Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osaan kyllä lukea, jos et ole huomannut. Ja osaan suomeakin. Osaan parit muutkin kielet.
Edelleen oli tuosta mainostamastasi logiikasta puhe. Itsehän sen olet ottanut tänne aseeksi, kun sanat ei riitä. Nytkään et kykene...
Mulla ollut myyräkuume ja on aika perseestä.Tuokin on melko tukala tauti, jos sen saa.
Kyllä se silloin voidaan ajatella aseena, kun se viimeisenä keinona käytetään yrittäessään hiljentää vastapuoli, joka ei tue omaa ajatusmaailmaa ja sen hetkistä sanomaa. Käytät sen aina, kun et enää pysty muuta sanomaan.Ei se ole ase vaan normaalia ja pitäisi olla kaikille. Kertovaa että ajattelet sen jonain "aseena"... ihan perusjuttuja, mutta toki yksilöille joiden kovalevyt toimii iltalehden otsikoilla on vähän vaikea kuvailla tätä normaalia ominaisuutta.
Kyllä se silloin voidaan ajatella aseena, kun se viimeisenä keinona käytetään yrittäessään hiljentää vastapuoli, joka ei tue omaa ajatusmaailmaa ja sen hetkistä sanomaa. Käytät sen aina, kun et enää pysty muuta sanomaan.
En muuten ole vielä toiseen törmännyt, joka keskustellessa aina alkaa hokemaan logiikasta ja millaista se on. Olen itse logiikka-ohjelmointia tehnyt, niin joku käry jonkinlaisesta logiikasta on. Toki se voi olla eri kuin sinulla. Työelämän palavereissakaan ei ole vielä kukaan alkanut kertomaan millaista logiikka on.
Itse en tänään edes ole iltalehteä lukenut, ehkä pitäisi vilkaista.
Siitä puhe mistä puute.En muuten ole vielä toiseen törmännyt, joka keskustellessa aina alkaa hokemaan logiikasta ja millaista se on. Olen itse logiikka-ohjelmointia tehnyt, niin joku käry jonkinlaisesta logiikasta on. Toki se voi olla eri kuin sinulla. Työelämän palavereissakaan ei ole vielä kukaan alkanut kertomaan millaista logiikka on.
Mikä tavoitteesi sitten on, kun alat hokemaan tuota asiaa? Miksi et keskutele aiheesta?Se on oma vinoumasi jos luulet sen olevan hiljentämään sinut. Se on oma vastineesi siihen. Ei minun.
Logiikkahan on ihan olennainen juttu tässäkin asiassa. Selvästi se keppi osuu jotenkin sinuun, kun reagoit noin voimakkaasti siihen. Yleensä se on se syy.
Se on keskustelua. En voi mitään jos et tykkää siitä. Aina välillä kohtaa epäloogisia asioita kuten tämä korona ja sen vastatoimet niin silloin on hyvä kertoa mitä mieltä on asiasta.
Olen antanut näissä monesti vertaukset missä voi todeta loogisuuden ja/tai epäloogisuuden. En voi sille mitään jos tulkitset asioita omalla tavallasi.Mikä tavoitteesi sitten on, kun alat hokemaan tuota asiaa? Miksi et keskutele aiheesta?
Aiemmin esitin wikipedia linkin keskustelusta
![]()
Keskustelu – Wikipedia
fi.m.wikipedia.org
Keskustelussa yleensä vastataan toisen kysymykseen ja esitetään vastakysymys jne. Katso tuolta.
Yleensä jätät vastaamatta sinulle esitettyyn kysymykseen, jolla kyseenalaistetaan sinun ajatuksesi tai mietteesi jostain asiasta. Korvaat vastauksen hokemalla logiikasta, A ja B jne.
Jos joku keppi osuu minuun, niin se keppi, jolla alat huitomaan, kun et enää pysty asiallisesti perustelemaan omaa kantaasi.
![]()
Petri Rautio:
Sannalla tuntuu olevan kova tarve päästä historiaan tosin seurasta johon verrataan voidaan olla montaa eri mieltä. Itselläni ei olisi kauheaa hinkua Hitlerin, Stalinin ja Pol Potin jatkeeksi mutta pääministerillämme tuntuu olevan vankkumaton päämäärä päästä "suurten joukkoon".
Kun Marinin jääräpäisesti ajama ulkonaliikkumiskielto karahti kiville niin jotain hyvistystä narsistisen ja vallanhaluisen pääministerimme on saatava.
On jokseenkin mieleenkiintoista huomata miten esimerkiksi maskien kohdalla, kuten monessa muussakin asiassa, vedottiin WHO:n "takinkääntösuositukseen" eli naamarättejä perustellaan terveysjärjestön politisoituneella ja muuttuneella kannalla mutta nyt kun sieltä tuli selväsanainen ei rokotepassille niin sen yli ollaan valmiita kävelemään. Harmi ettei tätä jääräpäisyyttä ja rohkeutta ole löytynyt asiosisa joista olisi ollut Suomelle ja suomalaisille hyötyä. Nythän tämä on vain itsekästä vallankäyttöä ja kansalaisten kyykyttämistä mutta siinähän pääministerimme on hyvä.
WHO siis EI suosittele maita vaatimaan todisteita rokotuksesta, sillä se asettaa ihmiset epätasa-arvoiseen asemaan. Nyt jos joku siis vielä kannattaa rokotepassia, asettuu tämä henkilö WHO:n suosituksia vastaan. Mielenkiintoista nähdä perääntyvätkö niin Marin kuin Kokoomuksen, Suomen Yrittäjien sun muiden edustajat, jotka puoltavat rokotepassia.
Huomasitteko muuten sellaisen piekkuseikan, että virus ja sen tartuntamäärät alkoivat pudota välittömästi kun sosiaalidemokraatit olivat pudonneet gallupeissa piikkipaikalta. On tämä mielenkiintoinen virus kun se oppii kellonajat, osaa erottaa Stockmannin kerrokset ja osastot sekä mennä kiinteistörekisteriin katsomaan onko kesämökki oma vai vuokrattu. Ja nyt sillä perkeleellä on jo puoluekirjakin.
Mitä pidemmälle tämä touhu menee sitä huonommaksi komediaksi tämä muuttuu. Hyvä esimerkki ovat nuo ravintolarajoitukset. Hallituksen tahtotila on ilmeisesti tukea ja kannustaa ihmisiä tempaisemaan päiväkännejä eikä kaukaa liene tässä showssa haettu sekään ajatus, että tavoitteena on väen oleminen niin tuhannen päissään myös vaalipäivänä, että edes joku äänestäisi toveria uudestaan tolpalle. Selvinpäinhän tuota demarirosvoporukkaa ei enää ainakaan selväjärkiset äänestä.
https://www.who.int/…/19-04-2021-statement-on-the-seventh…
Olen kyllä huomannut, että olet logiikkaasi toitottanut.Olen antanut näissä monesti vertaukset missä voi todeta loogisuuden ja/tai epäloogisuuden. En voi sille mitään jos tulkitset asioita omalla tavallasi.
Mustamaalauksesi on turhaa minua kohtaan. Se vain todistaa pointtini sinusta täysin. Älä kuitenkaan valehtele etten muka keskustelisi aiheesta. Sinä tykkäät derailata itse aihetta ja syyttää sitten jotain muuta siitä.
Jos nyt näin perjantain kunniaksi sallitaan pieni laukka, niin mies nimeltä Bill Gates on aika mielenkiintoinen. Gates on useita kertoja maininnut että maapallon väestömäärää pitää saada pienennettyä, silti hän toimi rokotebisneksessä, millä yritetään säästää mahdollisimman monen ihmisen elämä. Videon kohdasta noin 10min eteenpäin, Bill kehuu haastattelussa, kuinka hän on kasvattanut sijoituksensa (10 miljardia) noin 20 kertaiseksi rokotebisneksellä. Noin 11min kohdalla hän yleisötilaisuudessa kertoo, kuinka rokotteilla (ja muilla toimilla) voitaisiin vähentää ihmispopulaatiota maapallolla noin: 10-15%Luonto tässä tekee vaan tehtävään. Maailma on pitkään ollut jo ylikansoittunut. Vahvimmat on aina selvinnyt ja tulee jatkossakin selviämään. Heikoimmat kuolee pois ja elämä jatkuu. Ehkä vähän kylmää ajattelua mut niin se vaan menee.
Ehkä taas kännissä ja läpällä heitetty kommentti, mutta silti ihan vitun tyhmä. Aina kun suomeen tulee joku taho, joka julkaisee myös muuta kuin yleisen narrattiivin sallimia asioita, se yritetään loata välittömästi, ettei vaan kukaan erehtyisi oikealta polulta. kyllä maailmaan mahtuu myös muuta, kuin youtube, joka ei salli kuin yhtä totuutta.Tää *********, mitä tänne aika ajoin on linkitetty, on ollut mielenkiintoinen uusi tuttavuus. Jos joskus jään täysin toimeettomaksi ja hurahdan pilven polttoon, perehdyn varmasti enemmän siihen.
Oli se itseasiassa ehkä vähän turha kommentti. Kannatan vahvasti sananvapautta, enkä missään nimessä ajattele, että mainstream media aina (tai edes koskaan) olisi puolueeton. En perehtynyt sen syvällisemmin sivustoon, mutta sain nopeasti sellaisen kuvan, että siellä on paljon todella kyseenalaista kamaa, jotain flat earth dokkareita yms. Mua jopa vituttaa se, että vaikka nämä mainitsemasi tahot olisivat hyvällä asialla, niin aina ne ryssivät sen julkaisemalla sellaista paskaa, ettei kukaan vähänkään kouluttautunut perusfiksu ihminen voi ottaa niitä tosissaan. Kaikki oikeasti hyvät pointit hukkuvat tämän schaiban alle ja pelaa suoraan vastapuolen pussiin. Vastapuoli on huono sana, tässä ei mielestäni pitäisi pyrkiä mihinkään kahtiajakoon, vaan avoimeen, analyyttiseen ja faktapohjaiseen ajatteluun.Ehkä taas kännissä ja läpällä heitetty kommentti, mutta silti ihan vitun tyhmä. Aina kun suomeen tulee joku taho, joka julkaisee myös muuta kuin yleisen narrattiivin sallimia asioita, se yritetään loata välittömästi, ettei vaan kukaan erehtyisi oikealta polulta. kyllä maailmaan mahtuu myös muuta, kuin youtube, joka ei salli kuin yhtä totuutta.