Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Vartiainen perustelee hyvin vaatimuksensa.

Vartiainen: Koronapassi muutettava rokotuspassiksi​

Vartiainen toteaa, että koronapandemian jatkuessa on havaittu, ettei lainsäädäntö ole aina toiminut epidemiatilanteessa.

- Yksi tällainen asia koskee koronapassia. Hallituksen olisi syytä muuttaa koronapassi rokotuspassiksi.

Vartiaisen mukaan koronapassia ei pitäisi saada negatiivisella testituloksella.

Vartiainen pyytää myös laajemmin kansallisia toimia ja linjauksia.

Ainoo mikä tähän tilanteeseen auttaa on riskiryhmäläisten ja +60v pakkorokotukset. Eikös Kreikka alkanu sakottaa kaikkia yli 60v rokottamattomia? Siellä sentäs tajuttiin missä ikäluokassa se kuormitus tapahtuu. Kuulin kentältäki et keuhkopuolella makaa tällä hetkellä rokottamattomia mut lähes kaikki myös iäkkäitä. Rokotukset 10vk välein ku nää on niin paskoja

Vartiainen perustelee hyvin vaatimuksensa.

Vartiainen: Koronapassi muutettava rokotuspassiksi

Vartiainen toteaa, että koronapandemian jatkuessa on havaittu, ettei lainsäädäntö ole aina toiminut epidemiatilanteessa.

- Yksi tällainen asia koskee koronapassia. Hallituksen olisi syytä muuttaa koronapassi rokotuspassiksi.

Mikähän olisi se oikeudellinen peruste, jolla hallitus rajaisi mun perusoikeuksia liikkua ym? Siis jos oletetaan, että olen juuri käynyt testeissä eikä mulla ole koronaa..

Mikähän olisi se oikeudellinen peruste, jolla hallitus rajaisi mun perusoikeuksia liikkua ym? Siis jos oletetaan, että olen juuri käynyt testeissä eikä mulla ole koronaa..
Liikkua kyllä, mutta ilman rokotuksia olisi rajoitteita minne pääsee. Varmasti selviäsi lain kohdat jos rajaus tulisi.
Ja jos kokee tulleensa väärin kohdelluksi niin löytyy instanssit mihin voi valittaa.

74A962EA-9954-4F6C-90B8-D69E18E4E8F6.jpeg

Koronapassin alkuperäinen tarkoitus oli suojella rokotettuja rokottamattomilta (kyllä, ihan totta, niin älytöntä kuin tuo onkin). Rokottamattomat päästettiin sisätiloihin jos olivat juuri tehneet pcr-testin. Sitten tajuttiin että myös rokotetut levittävät tautia, ja koska rokotettuja ei testattu niin nyt ollaan huolissaan että rokottamattomia pitäisi suojella rokotetuilta 🤣 Tämän takia nyt vaaditaan nimenomaan rokotepassi.

Ja ei. Tämä ei ollut mistään kummelin sketsistä. Näin tämä oikeasti menee. Huikeinta tässä on se ettei ihmiset näe näissä argumenteissa mitään ihmeellistä 🤣

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Ei tääkää nyt ihan putkeen mee. Ei ole multa pois jos joku baariin pääsee ja minä en salille.(kontekstissaan)

HUS-pomo harkitsisi vakavasti ravintoloiden täyssulkua – "Se olisi oikeudenmukaista muita kohtaan"​

JULKAISTU 5 MINUUTTIA SITTEN​

Omikronin rivakka leviäminen ja kasvavat koronaluvut ovat tuoneet kovat koronarajoitukset jälleen osaksi suomalaisten arkea.
Tuoreimpien rajoitusten yhteydessä paljon julkista keskustelua on herättänyt se, miksi ravintolat saavat olla rajoitetusti auki, kun samaan hallitus suosittelee, että lasten ja nuorten sisätiloissa tapahtuva harrastustoiminta kiellettäisiin kokonaan. Asiasta linjaavat lopullisesti aluehallintovirastot.
MTV Uutiset kysyi asiasta Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin HUSin toimitusjohtajalta Markku Mäkijärveltä.
– Jos jostain asiasta on ollut paljon kommentteja ja ihmettelyä, niin tästä. Itse ajattelen niin, että jos jotain rajoitetaan ja pannaan kaikki peliin, niin kyllä se sitten koskee määräaikaisesti ravintoloitakin. Silloin se on reilu peli kaikille, Mäkijärvi toteaa.
– Minusta (ravintoloiden sulkemista) tässä vaiheessa seuraavaksi 2–3 viikoksi voisi vakavasti harkita. Se olisi oikeudenmukaista kaikkia muita ryhmiä kohtaan, joille rajoituksia tulee, Mäkijärvi jatkaa.
Tällä hetkellä ravintolat saavat olla auki esimerkiksi Uudellamaalla kello 5–18. Anniskelu on sallittua 9–17.

Mtv
Täytyy kyllä ihmetellä, mitä tekemistä oikeudenmukaisuudella on paikkojen sulkemisen kanssa. Virusta tuskin kiinnostaa, onko oikeudenmukaista tartuttaa joku sairaseläkeläinen joka nauttii päiväkaljaansa, vai naperofutiksessa oleva 4-vuotias. Olisihan se oikeudenmukaista yhtälailla pistää lasten ja nuorten harrastukset ja koulut kiinni, mutta sallia heille anniskelu klo 9-17. Siinä sitten on kaikki samalla viivalla, eikä ongelmaa.

Jospas asiantuntijat katsoisivat dataa viimeisen kahden vuoden ajalta ja sen perusteella ratkaisumallia päättäjille.

Tylsä avautua mutta kyllä tän asian politisoituminen turhauttaa ihan pirusti.

Ei mikään lievempi kuin isorokko tai musta surma.

Nyky muotoinen korona ei ole edes 1/10 yhtä tappava.

Koronapassin alkuperäinen tarkoitus oli suojella rokotettuja rokottamattomilta (kyllä, ihan totta, niin älytöntä kuin tuo onkin). Rokottamattomat päästettiin sisätiloihin jos olivat juuri tehneet pcr-testin. Sitten tajuttiin että myös rokotetut levittävät tautia, ja koska rokotettuja ei testattu niin nyt ollaan huolissaan että rokottamattomia pitäisi suojella rokotetuilta 🤣 Tämän takia nyt vaaditaan nimenomaan rokotepassi.

Ja ei. Tämä ei ollut mistään kummelin sketsistä. Näin tämä oikeasti menee. Huikeinta tässä on se ettei ihmiset näe näissä argumenteissa mitään ihmeellistä 🤣
Eikös tässä kaiken järjen mukaan sitten pitäisi olla niin, ettei sisätiloihin pääse kukaan ilman pcr-testiä? Edelleen se juuri testattu henkilö on kuitenkin se, ketä ei voi muita tartuttaa

Typerä kysymys: onko koronapassi vielä voimassa saleilla? Saako koronapassiton ammattiurjeilija (lisenssi) reenata salilla missä sallitaan vain ammattiurheilijoiden harjoittelu?

Koronapassi -> Rokotepassi -> Terveyspassi -> Digitaalinenpassi

''STM ei aio antaa asiassa periksi. IL:n tietojen mukaan sillä on valmius ja tahtotilaakin ohjata suoraan alueita sulkemaan julkiset tilat koko maassa - viemättä asiaa koko hallituksen pöytään.''

Kaikkien yrittäjien pitäisi vaatia, että saavat pitää yrityksensä auki täysin vapaasti. Ja täysin ilman mitään passeja.

Jos rajoitus vähänkään vaikuttaa yritykseen, niin valtion pitäisi maksaa 100% kaikki vuokra, palkka jne kulut yritykselle.

Onko tietoa, onko kuntosalipuolella isommat yritykset yrittäneet ostella yksityisiä pikkusaleja? Sitä mitä ravintola alalla on tapahtunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom