En olekaan koskaan käyttänyt tuota pikakassaa. Kuulostaa hyvältä tuollainen hätä-seis -tatti siinä mielessä, että jos summa uhkaa nousta liian korkeaksi, voi lyödä hätä-seissin päälle, jolloin esim. viivakoodinlukijasta katkeaa sähköt.
Olen kyllä yrittänyt perinteisellä kassalla indikoida myyjälle tukalaa tilannettani kasvonilmein ja esim. naputtamalla avaimella tiskiin SOS morseaakkosilla mutta ainakaan toistaiseksi ei ole tullut mitään reaktiota. Tuossa olisi myös myyjien koulutuksessa parannettavaa. Heidät voisi opettaa tunnistamaan miesasiakkaan tukala tilanne ja reagoimaan siihen sopivalla tavalla. Esim. jos kassa selvästi näkisi, että ostoksissa on elintarvikkeiden lisäksi kohtuuton määrä jotain naamameikkejä ja kaiken maailman naisten ihme vaseliineja, hän voisi puuttua tilanteeseen täsmäkysymyksin- ja suosituksin, kuten "Tarvitsetko välttämättä näitä kaikkia?", "Tämä tuote olisi toisella valmistajalla edullisempi", "Tämä tulee ensi viikolla alennukseen, kannattaa jättää nyt ostamatta" tai "Eiköhän jätetä nämä tällä kertaa tähän kassalle" jne.
K-Marketithan ovat jo lanseeranneet kiusaamisvapaan vyöhykkeen. Olen täysin vakuuttunut, että jos esim. Prisma lanseeraisi tossunallaolemisvapaan vyöhykkeen, siitä tulisi hitti.