Mitä niille hallinto-oikeuksille tapahtui? Eikö varsinais-suomen osaltakin pitänyt tulla päätös kuntosalisulun laillisuudesta tämän viikon alkupuolella? Vai onko multa mennyt ohi? Nyt siis pyritään estämään liikunta ainakin stadissa+lähialueilla vähintään kuun loppuun asti. Myös lapsilta. Miten tämä nyt käytännössä toimii? Eikö about joka lajissa ole muksuilla lisenssit? Meidän lapsilla ainakin on ja kovasti tavoittelevat vähintään sm-tasoa. Onko niille sitten eri säännöt kuin aikuisille? Vai eikö ammattilaisetkaan enää saa harjoitella?
Kuka nyt päättää ja mitä? Koronaministerit (keitä ikinä ovatkaan) Kiurun johdolla ovat siis nyt sitä mieltä, että harrastustoiminta kiinni ja ravintolat KAKSI tuntia nykyistä aikaisemmin kiinni. AVI kuitenkin vielä päättää? Miten toi ravintolarajoituskaan uppoaa ihmisille? Eikö riskit ole aika paljon pienemmät fine dining mestassa, jossa pöydät ovat usean metrin päässä toisistaan, kuin lounasruokalan buffetissa?
Paljon olen tätä kaikkea yrittänyt pyöritellä, nähdä useista perspektiiveistä ja uskoa, että hyvää tässä yritetään. No ei yritetä. Lapset etäkouluun, urheilu minimiin (myös lapsilta) ja ravintoloihin sellaiset rajoitukset, että harva pystyy käymään niissä, mutta valtion ei tarvitse korvata mitään. Vaalit pyritään järjestämään ja kirjastot sekä museot pitämään auki? Miksi ihmeessä juuri nämä olisivat auki? Mä opiskelen tällä hetkellä päätoimisesti, luen muutenkin keskivertoa huomattavasti enemmän, mutta kyllä mä kotonakin voin lukea. Bookbeatin saa 0,99€/ensimmäinen kk, äänikirjoja vaan kirjojen tilalle jos kerran kyykyt, penkit ja vedotkin voidaan korvata reippaalla kävelyllä ulkoilmassa, mielellään maski päällä. Museot ymmärrän, koska omien havaintojeni perusteella ne ovat tyhjillään vaikka rajoituksia ei olisi ja sisäänpääsy olisi ilmaista.