Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suaphan nähhä, miten moneen tuolla leviää. En tiiä oikee mitä pitäs ajatella.
Kainuun koronatilanne syvenee: Tartunta kehitysvammaisten palveluyksikössä – yhteensä 18 saanut koronan, altistuneita pitkälti yli toista sataa

Suaphan nähhä, miten moneen tuolla leviää. En tiiä oikee mitä pitäs ajatella.
Kainuun koronatilanne syvenee: Tartunta kehitysvammaisten palveluyksikössä – yhteensä 18 saanut koronan, altistuneita pitkälti yli toista sataa
Juu jännä nähä montako loppupelissä. Sehän voi vielä monella olla itämässä.

Sovellusta pukkaa. Meinaatteko ladata?

https://www.is.fi/digitoday/art-2000006619025.html
Koronatartuntojen jäljitykseen tarkoitettu Koronavilkku-sovellus ladattavaksi kello 14 – suora lähetys
Latailin kans Koronavilkun. Ei liene mitään haittaa ja positiivista on se, että toimiessaan vie suomalaisten mainetta softapuolella eteenpäin. Paperikoneita kun sammutellaan, niin ois hyvä löytyä jotain muuta tilalle jota viedä maailmalle.

Tietoturva tuskimpa on valtaosalle ongelma, jos löytyy Watsapp, Insta, FB tai mikä tahansa muu käikäle, niin jakaa omat tiedot varmasti tehokkaammin.

Sinneppä se data menee muutenkin jenkkilään jokaisesta luurista. Siihenhän annetaan erikseen oikein lupa asennettaessa.

Koronavilkku sentäs kotimainen ja data käyttöehtojen mukaan jää suomeen. Vaikka ei sillä sinällään mitään merkitystä ole itselle, sinne se Google piirtää omasta luurista aikajanaa, joten ei Koronavilkulla paljon ole merkitystä.

Toki jos foliohattuilee, niin ei luultavasti edes omista älyluuria. Eihän sillä mitään tee, jos ei jaa tietojaan, kun muuten ei toimi mikään softa.

Monet on hysteerisiä kaikesta että google kuuntelee ja sitten ihan auliaasti annetaan vain omat tiedot jonkun paskaviruksen takia yleiseen levitykseen. LOL.
Niin, antaako anonyymiä dataa tärkeään asiaan vai antaako Googlelle oikeudet jäljittää koko ajan tekemisiäsi. Ei vaadi ihan kauhean montaa napin painallusta, niin Google ei kerää yhtään mitään dataa. Kai sulla on automaattitäytöllä kotiosoitteet, luottokorttitiedot yms puhelimessa? Ethän myöskään käytä sosiaalista mediaa ja raportoi sinne oma-aloitteisesti sijaintiasi? Jos pitää foliohattuilla, niin huolestuisin vähän enemmän noista, kuin siitä että joku voi anonyymisti tietää missä liikun.

Niin, antaako anonyymiä dataa tärkeään asiaan vai antaako Googlelle oikeudet jäljittää koko ajan tekemisiäsi. Ei vaadi ihan kauhean montaa napin painallusta, niin Google ei kerää yhtään mitään dataa. Kai sulla on automaattitäytöllä kotiosoitteet, luottokorttitiedot yms puhelimessa? Ethän myöskään käytä sosiaalista mediaa ja raportoi sinne oma-aloitteisesti sijaintiasi? Jos pitää foliohattuilla, niin huolestuisin vähän enemmän noista, kuin siitä että joku voi anonyymisti tietää missä liikun.
Mutta mä en ressaa tosta. Mä vain viittasin siihen miten monet on hysteerisiä mutta koska korona, niin unohtuu kokonaan periaatteet. Mua ei kiinnosta kuka mua trackaa.

Mutta mä en ressaa tosta. Mä vain viittasin siihen miten monet on hysteerisiä mutta koska korona, niin unohtuu kokonaan periaatteet. Mua ei kiinnosta kuka mua trackaa.
No ainahan on riski kaikkeen, mutta eihän tuo sovellus muistaakseni vaatinut oikeutta mikrofoniin? Jotain alexaa en ymmärrä itsekään, mikki auki 24/7.

Tietoturva tuskimpa on valtaosalle ongelma, jos löytyy Watsapp, Insta, FB tai mikä tahansa muu käikäle, niin jakaa omat tiedot varmasti tehokkaammin.
Mitään FBn tekelettä ei ole eikä tule. WAkin vaihtui telegramiin ku FB osti sen.

Mut joo, eiköhän koko puhelimen sisältö löydy googlelta ja kumppaneilta et ei sen puoleen.

Koronavilkku sentäs kotimainen ja data käyttöehtojen mukaan jää suomeen
018.jpg

Mitään FBn tekelettä ei ole eikä tule. WAkin vaihtui telegramiin ku FB osti sen.

Käyttääks telegrammia joku muu? Tuntuu että WA on jo synonyymi viestille, vähänku scotch teipille termos kaikille eristepulloille.

Asiaan.
Koronavilkku on nyt hyvä benchmark ruuhkaperusteiselle verotukselle jos sieltä näkee ihmisten liikkeet :D

No mitä iloa siitä sitten on? Kertoo tartuntojen määrät? Ei, vaan se kertoo kenen virusta kantavan kanssa olet ollut tekemisissä ja juurikin paikannuksen perusteella.
Kättelee bluutuutilla ympärillä olevien kanssa. Jos joku puhelin on yli 15 minuuttia samassa tilassa tallenttaa toisen puhelimen koronavilkun id numeron. Jos myöhemmin tuon toisen puhelimen id on lisätty positiivisten kantaan niin oma luuri ilmoittaa, että olet ollut samassa tilassa ko. luurin kanssa.

Jotain alexaa en ymmärrä itsekään, mikki auki 24/7.
Nykyään telkkaritkin kuuntelee sua 24/7. Ja autot. Ei mene kuin pari vuotta niin tuota ei pääse pakoon missään. Mutta en kyllä jaksa stressata siitä, kuten en paikkatiedoistakaan. Enkä kyllä suoraan sanottuna ymmärrä miksi pitäisikään.

Kättelee bluutuutilla ympärillä olevien kanssa. Jos joku puhelin on yli 15 minuuttia samassa tilassa tallenttaa toisen puhelimen koronavilkun id numeron. Jos myöhemmin tuon toisen puhelimen id on lisätty positiivisten kantaan niin oma luuri ilmoittaa, että olet ollut samassa tilassa ko. luurin kanssa.

Onko näin? Siinä tapauksessa ei ole mun sovellus. En ole yli 15 minuuttia bt yhteydessä muiden kuin perheenjäsenten kanssa.
Onko käyttäjän vai lääkärin vastuulla lisätä positiiviseksi? Keppostelu tästä tulee ensimmäisenä mieleen.

edit.
Voihan sitä itsekin ottaa asioista selvää eikä kysellä foorumilta vaikka 110% luotettava pakkis onkin.
Sovelluksen sivuilta:
-Ei kerää paikkatietoja
-Ei nimeä/ yhteystietoja
-tietoliikenne salattu

* Keskustelee BT muiden luurien kanssa
* Positiivisen tartunnan saatuaan terveydenhuolto antaa koodin ja ite oot vastuussa sen syöttämisestä sovellukseen.

Nykyään telkkaritkin kuuntelee sua 24/7. Ja autot. Ei mene kuin pari vuotta niin tuota ei pääse pakoon missään. Mutta en kyllä jaksa stressata siitä, kuten en paikkatiedoistakaan. Enkä kyllä suoraan sanottuna ymmärrä miksi pitäisikään.

Hyvä ku seuraa monet yksityiset tahot. Jos olen syytetyn penkillä jostain niin voidaan logista katsoa että koti, työ, päiväkoti, (kauppa) x30/kk

Viimeksi muokattu:
Onko käyttäjän vai lääkärin vastuulla lisätä positiiviseksi? Keppostelu tästä tulee ensimmäisenä mieleen.

Jos todetaan positiiviseksi, lekuri tai muu terveudenhuollon henkilö antaa koodin jonka pistät itse koronavilkkuusi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom