Konsolimaailma, suuri konsolikeskustelu

Äh... Luultavasti jollain taas on eriävä mielipide kanssani, mutta onko esimerkiksi Timiaksen heittämän kysymyksen perimmäisenä tarkoituksena saada tietoa aiheesta vai pitikö tässä päästä postaamaan ihan vain postaamisen itsensä vuoksi? Tuonkin asian olisi selvittänyt kattavammin sekä neljä tuntia nopeammin ihan minkä tahansa hakukoneen tai vaikka Xboxin kotisivujen avulla.

Esimerkkinä Wikipediasta aiheeseen liittyen: Microsoft markkinoi Suomessa Xbox 360:tä neljänä eri versiona: Xbox 360 Core, Xbox 360 Arcade, Xbox 360 Premium (kutsutaan myös Pro:ksi) ja Xbox 360 Elite. Halvimmassa Core Systemissä ei ole langattomia ohjaimia ja HDAV-kaapelin sijasta pakkaus sisältää AV-kaapelin. Siitä puuttuvat myös kiintolevy, osittainen taaksepäin yhteensopivuus alkuperäisen Xboxin kanssa, Ethernet-kaapeli sekä kuulokkeet Xbox Liveä varten. Core System sisältää kuitenkin täysin saman pelikonsolin kuin varsinainen Xbox 360 Premium -pakkaus. Xbox 360 Core System maksaa noin 100 euroa vähemmän kuin normaali Xbox 360. ... Elite on Xbox 360 -konsolin uudempi versio, jonka Microsoft julkisti 28.3.2007. Suomessa Elite julkaistiin 24.8.2007. Xbox 360 Elite on väriltään musta ja parannuksia edellisiin versioihin ovat HDMI-portti sekä 120 gigatavun kiintolevy. Lisäksi konsolin prosessoria ja näytönohjainta on paranneltu mm. liimaamalla ne kiinni emolevyyn, jolloin ne eivät pääse lämpölaajenemisen seurauksena aiheuttamaan konsolin rikkoutumista yhtä herkästi kuin edeltävissä versioissa, myös joissain yksilöissä grafiikkaprosessorin jäähdytystä on paranneltu.
Anteeksi jos vaivasin nyt yöunias, mutta ajattelin kysyä täällä että saan ihan selkokielellä vastauksen. En oo seurannu noiden pelikoneiden kehitystä enää moneen vuoteen ja halusin saada kokeneilta ihmisiltä vastauksen siihen, että miten nuo käytännössä eroaa ja eroaako pelillisesti tms.
Ja sopii myös miettiä, oliko tuo sun vastaus postattu ihan vaan vittuillessa, vai tuliko internetpippeliin nyt pituutta kun pääsit pätemään? Olisko kenties sitten parempi päteä siellä murossa, kun kerta pakkiksen porukka on uusavutonta? Vittu sentään..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä on itnernetpippeli ja mitä minä edun sen kasvattamisesta?

Jos olisit oikeasti halunnut tietää, mitä eroa koneilla on pelillisesti, olisit varmaankin kysynyt sitä suoraan. Kommenteistasi näkyy, ettet nyt kuitenkaan aivan ilmaisutaidoton kaveri ole. Vastasin kysymykseesi melko kärkkäästi koska kysymyksesi oli puhtaasti tyhmä. Toisaalta ei sunkaan kirjoittelusi aivan neutraalia ole, jos nyt et oikeasti ole huolissasi mun yöunista... Vastailen aina itse mielelläni, mikäli joku kysyy kysymyksen, joka on oikeasti aiheellinen ja johon vastauksen saaminen on jollain tasolla haastavaa. Esimerkiksi jos ihmistä oikeasti kiinnostaa vaikkapa milloin Ronnie Coleman on syntynyt, saa vastauksen huomattavasti helpomminkin kuin kysymällä sitä keskustelupalstalla. Kun palstalle ilmestyy päivittäin kymmeniä tämän tasoisia kysymyksiä, alkaa vaikuttaa siltä, että kysymyksen tarkoituksena ei ole oikeastaan saada tietoa muilta, vaan palstalle kirjoittamista pidetään itsessään jonkinlaisena arvona.

Mä olen luultavasti väärä ihminen neuvomaan ketään keskustelupalsaetiketin suhtee. Palstan yleinen ilmapiiri rakentuu kuitenkin sen kirjoittajien varaan. Muutamilla palstoilla vallitsee tilanne, jossa ihmiset kirjoittelevat sivukaupalla one-linereita ja silkkaa paskaa vuodesta toiseen. Joitain ihmisiä kaiketi palvelee se, että keskustelun laatu korvataan määrällä?

Vilkaise esimerkiksi Imperiumia. Keskustelu on verrattain laadukasta sisällöllisesti sekä kielellisesti. Niin sanotut turhat kirjoittajat eivät hirveän kauaa viihdy laudalla kriittisen ilmapiirin vuoksi. Kysymyksellä "Onko Ozzy joskus ollut jossain bändissä!!??1" ei saa hirvittävän hyvää vastaanottoa.

Myönnän kyllä, etten itsekään ole mikään kirjallisen ilmaisun kirkkain tähti. Jos haluan saada tietoa jonkin laitteen pelillisistä ominaisuuksista niin kysyn sitä jotakuinkin noilla sanoilla. Nyt kysymys vaikuttaa teknisten ominaisuuksien utelulta, mitä se kaiketi alun perin olikin ennen kuin aloin "kasvattaa internetpippeliä".

Toivottavasti tämä oli riittävän selkokielistä.
 
Hohhoijjaa.... Jos haluaisin tosiaan kasvattaa postausten määrää ja ''vain postata'' foorumille, miksi kysyisin aiheellisen (ei välttämättä niin haastavan) kysymyksen tässä threadissa koskien asiaa, jota olen oikeasti ajatellut jo kauan. Etenkin tässä foorumissa on hyvää se, että on hyvä yhteishenki eikä kaikki vastaa ''kato vittu googlesta, idiootti'' tyhmäänkään kysymykseen vaan antaa asiallisesti vastauksen esim omien kokemusten perusteella. Jos tosiaan haluaisin jotain postien määrää kasvattaa, niin siihen olis kyllä huomattavasti parempikin tapa. Itse en edes jaksaisi vaivata päätäni sillä, että joku kysyy foorumilla tyhmän kysymyksen ja kirjoittaisin siitä 1000 sanan virren, että olipa taas tyhmä kysymys. Ehkä kaikkein helpoin olisi tosiaan se vastaaminen kysymykseen, niinkuin tuossa useat tekikin eikä vain kritisoida kysymyksen laatua nimittäin se vastaaminen hyödyttää molempia osapuolia.

Saatoin edellisessä postissa ehkä vähän hermostua, mutta ainainen valitus tyhmien postien postaamisesta ei auta ketään, päinvastoin, se tuhoaa monenkin foorumin ilmapiirin.

Iso anteeksi tämä :offtopic:.
 
Jos tosiaan haluaisin jotain postien määrää kasvattaa, niin siihen olis kyllä huomattavasti parempikin tapa. Itse en edes jaksaisi vaivata päätäni sillä, että joku kysyy foorumilla tyhmän kysymyksen ja kirjoittaisin siitä 1000 sanan virren, että olipa taas tyhmä kysymys.

51 tosin. Ja taitaa olla toinen kerta kun aihetta kommentoin, tilaisuuksista ei kyllä pulaa tule. Anteeksi jos otit henkilökohtaisesti.
 
Ite tilaisin varmaan kummatkin jos en lähtis armeijaan ja sen jälkeen opiskelemaan johonkin hevonvitunperseeseen :jahas:
 
Molemmat konsolit ois kyllä jo liikaa, hyvä kun yhdellä ehtii pelata edes niitä parhaimpia pelejä. Pelejä tulee PS3:elle jo sitä tahtia että murto-osaa ehtii pelailla. Onneks ne paskimmat voi jättää kaupanhyllylle.
 
Kattelin huvikseni ps3 eliitti pelin mgs4 videoo ja vittu mikä paska peli :D Ihan homo koko snake. Tukahdutti jotain enemya ja se näytti ihan raiskaukselta ja tutki jotain enemya ja se näytti ihan pallien kopeloimiselta käsi jalkojenvälissä :D Ja muka enemy ei huomaa, kun muuntaunuu lattian kanssa samaan sävyyn?? Ton perusteella tuolle voi jo nauraa. Sori vaan :D

onneksi mul on xbox.
 
Surkee provo:D Sneikki on yks kovimmista.

Tuli tosta mieleen, että mikä on Xboxin lippulaiva ja ylpeilyn aihe? Halo ainakin, mutta mitä muita?
 
Mahoney, vaikka Mass Effect. Muitakin hienoja vetoja löytyy, vuoden vanha Gears of War ja Bioshock. Multiplattareistakin löytyy hyvää matskua.
 
Jos otetaan vielä wii mukaan kanppailuun niin ainakin wiin omistajien kannattaa poistaa Super Mario Galaxy. Olin itse melko ennakkoluuloinen peliä kohtaan alunperin, mutta pirun hauskaa tasoloikintaa tuo on, mukavaa vaihtelua boksin vakavampihenkiselle valikoimalle. pilipaliplimplom-juoni tuossa vaan häiritsee, mutta onneksi tuosta ei tarvitse juuri alun jälkeen välittää..
 
Saako tuota PS3:sta sammutettua ihan kokonaan (muuta kuin painamalla virrat pois takaa)? Nyt se jää tuohon standby-tilaan, mikä ei nyt sinällään kuluta yhtään virtaa tai kuluta osia, mutta tuli vain mieleen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom