Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Miten meni toka päivä, huomennako on bensan vero laskenut 50%? Onko Sanna jo julkisesti ilmoittanut neuvotteluteltassa käytyään että maanantaina on miitti Salen kanssa hallituksen erosta? Lähteekö rajoitukset pois jo tänään, siellä on nyt jumalauta 2 päivää vedetty soppatykistä keittoa ja S-Marketista haettua keittoa, luulis että jotain jo alkais tapahtuu näiden isämmaan sankareiten toimesta. Me luotetaan teihin täällä kotisohvalla, te ootte uuden aikakauden airueet. Go kristallihörhöt, Go sekakäyttäjäkaljoittelijat Nissan Microineen, me ollaan kaikki teidän puolella ja natsikyttiä vastaan. Samalla kun vaaditte asioita ni saisko takas Nokian ja Suomen menestyksen? Holkerin hallitus takas.

Miten meni toka päivä, huomennako on bensan vero laskenut 50%? Onko Sanna jo julkisesti ilmoittanut neuvotteluteltassa käytyään että maanantaina on miitti Salen kanssa hallituksen erosta? Lähteekö rajoitukset pois jo tänään, siellä on nyt jumalauta 2 päivää vedetty soppatykistä keittoa ja S-Marketista haettua keittoa, luulis että jotain jo alkais tapahtuu näiden isämmaan sankareiten toimesta. Me luotetaan teihin täällä kotisohvalla, te ootte uuden aikakauden airueet. Go kristallihörhöt, Go sekakäyttäjäkaljoittelijat Nissan Microineen, me ollaan kaikki teidän puolella ja natsikyttiä vastaan. Samalla kun vaaditte asioita ni saisko takas Nokian ja Suomen menestyksen? Holkerin hallitus takas.
Jäikö vähän ryyppy päälle, hehe. Selviämisiä.

Jukka Jalonen Marko Anttilan tilanteesta: ”Tässä sorretaan ihmisoikeuksia” – Enni Rukajärvi jäi ilman mitalia, IS seuraa
6:48

Tiedotustilaisuus on päättynyt - Suomen olympiajoukkue todella turhautunut​

Tiedotustilaisuudessa kävi hyvin selväksi, kuinka turhautunut Suomen joukkue on Marko Anttilan tilanteeseen.
Olympiajoukkueen ylilääkärin Maarit Valtosen mukaan Anttilan eristykselle ei ole lääketieteellisiä perusteita. Anttila on oireeton, eikä hän aiheuta riskiä muille.
Kiinan koronatestien tulkinnat ovat aiheuttaneet valtavasti turhautumista myös muiden maiden joukkueissa.
Ct-arvoja tulkitaan todella tiukasti, ja testitulokset saattavat vaihdella päivien välillä. Terveitä ihmisiä kuljetetaan eristyksiin ambulanssilla.
Suomen olympiajoukkue toivoo sekavaan tilanteeseen selvyyttä.
Vaarana on koko kisojen lässähtäminen.

Maarit Valtosen mukaan Anttilan tilanne on kansainvälisen lääkäriasiantuntijaryhmän tiedossa.
- Heidänkin mahdollisuudet vaikuttaa tilanteeseen ovat rajalliset.
Teemu Suvinen, IS, Peking

6:26

Jalonen jatkaa vielä​

- Terve urheilija on tällä hetkellä eristyksissä. Se on surullinen asia etenkin hänen itsensä kannalta, Jalonen sanoo.
Jalonen kertoo Anttilan tunnelmista:
- Marko oli vähän alakuloinen. Pari kertaa päivässä tulee kohtuu mautonta ja kylmää spagettibolognesea.
- Ei siellä pysty sillä lailla kuntoa ylläpitämään. Se on hanurista sekin homma. Kyllä tämä aika syvältä suoraan sanottuna on, Jalonen sanoo.

Sponsoroitaisiinko HUS:ille tämmönen? Näistä piikeistä kun on muodostunut jo jonkinmoinen uskonto.

Screenshot_20220206-071826-496.png

Mahtaakohan liittyä mitenkään siihen, että HUS:n tietojärjestelmistä ei saa enää ulos potilaiden koronarokotustietoja. Ok, hoitajat sanoivat, että ne näkyy ihan normaalisti mutta hehän eivät ole IT-asiantuntijoita.
Ei taida möykkynenkään kovin paljoa olla ollut järjestelmien ja niistä tehtävien raporttien kanssa tekemisissä. Jos joku asia on näkyvillä ei tarkota sitä, että se sieltä automaattisesti saada suoraan raportoitua.

Ei taida möykkynenkään kovin paljoa olla ollut järjestelmien ja niistä tehtävien raporttien kanssa tekemisissä. Jos joku asia on näkyvillä ei tarkota sitä, että se sieltä automaattisesti saada suoraan raportoitua.
Siitä sen täytyy sitten johtua. Jostain syystä tosin tämä raportointikyky hävisi vasta reilu kuukausi sitten. Muuten se toiminut koko plandemian ajan. Varmaan sattumaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siitä sen täytyy sitten johtua. Jostain syystä tosin tämä raportointikyky hävisi vasta reilu kuukausi sitten. Muuten se toiminut koko plandemian ajan. Varmaan sattumaa.
No tätähän ei uskota, vaan tämä on tietysi pelkkää valehtelua HUS:n osalta. Mutta sen verran olen kaikenlaisten järjestelmien ja päivitysten kanssa ollut tekemisissä, että näitä mahtavia ”uusia ominaisuuksia” tulee aivan liian usein.

Potilastietojärjestelmä Apotin uusi ominaisuus on aiheuttanut sen, että sinne syötetyistä tiedoista ei selviä, milloin potilas on rokotettu ja onko hän sairaalahoidossa koronan vai jonkun muun syyn takia.”

Tosin tuossa on kyllä sanottu, että ei selviä. Mä olen ymmärtänyt ettei saada raportoitua, jotka on kaks eri asiaa.

No tätähän ei uskota, vaan tämä on tietysi pelkkää valehtelua HUS:n osalta. Mutta sen verran olen kaikenlaisten järjestelmien ja päivitysten kanssa ollut tekemisissä, että näitä mahtavia ”uusia ominaisuuksia” tulee aivan liian usein.

Potilastietojärjestelmä Apotin uusi ominaisuus on aiheuttanut sen, että sinne syötetyistä tiedoista ei selviä, milloin potilas on rokotettu ja onko hän sairaalahoidossa koronan vai jonkun muun syyn takia.”

Tosin tuossa on kyllä sanottu, että ei selviä. Mä olen ymmärtänyt ettei saada raportoitua, jotka on kaks eri asiaa.
Jostain syystä moronicin tultua valtavirukseksi tuo päivitys poisti näkyvyyden potilaan rokotetietoihin. Paitsi hoitajille se näkyy edelleen normaalisti. Ehkä joku käyttäjäoikeuksiin liittyvä bugi.

Ihanko oikeasti uskot ettei noin tärkeää tietoa saataisi julkisuuteen jos vain olisi riittävä tahtotila? Ymmärrät varmasti ettei se voi olla mikään mahdoton temppu. Ja varmasti ymmärrät että jos tilastot edelleen näyttää että rokotteet suojelevat erinomaisesti koronalta, niin se olisi tärkeä tieto kansakunnalle.

Ihan anekdoottina mainitsen tässä että tuplarokotettu perhetuttu kuoli hiljattain koronaan (65-vuotias, monisairas). Ei noi piikit nyt ainakaan täydellisiä voi olla kenenkään selväjärkisen mielestä.

Älä huoli, kyllä se polttoaineen hinta tulee vain nousemaan niin voit sitten runkkaa tankilla sille hinnalle.

Taas on luetun ymmärtäminen huipussaan. Tavaas vielä kerran noi mun viestit ja kerro missä olen näin väittänyt.
Luin viestit uudestaan. Ymmärsin että mielestäsi on normaalia että nämä järjestelmät eivät aina toimi kunnolla ja sieltä voi olla jonkin tiedon saaminen vaikeaa, jopa mahdotonta. Ymmärsinkö oikein?

Ja olen samaa mieltä. Nuo uudet järjestelmät eivät varmasti toimi niin kuin niiden pitäisi. En kuitenkaan usko virallista selitystä että sen tiedon saaminen olisi mahdotonta tai niin vaikeaa ettei moista kannata enää edes yrittää. Kyllä ne tiedot sieltä saa kaivettua jos tahtotilaa löytyisi. Nyt sitä tahtotilaa ei todennäköisesti ole koska se viimeisin tieto oli, että teholla makaavista 39% on tuplarokotettuja (luvut ulkomuistista, pahoittelut jos meni väärin). Uskoisin että nykyinen tilanne on vielä pahempi rokotettujen näkökulmasta ja sen takia nyt "ei ole resursseja" tilastoida moista.

Luin viestit uudestaan. Ymmärsin että mielestäsi on normaalia että nämä järjestelmät eivät aina toimi kunnolla ja sieltä voi olla jonkin tiedon saaminen vaikeaa, jopa mahdotonta. Ymmärsinkö oikein?

Ja olen samaa mieltä. Nuo uudet järjestelmät eivät varmasti toimi niin kuin niiden pitäisi. En kuitenkaan usko virallista selitystä että sen tiedon saaminen olisi mahdotonta tai niin vaikeaa ettei moista kannata enää edes yrittää. Kyllä ne tiedot sieltä saa kaivettua jos tahtotilaa löytyisi. Nyt sitä tahtotilaa ei todennäköisesti ole koska se viimeisin tieto oli, että teholla makaavista 39% on tuplarokotettuja (luvut ulkomuistista, pahoittelut jos meni väärin). Uskoisin että nykyinen tilanne on vielä pahempi rokotettujen näkökulmasta ja sen takia nyt "ei ole resursseja" tilastoida moista.
Ymmärsit oikein osittain. Kommentoin vain sen hetkistä tilannetta, en sitä että onko ne mahdollista saada ulos. Tiedän, että on. Muuhun arvailuun ei ole innostusta lähteä.

Tai oikeastaan voisin hiukan arvailla. Voisiko olla mahdollista, että siinä apotissa on pahempiakin bugeja kuin tuo raportoinnin ongelma? Esim. ”Järjestelmää kuvailtiin muun muassa ”hirvittäväksi farssiksi”, sen väitettiin vievän aikaa potilastyöltä ja ”lisäävän lääkitysvirheen mahdollisuutta”.” Niin olisikohan haluja korjailla noita ennen raportoinnin ongelmia?

Ymmärsit oikein osittain. Kommentoin vain sen hetkistä tilannetta, en sitä että onko ne mahdollista saada ulos. Tiedän, että on. Muuhun arvailuun ei ole innostusta lähteä.

Tai oikeastaan voisin hiukan arvailla. Voisiko olla mahdollista, että siinä apotissa on pahempiakin bugeja kuin tuo raportoinnin ongelma? Esim. ”Järjestelmää kuvailtiin muun muassa ”hirvittäväksi farssiksi”, sen väitettiin vievän aikaa potilastyöltä ja ”lisäävän lääkitysvirheen mahdollisuutta”.” Niin olisikohan haluja korjailla noita ennen raportoinnin ongelmia?
Se, mitä mulla on tekniseltä puolelta kuvaa ko. järjestelmästä niin ei siinä muuta olekaan kuin bugeja.

Tarinahan meni sillä tavalla, että HUS kertoi julkisuuteen, että potilaiden rokotustiedot eivät näy enää uudessa järjestelmässä, joten raportointi ei onnistu. Tämän jälkeen hoitajat ihmettelivät sosiaalisessa mediassa, että näkyyhän ne ihan niin kuin ennenkin. Sen jälkeen HUS lähetti sisäisen tiedotteen, jossa sanottiin, että HUS:n sisäisillä asioilla ei ole suotavaa spekuloida somessa ja että kaikki ovat vastuussa HUS:n maineesta.

Suositut

Back
Ylös Bottom