Koottuja TV-Shop-kokemuksia

Tuttuni tilasi aikoinaan Flying Lure vieheitä. Idea niissä oli vähän sama kuin suomalaisille tutuissa jigeissä. Eli sellainen liehuva kumimato. Kysessä tietenkin amerikkalainen tuote ja mainoksissa vetivät joka heitolla helvetin isoja kaloja.
Olin mukana kun hän kokeili niitä ja itsekin uitin flying lurea jossakin välissä. Niissä oli käytännössä kaikki pielessä, todennäköisemmin kalan olisi saanut dildolla tai ruokalusikalla.

Kaiken kruunuksi viikonlopun jälkeen flying luret sulivat vieherasiaan yhtenäiseksi mössöksi. Auton takakontissa eivät kestäneet kesähellettä. Vieherasia sekä flying luret lensivät ongelmajätteen sekaan. Tuosta reissusta ja hyvästä ostoksesta olen kyllä kuittailut kaverille.

Eihän ne nyt ihan älyttömän huonoja olleet :D Ite ostin niitä marketista kokeeksi. Niissähän oli idea, että kun siiman löysää se lähtee uimaan taaksepäin ja kalaa iskee sitten. Joskus tuli kirkaissa vesissä testattua kun huomas ettei kala oikein syönyt kunnolla mutta lähti uimaan uistimen/jigin perään mut ei napannut kiinni, niin noilla ne sai nappaamaan ku löysäs siimaa pikkusen. kala ei kyl meinannu koukkuun tarttua, mut oli noissa sentään jotain ideaa.

Ja sama homma noissa jigeissä on aika usein, että saattavat sulaa vieherasiaan, mut nehän kyllä on vähän kertakäyttötavaraa ja hinta sen mukainen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jotain 10 vuotta sitten lauantai yönä klo 0500 aikoihin olin koittanut tilata jotain tv-shopista. Soittelivat perään maanantaina ja kyselivät mitäköhän olin koittanut tilata, kun ei selvää saanut. Päättelin, että kyllä ne mojave-lasit varmaan on. Ja kun en kehdannut sanoa, että oli 5 promillen kunnossa tuo alkuperäinen tilaus tehty, käytin tekosyynä flunssaista ääntä. Mojave-lasit ne sitten siitä täräytin menemään.

Mahtava fiilis oli sitten viikon perästä sitä pakettia avata. Oli muuten maailman paskimmat lasit. Ne sangat oli suunniteltu jollekin karhu-kokoluokan päälle. Vaihdettavat linssit. Jeejee. Vaihdoin 3 kertaa linssejä ja pistin palautukseen. Ei ne päässä kehdannu kävellä ees.

Netistä tilatessa on sellainen ilmiö tullut vastaan, että kunhan luottokortin numero ja postiosoite on oikein, niin ne kyllä laskuttaa ja postittaa tavaran tilaushetken promilleista ja vuorokaudenajasta riippumatta. :)

Noin 500 euron edestä olen eläissäni tilannut aamuyöstä jotain heräteostoksia eri nettikaupoista. Ei edes mitään tv-shop sälää, hirvittävän kalliita tai täysin älyttömiä/laaduttomia turhuuksia, mutta sellaisia kuitenkin, joista olisi selvinpäin lähinnä haaveillut muutaman viikon ja lopulta todennäköisesti unohtanut ajatuksen ensiviehätyksen ohimentyä. Suht pihi ja rahankäyttöä välttävä luonne kun olen tavallisesti.

Tv-shop tavaran olen onnistunut toistaiseksi kiertämään kaukaa. Mutta jos joku on sieltä jotain hyvää löytänyt, niin olen utelias kuulemaan kokemuksista. Esimerkiksi se autojen maalipinnan pikkunaarmut korjaava kynä kuulostaa melkoiselta löydöltä, jos se tosissaan tekisi kaiken sen mitä lupaa ja vielä nätisti sekä pysyvästä (mitä tietysti epäilen suuresti...).

Tv-shopissa on sekin hauska juttu, että siellä myydään suht arkipäiväisiä esineitä ja niksejä aivan uniikkeina keksintöinä. Ehkä kaikkien aikojen paras (ja huonoin) kapistus tv-shopissa oli sellainen levy, jolla sai "maagisesti" puhdistettua pöytähopeita. Siis kyseessä oli alumiininen levy (materiaalia ei toki paljastettu mainoksessa), joka pöytäsuolaan yhdistettynä puhdisti hopeat elektrolyysin avulla vedellä täytetyssä pesualtaassa. Ihan kiva, mutta täysin saman efektin olisi saanut aikaiseksi vaikkapa jokaisesta kotitaloudesta ja marketista löytyvällä alumiinifolion palasella noin sadasosalla hinnasta.
Erilaisia sähköshokki-laitteita ja eri suuntiin hytkyviä vatsalihasten treenivempeleitä siellä on myyty jo parikymmentä vuotta lähinnä tuotteen nimen ja ulkomuodon vaihtuessa, tehon pysyessä aina yhtä heikkona.

Ne upean mahtavat "japanilaiset" (siis intialaissa valmistetut) keittiöveitset kuulemma ruostuivat melkein heti kaverilla. Saattoi olla vika käyttäjässäkin, koska eihän mikään veitsi kestä ilman ajoittaista teroittamista ja konepesukaan ei sovellu kaikille. Tosin taitavat olla menneiden vuosien tuotteita jo.

......Esimerkiksi se autojen maalipinnan pikkunaarmut korjaava kynä kuulostaa melkoiselta löydöltä, jos se tosissaan tekisi kaiken sen mitä lupaa ja vielä nätisti sekä pysyvästä (mitä tietysti epäilen suuresti...).

Videoita niistä ihmekynistä löytyy youtubesta, eivät tosiaan yllä siihen mitä lupaavat.

love_generation_velika.jpg

California Dreaming..

Kaipa se kestää lämpöä teflonia enemmän ainakin.. jostain katoin nopeesti, ni yli 1000 c, kun taas teflon sulaa jo 250-300 c
Ja on paljon kovempaa kuin teflon. Pitäisi pinta pysyä hyvänä ja tarttumattomattomana paljon pitempään kuin teflonilla. Mä oon ainakin niin kyllästynyt noihin teflonpaskoihin, kun ne on pannun hinnasta ja laadusta riippumatta aina sellaisia, että pari ensimmäistä käyttökertaa ne on helvetin hyviä ja sitten lähtee vähitellen huononemaan, kun pinta kuluu. Enkä käytä muita kuin puisia tai muovisia välineitä niiden kanssa. Täytyis koittaa keraamista, josko sen pinta pysyisi liukkaana.

Ja on paljon kovempaa kuin teflon. Pitäisi pinta pysyä hyvänä ja tarttumattomattomana paljon pitempään kuin teflonilla. Mä oon ainakin niin kyllästynyt noihin teflonpaskoihin, kun ne on pannun hinnasta ja laadusta riippumatta aina sellaisia, että pari ensimmäistä käyttökertaa ne on helvetin hyviä ja sitten lähtee vähitellen huononemaan, kun pinta kuluu. Enkä käytä muita kuin puisia tai muovisia välineitä niiden kanssa. Täytyis koittaa keraamista, josko sen pinta pysyisi liukkaana.

Mulla on ollut nyt jotain kuukauden Swiss Diamond - timanttipinnoitettu alumiinipannu ja täytyy sanoa, että olen ollut äärettömän tyytyväinen. Ja verrattuna siihen, että kahden vuoden välein uusii pannun, niin äkkiä tuo maksaa itsensä takaisin (olettaen, että se nyt kestää pidempään :))

http://www.mastermarkbrands.fi/swiss_diamond-paistoastiat-usein_kysyttya

Mulla on ollut nyt jotain kuukauden Swiss Diamond - timanttipinnoitettu alumiinipannu ja täytyy sanoa, että olen ollut äärettömän tyytyväinen. Ja verrattuna siihen, että kahden vuoden välein uusii pannun, niin äkkiä tuo maksaa itsensä takaisin (olettaen, että se nyt kestää pidempään :))

http://www.mastermarkbrands.fi/swiss_diamond-paistoastiat-usein_kysyttya

Tai sitten Hiiliterästä. Hinta on oikeasti halpa ja pannu on ikuinen. Oikeastaan vaan pinta paranee, mitä enemmän vuosia tulee. Kaikin puolin täydellinen. Vaikkakaan kokemusta tuosta sinun linkittämästä ei ole.

http://www.eiring.fi/suomea.php?id=27&s=1235310000196

http://www.eiring.fi/suomea.php?s=1314883040831

...Esimerkiksi se autojen maalipinnan pikkunaarmut korjaava kynä kuulostaa melkoiselta löydöltä, jos se tosissaan tekisi kaiken sen mitä lupaa ja vielä nätisti sekä pysyvästä (mitä tietysti epäilen suuresti...)..

Ne mainokset on tehty "väärinpäin", eli itse asiassa mainoksessa naarmutetaan maalipintaa. Ja sitten vain näytetään tuo takaperin, että näyttäisi siltä kuin kynä korjaisi maalipinnan.

Tai sitten Hiiliterästä. Hinta on oikeasti halpa ja pannu on ikuinen. Oikeastaan vaan pinta paranee, mitä enemmän vuosia tulee. Kaikin puolin täydellinen. Vaikkakaan kokemusta tuosta sinun linkittämästä ei ole.
Mulla on Iittalan rosteripannu pohjan kuparipinnoitteella ja joissakin asioissa se on hyvä ja joissakin ihan toivoton. Mitään pientä näpertelyä tai paneroituja tuotteita en ihan äkkiä lähtisi sillä paistamaan, koska ne todennäköisesti on siinä kiinni kuin liimattuna. Kanafileet sillä on hyvä paistaa, kunhan vain osaa homman. Niiden nimittäin täytyy antaa kypsyä rauhassa toiselta puolelta ja sitten ne vasta irtoaa pannusta. Kun ne kerran siihen lätkäiset, niin ei tarvitse yrittää siirtää ihan hetkeen, tai puolet jää pannuun kiinni. Yksi huono puoli on se, että aina kun lämmität sen, pohja vetää kieroksi. Kylmänä se on suora ja kuumana kiero. Yllättävän tasaisesti se lämpenee silti. Se on mun rakas risottopannu ja teen risoton vain siinä.

Hiiliteräksestä en sitten tiedä, kun noihan on hyvin pitkälle eri materiaaleja. Rosterin kromipitoisuus huomattavasti korkeampi ja hiilipitoisuus yleensä matalampi. Sitä en tiedä miten se vaikuttaa paistinpannuissa tarttuvuuteen jne.

Mulla oli joku OBH Nordican blenderi ja se ainakin oli ihan paska. Viimeinen niitti oli, kun siitä alkoi lähteä sellainen sähkön käry käytettäessä, niin palautin kapistuksen kauppaan. Kaveri osti myös saman blenderin samoihin aikoihin ja siitäkään kappaleesta ei ainakaan vikoja puuttunut. Palautettiin molemmat blenderit sitten yhdessä samalla reissulla kauppaan ja otettiin rahat takaisin.

Joo älkää ostako tuota OBHn blenderiä, sähkökäryn haju alkoi parin viikon käytön jälkeen (banaani liian kovaa?), nyt puolen vuoden jälkeen virran katkaisija toimii miten toimii, esim. lähtee viiveellä käyntiin pienen tappelun jälkeen ja sammuttamisen jälkeen pyörii 2-5 sek.

Oon itekki miettiny kuka vittu noita tv shop juttuja ostaa, mutta nythän se selvis :D

Se on aina jännää ku nois mainoksis ne kaikki helvetin laitteet on kehitetty jo '70 luvulla ja myyntiin sit vasta 2012 tai vastaavaa. Jos on niin menestyny tuote, ni ei kai sitä enää pitäs mainostaa 20v jälkeen. Just nää Total Gymit ja muut Äb Svingerit.

Itellä on joku Magic Bulletin halpiskopio. Sisko lahjoitti ja kuulemma pelaa hyvin, en oo ite kokeillu. Teho 200W, että ainakin jäät jää varmaan murskaamatta. Siinä on mukana myös mehulinko, minkä toimivuudesta olen kyllä hyvin skeptinen.

Nyt oon keraamipannuilla jo kahesti paistanu satsit jenkkipannukakkuja omatekosella pohjalla johon löin kokonaista 3rkl rypsiöljyä ja kaks kananmunaa, eli aika rasvatonta. Öljyä en käytä paistaessa, ja tulos on täydellistä.

Jep, jos nää kestää niin en enää ikinä käytä teflonia. Ikinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom