Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Muistakaa ottaa symbolinen naamavaippa käyttöön. Onhan kahden piikin jälkeinen korona epätodennäköisempi kuin liikenneonnettomuus. 🤡

Pandemia ei ole ohi, maskit käyttöön, apulaisylilääkäri kehottaa – uusi koronatartunta voi olla edellistä vaikeampi, uusi tutkimus kertoo

Mistäköhän voisi johtua, että uusi tartunta saattaa olla edellistä vaikeampi. Tai no ei mitään sittenkään. Kuulostaa ihan normaalilta, että flunssa pahenee mitä useammin sen sairastaa.

Muistakaa ottaa symbolinen naamavaippa käyttöön. Onhan kahden piikin jälkeinen korona epätodennäköisempi kuin liikenneonnettomuus. 🤡

Pandemia ei ole ohi, maskit käyttöön, apulaisylilääkäri kehottaa – uusi koronatartunta voi olla edellistä vaikeampi, uusi tutkimus kertoo

Onkohan tuossa tutkimuksessa eroteltu 0/1/2/3/4 piikin ihmiset? Ja löytyykö KORRElaatiota piikkien määrän ja vaikeuden väliltä? 💉💉💉💉😷🤡

Syy-seuraus yhteyttä ei vain millään (haluta?) nähdä...

297255442_10209564618869531_4448702991151271991_n.jpg

View: https://www.facebook.com/100009195565695/videos/1495916814200956/

Kokeellisten injektioiden runtelema äiti kertoo kokemuksistaan.

Näitä videoita muutama tullut nyt nähtyä, osa suomenkielisiä ja osa US/UK. Tosi erilaisia keissejä oireiden suhteen, mutta yksi asia toistuu: näistä tarinoista on aivan täysi hiljaisuus kaikissa virallisissa medioissa. Viime aikoina tosin on jotain juttua US mediassa ollut noista maksetuista vahingonkorvauksista, mutta siinäpä se.

Ja ihan kuten tuossa eilen postatussa rokotehaitat- videossa, niin onhan se mielenkiintoinen kysymys että kenellä olis varaa maksaa korvauksia näille ihmisille (joita taitaa kuitenkin globaalisti olla aika monia), kun itse tuotteen valmistaja on rajattu vastuusta ulos?

Nyt kun tätä korona paskaa on seurannut muutaman vuoden niin ainut johtopäätös mihin olen tullut: Kukaan ei oikeasti tiedä tästä yhtään mitään,olen seurannut normi uutisia,ja ei niin "virallisia" uutisia. Kuunnellut Rogania ja muita podcastaajia. Seurannut oman perheen,sukulaisten ja työ ja treeni kavereiden elämää. Ja minkään näköistä logiikkaa en löydä. Se tuntuu olevan vaan tuurista kiinni miten kenellekin käy joko piikkien tai sairastetun taudin kanssa. Tai molempien.

Ja olen sitä mieltä että tästä uutisointi ja jauhaminen pitäisi lopettaa. Jos joku on kipeä niin sitten on jos joku kuolee niin sitten kuolee.

Ja mitä enemmän uppoutuu mihin tahansa aiheeseen joka ei ole omalle mielelle mieluinen niin kyllähän se alkaa vituttamaan.

Nyt kun tätä korona paskaa on seurannut muutaman vuoden niin ainut johtopäätös mihin olen tullut: Kukaan ei oikeasti tiedä tästä yhtään mitään,olen seurannut normi uutisia,ja ei niin "virallisia" uutisia. Kuunnellut Rogania ja muita podcastaajia. Seurannut oman perheen,sukulaisten ja työ ja treeni kavereiden elämää. Ja minkään näköistä logiikkaa en löydä. Se tuntuu olevan vaan tuurista kiinni miten kenellekin käy joko piikkien tai sairastetun taudin kanssa. Tai molempien.

Ja olen sitä mieltä että tästä uutisointi ja jauhaminen pitäisi lopettaa. Jos joku on kipeä niin sitten on jos joku kuolee niin sitten kuolee.

Ja mitä enemmän uppoutuu mihin tahansa aiheeseen joka ei ole omalle mielelle mieluinen niin kyllähän se alkaa vituttamaan.
Samaa mieltä!
Ei tunnu löytyvän LÄHIPIIRISTÄ empiirisiä kokemuksia vakavasta taudista tai piikkihaitoista.

Virallinen tilastointi tuntuu aina olevan jotenkin vinoutunutta, viime vuonna näkyi korrelaatio rokotteen ja hyötyjen välillä (ikäryhmästö riippuen), nyt tilanne näyttää kääntyneen päälaelleen.

Edelleen olen sitä mieltä, että jos koko koronasta ei olisi uutisoitu mitään, niin ainakaan Suomessa sitä ei olisi oikein mistään voinnut todeta. Siksi varmaan piti testata anakarasti.

Korona pitäisi nyt vaan unohtaa.

Seinältä:
Mies soittaa Kotipizzaan...
SOITTAJA: Onko Kotipizzassa?
GOOGLE: Ei, tämä on Google Pizza
SOITTAJA: Anteeksi, soitin varmaankin väärään numeroon
GOOGLE: Ette soittanut, Google osti Kotipizzan viime kuussa.
SOITTAJA:. HaluaisIn tilata pizzan.
GOOGLE: Otatteko saman kuin ennenkin?
SOITTAJA: Saman kuin ennen? Tunnetteko minut?
GOOGLE: Puhelutietoihin perustuen olette viimeiset 12 kertaa tilannut XL pizzan kolmella juustolla, makkaralla, pepperonilla, herkkusienillä ja lihapullilla paksuna ja rapeana.
SOITTAJA: Mahtavuutta! Juuri tuollaisena sen haluan.
GOOGLE: Saammeko suositella tällä kertaa pizzaa ricotallla, rucolalla, aurinkokuivatuilla tomaateilla ja oliiveilla ohuella rapealla gluteenittomalla täysjyvävehnäpohjalla.
SOITTAJA: Mitä!? En minä halua mitään vegepizzaa!
GOOGLE: Teidän kolesterolinne ei ole kovin hyvä.
SOITTAJA: Mistä te sen tiedätte?
GOOGLE: Tuota, me vertasimme puhelinnumeroanne terveystietoihinne. Meillä on verikokeidenne tulokset viimeiseltä 7 vuodelta.
SOITTAJA: Okei, mutta en halua teidän mätää vegepizzaanne! Sitäpaisi minulla on lääkitys kolesteroliin.
GOOGLE: Anteeksi vain, mutta te ette ole ottanut lääkkeitänne säännöllisesti. Perustuen tietoon, että ostitte 30 tabletin pakkauksen Yliopiston Apteekista viimeksi 4 kuukautta sitten.
SOITTAJA: Ostin lisää toisesta apteekista.
GOOGLE: Sellaista ei näy luotokorttinne ostoissa.
SOITTAJA: Maksoin käteisellä.
GOOGLE: Pankkitietojen mukaan käteisnostonne eivät riittäisi lääkkeisiin.
SOITTAJA: Minulla on muitakin käteislähteitä.
GOOGLE: Sitä ei näy veronpalautuksissanne. Ellei teillä sitten ole jotakin selvittämättömiä tulonlähteitä, mikä tietenkin on laitonta.
SOITTAJA: MITÄH !!!
GOOGLE: Olemme pahoillamme, mutta käytämme tietojamme vain auttaaksemme teitä.
SOITTAJA: Nyt riittää! Olen kurkkuani myöten täynnä Googlea, Facebookia, Twitterriä, WhatsAppia ja mitä näitä nyt onkaan. Minä lähden nyt jollekin autiolle saarelle, missä ei ole internetiä, TVtä eikä kukaan seuraa tai vakoile minua.
GOOGLE: Ymmärrämme oikein hyvin, mutta teidän passinne vanheni 6 viikkoa sitten...

Seinältä:
GOOGLE: Puhelutietoihin perustuen olette viimeiset 12 kertaa tilannut XL pizzan kolmella juustolla, makkaralla, pepperonilla, herkkusienillä ja lihapullilla paksuna ja rapeana.
GOOGLE: Saammeko suositella tällä kertaa pizzaa ricotallla, rucolalla, aurinkokuivatuilla tomaateilla ja oliiveilla ohuella rapealla gluteenittomalla täysjyvävehnäpohjalla.
GOOGLE: Tuota, me vertasimme puhelinnumeroanne terveystietoihinne. Meillä on verikokeidenne tulokset viimeiseltä 7 vuodelta.
SOITTAJA: Okei, mutta en halua teidän mätää vegepizzaanne! Sitäpaisi minulla on lääkitys kolesteroliin.
GOOGLE: Anteeksi vain, mutta te ette ole ottanut lääkkeitänne säännöllisesti. Perustuen tietoon, että ostitte 30 tabletin pakkauksen Yliopiston Apteekista viimeksi 4 kuukautta sitten.
GOOGLE: Sitä ei näy veronpalautuksissanne. Ellei teillä sitten ole jotakin selvittämättömiä tulonlähteitä, mikä tietenkin on laitonta.
SOITTAJA: Nyt riittää! Olen kurkkuani myöten täynnä Googlea, Facebookia, Twitterriä, WhatsAppia ja mitä näitä nyt onkaan. Minä lähden nyt jollekin autiolle saarelle, missä ei ole internetiä, TVtä eikä kukaan seuraa tai vakoile minua.
GOOGLE: Ymmärrämme oikein hyvin, mutta teidän passinne vanheni 6 viikkoa sitten...
"ja tulet olemaan onnellinen"

Seinältä:
Muutama vuosi sitten tälle oltaisiin naurahdettu että haha, aikamoista Kiina-meininkiä.
Nyt ei enää naurata.

Seinältä:
Kovaa on urkinta nykyään. Tosin aika pihalle ne niiden profiilit siellä vielä ovat jos vähän itse pistää hanttiin (VPN, mainosblockit, seurannanestot, ei käytä omaa nimeä missään jos ei ole ehdottoman pakollista jne.). Latasin taannoin omat tiedot googlelta ja ainoastaan ikähaarukka sekä sukupuoli olivat oikein. Muut tiedot olivat aivan jotain muuta kuin mikä on todellisuus. 🤷‍♂️

Samaa mieltä!
Ei tunnu löytyvän LÄHIPIIRISTÄ empiirisiä kokemuksia vakavasta taudista tai piikkihaitoista.

Virallinen tilastointi tuntuu aina olevan jotenkin vinoutunutta, viime vuonna näkyi korrelaatio rokotteen ja hyötyjen välillä (ikäryhmästö riippuen), nyt tilanne näyttää kääntyneen päälaelleen.

Edelleen olen sitä mieltä, että jos koko koronasta ei olisi uutisoitu mitään, niin ainakaan Suomessa sitä ei olisi oikein mistään voinnut todeta. Siksi varmaan piti testata anakarasti.

Korona pitäisi nyt vaan unohtaa.
Samaa mieltä siitä, että tauti ja mahdolliset uudet rajoitukset sun muut pitäisi unohtaa. Eli esimerkiksi ulkomaille pitäisi päästä matkustelemaan ihan vapaasti ilman että kukaan kyselee onko koronarokotteet otettu. Sama Suomessa.

MUTTA siinä isosti eri mieltä, että tämä keissi saisi muuten unohtua. Mä huomaan kyllä, että päättäjien ja median puolesta voitaisiin jo unohtaa miten järjen ja perustuslain vastaisia hullutuksia tässä on viime vuosina tapahtunut.

- Uudenmaan sulku
- Tapahtumien, ravintoloiden, kuntosalien sulut ja rajoitukset
- Maskit

Mikä vaikutus millään noista on ollut taudin leviämiseen? Silti niihin suhtauduttiin aivan kuin ne olisi joku uskonto ja ehdoton totuus. Kyseenalaistaminen kielletty. Sakot jos ei kelpaa.

- Rokotteet ja koronapassi
- Alle 12-vuotiaiden rokottaminen (tämä erityisesti on aivan järkyttävää)

Miten se estää taudin leviämistä jos rokottamaton Teemu Perheenisä jätetään poikansa jalkapallotreeneistä ulos? Tai tyttären uimakisasta? Mikä järki rokottaa lapsia piikillä mistä ei lapselle mitään hyötyä - vain potentiaalista haittaa?

- rokotehaitat

Näistä ei mitään keskustelua missään. Täysi radiohiljaisuus. Ne ketkä asiasta puhuu, usein kuittaa asian sillä, että varmasti näitä on niin vähän ettei mitään väliä. Entä jos olisi osunut omalle kohdalle? Pitääkö sittenkin vielä unohtaa?

Listaa voisi vielä jatkaa mutta mun pointtini, että voidaan kyllä unohtaa, sillä edellytyksellä että nuo listatut asiat käydään kunnolla läpi, niistä vastuussa olevat päätöksentekijät esittävät julkisen anteeksipyynnön, haitoista kärsineille maksetaan korvaukset ja lopuksi pannaan mustaa valkoiselle lain muotoon, että vastaavat hölmöilyt eivät jatkossa toistu.

Back
Ylös Bottom