaa maskia tyyliin viikon/kuukauden putkeen niin en minä sitä kyllä ymmärräkään, eikö se silloin olisi sama jättää käyttämättä kun ei kerta pakkokaan ole. Mitä omat asiointini on lähinnä ruokamarketeissa, kaupoissa, posteissa jne, niin ei silmääni vääränlaista käyttöä satu. Voihan se olla että joku kangasmaskin käyttäjä laiskottelee, mutta muut näkyy nakkaavan kertakäyttömaskit roskiin lähtiessään, ja nuo lienee ~90 % täällä päin pörräävistä.
Saman maskin käyttäminen tutkimusten mukaan on vaarallisempaa kuin se, että on käyttämättä.
Sopii epäillä että olisi. Varmaan jossain worst case skenaariossa voin uskoa. Jos saman maskin vetäisee nassuun esim ravintolasta lähtiessään niin mistäs se korona siihen maskiin hyppäsi sillä välin?

Voi herranen aika miten ihmiset lukee uutisia. Kyllä voit saada, mutta estäneet vakavat taudinkuvat lähes kokonaan poislukien jotkut muunnokset ja niissäkin about 50% suoja. Kannattaa välillä lukea otsikoita pidemmälle
Sulla on muutaman viikon aikaväliltä nämä tulokset? Aika kattavat tutkimukset hei. Paljos kuollut piikkeihin?

Sekä mitä helvettiä edelleen... sä voit edelleen saada koronan ja levittää sitä?? Aikamoista hei... lähteekö lottokone pyörimään piikin jälkeen miten menee? Oliko muuten haittavaikutuksista jotain kommenttia vai onko tosiaan koronapiikkisi pelkkää win-win?

Mut virallisten tilastojen ja tietojen mukaan voit saada edelleen koronan vaikka otat piikin eli töh täh?
Tai voit olla saamatta. Ja jos saat, saat luultavasti vähemmän vakavan taudin. Kyse on virusmuunnoksista ja siitä mikä niistä suhun sattuu iskemään. Ihan kuin influenssarokotteiden kanssa. Voit edelleen saada influenssan, vaikka olet ottanut rokotteen, jos kyseessä on eri virus kuin mille sut on rokotettu, mutta rokote ei silti ole hyödytön, koska se vähentää aika suurella todennäköisyydellä taudin oireita.

Ajattelin muuten ottaa rokotteen. En pelkää koronaa ja olen tähänkin asti yrittänyt elää mahdollisimman normaalisti, mutta en keksi myöskään yhtäkään hyvää syytä miksi mun pitäisi pelätä rokotettakaan.

Tai voit olla saamatta. Ja jos saat, saat luultavasti vähemmän vakavan taudin. Kyse on virusmuunnoksista ja siitä mikä niistä suhun sattuu iskemään. Ihan kuin influenssarokotteiden kanssa. Voit edelleen saada influenssan, vaikka olet ottanut rokotteen, jos kyseessä on eri virus kuin mille sut on rokotettu, mutta rokote ei silti ole hyödytön, koska se vähentää aika suurella todennäköisyydellä taudin oireita.

Ajattelin muuten ottaa rokotteen. En pelkää koronaa ja olen tähänkin asti yrittänyt elää mahdollisimman normaalisti, mutta en keksi myöskään yhtäkään hyvää syytä miksi mun pitäisi pelätä rokotettakaan.

En minäkään pelkää rokotetta. Se on itselleni turha.
Miten minä siis pelkään sitä?? Sä keksit tuon itse ja kerrot sitten noin itsellesi?

Sulla on muutaman viikon aikaväliltä nämä tulokset? Aika kattavat tutkimukset hei. Paljos kuollut piikkeihin?

Sekä mitä helvettiä edelleen... sä voit edelleen saada koronan ja levittää sitä?? Aikamoista hei... lähteekö lottokone pyörimään piikin jälkeen miten menee? Oliko muuten haittavaikutuksista jotain kommenttia vai onko tosiaan koronapiikkisi pelkkää win-win?
Ei helevetti sie oot kujalla. Noita monien kymmenien tuhansien ihmisien otoksia on tullut jo useita viime vuoden puolelta ja nyt puhutaan jo sadoistatuhansista. Niitähän on julkaistu eri medioissa kokoajan. Kaikissa rokotteissa on haittavaikutuksia jollekin. Eikä mikään tehoa 100%. Koronasta tulevat haittavaikutukset painii kuitenkin väestötasolla jo ihan eri sarjassa.

Ei helevetti sie oot kujalla. Noita monien kymmenien tuhansien ihmisien otoksia on tullut jo useita viime vuoden puolelta ja nyt puhutaan jo sadoistatuhansista. Niitähän on julkaistu eri medioissa kokoajan. Kaikissa rokotteissa on haittavaikutuksia jollekin. Eikä mikään tehoa 100%. Koronasta tulevat haittavaikutukset painii kuitenkin väestötasolla jo ihan eri sarjassa.
Ei sulla oikeasti ole mitään kattavaa kuvaa niistä haittavaikutuksistakaan tällä aikajanalla. Mitään muuta varmaa ei ole kuin saatanan nopeasti kehitetty rokote ja sitä pistetään nyt ihmisille kuin sikaa säkkiin. Mitä nyt muutamat mennyt pois kokonaan koska aiheuttivat pahoja ongelmia sekä kuolemia.

Joten otappa iisisti rokotteesi kanssa ja monelle tulee vielä ikävänä yllätyksenä se ettei se yhteen tai kahteen piikkiin jää. Tästä tulee heille jokavuotinen perinne syksyisin.
Tai sitten lähtee lenkille ja elää terveellisemmin. Ei mulla tästäkään olisi näin kärkeviä mielipiteitä ellei tietyt tahot mediassa puhu jostain rokotuspasseista ja muusta eriarvoistus systeemeistä rokotetut vs rokottamattomat.

Ei sulla oikeasti ole mitään kattavaa kuvaa niistä haittavaikutuksistakaan tällä aikajanalla. Mitään muuta varmaa ei ole kuin saatanan nopeasti kehitetty rokote ja sitä pistetään nyt ihmisille kuin sikaa säkkiin. Mitä nyt muutamat mennyt pois kokonaan koska aiheuttivat pahoja ongelmia sekä kuolemia.

Joten otappa iisisti rokotteesi kanssa ja monelle tulee vielä ikävänä yllätyksenä se ettei se yhteen tai kahteen piikkiin jää. Tästä tulee heille jokavuotinen perinne syksyisin.
Tai sitten lähtee lenkille ja elää terveellisemmin. Ei mulla tästäkään olisi näin kärkeviä mielipiteitä ellei tietyt tahot mediassa puhu jostain rokotuspasseista ja muusta eriarvoistus systeemeistä rokotetut vs rokottamattomat.
Koronasta on sitten kaikki mahd tieto jotta sinä tai naapurin mummo voi tehdä päätökseen kumman ottaa mielummin?

En minäkään pelkää rokotetta. Se on itselleni turha.
Miten minä siis pelkään sitä?? Sä keksit tuon itse ja kerrot sitten noin itsellesi?
Enhän mä väittänyt että sä pelkäät sitä. Mitä helvettiä?

Mulle suurin kannustin ottaa rokote on se, että se on luultavasti ainoa tie ulos tästä koronasekoilusta. Se ei poista koronaa maan päältä eikä se jää yhteen eikä kahteen piikkiin, mutta kun riittävän suuri rokotekattavuus on saavutettu, niin päättäjät uskaltaa sanoa, että nyt on turvallista olla taas normaali ja kansa uskoo. Tai sitten ei, mutta vielä vähemmän todennäköisesti se tapahtuu jos kaikki istuu peukku perseessä ja odottaa, että korona menee pois.

Enhän mä väittänyt että sä pelkäät sitä. Mitä helvettiä?

Mulle suurin kannustin ottaa rokote on se, että se on luultavasti ainoa tie ulos tästä koronasekoilusta. Se ei poista koronaa maan päältä eikä se jää yhteen eikä kahteen piikkiin, mutta kun riittävän suuri rokotekattavuus on saavutettu, niin päättäjät uskaltaa sanoa, että nyt on turvallista olla taas normaali ja kansa uskoo. Tai sitten ei, mutta vielä vähemmän todennäköisesti se tapahtuu jos kaikki istuu peukku perseessä ja odottaa, että korona menee pois.

No se on taas oma valinta mitä tekee kuten influenssapiikkienkin kanssa toimittu aiemmin. Se oli toimiva ratkaisu.
Silti moni tutkija sanoo ettei tämäkään flunssa todennäköisesti häviä mihinkään jatkossakaan joten ei muutakuin piikkiä syksyllä sitten uudestaan.

En näe mitään syytä rokottaa perustervettä ihmistä tässäkään tapauksessa.

Back
Ylös Bottom