Korkean frekvenssin voimatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slrt
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Korkean frekvenssin voimatreeni – Päiväkohtainen jauhaminen joka nostaa rautaa ja hermotusta yli rajojen

Meta description: Useammin, ei raskaammin: tiheä treenitahti kasvattaa voimaa, parantaa teknistä varmuutta ja nopeuttaa kehitystä ilman ylikuormaa.

Miten on sujunu Slarton korkean frekvenssin treenit vai teetkö tällä tyylillä enää? :) Itteä alko kiinnostamaan suuresti tämän tyylinen treeni jo ihan senkin takia, että sais hiottuu tekniikkaa vielä enemmän.

Miten on sujunu Slarton korkean frekvenssin treenit vai teetkö tällä tyylillä enää? :) Itteä alko kiinnostamaan suuresti tämän tyylinen treeni jo ihan senkin takia, että sais hiottuu tekniikkaa vielä enemmän.

Oon alkanut harjottelemaan painonnostoliikkeitä mutta muuten aikalailla samallalailla. Urheilu on kivaa niin pakko treenata jotain joka päivä. Puntit oon pitäny kuudessa per viikko ja treenin alotan aina jommalla kummalla klassisella painonnostoliikkeellä ja sitten perään jotain hyväksi koettuja oheisliikkeitä. Treenin loppuun yleensä kyykkyä. Nyt kyllä alotin jonkun venäläisen kyykkyohjelman niin tulee niiailtua vain 3krt viikossa. Vyöttömän kyykyn kehitys ja noiden painonnostoliikkeiden opettelu on pääprioriteetteina. :) Edelleen pitäs hieman myös painoa pudottaa..

Ja höpö höpö Oranki en mä nyt niin usein lentele nurin. ;)

Ei se ole kuin lähteä rohkeasti kokeilemaan. Se on mukavaa huomata kuinka paljon kroppa alkaa palautumaan esim. yhden lepopäivän aikana. Ja siis ainakaan itse en ole koskaan kuntohuipussa mutta kunhan raudat nousee niin se on pääasia.

Joo se tässä on suunnitteilla, mutta nyt teen tämmösen pienen "sisäänajon" että vaihan 1-jakoseen joksikin aikaa ja siitä sitten alan nostamaan frekvenssiä. On jotenki pakko tehä tää, kun olin pudottanu painoo ja menettäny voimaa jonkin verra. Aikasemmin kyykkäsin 2x/viikko.

Omien kokemusten pohjalta uskon että dieetillä paras tapa on juurikin treenata usein ja hermostollisesti, niin että kroppa saa tosi usein kasvuärsykettä. Siis jos haluaa säilyttää voimansa. Mulla kehitty mave ja penkki niin kauan kun tein niitä, kyykky tippu roimasti kun lonkankoukistajat tulehtu ja tuli yli kuukauden paussi. Juurikin ton takia kanttii maltillisesti lähteä totuttamaan kroppaa... Kolotuksia tulee varmasti mutta minkälaisia ja kuinka kroonisia, riippuu monesta asiasta.

Omien kokemusten pohjalta uskon että dieetillä paras tapa on juurikin treenata usein ja hermostollisesti, niin että kroppa saa tosi usein kasvuärsykettä. Siis jos haluaa säilyttää voimansa.

Mitä tarkoitat tässä yhteydessä hermostollisuudella? Jotain suht isoja rautojako? Itse olen mennyt tuolla 3x4>6x6-threadin perusidealla, mutta nyt alkais olla pakko pudottaa vähän painoa, kun sitä on karttunut voimien mukana. Ja todellakaan ei olisi kivaa menettää näitä vähäisiäkin tuloksia.

Saatan myös vaihtaa lähempänä sijaitsevalle ja paremmin auki olevalle (avainkortti) salille, joten treenikertojakin olisi varmaan mahdollisuus lisätä.

Alan tästä pikkuhiljaa totutteleen paikkoja, ku kuulostais aika brutaalilta vaihtaa yhestä ääripäästä toiseen :D Nii se on totta, että täytyy rasittaa lihaa useammin dieetillä. Joskus kevät-talvella tuli tehtyä 4-jakosta ja heti tippu painot, mutta ku vaihto 2-jakoseen niin palautu lähes samalle tasolle sen frekvessin nostamisen ansiota, kun kroppa ei pääse sillee "horrokseen". Voin vaan kuvitella mitä tapahtuu, kun nostaa tiheyttä entistäkin enemmän. Muutenkin kyrsii tehä normaalien ihmisten asioita. Kuinkahan kauan kannattaa totutella kroppaa uuteen tiheämpään treeniin, ettei tulis tuommosii treenikatkoja? Vai pitääkö tehä ihan tuntumalla?

Lähes kaikki ohjelmat toimii douppaajille, mutta myös natuille, kunhan niitä käyttää oikein eli ohjelma on modattu yksilö lähtökohtana, ei sokeesti numerot netistä ja pum.

Lähes kaikki ohjelmat toimii douppaajille, mutta myös natuille, kunhan niitä käyttää oikein eli ohjelma on modattu yksilö lähtökohtana, ei sokeesti numerot netistä ja pum.
mites toteuttaisit noi penkin apuliikkeet? varmaan vois painottaa takaolkapäitä ja rintaa? ojentajat mulla vahvat niitä ei varmaan joka treenin jälkeen tarvi tehdä? kyykyn "maksimin" vois aloittaa maltillisesti ettei heti ekalla viikolla koita joka treenissä 100%? mites yläselän treenit toteuttaisit?

En tuota "ohjelmaa" kato nyt lainkaan. APUliikkeet suunnitellaan AVUSTAMAAN pääliikettä, jos voimanhankinta on laji. Eli sunkin kohdalla se liikevalikoima ja pääliikkeiden variaatiot pitää valita sun ongelmakohtien mukaan. Näin se menee aina.

Mihin kohtaan stoppipenkki hyytyy?

Takaolkapäät treenautuu leveissä souduissa jo hyvin ja lavanlähentäjätreenin pitäs kuulua kaikkien ohjelmiin. Yläselän tuki on aika tärkeetä.

Penkin alaosalle sitten vain lisää fokusta. Stoppeja, leijustoppeja, leveempää otetta, syviä käsipainopenkkejä jne jne.

tossa normi penkin lisäksi aina pystäriä tai jotain slingshot variaatioa. perusrunko tosi raskas. en haluais hirveesti lisäillä työntäviä moninivel liikkeitä ohjelmaan, mutta voiskohan pystäriä/slingshottia korvata välillä stoppi penkillä? toinen eristävä liike vois olla aina joku olkapää liike ja toinen sitten rintalihas/ojentaja liike. mitä mieltä?

Se ritsa ei kyllä alaosaa kehitä yhtään ja sinne voi muodostua paha voimavaje. Se on vaikeempi poistaa ku keski- ja yläosan ongelmat. 2v tapeltiin erään herran kanssa penkin alaosaa vahvemmaksi ja nyt Suomen ennätys plakkarissa.

Stopilla kaikki penkit toistaseksi ja avuksi esim 3-5cm ylisyvä käsipainopena sekä normipenaa pari sormee kapeempi ja leveempi versio myös.

Unohda eristäminen. Se ei kuulu voimatreenin käsitteisiin juurikaan.

En mä kyllä näin ylimalkaisesti treenejä ohjelmoi. Prosentteja en oo käyttäny valmennuksessa noin 500 vuoteen. Ala korostaan sitä 0-10cm osuutta, niin homma etenee. Ei toi sun ajatus paha ole.

Back
Ylös Bottom