Konsolimaailma, suuri konsolikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähes kaikki XBOX360 (ja PS3) pelit on tehty 720p resolle, joten ei tuosta täyttä hyötyä saa kuin muutamissa peleissä. 720p natiivi peleissä kuva voi 1080p resolle skaalattuna olla jopa huonompi kuin, jos olisi 720p käytössä.

Itseasiassa suurinosa peleistä on natiivina ALLE 720p mutta ne vain skaalataan ylemmäksi. :)
Tosin silmä ei mitään eroa huomaa.. ainakaan mun. Ei edes 720p:n ja 1080P:n välillä. Tietty jos pelais 1m päästä 52" töllöllä niin rupeis eron varmaa huomaamaan.
 
No varmaan sama grafiikka kuin xbox ykkösessä :D Kandeis varmaan ostaa kunnon telkkari.

Joku muutama orkkis-Xboxin peli pääsi 720i-resoluutioon, pääosa 480i/480p. Paljon sääkin tiedät.
 
Tässä oma mielipiteeni näistä kahdesta.Paremmat puolet pelkästään ja niistä voi päätellä huonot puolet ja puutteet

PS3

Iso + Bluray (ei tarvitse erillistä Bluray soitinta kotiteatteriin)
+Jämäkämpi ja tarkempi ohjain (ainakin dual shock3), hyvä akun kestävyys.
+Siistimpi ulkonäkö
+Hiljaisempi
+Toistaiseksi ollut toiminta varmempi
+Mediakeskuksena parempi
+Helppo kiintolevyn vaihto isompaan
+Päivitysten myötä jättää X-boxia entisestään.
+Pelit tulevat jatkossa parantumaan enemmän kuin X-boksilla kapasiteetin myötä.
+paremmat liitännät
+ kokonaisuutena laadukkaampi


X-box 360

+Toimii IR kaukosäätimillä
+Halvempi konsoli, pelit ja lisävarusteet
+Ohjain istuu käteen paremmin
+Netti pelaaminen paremmalla mallilla
+ Tutuilla enemmän X-bokseja kuin Pleikkareita ja siten pelaaminen livessä, kavereiden kesken ja pelien lainailu helpompaa.

Nämä tuli äkkiseltään mieleen. Itsellä enää PS3 ja en vaihda kyllä X-box 360:een mistään hinnasta!
 
Huomaa taas että on pleikkari mies arvostellu. Tehkääpä joku xbox mies samanmoisen arvostelu ;)

Itselläkin on xbox, enkä kyllä pleikkariin vaihtaisi mistään hinnasta.
 
parilla kaverilla on ps3 ja en vielä yhtään syytä ole keksinyt että miksi eivät olisi voineet xbox 360 konsolia ostaa. oon samaa kysyny näiltä kavereilta ja vastaus on aina ollu varsin naseva "höh kuka vittu nyt xboxia pelaa" sit kun vielä kyselee syytä niin sitten sieltä tulee että onhan tuossa blu-ray asema, mutta sitten kun kysyy että noh onkos siula niitä blu-ray leffoja paljonkin nii vastaus on että ei, nehän on vitun kalliita, enkä leffoja etes konsoleilla kato

ikinä en ite vois kuvitella maksavani konsolista 479 euroa, kun 200 euroa halvemmalla saa teknisesti melkein yhtä hyvän vehkeen.

boxin plussia imo on ainakin:

halvat pelit
erinomainen ohjain
elite malli varsin hiljainen
konsoli itsessään jo varsin halpa
live toiminto on melkein täydellinen. eikä missään nimessä kallis. itellä 13kk live aikaa maksoi 34 euroa.
yksinoikeus pelit ps kolmea paremmat (tämä on toki aika makukysymys)
kaveripiirissä selvästi suositumpi

veikkaisin että tämmöselle pentti perus pelaajalla boxi on se parempi vaihtoehto.
 
Lainasin kaverilta XBOX 360:n. Mulla piti naulata se kiinni ettei se koko vehje lähde lentoon! Tuuletin nimittäin oli tehokkaampi ku copterlinen helikoptereissa! Ja mulla oli ensin äänet tv:n kautta, mutta minun tv:ssä ei ole vakiona niin onnettomat kaiuttimet ettei XBOXin propellin aiheittamasta metelistä en kuullut peliäänejä ollenkaan.
 
ikinä en ite vois kuvitella maksavani konsolista 479 euroa, kun 200 euroa halvemmalla saa teknisesti melkein yhtä hyvän vehkeen.

Ennenkuin konsolin ostin, vertailin juurikin noita hintoja ja Xbox360 Elite maksoi 369e ja PS3 439e(viikko sitten). Taivuin sitten PS3:een, koska siihen saa Singstar pelin :D . Tällä tavalla avopuoliso pysyy myös tyytyväisenä.
 
+ PS3:seen saa Buzz tietovisa pelin joka on oiva seurapeli!! :rock:
Joo, itsekkin ostin aikoja sit PS3:sen enkä edes miettinyt Boxin hankkimista.. joskus myöhemmin aattelin et voisko sitä boxia tohon rinnalle hankkia mut njää.. ei sillä IMO ole kuin 1 tuleva hyvä yksinoikeuspeli GoW2 mut saa nähä pelaisko sitäkään pitkään.
IMO ps3 sopii itelleni kuin valettu juuri parempana multimedialaitteena. Ei ole muita turhia soittimia olohuoneessa. Blu-ray leffoja katselen (eivätkä ole kalliita kun osaa ostaa ne muualta kuin Suomen kaupoista) ja teen konsolilla muutakin kuin pelaan.
Boxi on varmasti parempi tavantallaajalle casual pelaajalle joka ei muuta tee mutta PS3 on sit eliittiväelle. ;)
 
Mulla on molemmat, mutta jos jostain syystä pitäisi valita vain toinen niin ottaisin XBOX360:n.
Miksi?
No, konsoli on kuitenkin ensisijaisesti pelaamiseen tarkoitettu laite (vaikka jotkut tuntuvat luulevan muuta ;) ) ja boxilla mm. multiplatform pelit on lähes järjestäen paremmin tehty kuin pleikkarilla.
Myös Live (maksullisuudestaan huolimatta tai ehkä juuri siksi) hakkaa PS Networkin mennen tullen.

Eli pelaajalle boxi on imo parempi vaihtoehto. Jos sitten etsii jotain "kodin viihdekeskusta" niin sitten pleikkari on ehkä parempi.

Ei pleikkarissakaan siis mitään vikaa ole, mutta tällä hetkellä pelitarjonta ja verkkopuolen toteutus ei pärjää boxille vertailussa.
 
Lainasin kaverilta XBOX 360:n. Mulla piti naulata se kiinni ettei se koko vehje lähde lentoon! Tuuletin nimittäin oli tehokkaampi ku copterlinen helikoptereissa! Ja mulla oli ensin äänet tv:n kautta, mutta minun tv:ssä ei ole vakiona niin onnettomat kaiuttimet ettei XBOXin propellin aiheittamasta metelistä en kuullut peliäänejä ollenkaan.

:david::rolleyes:
 
..onhan tuossa blu-ray asema, mutta sitten kun kysyy että noh onkos siula niitä blu-ray leffoja paljonkin nii vastaus on että ei, nehän on vitun kalliita, enkä leffoja etes konsoleilla kato

Täytyy nyt muistaa että esim tuleva Killzone 2 on ahdettu kokonaiselle blu-ray levylle. Eli on siitä aika paljon muutakin hyötyä kuin elokuvia katsellessa.
 
Täytyy nyt muistaa että esim tuleva Killzone 2 on ahdettu kokonaiselle blu-ray levylle. Eli on siitä aika paljon muutakin hyötyä kuin elokuvia katsellessa.
Jep, vois veikata että 50 gigaan mahtuu huomattavasti upeampi peli kuin dvd:n 8.5 gigaan. Ainakin enempi korkeatasoista videota. Tulevaisuutta ajatellen varsinkin BD:stä on hyötyä.
 
Huomaa taas että on pleikkari mies arvostellu. Tehkääpä joku xbox mies samanmoisen arvostelu ;)

Itselläkin on xbox, enkä kyllä pleikkariin vaihtaisi mistään hinnasta.

Minulla oli xbox melkein 2,5 vuotta pidempään ja sitten luovuin ja vaihdoin pleikka kolmoseen. Eli siis minäkin olen enemmän xbox mies, kuin pleikkari mies! Testailin ja konsoleita yhtä aikaa ja totesin pleikan ITSELLE paremmaksi vaihtoehdoksi. Kyllähän X-box 360 on hyvä konsoli myös!
 
Pleikkaria puolsi:

-Blue Ray (ihan jo pelienkin takia)
-media ominaisuudet
-linux "valmius"
-sain suhteessa edullisesti 399€
-Oon aina ollut pleikkariukko
-hiljaisuus (ne boksit joita mä oon nähnyt on pitäneet huomattavasti kovempaa ääntä)

xbox360 lista:
-yleisyys kaveripiirissä
-hinta
 
niinkuin tuollakin jo epäiltiin niin taitaa olla ihan samat kuvat molemmissa.

Voi olla, kyllä ne niin hämäävän samannäköisiä on. Tosin, ei noissa grafiikoissa kyllä oikeastikaan juuri eroa ole.
 
Itsellä kummatkin nököttää nurkassa ja pelien puolesta tulee hakattua enempi xboxilla eli PELIKONSOLINA pidän sitä parempana(enemmän ja parempia pelejä). Bluray leffojen tsekkailuun lienee kaikille selvä kumpi koneista on parempi... :D
 
Tässä on nyt FullHD-tykin astuttua taloon monasti pohtinut, pitäisikö sitä vaihtaa konsolia. Itsellä alla siis XO360 ollut pari vuotta. Alkanut yskiä samaa "likainen levy" paskaa ja dvd-aseman kelkka ei toimi aina kovinkaan majesteetillisesti. (vissiin saanut kaupassa sikaa ennenkuin ostin, ei vain koskaan tullut lähetettyä sinne saksaan. eivät huolinet takaisin kauppaan koska paketti oli auki...) Pitäisi vaan saada testattua tuolla pleikalla Blueray leffojen pyörittämistä, ja verrata sitä esim läppärin kautta pyöriviin rippeihin, että onko ero niin suuri omaan silmään, että vaihto olisi kannattava.
Rakastan kuitenkin boxin ohjainta ja muutenkin pelaamiskäyttöön suunniteltua toimivuutta!
 

Suositut

Back
Ylös Bottom