Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Eipä se auta ku hommaa himaan välineet tai mennä ulkotelineille. Eipä muakaan yhtään vituttanu marraskuussa ku just olin ladannu kaupungin salille kortin vähän aiemmin ja sit ne laitettiin kiinni. Onneks oli jo himassa kattavasti kehonpainoiluvälineitä.

Eihän se käy päinsä. Tuhannesosa tartunnoista on saatu kuntosaleilta, ja nämä tartunnanlähteet pyritään tukahduttamaan. Ei meidän sovi kyseenalaistaa tartuntatautien asiantuntijoita, jotka näitä toimepiteitä ovat halitukselle suositelleet.

Entä jos nuo toimet aiheuttaa enemmän kuolemia kuin estävät?Mitä jos tää höpötys ei ikinä lopu?Tää on jatkunut jo yli vuoden.Ootko sä valmis uhraamaan sun toimeentulon ja elämänlaadun sen takia että sillä ehkä vältetään influessa tartunta?

Entä jos nuo toimet aiheuttaa enemmän kuolemia kuin estävät?Mitä jos tää höpötys ei ikinä lopu?Tää on jatkunut jo yli vuoden.Ootko sä valmis uhraamaan sun toimeentulon ja elämänlaadun sen takia että sillä ehkä vältetään influessa tartunta?
Yritin olla sarkastinen. Noilla toimenpiteillähän on vain ja ainoastaan negatiivinen vaikutus yhteiskuntaan. Kenenkään elinkeinoa ei pidä uhrata tämänkään influenssan takia samalla tavalla kuin ei ole ennekään uhrattu. Rajoitustoimille Suomessa ei ole ainuttakaan validia syytä. Kuolleita on 800. Sairaalat eivät ole tukossa. Ei mitään syytä tällaisille toimenpiteille.

"Liikekeskuksissa maskia käyttäneiden ei tarvitse olla huolissaan. Mikäli et ole käyttänyt maskia, tarkkaile oireita ja hakeudu herkästi testiin, tiedotteessa todetaan."
Tässä nyt ei ihan kaikki täsmää 🤔

Jos esim. ffp3 maskia käyttää oikein se varmasti auttaa, mutta esim. itse en ole ikinä saanut niitä pysymään tiiviisti naamalla. Tästä syystä itse nykyään esim. remontti hommien yhteydessä aina käytän tälläistä: https://m.motonet.fi/fi/tuote/781828/3M-4251-puolinaamari tämä pysyy tiiviisti kasvoilla. Vaikka riittäisi sellainen, normaali kevyempi suojain, niin tahtoo aina ilma tulla jostakin muualta kuin maskin läpi. Lisäksi ne on huomattavasti paljon raskaampia hengittää, kuin tuollainen puolinaamari, missä on läpäisy pinta-alaa enemmän.

Ongelmahan on siinä, että ei hengitetä maskin läpi vaan hengitetään sen ohitse. Jos maski oikein kasvoilla, ei lasit saisi huurtua, koska ilmavirran tulisi mennä maskin läpi, ei virrata nokan vartta pitkin laseihin.
Nuita perus maskeja ei kyllä ole tehty niin että ne saisi tiiviisti naamalle eikä niitä ole suunniteltukkaan niin että olisivat tiiviitä. Kun ilmaa puhaltaa pois niin pieni osa vaan menee maskin läpi. Maski pullistuu ja irtoaa ihosta kun ilmaa tulee enempi. Sitten nämä paremmat ffp3 maskit, mitä itsekkin töissä käytän päivittäin, istuvat kyllä hyvin ja ei vuoda.

Kävin aamupäivällä ruokakaupassa ja ei mitään ongelmaa pitää monen metrin välejä muihin. Maskista ei kyllä olisi muuta kuin haittaa.

"Liikekeskuksissa maskia käyttäneiden ei tarvitse olla huolissaan. Mikäli et ole käyttänyt maskia, tarkkaile oireita ja hakeudu herkästi testiin, tiedotteessa todetaan."
Maski kuin maski suojaa, uskotaan ehkä mahdollisesti jossain tilanteessa voi käydä niin. Täällä opettajia ei ole tarvinnut laittaa karanteeniin jos on ollut maski naamalla.

Jos oikeasti joudut töissä käyttämään ja korvat on verillä, niin osta nauhamaskeja jotka solmitaan takaraivolle tai käytä klipsiä johon ne kummarilenkit pään takana napsautetaan. Tai osta suurempia maskeja. Ei nyt korvantaustoja rikki kannata hiertää vaan siksi jos duunin maskit on pieniä ja kiristää.

Joo näin. Oon kattellu noita klipsihommeleita. Pakko hommaa sellanen. Millään ei oo viittinyt maskeja ostaa, 100% maskeista oon lipastanu työmaan tai jonkun kaupan maskilaatikosta.

Korvantaustat on terveet, kiss -menetelmällä ratkaisin ongelman ja oon ollut menemättä työmaalle helmikuun ekan viikon jälkeen. Enää sinne ei pääsekkään ilman nega testiä. Eikä mulla oo sellaistakaan. Enkä ajatellut periaatteestakaan terveenä testiin mennä. Mikäli tautiepäily niin oon 10d kotona.

Näppärä salin omistaja myy asiakkaille yhden osakkeen yrityksestä, samalla sitouttaa vähän paremmin asiakkaaksi. Vaatii tietty että on osakeyhtiö ja osakkeiden lukumäärä sopivan korkea että kontrolli säilyy aidoilla omistajilla.

= jos käytät maskia, korona ei voi tarttua. Jos oireilee ja on ollut tuolla maskin kanssa on ilmeisesti saanut jonkin muun, heikommin tarttuvan flunssan.

En taida uskaltaa enää ilman maskia liikkua keskustassa. Täällä meni ravintolat sulkuun, vaikka ollaan perustasolla, ja ilmapiiri on hiukka aggressiivinen.

En ole "koronakieltäjä" ja töissä sairaalassa on kirurg.suunenäsuoja koko ajan, mutta kangaspalan pitäminen naamalla kauppareissulla tuntuu vaan hölmöläisen hommalta, kun mitään tungosta ei ole.

En taida uskaltaa enää ilman maskia liikkua keskustassa. Täällä meni ravintolat sulkuun, vaikka ollaan perustasolla, ja ilmapiiri on hiukka aggressiivinen.

En ole "koronakieltäjä" ja töissä sairaalassa on kirurg.suunenäsuoja koko ajan, mutta kangaspalan pitäminen naamalla kauppareissulla tuntuu vaan hölmöläisen hommalta, kun mitään tungosta ei ole.
Mä kävin tänään gigantissa ilman naamarättiä, vaikka kuulemma vaativat sitä kaikilta ja on isot kyltit jne. Eipä siitä kukaan mitään tuumannut, pari työntekijää katsoi vähän pitkään. Ei sielläkään mitään tungosta ollut, varsinaisesti.

Itseä tässä ainakin harmittaa se, että lapset ja nuoret on monin paikoin menettäneet kokonaisen vuoden kaikista liikunta harrastuksista. Ei ole vauva- / tenavauinteja, ne on vain sellaisia asioita mitä ei saa ns. takaisin. Lapsi ei ole enään samanikäinen toista kertaa, eikä välttämättä enää innostu jostain harrastuksesta, mistä olisi esim. vuosi sitten innostunut.

Eli lapsilta otettaan kaikkea pois jotta eläkeläiset ja riskiryhmään kuuluvat voivat elää turvallisesti. Jos itse kuuluisin riskiryhmään, en olisi vaatimassa muiden lopettamista elämistä täällä. Ostaisin moottorimaskin ja kävisin se päässä kaupassa. Potisin aika huonoa omaatuntoa siitä, että estäisin lapsia harrastamasta uimista ja liikuntaa.

Siksi tuntuu kohtuuttomalta, että Kemissäkin on uimahalli kiinni ainakin 25.4.2021 saakka (0 tartuntaa / 14 vrk). Näin ollen vauvat, lapset ja nuoret eivät pääse uimaan. Miksi se ei voisi olla auki ja jokainen voisi ottaa henkilökohtaisen riskin siinä, että meneekö uimaan vai ei? Vai kokeeko riskiryhmäläiset tämän niin, että ei muutkaan saa mennä uimaan, kun minä en uskalla riskin takia mennä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Näppärä salin omistaja myy asiakkaille yhden osakkeen yrityksestä, samalla sitouttaa vähän paremmin asiakkaaksi. Vaatii tietty että on osakeyhtiö ja osakkeiden lukumäärä sopivan korkea että kontrolli säilyy aidoilla omistajilla.
Niin ja pitää olla vielä erikseen oma osakesarja näille, ei ole ääni eikä osinko-oikeutta.

Mä kävin tänään gigantissa ilman naamarättiä, vaikka kuulemma vaativat sitä kaikilta ja on isot kyltit jne. Eipä siitä kukaan mitään tuumannut, pari työntekijää katsoi vähän pitkään. Ei sielläkään mitään tungosta ollut, varsinaisesti.

Eiks oo ihan normaalia, että liikkeen myyjä katsoo vähän pitkään sisään tullutta asiakasta. Perus profilointia, että mitä vois myydä.

Ite en oo naamarättiä pitäny kuin muutamissa paikoissa. Katseita on alkanut toki välillä tulemaan, asennemuutoksen huomaa.
Laitan rätin jos menen vaikka jossakin tk:ssa käymään ja siellä rätit tarjolla eteisessä.

Back
Ylös Bottom