Meissä ihmisissä on pakko olla joku geneettinen eroavaisuus, koska tuo massapsykoosi iskee johonkin osaan. Kun itse en vain voi ymmärtää tai ajatella kuten aivopesty ihminen, mulla ei ole aivoissa mitään geeniä että mua voisi manipuloida ottamaan piikki tautiin, joka ei tapa juuri ketään tervettä. Ei vain osaa samaistua tähän psykoottiseen menoon, jossa piikin ottaneet vaahto suussa toitottavat miten se on pakko ottaa. Kun perusteluja pakolle kysyy, ei mitään järkevää vastausta saa eivätkä nämä osaa edes perustella miksei heillä ole järkevää vastausta. Totaalinen massapsykoosi, ei nähdä enää todellisuutta, vaan pelkästään mielenvikainen agenda ja ajetaan sitä myös itse. Sama geenijuttu lienee uskovaisissa. Noudattaa täsmälleen samaa täysin järjenvastaista logiikkaa. Uskovaisissa on vain se ero, että ne eivät hyökkää aggressiivisesti ateisteja vastaan, kun taas piiikitetyt ovat kuin vesikauhuiset koirat.
Toinen vaihtoehto tolle piikkipsykoosille ja tyrkyttämiselle on se, että piikitetyt eivät halua olla ainoita jotka ovat tehneet virheen ja antaneet oman kehonsa hallinnan muille ja haluavat että sijaiskärsijöitä on. Monikohan katuu vahvasti että lähti mukaan ja sen voi kääntää agressiiviseksi pakottamiseksi ja koittaa oikeuttaa ja hyväksyä oman selkärangan ja itsekunnioituksen tuho.