Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Voi vittu että ei pitäisi lukea tätä lankaa kun alkaa ottamaan päähän vastaanvänkääjien dunning-krugerit :D

Miten joku aikuinen ihminen ei voi tajuta millainen on oireeton kantaja :ROFLMAO: ja se että etenkin nuorena kaiffarina sun oireet voi olla se, että vaikka reenatessa nenä alkaa valua ja puhti on poissa.

Sanoisin että kuntosalit ovat todella tartuttavia paikkoja. Olet oireeton kantaja > treenissä hikoilet ja pyyhit naamaa / juot juomapullosta ja ruuvaat korkin kiinni / ylipäätään edes puuskutat siellä salilla > boom sylkeä laitteissa ja kohta seuraavan naamalla. Eikä oo eka tai vika kerta kun viimeisissä toistoissa pärskäyttää ja puhkuu sylkeä suusta.

Ja totta vitussa sinne salille vääntäydytään vaikka puolikuntoisena, ainakin itse olen lukemattomia kertoja mennyt hieman väsähtäneenä.

Koittakaa nyt tajuta tämä että suurin osa etenkin nuorista tartuttajista ei oikeastaan edes tunne olevansa sairaita :D sun ei tarvi olla kuumeessa ja pärskiä 24/7 että olet tartuttaja, miten voi mennä tällainen asia niin täysin ohi, vaikka sitä pakotetaan ihan liikaa kaikkialla :ROFLMAO: ja sitten vielä kehtaa retostella muita idiooteiksi täällä

Nyt pitää sanoa, että sä et selkeesti nyt lue näitä viestejä. Mä koitan sulle nyt niin satavarmasti selittää tämän saman asian minkä olen jo monta kertaa sanonut. LUE NYT JUMALAUTA TÄMÄ.

Salilla voi olla oireettomia kantajia ja myös terveitä kantajia, mutta SIELLÄ EI OLE täysin sairaita, sieltä puuttuu se ryhmä kokonaan joka aivastelee ja yskii ja tartuttaa suoraan muita välittömästi. Mutta näitä totaalisen sairaita on aivastelemassa julkisissa, kaupoissa jne jne. Miten vaikeeta sun on tossa koronakiimassa tämä ymmärtää? Salille yleensä menee olonsa terveeksi tuntevat, ei ne jotka on kuumeessa parhaillaan rajusti kipeitä. Kipeet kuitenkin hilluu muualla, esim kaupoissa pakon edessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Islannissa, missä on eniten tartuntoja suhteessa väestömäärään sekä katravin testaus per capita, 50% korovirustartunnan saaneista on olleet oireettomia.

Tässä on aikalailla hyvin se ajatuksenjuoksu, mihin en itse pääse käsiksi. Jos minä menisin vaikka huomeniltana salille ja siellä ei olisi ketään muuta treenaamassa niin kyllä minulla päällimmäinen ajatus olisi, että ehkä minunkaan ei kuuluisi olla täällä. Ei suinkaan, että jes muut tajusivat koronan takia jäädä kotiin, nyt saan treenata rauhassa. Tulisi sellainen olo, että hyväksikäytän nyt itse sitä, että muut eivät ole sinne salille tulleet. Samasta syystä en pystyisi koskaan olemaan sosiaalipummi. Mielenkiintoista kyllä miten erilaisia me ihmiset ollaan. Omasta tuttavapiiristäkin löytyy näitä henkilöitä, jotka kehtaavat kyllä häpeilemättä haalia itselleen kaikki mahdolliset edut ja hyödyt mitä vaan pystyvät saamaan. Itseäni taas moinen hävettäisi yli kaiken. Ainakin yksi näistä sankareista on muuten edelleen käynyt kuntosalilla treenaamassa :unsure:
Vedit aika komean aasinsillan. Itsekään en voisi ikinä olla sosiaalipummi, koska halveksin niitä yli kaiken. En oikein löydä yhteyttä tähän salillakäyntiin.

Huomio tuosta tutkimuksesta on ihan oikea. Tulokset eivät ole tilastollisesti merkittäviä huonosta koesuunnittelusta ja toteutuksesta johtuen. Voi se lääke toki silti toimia, ja onneksi muitakin lääkkeitä tutkitaan koko ajan. Koko Chloroquine-innostus täällä USAssa vaikutti hyvin omituiselta, kun kolme jotain spesialistia ensin julisti ilosanomaa Fox Newsillä, ja sitten 2 päivää myöhemmin lääke on yhtäkkiä hyväksytty ja Trump puhuu siitä tiedotustilaisuudessaan. Ei niin pahaa katastrofia olekaan, ettei siitä joku koeta taloudellisesti hyötyä.

Samaan aikaan Remdesiviriä ei ole vieläkään hyväksytty hoidoksi USAssa, vaikka se on WHO:n mukaan ainoa lääke, mikä toimii.
Chloroquine on halpa lääke, joka on julkisen terveydenhuollon näkökulmasta helpompi hyväksyä. Remdesivir on kallis patenttisuojattu lääke.

No nyt alkaa huolissaan olo muista maista.
Mutta onhan tuo Syyrian pakolaisleirien tilanne sellainen että kun se sinne menee niin se jyrää samantien koko leirin.

Se on perseestä että ei pääse salille, mut niin on tämäkin.

View: https://twitter.com/edleonklinger/status/1241699484469526531

Katri Kulmuni: Liikkumista rajoitetaan todennäköisesti lisää – toimia tulossa ehkä jo tänään tai huomenna

Ois vaan porukka noudattanu enempi jo olleita ohjeita ja suosituksia. Ehkä tää on sitten parempi. ''jos ei hyvälttä niin sitten pahalla''-valtio

Viimeksi muokattu:
Haha onpas nätti.

Ei oo helppoa noille joilla pakko oireita. Kerran oli sellanen säätö. Hitto sillä meni 3 tuntia suihkuun ja säärikarvojen ajeluun. Pöpö kammo eihän sellanen voi mennä kohta ulos.

Haha käväsin salilla pikkureenin, kerran yskäsin ni papparaiset suunnisti samantien pukkariin ja lähti. Toki mitä ne siellä ees teki sen ikäistenhän pitäisi pysyä kotonaan.

giphy.gif

Kausi-influenssan ennaltaehkäisy on vähän niin ja näin. Valitaan väärät virukset rokotteeseen ja se ei sitten tehoakaan.
Influenssarokotuksen kattavuus on melko heikko. ~20 vuotta ottanut joka vuosi tuon ja yhden influenssan sairastanut, ihan hyvin on välttänyt sitä.
Tuolla tuolla on nyt esim. raskaana olevia jotka ihan paniikissa koronan takia, mutta influenssa piikkiä eivät ole ottaneet... Senkin voisi määrätä pakolliseksi tartuntatautilaissa kaikille tässä maassa, pois lukien sellaiset jotka ei voi ottaa sitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom