Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Toi ei voi olla totta. Sehän on jo todistettu täysin, että ne sitä pahiten tällä hetkellä levittää.
Eiköhän tolla viitata siihen, että jos väittää että rokotetut levittää virusta rokotuksen vuoksi, bannia tulee. Eli jotenkin mystisesti saisi sen viruksen rokotteesta ja sitten levittää sitä muihin yms. Eli olet varmaan ihan oikeassa, ei voi olla totta.

Täältä voi koittaa tulkita https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/medical-misinformation-policy
  • False or misleading claims that people who have received the vaccine can spread or shed the virus (or symptoms, or immunity) to unvaccinated people.

Eiköhän tolla viitata siihen, että jos väittää että rokotetut levittää virusta rokotuksen vuoksi, bannia tulee. Eli jotenkin mystisesti saisi sen viruksen rokotteesta ja sitten levittää sitä muihin yms. Eli olet varmaan ihan oikeassa, ei voi olla totta.

Täältä voi koittaa tulkita https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/medical-misinformation-policy
  • False or misleading claims that people who have received the vaccine can spread or shed the virus (or symptoms, or immunity) to unvaccinated people.
Rakkaudesta lajiin. Voihan sen silloin nähdä noinkin.

Noihan se väännetään noissakin ja annetaan bannia tai poistetaan. Oikeasti puhutaan pelkkää faktaa asioista.

Covid kusetuksesta kun ei voisi puhua kuin vain yhdellä äänellä.

Onko japanissa kovat passisäädökset?
Itse seurailen jonkun verran paikallisia juttuja ja en ole kyllä mistään passeista huomannut juttuja. Sakki siellä kyllä kulkee rätti naamalla, mutta se on enempikin kulttuurijuttu, kun ihan normiflunssakaudellakin sitä tekevät. Heillä toimintamallina on pitää gaijinit ulkona eli saarivaltiona on helppo vain pistää rajat kiinni kaikelta turhalta liikenteeltä. Izakayat on täynnä ja elämä jatkuu.

Manchester unitedin peli siirretty usean koronatartunnan vuoks​

Manchester United’s Covid outbreak postpones Premier League fixture at Brentford​

The Premier League also announced on Monday a record 42 players and staff tested positive for Covid in the previous week, the highest number since 40 cases were reported in January.

“Manchester United can confirm that our Premier League fixture at Brentford FC has been postponed and will be rescheduled in due course,” read a United statement.

“Following PCR confirmation of positive LFT Covid-19 tests among the first team staff and players, the outbreak requires ongoing surveillance.

“A decision was taken to close first team operations at the Carrington Training Complex for 24 hours to help minimise risk of further infection, and individuals who tested positive are isolating in line with Premier League protocols.

Tossa on mukana olevat paikat mistä data otettu. Vähemmän rokotetuista paikoista otettu dataa on verrattu enemmän rokotettuihin. Esim tuolla georgian fultonissa oli rokotettu (osin20-25 prosenttia -huhtikuun tienoilla. Niitä on verrattu sitten tuona ajankohtana heinä-elokuun tarkastely välillä KUN on rokotuskattavuus parempi. Onko enemmän vai vähemmän sairaalassa. Tottakai ollu varmaankin eri tautitilanne. Eli vertailemalla enemmän rokotettuja paikkoja vähemmän rokotettuihin paikkoihin ja otettu periodi millä välillä verrataan rokotuskattavuutta suhteessa sairaalaanjoutumiseen. Mutta lopputulemaa se ei muuta. Puolisen vuotta tarkasteluväli kun verrataan dataa.

9-Nov-2021 9 Fig. 2 below plots hospital admission rates versus vaccination coverage. Again, an inverse relationship is evident. At one extreme, we observe low-vaccination, high-hospitalization counties such as Fulton County, GA (including Atlanta) and Jefferson County, AL (including Birmingham). At the other end, we observe high-vaccination, low-hospitalization counties such as Montgomery County, MD (including Rockville and Bethesda), Middlesex County, MA (including Cambridge), and King County, WA (including Seattle).''

katso liitettä 236967

Okei, pakko nyt vielä kommentoida. Mistä kohtaa tuo Fultonin 20-25 prosenttia huhtikuussa tulee? Mä en kyllä edelleenkään näe että toi ilmaantuvuuksien tarkasteluajanjakso olisi muuta kuin 14 vrk (30.7. - 12.8.2021), eli toi ylläolevan kuvaajan y-akselin nimike. Ja rokotekattavuustiedot 14. tai 15.7.2021 Mä nyt vaan yritän ymmärtää.

Ja muutenkin, jos jossain on ollut huhtikuussa alhainen rokotekattavuus ja sitten heinä-elokuussa korkea ilmaantuvuus niin sehän vaan lisää sen analyysin epäluotettavuutta. Mistä ne sitten tietää ettei jossain pikkukunnassa ole ollut rokotekamppis päällä kesän aikana ja kattavuus oli heinäkuun lopussa merkittävästi korkeampi?

Edelleen, me ollaan varmaan tästä ihan samaa mieltä: tuon tutkimuksen loppupäätelmä tuskin on kovin väärä.

Harmittaa vaan kun näyttää että tällaisia tutkimuksia tehtaillaan ihan silmälaput silmillä ja määrä ratkaisee - ei laatu. Samaan aikaan joka kerta kun puhutaan ivermektiinin tehokkuudesta ja turvallisuudesta, vedotaan että laadukkaita tutkimuksia ei ole tehty. Eli ihan tuplastandardi.

Okei, pakko nyt vielä kommentoida. Mistä kohtaa tuo Fultonin 20-25 prosenttia huhtikuussa tulee? Mä en kyllä edelleenkään näe että toi ilmaantuvuuksien tarkasteluajanjakso olisi muuta kuin 14 vrk (30.7. - 12.8.2021), eli toi ylläolevan kuvaajan y-akselin nimike. Ja rokotekattavuustiedot 14. tai 15.7.2021 Mä nyt vaan yritän ymmärtää.

Ja muutenkin, jos jossain on ollut huhtikuussa alhainen rokotekattavuus ja sitten heinä-elokuussa korkea ilmaantuvuus niin sehän vaan lisää sen analyysin epäluotettavuutta. Mistä ne sitten tietää ettei jossain pikkukunnassa ole ollut rokotekamppis päällä kesän aikana ja kattavuus oli heinäkuun lopussa merkittävästi korkeampi?

Edelleen, me ollaan varmaan tästä ihan samaa mieltä: tuon tutkimuksen loppupäätelmä tuskin on kovin väärä.

Harmittaa vaan kun näyttää että tällaisia tutkimuksia tehtaillaan ihan silmälaput silmillä ja määrä ratkaisee - ei laatu. Samaan aikaan joka kerta kun puhutaan ivermektiinin tehokkuudesta ja turvallisuudesta, vedotaan että laadukkaita tutkimuksia ei ole tehty. Eli ihan tuplastandardi.
Siis mun päivämäärä oli väärä. Sun oikea. Katsoin tuon fultonin - rokotuskattavuus oli tuon 20-25 prosenttia maaliskuun puolen välin - huhtikuun puolen välin. Tuosta siis vedän sen että tarkastelu väli ollut. Ja tuosta huhtikuusta heinä-elokuuhun tulee tuo puolvuotta. Ja kun verrataan alhasta rokotuskattavuutta/korkeeseen sairaalaanjoutumiseen ja sit tarkastelu väli tuo heinä-elokuu pystytty- (oletan) kattoa mikä merkitys niillä on- varsinkin painottuen vanhempaan väkeen. Tietenkin nuorempiin merkitys pienempi. Ainakin perusterveillä. ELi kun esimerkiksi fultonin luku on ollut tuolloin 20-25% ja se luku on ollut maalis-huhtikuussa niin datan on ollut pakko ulottua tuonne saakka. Ja näitä lukuja vertailtu heinäkuu-elokuun.

Tää nyt ehkä mun puolelta vähän saivartelua, mutta mä oon vähän neuroottinen näistä päivämääristä.:LOL: J

1639471439355.png

Näyttökuva (575).png

Viimeksi muokattu:
Siis mun päivämäärä oli väärä. Sun oikea. Katsoin tuon fultonin - rokotuskattavuus oli tuon 20-25 prosenttia maaliskuun puolen välin - huhtikuun puolen välin. Tuosta siis vedän sen että tarkastelu väli ollut. Ja tuosta maaliskuusta heinä-elokuuhun tulee tuo puolvuotta. Ja kun verrataan alhasta rokotuskattavuutta/korkeeseen sairaalaanjoutumiseen ja sit tarkastelu väli tuo heinä-elokuu pystytty- (oletan) kattoa mikä merkitys niillä on- varsinkin painottuen vanhempaan väkeen. Tietenkin nuorempiin merkitys pienempi. Ainakin perusterveillä. ELi kun esimerkiksi fultonin luku on ollut tuolloin 20-25% ja se luku on ollut maalis-huhtikuussa niin datan on ollut pakko ulottua tuonne saakka. Ja näitä lukuja vertailtu heinäkuu-elokuun.

Tää nyt ehkä mun puolelta vähän saivartelua, mutta mä oon vähän neuroottinen näistä päivämääristä.:LOL: J

katso liitettä 236970
katso liitettä 236969
Joo, nyt ymmärrän. No tossahan voi olla kyseessä vaikka se, että katsomasi data on eri lähteestä kuin tutkijoilla. Homma selkee!

Sinne voi sitten mennä ja postata selfie, sillä kuulemma ansaitsee pointseja eliitin keskuudessa nykyisin.

On tää järkkyä touhua. Pojan koulu oli saanut jossakin arvonnassa ilmaislippuja SM-liigan matsiin, mutta kyseinen joukkue on ottanut käyttöön koronapassin joten ainakaan kumpikaan meistä vanhemmista ei häntä vie matsia katsomaan. Samaan aikaan se kyseinen joukkue lienee pitkälle rokottautunut, mutta lehtitietojen mukaan kärsii koronatartunnoista ja sen seurauksena karanteeneista.

Se, että joku kehtaa kutsua koronapassia kannusteeksi ottaa rokote, nostaa mun karvat pystyyn. Kannuste on kyseessä silloin, kun jollekin luvataan jotain ylimääräistä hyvää suorituksen perusteella. Rangaistus on määritelmän mukaan sitä, että jonkun elämää rajoitetaan kun hänen toimintansa ei ole yhteiskunnan hyväksymää.

Back
Ylös Bottom