Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
80% kansasta rokotettu ja tartunnat vaan kasvaa, etkö sä nää tota että se rokote ei toimi ollenkaan, vaan lisää tartuntoja, rokotettujen immuniteetti on niin paska, että ne saa kaikki taudit. Sit nää tuolla vetää takki auki mukamas suoja päällä ja levittää tautia pitkin baareja.
Edelleen sanon, että sun kannattaisi avata näitä juttuja tuolla oikeassa maailmassa vähän enemmän, niin saisit vähän perspektiiviä. Jos vaikka käyt reenaamassa, niin eikö sun mielestä ole outoa, että monet sellaisetkin kanssareenaajasi, jotka kaiken järjen mukaan kehon toiminnasta jotain ymmärtävät, ovat vain päättäneet tuhota immunijärjestelmäänsä. Tai siis eikö tässä tapauksessa sun kannattaisi lähteä pitämään salilla tästä enemmän ääntä. Luulisi, että urheilijalle kyseessä olisi aika vakava ongelma. Sitten kuitenkin vain tässä ketjussa asiasta mainitset ja bodausketjuissa tai omassa ketjussasi keskustelet immuniteettiaan tuhonneiden kanssa kuin ei mitään. Jos itse olisin samaa mieltä kuin sinä, niin ensimmäisenä pyrkisin levittämään tietoa tästä rokotteen aiheuttamasta vahingosta.

Edelleen sanon, että sun kannattaisi avata näitä juttuja tuolla oikeassa maailmassa vähän enemmän, niin saisit vähän perspektiiviä. Jos vaikka käyt reenaamassa, niin eikö sun mielestä ole outoa, että monet sellaisetkin kanssareenaajasi, jotka kaiken järjen mukaan kehon toiminnasta jotain ymmärtävät, ovat vain päättäneet tuhota immunijärjestelmäänsä. Tai siis eikö tässä tapauksessa sun kannattaisi lähteä pitämään salilla tästä enemmän ääntä. Luulisi, että urheilijalle kyseessä olisi aika vakava ongelma. Sitten kuitenkin vain tässä ketjussa asiasta mainitset ja bodausketjuissa tai omassa ketjussasi keskustelet immuniteettiaan tuhonneiden kanssa kuin ei mitään. Jos itse olisin samaa mieltä kuin sinä, niin ensimmäisenä pyrkisin levittämään tietoa tästä rokotteen aiheuttamasta vahingosta.
Se tiedon jakaminen voisi olla samanlainen sarka kuin kertoa uskovaiselle, että Jeesus ei ole totta.

Onko kansalaisella muuten mitään velvollisuutta seurata tiedotusvälineitä?
Eli jos ei tule mitään kirjallista/henk. koht. tietoa vaikka nyt esim. rokotepakosta, rokottautumisesta tms. niin voiko rokottamattomuuden perustella vain kysyttäessä "etten ole kuullutkaan koronasta tai rokotteista"? Eli voiko leikkimällä tyhmää pelata aikaa?
Eiköhän ne keksi lähettää jonkun tektiviestin.

Mistä sä tiedät kenen kanssa hän puhuu asiasta? Itse olen tuttujen ja muidenkin kanssa aiheesta jutellessa osoittanut tämän huolen, että mitähän mahtaa käydä jos vaan piikitetään flunssaa pois. Moni on samaa mieltä. Moni ottaa silti koska pitää ottaa.

Älä nyt luule että valtaosa tätä kannattaa silmät ummessa kuten sinä. Suurinosa on hiljainen ja taipuva porukka.

Haluatko kertoa myös, että miksi minulta viedään kansalaisoikeudet rokottamattomuuden vuoksi vaikka olen jo koronan sairastanut? Tiedän minkälainen tauti se minulla on (noin viikon mittainen flunssa) ja pahin skenaario minulla on se, että sairastan koronan uudelleen yhtä "pahana". Voin sanoa lähes sataprosenttisella todennäköisyydellä, etten tule ikinä kuormittamaan terveydenhuoltoa koronan takia. Ja ei, en ota piikkiä sen takia, että sairastuttaisin muita pienemmällä todennäköisyydellä. Korona on endeeminen tauti, jonka jokainen tulee sairastamaan, oli kansasta rokotettu 0% tai 100%.

Kerro nyt ihan seikkaperäisesti ne kaikki syyt, miksi minä ottaisin piikin ja minkä takia minulta viedään kansalaisoikeudet rokottamattomuuteni takia. Ihan totta. Haluan kuulla jonkun psykoosissa elävän järjettömän selityksen tälle.
Mitkä kansalaisoikeudet? Ensinnäkin oikeus käydä baarissa ei ole mikään kansalaisoikeus. Toisekseen, jos olet koronan sairastunut, niin sinulla pitäisi olla passi kunnossa. Ja joo, suurin osa koronan sairastaa. Se kannattaa vain tehdä rokotteella kuin ilman rokotetta. Eikä se sun immuniteettikaan ikuisuuksia kestä.

Tässä nyt on muutama asia, joissa ihan selkeästi olet väärässä tai väärinymmärtänyt, joten josko kyseessä ei olisi psykoosia vaan hieman ymmärrysvajausta siellä päässä?

Sveitsissä äänestetty koronapassista. 62% äänesti jatkon puolesta.
No jaa, ei pelkästään passista. Äänestettiin maaliskuun lakimuutosten pitämisestä yllä. Tähän kuuluu passin lisäsi mm. taloudellista apua sitä tarvitseville (tässä uudessa versiossa mm. tukea on laajennettu).

edit: hidas, orava85 ehti ensin
edit2: Kantonissa, jossa itse aikonaan asuin, äänesti 50,68% kyllä, joten tiukaksi meni. Naapurikantonissa oltiin sitten vahvasti vastaan, vain 44,22% äänesti kyllä.

Viimeksi muokattu:
Meissä ihmisissä on pakko olla joku geneettinen eroavaisuus, koska tuo massapsykoosi iskee johonkin osaan. Kun itse en vain voi ymmärtää tai ajatella kuten aivopesty ihminen, mulla ei ole aivoissa mitään geeniä että mua voisi manipuloida ottamaan piikki tautiin, joka ei tapa juuri ketään tervettä. Ei vain osaa samaistua tähän psykoottiseen menoon, jossa piikin ottaneet vaahto suussa toitottavat miten se on pakko ottaa. Kun perusteluja pakolle kysyy, ei mitään järkevää vastausta saa eivätkä nämä osaa edes perustella miksei heillä ole järkevää vastausta. Totaalinen massapsykoosi, ei nähdä enää todellisuutta, vaan pelkästään mielenvikainen agenda ja ajetaan sitä myös itse. Sama geenijuttu lienee uskovaisissa. Noudattaa täsmälleen samaa täysin järjenvastaista logiikkaa. Uskovaisissa on vain se ero, että ne eivät hyökkää aggressiivisesti ateisteja vastaan, kun taas piiikitetyt ovat kuin vesikauhuiset koirat.

Toinen vaihtoehto tolle piikkipsykoosille ja tyrkyttämiselle on se, että piikitetyt eivät halua olla ainoita jotka ovat tehneet virheen ja antaneet oman kehonsa hallinnan muille ja haluavat että sijaiskärsijöitä on. Monikohan katuu vahvasti että lähti mukaan ja sen voi kääntää agressiiviseksi pakottamiseksi ja koittaa oikeuttaa ja hyväksyä oman selkärangan ja itsekunnioituksen tuho.
Ainakin kun juttelin vanhemman henkilön kanssa, hän katsoi uutisia ja sai sen käsityksen että myös uskoo kaiken mitä siellä sanotaan. Eihän -80 luvulla valehdeltu uutisissa niin miksi muka nyt?
Valitettavaa mutta taitaa olla totta monen osalla ja kun myös iltapäivälehdet ym. levittää tota samaa paskapropagandaa.

Mitkä kansalaisoikeudet? Ensinnäkin oikeus käydä baarissa ei ole mikään kansalaisoikeus. Toisekseen, jos olet koronan sairastunut, niin sinulla pitäisi olla passi kunnossa. Ja joo, suurin osa koronan sairastaa. Se kannattaa vain tehdä rokotteella kuin ilman rokotetta. Eikä se sun immuniteettikaan ikuisuuksia kestä.

Tässä nyt on muutama asia, joissa ihan selkeästi olet väärässä tai väärinymmärtänyt, joten josko kyseessä ei olisi psykoosia vaan hieman ymmärrysvajausta siellä päässä?
Toivon todella ettet ole tosissasi vaan teet tätä tarkoituksella.
Olisi todella masentavaa jos joku olisi näin sekaisin oikeasti ja täysin robotti.

Joo, ei nuo baarissa käymiset ole minun elämääni vielä mitenkään vaikuttaneet. Nyt on kuitenkin jo puhetta koronapassin tulosta työpaikoille. Ehkä työssä käyminen ei ole sinun mielestäsi kansalaisoikeus? Esimerkiksi Italiassa et saa edes tehdä etätöitä ilman koronapassia. Haluatko muuten kertoa oman näkemyksesi, että milloin koronapassi menee mielestäsi liian pitkälle? Mikä on se raja, mitä sinä et ole valmis ylittämään?

Koronapassi minulla oli voimassa lokakuuhun asti, koska sairastin taudin huhtikuussa. Sairastamalla koronan saat kansalaisoikeudet takaisin puoleksi vuodeksi. Immuniteettini koronaa vastaan tuskin kestää koko loppuelämääni, mutta seuraaviin vuosiin minulla ei ole mitään lääketieteellistä syytä piikille. Tulen koronan sairastamaan korkeintaan samanlaisena flunssana uudelleen. Jos lihon muodottomaksi läskiksi tai koronaa on vielä liikkeellä, kun olen vanhus, voin nähdä lääketieteellisiä syitä piikin ottamiselle.

Haluatko muuten kertoa oman näkemyksesi, että milloin koronapassi menee mielestäsi liian pitkälle? Mikä on se raja, mitä sinä et ole valmis ylittämään?
No jos ei saa tehdä etätöitä vaikka se olisi mahdollista ilman passia, niin se menee liian pitkälle. Mutta työnantajalla tulee olla oikeus säätää milloin etätöitä ei voi tehdä (vaikka putkimies ei voi tehdä tai laiska koodari) ja työnantaja voi edellyttää, että työssä olevat muodostavat mahdollisimman pienen terveysriskin. Tästä syystä passi on ihan ok työpaikoilla.

Tässä hyvä esimerkki koko asian kompeksisuudesta / vastakkainasettelusta.

Asiantuntijat sanovat, että koska ei rokoteta, syntyy uusia variantteja.

Toiset asiantuntijat (Vanden Bossche ei ole ainoa) taas uskovat, että koska rokotetaan, syntyy variantteja.

Maallikot täällä sitten hifistelee, mikä on oikein. Varmaa on vain se, että vain nuo rokottamisen puolesta esitetyt argumentit saa palstatilaa.

Ette te usko, niin mua ei kiinnosta alkaa yrittään järkeä puhua. Sä todistat kokojan tätä psykoosia, sä et sano mitään omaa, vaan hoet auktoriteettien sanomaa.

Viimeksi muokattu:
No jos ei saa tehdä etätöitä vaikka se olisi mahdollista ilman passia, niin se menee liian pitkälle. Mutta työnantajalla tulee olla oikeus säätää milloin etätöitä ei voi tehdä (vaikka putkimies ei voi tehdä tai laiska koodari) ja työnantaja voi edellyttää, että työssä olevat muodostavat mahdollisimman pienen terveysriskin. Tästä syystä passi on ihan ok työpaikoilla.
Kyllä tää menee jo Suomessa liian pitkälle monessa paikassa. Taitaa olla laitontakin. 😅
F637DC19-0D4C-4DFF-ACE5-9DCB2802B17A.jpeg

Back
Ylös Bottom