Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Hurjaa on. Mikähän on se koronantorjunnan mallimaa joka ensimmäisenä kieltää huonoja ihmisiä pääsemästä ruokakauppaan? Ja nyt käsikirjoitukseen kuuluu sanoa, etten missään tapauksessa vastusta rokottamattomien näännyttämistä nälkään koska korona on erittäin vaarallinen tauti ja ehdottomasti kannattaa kuolla mielummin nälkään kuin koronaan.

Voiko joku saksalainen vahvistaa mikä sielä on homman nimi ?
Täällä yksi joka asuu Saksassa ja asunut jo vuosia. Kyllä tämä nyt näyttää vahvasti tältä, että tuo 2G on laajenemassa myös ns. normaaleihin kauppoihin ainakin osittain.

Täällähän (hieman osavaltiosta riippuvainen) on ollut jo voimassa muutaman viikon esimerkiksi kuntosaleilla 2G+ -säännöt eli pitää olla piikit otettuna tai tauti sairastettuna SEKÄ lisäksi pitää olla myös aina tuore testi mukana! Ja tämänkin lisäksi vielä toki naamari päällä.

Hurjaa on. Mikähän on se koronantorjunnan mallimaa joka ensimmäisenä kieltää huonoja ihmisiä pääsemästä ruokakauppaan? Ja nyt käsikirjoitukseen kuuluu sanoa, etten missään tapauksessa vastusta rokottamattomien näännyttämistä nälkään koska korona on erittäin vaarallinen tauti ja ehdottomasti kannattaa kuolla mielummin nälkään kuin koronaan.
Eikö patongit jo ole vaatineet passia ruokakauppaan parin kuukauden ajan vai olenko nähnyt unta?

Täällä yksi joka asuu Saksassa ja asunut jo vuosia. Kyllä tämä nyt näyttää vahvasti tältä.

Täällähän (hieman osavaltiosta riippuvainen) on ollut jo voimassa muutaman viikon esimerkiksi kuntosaleilla 2G+ -säännöt eli pitää olla piikit otettuna tai tauti sairastettuna SEKÄ lisäksi pitää olla myös aina tuore testi mukana! Ja tämänkin lisäksi vielä toki naamari päällä.
Missä päin asut (vaikka kohtahan samat säännöt ovat koko maan kattavat)? Piti käväistä tulevana viikonloppuna Berliinissä, varasin liput kesällä kun elämä rupesi näyttämään normaalimmalta, mutta eilen peruin lennot (rahat kankkulan kaivoon), kun ei huvita ihan noin hurjaan sirkukseen lähteä. Tosi kiva käppäillä joulumarkkinoilla maski päässä jne.

Omikron tulee leviämään ja olemaan tuhnumpi; ei aiheuta sairaalohoidon kuormitusta.

Katsokaa vain, niin tämä laitetaan rokotusten ansioksi. Se myydään kaikille tällä tavalla median avulla. Rokotukset lopettivat pandemian.
Aikaa sitten virologit sanoi ettei ole viruksen edun mukaista olla tappava, siksi tulee ajan saatossa olemaan huomattavasti miedompi ja influenssan tai jopa ihan perusflunssan kaltainen nuha. Ja aiempien varianttien vaarallisuus on edelleenkin ollut vain tietyillä ryhmillä joilla tulee jatkossakin olemaan vaarallinen, ne sattumanvaraiset nuoremmat perusterveet jotka ovat sairastuneet vakavammin varmasti vähenee mutta ei tule loppumaan.

Nyt ollaan kaikin keinoin estämässä tämän uuden todennäköisesti lievän muunnoksen leviämistä mikä nyt tietysti tuntuu vähän pöhköltä.

Katoha joku osaa myöntää virheensä ! Toivottavasti lisää tulee... Täällähän me kaikki toi tiedetttiin mihin se johtaa jos antaa yhtää edes siimaa...

View: https://twitter.com/MailVeikko/status/1466009601376149508

Tosi hienoa, että näitä uskaltaa joku jo sanoa. Toivottavasti joukkoon liittyy lukuisia muita.

Nää ulostulot johtuu muuten siitä, että moni aikaisemmin passia kannattanut on nyt itse pelästynyt, kun ymmärsivät, että siitä 3. ja 4. piikistä tulee myös pakollisia, eivätkä ihan varmoja ole, haluavatko niitä itse ottaa.

Iltapaskojen etusivujen ensimmäiset otsikot. Ai että kun taas keulii. PELÄTKÄÄ ENEMMÄN!

Iltapaskat.webp

Katoha joku osaa myöntää virheensä ! Toivottavasti lisää tulee... Täällähän me kaikki toi tiedetttiin mihin se johtaa jos antaa yhtää edes siimaa...

View: https://twitter.com/MailVeikko/status/1466009601376149508

Töttöröö. Yllättyneet nostakaa käsi ylös... aivan.

Tätä itsekin sanoin silloin kun koronapassista alettiin puhumaan ensimmäistä kertaa. Slippery slope. Ja tuota askelta ei tulla ottamaan takaisin, se on varma.

Jos joka salille tulee passipakko, niin mä sanon jo nyt, että lopetan siksi aikaa treenaamisen ja pelaan vain flibaa. Sitten kun tää hulluus on ohi, palaan salille. Mä aion taistella loppuun saakka ja päättää itse otanko. Nyt tää vitullinen pakottaminen on saanut äärimmäisen kannan aikaan, en mä anna periksi tälle mielisairaudelle.

No aika herkillä meet jos ton taunon tommosesta ulos heitit...
Se siitä "täällä ei sensuroida" puheesta...
Ei jumalauta oikeesti. Etkö sä nää, mä varoitin ja silti se jatkoi vaikka olisi voinut tehdä kuten sanoin. Ja väitätkö että tää on nyt sitten sensuuria? Saathan sinäkin siinä nyt päätäs aukoa, tehdään sulle sama, älä enää ikinä viittaa muhun tässä ketjussa moderoinnin osalta, jos viittaat, lennät sinäkin vittuun eikä se ole sensuuria, vaan moderointia ja sääntöjä. Katotaan niin sinäkin jatkat tota vitun lässytystä mulle, ole hiljaa ja keskustele aiheesta ja mee lukeen säännöt.

Äläkä napise vastaan vaikka mieli tekeekin, jatka keskustelua, mutta mulle et vittuile tolla tapaa.
Älä kyseenalaista forumilla moderaattorien tai ylläpidon toimia. Palaute niistä vain emailitse.

Älä valita vastaan, se johtaa banneihin, tää on korona ketju, täällä ei keskustella moderoinnista.

Kokoomus taitaa olla hyvinkin passimyönteinen. Pitäisi olla pelkistä Persuista + Ano koostuva hallitus, hehe.

Mä toivon/veikkaan, että siinä vaiheessa kun passissa pitää olla yli 3 leimaa, ei passimyönteisiä enää ole enemmistö missään puolueessa. Mun nähdäkseni tää koko passi on saanut kannatusta sillä nojalla, että valtaosa ihmisistä ei osaa ajatella yhtä askelta pidemmälle.

Mä toivon/veikkaan, että siinä vaiheessa kun passissa pitää olla yli 3 leimaa, ei passimyönteisiä enää ole enemmistö missään puolueessa. Mun nähdäkseni tää koko passi on saanut kannatusta sillä nojalla, että valtaosa ihmisistä ei osaa ajatella yhtä askelta pidemmälle.
Tai sitten porukka normalisoituu tähän pisteytysjärjestelmään.

Back
Ylös Bottom