Konsolimaailma, suuri konsolikeskustelu

Löysin itekin samanlaista tietoa. Kaikissa noissa uusissa malleissa on hdmi mutta kaikissa ei silti oo falconii? Kuulostaa aika tyhmältä mut näin ainakin luki konsolinfin bbs:ssä. No kai sitä tarttee käydä sellanen karvalakkiversio (=arcade) ostamassa ku hintakin alkaa olee siedettävä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt se tulee meikäläisellekin HDMI versio... löytyi tuolle vanhalle boxille ostaja niin tänään pitäisi käydä postista nappaamassa Elite kotio :D

Tän hetkinen boxi on joulukuussa 2005 ostettu, mutta onneksi oli tänä vuonna korjauksessa (lue vaihdossa) red lights ongelman takia, joten siinäpä on vielä vuosi takuuta jäljellä. Tutulle kun menee niin ei olisi ilman takuuta viitsinyt myydä :D
 
Harmi ku kaikki hyvät tasohyppelyt ovat muille koneille kuin Boksille, tekisi mieli aina silloin tällöin jotain pomppimispeliä pelata, mutta ei viitsisi elättää kuvaputkitöllöäkään sitä varten kun on hyvät tietokonenäytöt olemassa.
 
Nam, boxille päivitys ens tiistaina jossa divx/xvid tuki... oma tietsikka tahmaa isolla resolla olevat kyseiset videot ja DVD soitin tulee vaan matalaresoluutioisia -> x360:llä tuleekin katottua jatkossa sitten nämä kaikki.
 
Kertokaa mulle nyt iha rehellisesti kumman konsolin ostaisin jouluna. PS3 vai xbox360? ... jotkut perustelutki olis tiettty kivat :D

Minkä takia olen saanut käsityksen, että boxilla pelien tekstuurit näyttävät paremmalta kuin PS3:lla? Johtuuko tämä vain siitä, ettei PS3 ole näyttänyt kynsiään? Parempi prosessorihan tuossa PS3:ssa pitäisi olla, joten peleihin saa enemmän toimintaa samaan aikaan ruudulle ja tekoälyn laskeminen pitäisi sujua nopeasti. Mutta toi näytönohjain on iso kysymysmerkki. Jos pelit näyttävät samalta tai jopa huonommalta kuin boxilla joka on sentään puolet halvempi.

Jottei keskustelu nyt menis pelkästään suorituskyvyn mittaamiseen nii kyllä mulle vaikuttaa valintaan myös pelitarjonta. Olen vannoutunut PC pelaaja, mutta tällä hetkellä eletään sellasta vaihetta, että PC-peleissä on puutetta genreistä. Aikalailla FPS painotteista. Elikkä mitkä pelit puoltaisivat selvästi boxin ostoa ja mitkä PS:n? ... ekaksi tuli mieleen PS:n eduksi Gran Turismo 5 ja Metal Gear Solid 4.
 
Minkä takia olen saanut käsityksen, että boxilla pelien tekstuurit näyttävät paremmalta kuin PS3:lla? Johtuuko tämä vain siitä, ettei PS3 ole näyttänyt kynsiään?

Boxin pelejä on kehitelty pidempään. Tässä syy mahdollisiin eroihin. PS3 pelit ei ole vielä päässeet täysiin oikeuksiina kun koneesta ei osata vielä käyttää kaikkia resursseja. Veikkaan että lähitulevaisuudessa voi olla niin että PS3 peleistä saadaan enemmän irti. Jää nähtäväksi tietenkin.

"Ratchet-kehittäjä uskoo huimaan kehitykseen PS3:n grafiikoissa. Jo nyt olemme voineet huomata, että laitteesta saadaan paljon enemmän irti kuin vuosi sitten ja luulen tilanteen olevan sama taas vuoden päästä," Hastings sanoi. "Uskon, että näemme merkittävää kehitystä joka vuosi ainakin vielä kolmen-neljän vuoden ajan".

... ekaksi tuli mieleen PS:n eduksi Gran Turismo 5 ja Metal Gear Solid 4.

Peleistä en osaa niin sanoa, molemmillehan tulee hyviä pelejä läjäpäin. MGS4 tietenkin kova hitti.

PS3:ta puoltaisi mahdollisesti parempi ohjain (makuasia tietenkin), kestävyys (boxeja hajoilee naurettavan paljon), Bluray-soitin ja maksuton onlinepelaaminen. Boxia taas puoltaa halvempi kokonaishinta. Hyviä vehkeitähän ne molemmat on.

Ite hankin PS3:en sen kummemmin miettimättä. Ja perkele on kova laite.

"Game Informerin haastattelussa Sonyn markkinoinnista vastaava Peter Dille kertoo uskovansa PlayStation 3:n 10-vuotiseen elinkaareen ja Blu-rayn voittoon teräväpiirtoformaattien sodassa. Tällä hetkellä Blu-ray-elokuvien osuus on noin kaksi kolmasosaa kaikista myydyistä teräväpiirtoelokuvista"
 
Kiitos HC76. Tuo bluray soitin on kyllä PS:lle todella iso plussa. Samoin tuo ilmainen onlinepelaaminen. Ja PS on kuulemma hiljaisempi kuin boxi (vaikuttaa mulla aika paljon, sillä joudun sijoittamaan konsolin aika lähelle paikkaa jossa istun). Itsekki luotan siihen, että PS parantaa peliensä näköä ajan myötä. Kävihän näin myös boxillakin. Kauneimmat pelit julkaistaan vasta nyt.

Kehuuka toki myös muut omia boxeja tai PS:iä.... poislukien HTH, jonka kommentit olisivat vain propagandaa :D, sillä boxi on microsoftin tuote ja PS:lle on mahdollisuus asentaa Linux.
 
IMO boxilla paremmat pelit ainakin omaan makuuni sekä pelihistorian paras peli MassEffect... Grafiikoissa ei mitään eroja näyttäis olevan ainakaan pleikan hyväksi. Tuo HD leffa juttu on tääl euroopas tainnu menny blu-raylle mutta Paramount hyppäs HD-DVD kelkkaan 150 milj. dollarin siivittämänä joten vaikee sanoo tulevasta juuta eikä jaata. Taikka sitten ostat kummatkin... :D
 
Saako muuten pleikka3 tai äksäpoksilla kovolle tavallaan noita pelejä vedettyä? Eli vähän niinkuin "image" joka sitten mountataan ettei tarvi ite pelilevyä pelaamiseen..?
 
Mitenkäs tässä boxissa nämä päivitys hommat menevät? Kannattaako jostai etsiä nettipiuha persuuksii että saa päivitettyä hommia vai miten kannattaisi menetellä? Tällä hetkellä ei ole itsellä nettiä muutakuin langaton mobiilikaista ja sitä tuskin tuohon saa viritettyä :)

Tuleeko siis boxille semmoisia päivityksiä netin kautta jotka on MUST saada?


EDIT: Niin ja vielä semmoista että kannattaako hankkia semmoinen advanced scartti liitin, paraneeko kuvan laatu paljon normaaliin verrattuna? siis normi telkkarissa
 
Mitenkäs tässä boxissa nämä päivitys hommat menevät?

Voit ladata päivityksen mikkisoftan sivuilta, polttaa cdlle ja tyrkätä boxille.


EDIT: Niin ja vielä semmoista että kannattaako hankkia semmoinen advanced scartti liitin, paraneeko kuvan laatu paljon normaaliin verrattuna? siis normi telkkarissa

Kannattaa... perus videosignaali mikä tulee on aika suttunen. Jos MS tuote tuntuu tyyriiltä niin kannattaa tsekata myös halpamallit tuon kaapelin osalta.
 
Noniin nyt olis mulla Xbox 360 hommaaminen edessä. Gigantista ajettelin hake kun näyttäisi suht halvalla olevan (298e). Ensimmäisiksi peleiksi ajattelin hommata Call Of Duty 4 Modern Warfaren ja Mass Effectin. Nyt sitten olis semmosta kysyttävää asiantuntevimmille, että mites toi livepelaaminen toimii, onko se ilmaista vai onko siinä joku kuukausimaksu tai jotain? Sitten, että toimiikohan kaikki pelit kun mulla on tommonen suht vanha 26 tuumanen JVC:n kuvaputkitv, varsinkin nyt haluaisin Call Of Dutysta ja Mass Effectistä tietää pelittävätkö. Uuden TV:n hankinta on edessä, mutta ei ihan juuri nyt eli kai se ainakin nyt sitten väliaikaisesti tämmösella vanhemmalla kuvaputkitelevisiollakin toimii? Kiitos ja kumarrus.

Huh huh tulipas sekaa tekstiä, toivottavasti jotku tosta tajuaa jotaki ja osaa ehkä vastatakkin johonkin.
 
piidu olen melko varma, että tossa telkussa ei sitten oo sitä 60Hz mahdollisuutta kun on sen verran vanha niin olisko jengillä hajuako pelittääkä esim. Call Of Duty 4 Modern Warfare ja Mass Effect 50Hz tilassa vai pelittävätkö vaan 60Hz tilassa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom