Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kutakuinkin olen samaa mieltä. Mielenkiintoiset näkökulmat hukkuvat tässä sellaisen moskan alle, että on vaikea uskoa aikuisten tuottavan tuollaista. Elämme selkeäsi kovia aikoja.

Nytkö tähän keskusteluun alkaa tulvimaan näitä "holier than thou" tyyppejä.

Kylläpä osaa täällä avoin keskustelu asioista pännii ja ilmeisesti jälleen olisi se oikea tapa vaan pitää turvat kiinni? Niinkö?

Kutakuinkin olen samaa mieltä. Mielenkiintoiset näkökulmat hukkuvat tässä sellaisen moskan alle, että on vaikea uskoa aikuisten tuottavan tuollaista. Elämme selkeäsi kovia aikoja.
No juu. Nää "kovat ajat" ei oo kovia aikoja ollenkaan. Nyt aikuiset miehet itkee kun ei vähään aikaan oo päässy lentsikkaan eikä festareille. Ja joku rättikin pitäisi laittaa silloin tällöin naamalle se tekee mut ihan nöösin näköiseksi. Voi luoja, miltähän se näyttäis jos mä astuisi ulos audistani merkkivaatteissani... ja sit mun naamalla olis maski.... Voi kauheeta!

Tervetuloa vaan oikeesti kova poikkeustila. Tervetuloa vaan vaikka Putleri rajan yli. Ei tään sukupolven kermaperseet poikkeustila kestä. Viikon likaisena ollut audikin on ihan liikaa poikkeustilaa.

Aika ironista settiä vedät. Klassista "turpa kiinni" kaikki.

Ilmeisesti täälläkin puhutaan liikaa "vääriä" asioita. Sananvapaus on osalle ihmeellinen käsite vuonna 2021
Höpö höpö.

Mut osan kirjoittajista pitäisi ymmärtää, et parempi pitää turpansa kiinni kuin puhua umpityhmiä ja munata itsensä.

Rajoitukset on ollut ylimitoitettuja monin paikoin Suomea. Ja jos sua ei ole haitannut, että nuorten harrastukset ajettu alas, niin monia on haitannut.

Meillä pikkuinen tykkää käydä uinnissa, uimahalli ollut kiinni käytännössä koko tämän ajan. Käytännössä vaan sen takia kun ”Suomessa” on niin äärinmäinen tilanne. Täällä 0 tapausta / 14 vrk lähes koko aika. Ja tuota uinti aikaa ei saa takaisin. Joo voi mennä myöhemmin uimaan, mutta se ei ole sama kun on kasvanut.

On joo oikeen musta surma,kokonaiskuolleisuuskin on noussut ihan hirveesti ja ajatelkaa mitä ois käynyt jos pelonlietsomisen sijaan media olis vähätellyt tota ja jotkut pahat sairastelut olis ollut niitä yksittäistapauksia mitä Ruotsissa tapahtuvat raiskauksetkin on.Tuo viirus on jo tässävaiheessa kiertänyt kaikki ihmiset ja jos aletaan väittää että saman flunssa voi saada 2 kertaa niin sitten kyllä kannattaa vähän uudelleen kirjottaa tätä meidän lääketiedettä.Mut eihän siinä mitään uutta ole."Pandemia" sana on jo määritelty uudestaa että lampaat on saanut jotain kauhisteltavaa.Meinaattekote kuonokoppa ihmiset piileskellä influenssaa nyt lopun elämän?

Nytkö tähän keskusteluun alkaa tulvimaan näitä "holier than thou" tyyppejä.

Kylläpä osaa täällä avoin keskustelu asioista pännii ja ilmeisesti jälleen olisi se oikea tapa vaan pitää turvat kiinni? Niinkö?
Sinuahan se näyttää pännivän. Ja kun kaikki ei taputakaan sinulle ihastuneena käsiään, alkaa itku - enkö saa sanoa. Kyllähän sinä saat, kuka muka kieltää?

Vaikea oli uskoa, että suomessa harkittaisiin ulkonaliikkumiskieltoa.
Kaikkea saa harkita. Ja jotkut aina harkitsevat.

Onneksi elämme oikeusvaltiossa ja perustuslaki edelleen on olemassa, ja jotkut osaavat sen sisältöä lukea eli valtaosa haihattelevista harkinnoista jää toteutumatta.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mikäli esim. avaruuden oliot kohdistaisivat letaalin hyökkäyksen punapaitaisia kohtaan, saisi kukin taollaan miettiä minkä väriseen paitaan pukeutuu. En olettaisi kenenkään ehdottavan poikkeusoloja, jotta punapaitaisia voitaisiin suojella. Joku muu voisi ajatella, että niitä on suojeltava, elleivät itse tajua. Mikäli punapaitaisuus olisi herkästi tarttuvaa, voisin pyrkiä välttelemään henkilökohtaista tartuntaa.

Edelleen jos voimaan tulisi ulkonaliikkumiskielto, niin silloin kannattaisin teloitusoikeutta, sillä muuten kiellon voima jäisi puutteelliseksi.

Kohta kun jengiä on rokotettu kattavasti niin mielenkiinnolla odotan millaisen paluun influenssat tekee?
Aivan varmasti on vaikuttanut niiden leviämiseenkin nämä rajoitustoimet mutta ei ne ole kadonneet mihinkään, voi hyvällä säkällä iskea kovaakin kun yksi kausi jäänyt tavallaan välistä.
En nyt pidätä hengitystä mölistäänkö sairaalakapasiteetista siinä vaiheessa samaan malliin ja nyt kun todettu miten BÄÄÄ kansa tottelee kiltisti niin aloitetaanko influenssojen takia samanlaisia rajoitustoimia tulevaisuudessa?

Itse olen kyllä nyt aika optimistinen kun kausivaihtelu tiputtaa tartunnat massiivisesta "mene pienistäkin oireista testiin" rummutuksesta ja rokotukset laajenee terveisiin +65v väkeen, eikä varmaan kauaa mene että kuka vaan voi ottaa.
Odotan kuka poliitikko kehtaa ekana alkaa kehumaan omia touhujaan, läski-kiurulle voisi kyllä laittaa hyvät kertoimet ja Vaino-Kaisa Pakonen varmaan tulee kohta jostain poterosta esiin piipittämään olleensa etulinjassa taistelemassa plaaplaa.

Mulle sikaflunssa nosti kovimmat kuumeet, mitä olen koskaan kokenut. Öisin hikoilin sängyn, peiton ja tyynyn läpimäräksi. En tiedä, oliko siksi niin kovat kuumeet, kun lääkärin mukaan mulla oli samaan aikaan myös A-influenssa. Korona oli tuohon verrattuna pala kakkua.
Silloin kun sika kiersi niin mä olin päiväkausia 39-40 asteen kuumeessa ja taitaa olla ainoa kerta aikuisiällä että moista kuumeputkea ollut.
Sängyn alle sai laittaa melkein kaukalon kun kanssa hiki valui norona.
Kirjoittaessa muistinkin että mulla oli myyräkuume lääkärin mukaan, vaikka ei testiä tehnyt mutta oireenkuva sopi niin hyvin että sanoi olevansa siitä melkolailla varma. Sekään ei ollut mikään kiva.

Ja joku rättikin pitäisi laittaa silloin tällöin naamalle se tekee mut ihan nöösin näköiseksi. Voi luoja, miltähän se näyttäis jos mä astuisi ulos audistani merkkivaatteissani... ja sit mun naamalla olis maski.... Voi kauheeta!

Minua tässä huolettaa se, että oltiin jopa ajamassa pakkoa riippumatta siitä, että näyttöä hyödystä (kangas- ja kirurginen maski, joita suurin osa käyttää) ei ole. "Tieteellistä näyttöä käytölle ei ole, sanoo selvitystä koostanut emeritaprofessori Marjukka Mäkelä." (lähde https://yle.fi/uutiset/3-11375853). Miksei sen sijaan puhuta enemmän esimerkiksi d-vitamiinitasosta, jolla näyttäisi olevan selkeä korrellaatio (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33447107/), jos ihmisistä kerran oikeasti välitetään?

Mistä vapaamatkustajista ja kermaperseistä oikein puhut ja mistä heidän pitää olla kiitollisia?

Huvittavaa vauva.fi-tier vähättelyä ja "kullittelua" alussa. Taitaa itku olla siellä jälleen...
En taida ikinä olla käynyt edes kys. sivustolla.

Mutta sieltäkö siirtyit tänne? Muistan vaan sinun sanoneesi, että tulit tänne puhumaan koronasta, kun muualla ei saa vapaasti puhua. Nyt kun joku laittaa vastaan, niin minne seuraavaksi siirryt?

Ymmärrän, että on kurjaa jos joku on eri mieltä ja pitäisi vähän osata perustella näkökantojaan.

Minua tässä huolettaa se, että oltiin jopa ajamassa pakkoa riippumatta siitä, että näyttöä hyödystä (kangas- ja kirurginen maski, joita suurin osa käyttää) ei ole. "Tieteellistä näyttöä käytölle ei ole, sanoo selvitystä koostanut emeritaprofessori Marjukka Mäkelä." (lähde https://yle.fi/uutiset/3-11375853). Miksei sen sijaan puhuta enemmän esimerkiksi d-vitamiinitasosta, jolla näyttäisi olevan selkeä korrellaatio (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33447107/), jos ihmisistä kerran oikeasti välitetään?
Sama. Ja lakiesityksen pihvihän oli että naamalla pitää olla JOTAIN sisätiloissa.

En taida ikinä olla käynyt edes kys. sivustolla.

Mutta sieltäkö siirtyit tänne? Muistan vaan sinun sanoneesi, että tulit tänne puhumaan koronasta, kun muualla ei saa vapaasti puhua. Nyt kun joku laittaa vastaan, niin minne seuraavaksi siirryt?

Ymmärrän, että on kurjaa jos joku on eri mieltä ja pitäisi vähän osata perustella näkökantojaan.

Minä olen täällä kotoani internet yhteydellä. Mistä sinä tuollaista keksit, että olen siirtymässä johonkin kun joku sanoo vastaan? Sinähän keksit tuon itse ja nyt kerrot näin tapahtuvan (selvästi toivot itse niin) Voin kertoa että näin ei tule tapahtumaan ja joudut sen asian kanssa elämään.

Toisekseen se mikä erottaa meidät on se että minä puhun tästä aiheesta. Sinä ja eräät taas alkavat käymään keskustelijoiden kimppuun... huomaatko eron? Täytyy tähän nyt vielä lisätä toki ettei sillä ole mitään merkitystä vaan se lähinnä alleviivaa osan puutteita kestää avointa keskustelua asioista.

Sekä maskittomuuteen ja rokottamuuteen on sivukaupalla perusteluja, joten jos et osaa lukea tai et halua ei se ole minun ongelma. Sinulla on oikeus olla sinä, mutta silti en usko että on oikein sopivaa alkaa käymään keskustelijoiden kimppuun jos aihe menee tunteisiin. Se on vähän liian nykyaikaa.

Miten vitussa toi taho saa enää antaa mitään lausuntoja mistään?
Uusia laskuharjoituksia on tehty. Ollaan kuulemma aivan veitsenterällä:
C9FEAD03-4E93-493C-8CA3-25E89BC231BD.webp

Kohta kun jengiä on rokotettu kattavasti niin mielenkiinnolla odotan millaisen paluun influenssat tekee?
Aivan varmasti on vaikuttanut niiden leviämiseenkin nämä rajoitustoimet mutta ei ne ole kadonneet mihinkään, voi hyvällä säkällä iskea kovaakin kun yksi kausi jäänyt tavallaan välistä.
En nyt pidätä hengitystä mölistäänkö sairaalakapasiteetista siinä vaiheessa samaan malliin ja nyt kun todettu miten BÄÄÄ kansa tottelee kiltisti niin aloitetaanko influenssojen takia samanlaisia rajoitustoimia tulevaisuudessa?

Itse olen kyllä nyt aika optimistinen kun kausivaihtelu tiputtaa tartunnat massiivisesta "mene pienistäkin oireista testiin" rummutuksesta ja rokotukset laajenee terveisiin +65v väkeen, eikä varmaan kauaa mene että kuka vaan voi ottaa.
Odotan kuka poliitikko kehtaa ekana alkaa kehumaan omia touhujaan, läski-kiurulle voisi kyllä laittaa hyvät kertoimet ja Vaino-Kaisa Pakonen varmaan tulee kohta jostain poterosta esiin piipittämään olleensa etulinjassa taistelemassa plaaplaa.

Silloin kun sika kiersi niin mä olin päiväkausia 39-40 asteen kuumeessa ja taitaa olla ainoa kerta aikuisiällä että moista kuumeputkea ollut.
Sängyn alle sai laittaa melkein kaukalon kun kanssa hiki valui norona.
Kirjoittaessa muistinkin että mulla oli myyräkuume lääkärin mukaan, vaikka ei testiä tehnyt mutta oireenkuva sopi niin hyvin että sanoi olevansa siitä melkolailla varma. Sekään ei ollut mikään kiva.

Itseä mietityttää millainen ohjeistus rokotetuille tulee olemaan jatkossa. Näen että aika moni jää tähän rokotuskierteeseen kiinni mitä jatkossa jatketaan 100% varmuudella. Toivottavasti vastaavaa psykoosia ei enää näistä flunssista muuten tule.

Silti monella varmaan tilanne että "otin ne ekat piikit joten kai mun pitää sitten jatkossakin ottaa?"
Media ja "asiantuntijat" varmasti auttaa tätä kertomalla, että ne ketkä ottaneet pitäisi ehdottomasti jatkaa ottamista ettei mene hukkaan jo otetut jne.

Back
Ylös Bottom