Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Ja meinaatko kuinka paljon ne ihan oikeasti noudattaa noissa maissa rajoituksia ja käyttää maskeja?
Kun katsot ylen propagandaa jostain suurkaupungin paremmasta alueesta niin varmasti joo käyttää mutta valtaosa porukasta tuskin.
Siellä on tauti pyyhkäissyt yli jo aikaa sitten ja ihmettelen miksei kukaan puhu vasta-ainetesteistä joiden tulokset voisi olla mielenkiintoisia noilla alueilla, toki myös ihan täällä Suomessakin vastauksena siihen kuinka moni on jo sairastanut sen nuhana.
Voit olla oikeessakin. Mä uskon et maskeja varmaan aasian maissa suhteessa käytetään enempi vs pohjois/skandimaat.

Voihan sekin tietenkin olla, et porukka ei mee testeihin lääkäriin jne. (eeoo varaa) mut uskoisin et uusiseelanti ainakin on sen verran sivistynyt maa, et siel ihan oikeesti asiat paremmin. Voihan se tietty jossain vietnamissakin olla.. Taiwanissa näytti kouluissa olevan pienillä lapsilla tommoset ikäänkuin pleksin kaltaset suojat pulpeteissa. En tiiä oliko pelkästään vaan tuossa koulussa.. nää antaa ehkä osviittaa et aika rajuja toimia. Hongkongissa kait tuli hirveet sakot jos ei käyttäny maskia.

200309-taiwan-coronavirus-mc-902_d4c55e71f551e45d144f6d313b8bb3a1.fit-560w.JPG

Te molemmat puhutte nyt paikoista joissa on varakkaita ihmisiä kuten lentokentät ja suurkaupungit.
Taiwanissa joo ihan varmasti löytyy vaikka mitä mutta itse väitän että melkoisen paljon on ihan tarkoituksella valikoitua kuvamateriaalia, monesti sitä taidetaan kutsua nimellä propaganda jolla siis halutaan vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin ja ajatuksiin.
Ei oo pakko olla lammas.

Te molemmat puhutte nyt paikoista joissa on varakkaita ihmisiä kuten lentokentät ja suurkaupungit.
Taiwanissa joo ihan varmasti löytyy vaikka mitä mutta itse väitän että melkoisen paljon on ihan tarkoituksella valikoitua kuvamateriaalia, monesti sitä taidetaan kutsua nimellä propaganda jolla siis halutaan vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin ja ajatuksiin.
Ei oo pakko olla lammas.
Eikä ole pakko olla myöskään macho. Sekin on aivan turhaa. Terve huoli on ihan fiksua imo.

Mutta mitä pahaa siinä on jos uutisoidaan että ''tämä koulu on ottanu tälläsen ratkasun x?'' MÄ en oikein ymmärrä, et miks se on huono asia, ja miks se käy ihmisten hermoon jos joku ottaa liiankin tosissaan koronan? Ei se pois keltään ole? Päinvastoin, yrittää vähentää koronaa. Mä ihmettelen muutamaa mullekki tullutta kommenttia kaupan edustalla kun kommentoitiin ''hammaslääkäri'' ja ''pelkäätsä jotain vtun koronaa''? ''lainaat sä tota (naamalla jo valmiiks ollutta) maskia. Nää tosin tuli ihan välinpitämättömiltä juopoilta mut mitä se on niiltä pois? Se että mä yritän ettei tauti tartu heihin, niin lienee hyvä asia. Nää niinkun yleisesti. Ja ei, en pelkää koronaa. EN mä sitä siltikään halua. Kuten en muitakaan flunssia/influenssoja. Vtuttaa se niistäminen ja yskiminen ja välistä jääneet reenit.

MÄ en oikein ymmärrä, et miks se on huono asia, ja miks se käy ihmisten hermoon jos joku ottaa liiankin tosissaan koronan? Ei se pois keltään ole?
Kyllä se joltain voi olla pois, riippuu missä asemassa nuo operoi. Ihan eri asia kun kyseinen yksilö itsekseen ottaa liian tosissaan tai jos sattuu olemaan jonkinsuhteisessa päättävässä asemassa jotain ihmisryhmää kohtaan.

Ei oo pakko olla lammas.
Sie taidat vääntää tätä asiaa jo ihan vääntämisen ilosta.

Kyllä se joltain voi olla pois, riippuu missä asemassa nuo operoi. Ihan eri asia kun kyseinen yksilö itsekseen ottaa liian tosissaan tai jos sattuu olemaan jonkinsuhteisessa päättävässä asemassa jotain ihmisryhmää kohtaan.
Tavallisista kansalaisista oletin että puhutaan. Aika isoa skaalaa tuossakin on. Oliko italia pahimmilla alueen pormestari vai ruottissa. Ymmärrän kyllä sun pointin.

edit. asiasta viidenteen. Voisin ilomielin pitää maskia vaikka 2025 luvulla kesähelteellä jos mä tiedän että sillä saisin yhen flunssan vähemmän vuodessa. Flunssa ja astma ei oikein tuu toimeen. Välilä saatto olla et meni 4 vuotta eikä ainuttakaa flunssaa, tänä vuonna ollu 1 flunssa ja 1 oudompi tapaus- liekkö korona kun maaliskuun viimesellä viikolla(korona pahimmillaan) ja tuntu et elefantti ois istunu rinnan päällä ja aika muitakin outoja juttuja, mutta En tosin kokenu olevani edes kipee. Ja oletetaan että toi oli, niin kyllä, tää vouhkaaminen koronan suhteen on överiä, MINUN kohdalla. Ei välttämättä sinun tai mummoni tai mun/sun läheisellä. (ja tää ei ollu @RSH , @doownek teille eikä kellekään erityisesti. Yleisesti.

Viimeksi muokattu:
edit. asiasta viidenteen. Voisin ilomielin pitää maskia vaikka 2025 luvulla kesähelteellä jos mä tiedän että sillä saisin yhen flunssan vähemmän vuodessa. Flunssa ja astma ei oikein tuu toimeen.
Samalla kombolla mennään ja suhtaudun hiton kielteisesti koko maski-touhuun. Eihän tuo perus kankaan pala mitä nyt suositellaan itseä edes suojaa vaan ehkä täydellisen hyvin käytettynä vähentää riskiä että maskin käyttäjä levittää mahdollisesti kantamaansa pöpöä eteenpäin.

Itsellä oli ottelun järjestäjän velvoittamana maski ekaa kertaa ikinä päässä viikonloppuna, ihan hanurista kun rillit huurussa koko ajan pitää säätää ja koittaa saada se jotenkin istumaan. Tuon säätämisen takia oma arvio on että ihan turhaan oli päässä kun joutu koskemaan koko ajan, ketään ei tosin istunut ollut alle 3m päässä ja 10m säteelläkin vain pari ihmistä.

Samalla kombolla mennään ja suhtaudun hiton kielteisesti koko maski-touhuun. Eihän tuo perus kankaan pala mitä nyt suositellaan itseä edes suojaa vaan ehkä täydellisen hyvin käytettynä vähentää riskiä että maskin käyttäjä levittää mahdollisesti kantamaansa pöpöä eteenpäin.

Itsellä oli ottelun järjestäjän velvoittamana maski ekaa kertaa ikinä päässä viikonloppuna, ihan hanurista kun rillit huurussa koko ajan pitää säätää ja koittaa saada se jotenkin istumaan. Tuon säätämisen takia oma arvio on että ihan turhaan oli päässä kun joutu koskemaan koko ajan, ketään ei tosin istunut ollut alle 3m päässä ja 10m säteelläkin vain pari ihmistä.
Samoi itse pariin otteeseen työpuolesta joutunut laittamaan maskin naamalle ja todennut, että niissä tilanteissa se on ollut pelkkää teatteria. Se on totta, että suoraan maskin läpi ei pärskeet/ym tule mutta kaikki muu tuleekin sitten reunoilta ulos. Miten se eroaa tilanteeseen, että hengittelet rauhallisesti normaalisti. Vähän kuten tuo video näyttää:

View: https://twitter.com/i/status/1315553870005833730

Totta. Ja mielestäni nuo olivat ne mielelläät seurattavat luvut keväälläkin. Onneksi ne ovat nyt pysyneet matalina. Johtuuko viruksen muutoksesta vai mistä? Tartuntamäärät kuitenkin jyrkässä nousussa, eikä johdu vain lisääntyneestä testauksesta, joten jonkinlaisesta aallosta kai voi hyvin puhua. Aalto ei vain nyt vaikuta kovin vakavalta.
Ei, vaan siitä että virus ei ole terveelle työikäiselle ihmiselle uhka niissä määrissä mitä voi vaikka nyt julkisessa liikenteessä, töissä tai kauppareissulla altistua. Tottakai niitä tartuntoja tulee kun ihmiset liikkuu. Kuolleita ei tule koska vanhukset pahimmassa jamassa hoitokodeissa osataan eristää paremmin ja nuoremmat vakavammin sairastuneet osataan hoitaa paremmin. Sen takia isompien rajoituksien suunnittelu on ihan älyvapaata hommaa varsinkin täällä Suomessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Doownekilla vain on mennyt kuppi nurin ja silloin kaikki on liikaa.

Minä näen järkeä. Ei ole itselle ongelma vetää maskia päähän, jos on pakko olla kiinni toisissa esim labrassa. Jos siitä on hyötyä edes hitusen tovereitani kohtaan, niin en koe sitä maskia ongelmana itseni kohdalla. Ulkona kävellessä en maskia käytä ja kädet osaan pestä, joten kumihanskojen käyttö lienee turhaa.

Varmana räplään maskia, luuria mitä millonkin ja en tajua sitä. Mutta jos maskista on hyötyä - ei ongelmaa. Itselle.

Minä en ymmärrä, että mikä siinä maskissa on periaatteesta niin hiton vaikeaa niin monelle.

Ihmiselle, jolla on perussairaus ja siten kuuluu riskiryhmään, ei koronakaan ole mikään pikkunuha, vaan vähän joutuu suhtautumistaan muuttamaan. Kyllä se maski löytää naamalle ja käsidesi kulkee mukana, kun kyseessä on toimi, jolla rakkaan läheisensä riskiä joutua tehohoitoon voi olennaisesti pienentää.

MutTA KuN mINÄ olEn iIHaN tErVE. :david: Kiva sulle, kaikki ei ole.

Minä en ymmärrä, että mikä siinä maskissa on periaatteesta niin hiton vaikeaa niin monelle.

Ihmiselle, jolla on perussairaus ja siten kuuluu riskiryhmään, ei koronakaan ole mikään pikkunuha, vaan vähän joutuu suhtautumistaan muuttamaan. Kyllä se maski löytää naamalle ja käsidesi kulkee mukana, kun kyseessä on toimi, jolla rakkaan läheisensä riskiä joutua tehohoitoon voi olennaisesti pienentää.

MutTA KuN mINÄ olEn iIHaN tErVE. :david: Kiva sulle, kaikki ei ole.
Eipä siinä ole taustalla kuin periaate.

Periaate, että minä en moista pistä naamalleni.

Omaa kantaa tuetaan millon milläkin internetin valtamerestä löytyvällä lähteellä.

Jos periaatteen poistaa, niin ajattelee kuten vaikka itse. Hyötyä eri lähteiden mukaan on tai ei, mutta vaiva maskista on niin pieni, että en koe ongelmana.

Eiköhän valtaosa ajattele samoin. Heidät kaikki vaan sitten työnnetään koronafanaatikkojen laatikkoon, että pelätään ja uskotaan kaikki.

Rankkaa olettamusta että kaikki on periaatteellista. Vaiva maskista on suhteellinen sen käyttötilanteen mukaan, kaikki ei tule tarvitsemaan sitä samanlaisissa tilanteissa. Ja silmälasien käyttö lisää aivan oman lisänsä maskin ongelmiin.

Se pitää sanoa, että korona on kyllä tilastohinkkaajien unelma. Jumankauta löytyy käppyrää jos jonkunmoista mitä sitten ihmetellä sormi suussa. Tilastot ja niiden aivan älytön manipulointi on myös hyvä keino lisätä tota pelkoa ja ohjailla ihmisiä.
Tämä nyt voi tulla yllätyksenä, mutta se tilastojen pyörittely on monelle asiantuntijalle ihan perustyökalu, siinä missä sähkärille jännitemittari. Näitä juttuja kun ei voi tai ei ainakaan kannata täysin mutulla vetää. Äläkä sitten sekoita tätä riskianalyysiin.

Tasapuolisuuden nimissä pistetään tämänkaltasia uutisia myöskin:

HUSissa on ihmetelty ”pyöreää nollaa” teho-osastolla – ylilääkäri toivoo keskustelua koronastrategian muuttamisesta​

HUSin ylilääkäri, lääkintäpäällikkö Eero Hirvensalo ei halua väittää pahimman koronatilanteen olevan takanapäin, vaikka toivookin keskustelua koronastrategian mahdollisesta muuttamisesta.

edit

Hmm. uutinen olikin näköjään 5.9 jolloin tilanne tais olla semikontrollissa. 5.9 luvut oli 22 positiivista.

9.10 oli 32 sairaalahoidossa ja 5 teho-osastolla.
Turha näistä sinällään säikähtää, mutta kun 149-296 tapausta tulee päivittäin niin matemaattinen fakta on, että sairaalahoidon tarve tulee kasvamaan koronaa sairastavilla. 14 päivän aikana vähän alta 2500 sairastunutta.

9.10 oli 32 sairaalahoidossa ja 5 teho-osastolla.
12.10 36 sairaalassa 10 teholla.

View: https://twitter.com/myllarni/status/1315618652666896391?s=20

Iltapaskan uutisoinnista:

Yli sata altistumista kirjattiin hengellisessä tilaisuudessa. Tuukkanen sanoo, ettei seurakunnan nimeä tulla kertomaan julkisuuteen.

– Kyseessä oli yksityinen tilaisuus, ei mikään virallisen instanssin tapahtuma. Kaikki siellä altistuneet on kartoitettu ja testattu, joten tarkempien tietojen paljastamiselle ei ole perustetta, hän perustelee.

Vastaava lääkäri toivoo, ettei ketään ruveta tartuntojen vuoksi leimaamaan.

– On ollut erittäin ikävää tämmöinen tartunnan saaneiden leimaaminen, jota nähtiin jo keväällä. Sillä ei saavuteta mitään, että lähdetään tämän tarkemmin julkistamaan.

vrt uutinen 2k sitten:
– Mikäli henkilö on asioinut viimeisen parin viikon aikana raumalaisissa ilta- ja anniskeluravintoloissa, erityisesti ravintola Toripöllössä

Niin että 700 tautiin altistaneen seurakunnnan nimeäminen olis leimaamista, mutta kymmeniä altistaneen ravintolan nimeäminen ei ole leimaamista, vaan päinvastoin.

Kys ravintola nimettiin uutisen jälkeen Korona-Pöllöksi, ja voitte kuvitella mitä teki maineelle.

Pitkä video, mutta suosittelen sen katsomista, avaa hyvin koko tätä korona keissiä.

Ah uusi foliohattuvideo ja mukana sisältöä jakamassa kaiken kansan lääkäri Antti Heikkilä, jonka omasta teoksesta diabeteksen ruokavaliohoito ei löytynyt kuin 400 asiavirhettä. Tottakai luotamme tähän informaatioon täysin sokeasti 🙄

Suositut

Back
Ylös Bottom