Joo en oo ainoo jolla menee hermo tosta. Ja joo, on ne klassikot just niitä, mut palaa jo maan pinnalle välillä. On uudempien tuotantojen joukossakin paljon paskaa mut kaikesta tosta huokuu se kun noobsterberger on löytänyt uutta kivaa musaa tai keksinyt mitä sana kompressori tarkoittaa ja oppinut jotain ja luulee ettei kukaan muu ympärillä sitä tiedä ja sit sitä viljellään ympäriinsä ja koitetaan päteä. Onks sul oikeesti ees mitään käsitystä miten ennen niinä vanhoina hyvinä aikoina kun tietokoneita ei ollut olemassa ja blaablaa tehtiin musaa kun kerta niin tunnut koneita vastaan olevan? Tai yhtään mistään. "isot pojat sano että vanha musa on hyvää ja uudet on vaan koneilla tehtyjä kakkoja." Ja sit se on totuus. Täs pitäs oikeesti kirjottaa kunnon romaani et sais kaikki pointit jotenki rakentavasti esiin ja sanottua kaiken ja tajuisit miks tästä aiheesta niin fanaattinen oon ja miksi niiiin moni muukin vetää herneen nenään. Tää on tällasta vittuuntunutta paskaa vaan. Emmä jaksa selittää enempää. Ehkä joku kaunis päivä tuopin tai powerpointin ääressä :kippis1: :piis: :D
No tota, en tajua argumenttejasi tai pointtiasi ollenkaan. Musiikkia oon tehnyt 8 vuotta, jopa omistanutkin oikeita laitteita, mm. TR909, Juno 1, Juno 106 + muita midilaitteita. Tuli myytyä rahanpuutteen takia, ei taitojen. Oon kyllä huomannut, että samplejen avulla saa samanlaista jytkettä tietokoneella ku oikeella rumpukoneella, mutta ohjelmointi on satakertaa helpompaa koneella
Kompressori efektiä en tosin henk. koht. käytä, kun esim. sitä saa kuunnella radion käyttämänä liikaakin.
Tuskin Derrick Maylla tai Inner Cityllä, oli kovin montaa laitetta. Joku sekvensseri, mikseri, muutama analogisyna, 808 & 909, MC202, TB303, ja joku Akai S3000 tms. tms. En tiedä, kun en oo kysyny herroilta
Nykymusa on paskaa imo, eipä tartte kuunnella ku minsa jotain 2000 luvun tecnoa vs. 1980 lukulaista, niin eron huomaa aika hyvin, jos tietää mistä tykkää:piis: Oon kyllä ihan itse löytäny nää genret ilman mentoria, tosin siinä puitteissa mitä ikä antaa:D