Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
Ei liity suoraan tähän mutta sivuaa aihetta. Olin aikanaan pari vuotta tekemisissä työn puolesta aktiivisesti thaimaalaisten kanssa. Useat varmaan tietävätkin käsitteen "Thai logic", minkä itse kääntäisin muotoon epälogiikka. Thaimaalaisten logiikka toimii usein siten, että asiaa x pähkäillessään he päätyvät lopputuloseen, joka ei ole millään tavalla looginen vaan päinvastoin eikä se ole mielipidekysymys vaan lopputulos on faktuaalisesti ja absoluuttisesti epälooginen. Tylysti sanottuna se on tyhmyyttä. Mutta se ei ollu ongelma, koska tuo epälooginen toiminta oli helposti ennakoitavissa ja toisti aina samaa kaavaa. Siihen pystyi valmistautumaan.

Mutta ryssät on aivan eri tarina. Monesti kun törmään tuon minun venakon kanssa absurdeihin tilanteisiin niin yritän täsmäkysymyksin päästä sen pään sisään, jotta miten ja miksi se päätyi tekemään mitä teki. Toiminta ei tavallaan ole loogista mutta ei kuitenkaan pysty sanomaan, että se on epäloogista vaan se on jotain muuta siltä väliltä. Jotain sellaista päättelyä, joka ei ole loogista eikä epäloogista. Tämän takia on tosi vaikea ennakoida mitä tulee milloinkin tapahtumaan, koska se toista myöskään samaa kaavaa. Eikä se ole tyhmyyttäkään. Se on vähän niin kuin eri ulottuvuus.
Olisko tämä sitä sumeaa logiikkaa? 🤣

Sumean logiikan mukaan asiat eivät ole välttämättä täysin tosia tai täysin epätosia; vastaus ei siis ole välttämättä kyllä tai ei, vaan asia ja sen vastakohta voivat olla jossain määrin voimassa saman aikaisesti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihmeellisintä on, että tällaista eivät ehdota edes persut, pienpuolueet tai kukaan muukaan julkinen taho. Tämä vaihtoehto on täysin pois pöydältä. Ihan pimeetä hommaa..
Tätä samaa olen ihmetellyt koko vuoden. Nyt ennen vaaleja esim. Persuilla olisi mahtava sauma iskeä hallituspuolueita vastaan kaikilla poliittisilla rajoitusperseilyillä sekä laajalla ja avoimen lainvastaisella toimilla, mitä hallitus harjoitti kahden vuoden ajan. Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa, miksi näin ei kuitenkaan tapahdu.

- Persut ovat antaneet hallituksen toimille hiljaisen hyväksyntänsä ja se kritiikki, jota on nähty, on tehty ns. muodon vuoksi.

tai

- Persut ovat päätelleet, että valtaosa suomalaisista on edelleen siinä uskossa, että korona oli jollain tavalla poikkeuksellisen vaarallinen virus kaikille, meillä oli vakava pandemia ja että koronarajoitukset olivat täysin välttämättömiä terveydenhuollon romahtamisen estämiseksi ja kymmenien tuhansien ihmisten pelastamiseksi. Hyökkäys tätä narratiivia kohtaan saattaisi kääntyä itseään vastaan ja karkottaa äänestäjiä Persuilta.

Toivon, että kyse on jälkimmäisestä skenaariosta.
 
Tätä samaa olen ihmetellyt koko vuoden. Nyt ennen vaaleja esim. Persuilla olisi mahtava sauma iskeä hallituspuolueita vastaan kaikilla poliittisilla rajoitusperseilyillä sekä laajalla ja avoimen lainvastaisella toimilla, mitä hallitus harjoitti kahden vuoden ajan. Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa, miksi näin ei kuitenkaan tapahdu.

- Persut ovat antaneet hallituksen toimille hiljaisen hyväksyntänsä ja se kritiikki, jota on nähty, on tehty ns. muodon vuoksi.

tai

- Persut ovat päätelleet, että valtaosa suomalaisista on edelleen siinä uskossa, että korona oli jollain tavalla poikkeuksellisen vaarallinen virus kaikille, meillä oli vakava pandemia ja että koronarajoitukset olivat täysin välttämättömiä terveydenhuollon romahtamisen estämiseksi ja kymmenien tuhansien ihmisten pelastamiseksi. Hyökkäys tätä narratiivia kohtaan saattaisi kääntyä itseään vastaan ja karkottaa äänestäjiä Persuilta.

Toivon, että kyse on jälkimmäisestä skenaariosta.
Luulen että jälkimmäinen, kun ottaa huomioon mitä lammasta tuo massa oikeasti on.
Media alkaisi välittömästi leimaamiskampanjan sekä lokaamisen (isomman mitä normaalisti) ja vaalien alla varmaan karkoittaisi äänestäjiä paljon.
Persut olisi absoluuttinen natsi ja rokotedenialismipuolue sen jälkeen lampaan aivossa. Toki tätä nytkin pakotetaan, mutta ei voisi olla vielä kovempaa.

PS puolue voi myös olla näitä koronalampaita suurinosa. Toki osa varmaan katuu ja tietää kusetuksen, mutta koska politiikka niin tarvii pelailla.
 
Tätä samaa olen ihmetellyt koko vuoden. Nyt ennen vaaleja esim. Persuilla olisi mahtava sauma iskeä hallituspuolueita vastaan kaikilla poliittisilla rajoitusperseilyillä sekä laajalla ja avoimen lainvastaisella toimilla, mitä hallitus harjoitti kahden vuoden ajan. Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa, miksi näin ei kuitenkaan tapahdu.

- Persut ovat antaneet hallituksen toimille hiljaisen hyväksyntänsä ja se kritiikki, jota on nähty, on tehty ns. muodon vuoksi.

tai

- Persut ovat päätelleet, että valtaosa suomalaisista on edelleen siinä uskossa, että korona oli jollain tavalla poikkeuksellisen vaarallinen virus kaikille, meillä oli vakava pandemia ja että koronarajoitukset olivat täysin välttämättömiä terveydenhuollon romahtamisen estämiseksi ja kymmenien tuhansien ihmisten pelastamiseksi. Hyökkäys tätä narratiivia kohtaan saattaisi kääntyä itseään vastaan ja karkottaa äänestäjiä Persuilta.

Toivon, että kyse on jälkimmäisestä skenaariosta.
Jos miettii että 80% äänestysikäisistä taisi käydä hakemassa kaksi rokotetta niin olisi hieman omaan jalkaan ampumista kertoa näille että olivat väärässä..

mutta PS oli myös vahvasti tuomassa näitä rajoituksia eli turha niiden olisi muita arvostellakaan..


View: https://twitter.com/villetavio/status/1247060934566318082
 
Mä luulen että ei kovin moni fanita Venäjää. Mutta näkee sen että Venäjän ja esim. Euroopan menossa ei ole hirveästi eroa. Täälläkin on nyt vallalla on että voi olla vain yksi mielipide. Lehdistö ajaa selkeästi vain yhtä agendaa
Kiinnotaa tietää mitä sun "moni" tarkoitti?

Se koira älähtää johon keppi kolahtaa. Heti alkoi tuo Venäjän puolustelu.
 
Se koira älähtää johon keppi kolahtaa. Heti alkoi tuo Venäjän puolustelu.
Mikä Venäjän puolustelu? En mä puolusta Venäjää vaan ymmärrän vaan kuinka helposti se Venäjän meininki on pian meillä. On ihan uskomatonta miten se sama paska mikä on Venäjällä muuttuu täällä Euroopassa jotenkin hyväksi. Paska on paskaa ihan sama missä maassa on.
 
Se koira älähtää johon keppi kolahtaa. Heti alkoi tuo Venäjän puolustelu.
Voi herranjumalan vittu teitä aivottomia.

Tää on aivan sama kuin covid touhussa

"älä ole jabittamassa ja hehkuttamassa kaiken maailman propagandaa sekä kysy kysymyksiä miettien asioita niin olet automaattisesti antivaxer kulkutautinen foliohattu"

"älä ole fanittamassa kaikkea mahdollista twitter propagandaa vaan katso taas asioita isossa perspektiivissä ja pidemmällä horisontilla sekä kysele taas miksi, milloin ja miten... olet taas kaalinhajuinen ryssäbotti"

En yhtään ihmettele miksi asiat on niin vituillaan nykyään, kun valtaosa ihmisistä on ulkoistanut aivot ties minne ja samalla koitat taas tuoda sitä mentaliteettia ettei asioista saa puhua mitään vaan on vain yksi laatikko missä pitää kaikkien taas istua.
 
Mikä Venäjän puolustelu? En mä puolusta Venäjää vaan ymmärrän vaan kuinka helposti se Venäjän meininki on pian meillä. On ihan uskomatonta miten se sama paska mikä on Venäjällä muuttuu täällä Euroopassa jotenkin hyväksi. Paska on paskaa ihan sama missä maassa on.

Venäjä on diktatuuri jossa ei ole sananvapautta ja Venäjällä tulee sodasta puhumisesta vankeutta. Se miten väität tilanteen olevan täällä samanlainen on nimenomaan Venäjän puolustelua. Sitä paitsi kirjoitin miten kaikkialla on huonoja johtajia ja sinä tartuit vain Venäjään.

Voi herranjumalan vittu teitä aivottomia.

Tää on aivan sama kuin covid touhussa

"älä ole jabittamassa ja hehkuttamassa kaiken maailman propagandaa sekä kysy kysymyksiä miettien asioita niin olet automaattisesti antivaxer kulkutautinen foliohattu"

"älä ole fanittamassa kaikkea mahdollista twitter propagandaa vaan katso taas asioita isossa perspektiivissä ja pidemmällä horisontilla sekä kysele taas miksi, milloin ja miten... olet taas kaalinhajuinen ryssäbotti"

En yhtään ihmettele miksi asiat on niin vituillaan nykyään, kun valtaosa ihmisistä on ulkoistanut aivot ties minne ja samalla koitat taas tuoda sitä mentaliteettia ettei asioista saa puhua mitään vaan on vain yksi laatikko missä pitää kaikkien taas istua.

Minun tarvitsi vain mainita Venäjän fanitus ja miten siellä on asiat vielä huonommin ja sinä vedit siitä herneet nenään. Kyllä tuo sinun ryssien fanitus on selvä juttu. Jos olisin kirjoittanut saman USA:sta, niin et olisi kilahtanut samalla tavalla.

Se on jännä miten tässä isänmaallisessa ja valtamediakriittisessä koronakuplassa Venäjän kritisointi aiheuttaa aina saman vastareaktion.
 
Venäjä on diktatuuri jossa ei ole sananvapautta ja Venäjällä tulee sodasta puhumisesta vankeutta. Se miten väität tilanteen olevan täällä samanlainen on nimenomaan Venäjän puolustelua. Sitä paitsi kirjoitin miten kaikkialla on huonoja johtajia ja sinä tartuit vain Venäjään.



Minun tarvitsi vain mainita Venäjän fanitus ja miten siellä on asiat vielä huonommin ja sinä vedit siitä herneet nenään. Kyllä tuo sinun ryssien fanitus on selvä juttu. Jos olisin kirjoittanut saman USA:sta, niin et olisi kilahtanut samalla tavalla.

Se on jännä miten tässä isänmaallisessa ja valtamediakriittisessä koronakuplassa Venäjän kritisointi aiheuttaa aina saman vastareaktion.
En mä voi sun aivopesulle mitään. En mä ryssiä ole fanittanut missään vaiheessa, mutta kaltaisellesi riittää kun on neutraali asiassa ja käyttää aivoja eikä istu missään lokerossa = ryssä
Surullista tuo on seurata ja tuo tunnetilasi missä sinua voidaan manipuloida aivan miten vain.
 
Venäjä on diktatuuri jossa ei ole sananvapautta ja Venäjällä tulee sodasta puhumisesta vankeutta. Se miten väität tilanteen olevan täällä samanlainen on nimenomaan Venäjän puolustelua. Sitä paitsi kirjoitin miten kaikkialla on huonoja johtajia ja sinä tartuit vain Venäjään.
Missä on enää sananvapautta? Sehän kaventuu koko ajan ympäri maailmaa. Samoin tuo diktatuuri näyttää olevan agendana täällä lännessäkin jo
 
En mä voi sun aivopesulle mitään. En mä ryssiä ole fanittanut missään vaiheessa, mutta kaltaisellesi riittää kun on neutraali asiassa ja käyttää aivoja eikä istu missään lokerossa = ryssä
Surullista tuo on seurata ja tuo tunnetilasi missä sinua voidaan manipuloida aivan miten vain.

Jos et fanita ryssiä, niin miksi puolustelet niitä koko ajan? Onko se sinusta aivopesua jos ei ajattele Venäjästä neutraalisti?
 
Missä on enää sananvapautta? Sehän kaventuu koko ajan ympäri maailmaa. Samoin tuo diktatuuri näyttää olevan agendana täällä lännessäkin jo

Onhan meillä sananvapaus. Saat arvostella päättäjiä, koronakriisiä, Ukrainansotaa jne. ihan vapaasti. Venäjällä tulee linnaa heti jos puhut vastoin virallista linjaa julkisesti. Miksi et halua nähdä näiden välillä eroa?
 
Onhan meillä sananvapaus. Saat arvostella päättäjiä, koronakriisiä, Ukrainansotaa jne. ihan vapaasti. Venäjällä tulee linnaa heti jos puhut vastoin virallista linjaa julkisesti. Miksi et halua nähdä näiden välillä eroa?
Kyllä mä näenkin. Mutta näen myös että vihapuheen varjolla tuota sananvapautta ollaan alettu kaventamaan ja pian ollaan tilanteessa missä ei päättäjiä saa välttämättä arvostella. Samoin monen lehden kommentti osiossa sinun kommenttia ei julkaista jos se on sen median näkökulman vastaista. Miksi et halua nähdä tätä?
 
Aina kun Venäjää kritisoi, niin sinä alat puolustelemaan niitä.
Miten puolustan? Tässä on nyt se ongelma, että projisoit miten haluat asian olevan mielestäsi. Minä en ole missään vaiheessa puolustanut venäjää kuten implikoit vaan katsonut asiaa syy/seuraussuhteissa.
En puolusta kumpaankaan osapuolta kuten olen monesti todennut ja molemmat ovat tehneet virheitä sekä molemmat käytännössä hävinneet.

Sinä hullu taas leimaat ryssäksi jos ei liketä twitter propagandaasi mitä hengität siellä päivittäin. Tiedä ero.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom