Koneen päivitystä ~500€

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Muroon jo laitoin viestin, mutta katotaan tulisiko täältä vielä muutama vastaus. Serkkupojan konetta pitäisi hieman päivitellä. Mä oon yleensä osat suositellut ja kasannut koneen, mutta nyt ei ole vuoteen tullut seurailtua mitä markkinoilla on tapahtunut. Jos jollain on mielessä joku kokoonpano tuohon hintaan niin laittakaan tänne.

Emo, prossu, muistit, näyttis, (mahdollisesti kiintolevy, mutta olen sanonut, että vaikeaa sitä on enää tuohon hintaan saada)

kitoooos!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hmm... Tossa nyt menee koko kone käytännössä uusiksi. Virtalähde 350w (enermax). Muut tilpehöörit on kasassa. Jos se nyt kiinnostaa niin taitaa, olla luokkaa: 1200tb, joku asuksen emo, 768Mt SDram ja näyttis on joku vanha geforce kakkosen rutku.

edit. tarkoitus ei ole mitään erikoista tykkiä tehdä. Sen nyt huomaa budjetista. Ei kellotuksia tms. Sellainen kone millä nyt tämän hetken pelit pyörii ok. Muistissa voi tinkiä 512Mt, koska serkku lupaili ostaa paremmassa rahatilanteessa toisen kamman kylkeen.

Mitä se sillä koneella tekee? Tolla hinnalla saa jo jotain, mutta ei se mikään huippu olis :)

Abit NF7 66,90e
AMD Athlon XP 2700+ bulk 118,90e
Kingston 512MB DDR 400MHz 78,90e
Club 3D GeForce 6600GT 213,90e

Tossa vois olla semmoinen aika perussetti millä pyörii varmasti kaikki uudet pelit hyvin. Sitten jos on tosi vanha näyttö niin suosittelisin uuden ostamista. TFT tai CRT, TFT:ssä vielä nykyään ne viiveajat aika suuria, että joitain voi peleissä häiritä ja se ettei hirveän pienellä resolla voi pelata, kun näyttää huonolle sit. Eli TFT = tehokas näytönohjain ja CRT = aivan sama mikä.

Toivottavasti saat jotain kuvaa tosta ja ideoita.

Mä laitoin koneen uusiksi pari kuukautta sitten ja tässä nyt ihan lonkalta arvio siitä miten itse pähkäilemästäni noin 700 euron jutusta saa vaatimattomamman noin 500 euron jutskan aikaan - ilman monitoria siis:

Emolevyksi Abit nForce
Prossuksi AMD Athlon XP
Muistia 256 DDR
Näyttis Radeon 9600 XT
Kovoksi Samsung 80 Gt
Kotelo 350 W powerilla

Nämä romppeet yhteensä aika tarkkaan tuo 500 euroa itse koottuna, Abitin emolevyiltä löytyy halvemmistakin malleista ääni ja verkkokortti integroituna. Prossun, muistin ja kovalevyn kohdalla voit sitten säätää että lyödäänkö ylimääräiset 200 euroa tiskiin vai ei. En siis tarkoituksella laittanut prossusta tarkempia speksejä, muistinkin kohdalla olisi toivottavaa 512 et cetera. :)

Päivittelin konetta tossa kuukausi sitten.

AMD SEMPRON 3100+ BOX 129,90
ASUS K8N-E deluxe, nforce3 126,00
BUFFALO 512MB DDR 400 90,00
CLUB 3D ATI RADEON 9600 XT 128MB 151,00
--------------------------------------------------
496,90e

Pyörii kaikki uudet pelit tosi hyvin. :)
(Doom3, FarCry, Half-Life2..)

Toi paellin paketti näyttää tosi pätevältä, ehkä muistia vois olla toinen mokoma lisää. Mutta toi näytönohjain on helvetin hyvä.

Jesuiitta sanoi:
Toi paellin paketti näyttää tosi pätevältä, ehkä muistia vois olla toinen mokoma lisää. Mutta toi näytönohjain on helvetin hyvä.

nonii kerrankin joku samaa mieltä :thumbs: Tosiaan muistia ei olis paha olla sen 1Gt verran. Itse just ostin 512Mb palikan lisäksi vanhalle 512Mb:lle ja huomaa selvästi kuinka rullailee paremmin!

paelli sanoi:
nonii kerrankin joku samaa mieltä :thumbs: Tosiaan muistia ei olis paha olla sen 1Gt verran. Itse just ostin 512Mb palikan lisäksi vanhalle 512Mb:lle ja huomaa selvästi kuinka rullailee paremmin!

Juu, olihan tuossa originaali tekstissä maininta, että muistia tulee kyllä lisää, kunhan matti vaan poistuu kukkarosta. Mun mielestä 1Gt on minimi tällä hetkellä jos meinaa vähänkään pelailla uudempia pelejä. Itse mätkäsin koneeseen gigan 512 lisäksi ja auttoi perkeleesti esim.Battlefieldin pelaamiseen. Giga varmaan piisaa ok, mutta kun halvalla sain:).

Niin, tätä kirjoittaessa alla hurisee p166 ja 32Mt muistia. On mukavaa, kun pystyy kirjoittamaan nopeempaa mitä kone jaksaa puskea pihalle:). Ja konnuna modeemi :jahas:. Tää on todellista tuskaa, joten taidan siirtyä nukkumaan.

edit. Eipä ollut ekassa postauksessa muistista. Nyt tää kone saa swapa ittensä kiinni.

Paellin ehdotus vois olla sellainen, jota itse harkitsisin. En menis ottamaan näyttikseksi 9600XT:tä, vaan vajaa 50 eeroa kalliimman 6600gt:n. Paellin virityksellä kulkee tän hetken pelit varmasti (ellein resoluutio ole sit se suurin mahdollinen). Oman koneen päivitin äskettäin tolla 6600GT:llä ja nyt kyllä esim. HL2 pyörii mahtavasti, vaikka oma konekaan ei nyt ihan kaikkein tiukin enää kokoonpanoltaan olekaan. Pci-express väylällä olevan emon ostaisin itselleni, jos itselleni konetta nyt suunnittelisin
(saa iloa irti paremmalla todennäköisyydellä myös tulevaisuudessa).

Oma kokoonpano:
2500+ @ 3200+ Barton
Abit NF7-s
768 ddr (333)
Pny GF6600gt

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom