Konemusa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

rok rok:rock: Pitää taas alkaa totuttelemaan tähän EDM genreen, tullu laiminlyötyä nyt oikeestaan pari vuotta mut tänä vuonna ois Kroatian Ultra edessä.

Noniin, loistavaa :oujee:. Toivottavasti ovat petranneet järjestelyissä vähän parin vuoden takasesta. Itse kemuthan on aivan loistavat. T: siellä 2014.

No mistähän sitä alottas :D.

Festarihan on siinä poljuk tjsp stadikan alueella. Siinä pihalla oli rivi leikkimökkejä, jokasella matkanjärjestäjällä omansa mistä sit kyseisten matkanjärjestäjien kautta lippunsa hommanneet vaihtaa ne noihi ultra rannekkeisiin. No ensinnäki ku ite olin niin se oli aivan vitun kaoottinen se alue siinä, jengillä ei mitää käytöstapoi, kaikki tunki eteenpäin "jonossa" ja heitteli tyhjiä pulloja vaa olan yli välittämättä siitä et takana voi jotai tulla naamaa :hyper:. Se meni niin häröilyks et tuli poliisit mellakkagearis pitää toista laitaa et se massa jotenki pysyis ruodus. Sit jos reunimmaiset horjahti sitä linjaa päi ku niit tönittii ni poliisit tunki niit kilvil takas linjaa :D. Et kannattaa mennä ajois ni saattaa päästä suht kärkee sii jonos meinaa siin voi oikeesti kestää vitun kauan.

Sit ne ei ollu ajatellu ollenkaa sitä itse sisäänkulkua sinne kentälle/katsomoihin. Plus 30 000 henkee päiväs ja siel oli kaks (2!!) avointa tunnelii, sellasia mitä jokases lätkähallis/stadikal o. Sit siinä puolesvälis katsomoo on sellanen mellakka-aita mis on ovet. Normi ovenlevynen ovi siis. Ja niit on ehkä 10m välein, ja tosiaa selästä tunkee koko ajan lisää jengiä sisään nii aika ahasta voi olla mennä siitä, jos ja kun sielt taas ryntää juntteja ilman käytöstapoja. Mun edes oli joku 150cm muija joka meinas lentää siit katsomon portailt sitä aitaa päi komeesti ku joku ählämi rynni siel meiä takaa. Onneks sain kiinni siit olis muuten ollu sen muijan festarit siinä.

No, päästään saniteettihuoltoon. Stadikan vessat oli parin tunnin jälkee jo simpukkaa asti täynnä paskaa, ja lattia oli kauttaaltan kusilammikkoa. No, hätäsimmät kunditha kusi lavuaareihi sit. Et en välttämät ainakaa vesipulloi täyttäs niis. Ei voi ku sääliä muijia kenel tulee hätä. Em. syystä ihmiset sit kuseksi sinne itse kentän laidalle katsomon reunaa. Sinne oli kustu nii paljo et se nurtsi ei ees enää imeny mitää vaa se kusi oli sellasin pienin lammikkoin siel reunas.

Ensiaputelttoja näin tasan yhden, mis oli 3 ensihoitajaa/vast. jotka veteli siel vaa kessuu. Joku äijä sai jonkun kohtauksen siin 20m pääst siit teltast ja sitä ei noteerattu ton hoitohenkilökunnan toimest ollenkaa, kanssajuhlijat joutu menee jeesii. Sit järkkäreide vakiovastaus ihan mihin tahansa kysymyksee oli "I don't know."

Ja tosiaan, se ranneke toimii myös sun "lompakkona" siel alueella, mihin pitää lataa massii siihen tarkotetulla "ständillä" jos haluu sielt alueelta mitään juomaa/vastaavaa ostaa. Ei nyt tosi kalliita juomia, mut kalliimpia ku mitä olettas. Ne nostaa siel hintoi vartavasten ton ultraviikonlopun takia.

Kannattaa vetää hyvät pohjat enne ku menee sinne stadikal sisää, juomat marketeis on aika halpoja.

Kaikki tämä siis 2014, toivottavasti on vähän petrannu. Eli vaikka suomen festarit on vitun kallista hupia niin kyl tääl on vähän paremmin ajateltu nää muut asiat. Hauskaa tosin oli, jos ovat järjestelyissä vähän petranneet niin nyt varmaan vielä paremmat lähtökohdat ihmisil. Eli pähkinänkuoressa, jos ja kun hätä yllättää ja vessat on taas saatanan saastaset ni kylmästi kusee sniikisti sinne nurtsin reunalle.

Jos on jotain muuta kysyttävää niin kysy ihmeessä, voin huomenna vastailla lisää.

Lisäks vielä yks parhaista trancebiiseistä mitä oon kuullu:

No mistähän sitä alottas :D.

Festarihan on siinä poljuk tjsp stadikan alueella. Siinä pihalla oli rivi leikkimökkejä, jokasella matkanjärjestäjällä omansa mistä sit kyseisten matkanjärjestäjien kautta lippunsa hommanneet vaihtaa ne noihi ultra rannekkeisiin. No ensinnäki ku ite olin niin se oli aivan vitun kaoottinen se alue siinä, jengillä ei mitää käytöstapoi, kaikki tunki eteenpäin "jonossa" ja heitteli tyhjiä pulloja vaa olan yli välittämättä siitä et takana voi jotai tulla naamaa :hyper:. Se meni niin häröilyks et tuli poliisit mellakkagearis pitää toista laitaa et se massa jotenki pysyis ruodus. Sit jos reunimmaiset horjahti sitä linjaa päi ku niit tönittii ni poliisit tunki niit kilvil takas linjaa :D. Et kannattaa mennä ajois ni saattaa päästä suht kärkee sii jonos meinaa siin voi oikeesti kestää vitun kauan.

Sit ne ei ollu ajatellu ollenkaa sitä itse sisäänkulkua sinne kentälle/katsomoihin. Plus 30 000 henkee päiväs ja siel oli kaks (2!!) avointa tunnelii, sellasia mitä jokases lätkähallis/stadikal o. Sit siinä puolesvälis katsomoo on sellanen mellakka-aita mis on ovet. Normi ovenlevynen ovi siis. Ja niit on ehkä 10m välein, ja tosiaa selästä tunkee koko ajan lisää jengiä sisään nii aika ahasta voi olla mennä siitä, jos ja kun sielt taas ryntää juntteja ilman käytöstapoja. Mun edes oli joku 150cm muija joka meinas lentää siit katsomon portailt sitä aitaa päi komeesti ku joku ählämi rynni siel meiä takaa. Onneks sain kiinni siit olis muuten ollu sen muijan festarit siinä.

No, päästään saniteettihuoltoon. Stadikan vessat oli parin tunnin jälkee jo simpukkaa asti täynnä paskaa, ja lattia oli kauttaaltan kusilammikkoa. No, hätäsimmät kunditha kusi lavuaareihi sit. Et en välttämät ainakaa vesipulloi täyttäs niis. Ei voi ku sääliä muijia kenel tulee hätä. Em. syystä ihmiset sit kuseksi sinne itse kentän laidalle katsomon reunaa. Sinne oli kustu nii paljo et se nurtsi ei ees enää imeny mitää vaa se kusi oli sellasin pienin lammikkoin siel reunas.

Ensiaputelttoja näin tasan yhden, mis oli 3 ensihoitajaa/vast. jotka veteli siel vaa kessuu. Joku äijä sai jonkun kohtauksen siin 20m pääst siit teltast ja sitä ei noteerattu ton hoitohenkilökunnan toimest ollenkaa, kanssajuhlijat joutu menee jeesii. Sit järkkäreide vakiovastaus ihan mihin tahansa kysymyksee oli "I don't know."

Ja tosiaan, se ranneke toimii myös sun "lompakkona" siel alueella, mihin pitää lataa massii siihen tarkotetulla "ständillä" jos haluu sielt alueelta mitään juomaa/vastaavaa ostaa. Ei nyt tosi kalliita juomia, mut kalliimpia ku mitä olettas. Ne nostaa siel hintoi vartavasten ton ultraviikonlopun takia.

Kannattaa vetää hyvät pohjat enne ku menee sinne stadikal sisää, juomat marketeis on aika halpoja.

Kaikki tämä siis 2014, toivottavasti on vähän petrannu. Eli vaikka suomen festarit on vitun kallista hupia niin kyl tääl on vähän paremmin ajateltu nää muut asiat. Hauskaa tosin oli, jos ovat järjestelyissä vähän petranneet niin nyt varmaan vielä paremmat lähtökohdat ihmisil. Eli pähkinänkuoressa, jos ja kun hätä yllättää ja vessat on taas saatanan saastaset ni kylmästi kusee sniikisti sinne nurtsin reunalle.

Jos on jotain muuta kysyttävää niin kysy ihmeessä, voin huomenna vastailla lisää.

Kuulostaapa lupaavalta :D no viikon päästä sit nähään, ollaan torstaina heti aamulla splitissä niin kärppänä sit siel. Moneskohan kerta toi sit oli 2014 jos tollai on kustu (kirjaimellisesti), tosin onhan sitä weekendissäkin ollu omat ongelmansa joka vuosi et ei välttämättä mihinkään oo parantunut. Vähän kyllä arvelinkin että sielläpäin ei välttämättä oo ihan nii justiinsa noi järjestelyt, mut et mellakkapoliisi :D

Pitää pitää pää viileänä ja sen verran selvänä että pärjää siellä kaaoksessa. Kiitti vinkeistä, rustaan itekki vaikka jonkun lyhyen raportin jälkikäteen.

Oliko ruuhkat stadionille sisään muuten koko ajan vai oliko pahin aika kun suuret nimet aloittelee?

Elikkäs pientä raporttia Ultra europesta:

Tultiin Splittiin torstaina aamukuudelta yödösällä Italian puolelta, hotelli löyty nopeasti ja vaikka checkin piti olla vasta kolmelta niin saatiin huone jo onneks kasin jälkeen. Pienet torkut siinä ja sitten stadionille rannekkeita vaihtamaan. Jonoa ei ollut yhtään, mutta rahaa ei pystynyt vielä lataamaan rannekkeelle. Yhteensä hotelli aamupalalla + festariliput oli 400€ per lärvi kolmen hengen huoneessa.

Illalla käytiin Ultra meet bileissä rantabaarissa, niissä ei sinänsä ollut mitään erikoista mutta pari norjalaista jäi mieleen kun tamppasivat niin että heikompia hirvitti.

Perjantaina sää oli vähän kehno jo aamusta, näytti sateiselta ja tuuli oli kova. Festareiden piti alkaa klo 16, mutta pari tuntia ennen tuli ilmoitus että alkua on siirretty tunnilla, hetken päästä tuli uusi ilmoitus että ovet aukeaa vasta klo 21. Vielä myöhemmin se siirtyi 23 asti ja lopulta ilmoitettiin että eka päivä on peruttu. Virallinen syy oli liian kova tuuli joka estää ulkoilmatapahtuman järkkäämisen kroatian lakien mukaan. Porukka oli kyllä äkäsenä facessa yms kun tietoa tihkui niin hitaasti. Noh, rantabaarit oli sitten aika sotatantereita kun festariväki pakkautu niihin stadionin sijaan.

Lauantaiaamulla tuli sitten uusi aikataulu, joka oli kyllä yllättävän hyvä paikkaus päätähtien osalta. Festarit alko lauantaina siis jo yhdeltä ja fedde Le grand, Armin, above & Beyond yms soittivat sitten jo iltapäivällä. Normaalisti alueelta poistuminen ja uudelleen sisääntulo ei ollut sallittua, mutta lauantaille sallittiin yks re-entry. Tiedottaminen oli vähän hidasta, mutta omasta mielestä homma hoidettiin kiitettävästi. Säälle ei kuitenkaan voi mitään. Sunnuntai meni järkkäilyjen osalta hyvin. Jotain lisähyvitystä on ilmeisesti tulossa vielä perjantain vuoksi.

Kertaakaan koko viikonlopun aikana ei juurikaan joutunut erityisemmin jonottelemaan mihinkään. Turvatarkastukset oli sujuvat, joiltain oli kuulemma tutkittu lompakot ja kaikki mutta itellä riitti kun tyhjensi taskut. Vessoja/bajamajoja oli suht hyvin eikä juomiakaan joutunut jonottelemaan turhan kauaa. Olut taisi olla 40 kunaa ja vodkashotit 30. Vesipullot 25, mutta niitä monet täytteli siellä stadionin vessassa. Viinaa “vahvempia” aineita en itse harrastellut, mutta suomalaisten ultranauttien whatsapp -ryhmän keskustelun perusteella niiden löytäminen ei vaikeaa ollut.

Artistikattaus ei päätähtien osalta tarjonnut mulle oikein mitään uutta, mutta melkein kaikki tuli silti tsekattua. Parasta antia oli oikeastaan Resistance-lava ja sieltä Hot since 82 jäi erityisesti mieleen. Erittäin tarttuvaa musaa oli omaan makuun. Äänentoistoon, visuaaleihin ja pyrotekniikkaan oli kyllä panostettu, mutta eipä tämä festari loppujen lopuksi tarjonnut oikein mitään mitä ei Suomessakin näkisi Summer soundeilla/weekendissä. Puitteet toki isommat ja bileet oli kyllä hyvät, mutta itse en kyllä toistamiseen lähtisi ainakaan pelkkien festareiden vuoksi. Yhdistettynä Kroatian kiertomatkaan tms varmasti hyvä combo.

Tarkemmin en jaksa nyt kirjoitella, kyselkää jos jotain oleellista jäi. Itse suuntaan ensi kerralla jonnekin muualle, mutta kyllä silti suosittelen ainakin kerran käymään jos kiinnostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom