Kone kaatuu romppuaseman takia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Mikähän mättää kun kone jämähtää kun laittaa cd asemaan levyn? Kone toimii hetken aikaa kunnes asema alkaa rullaamaan, silloin monitorissa näkyy pari häröä ja kaiuttimista kuuluu pari napsausta ---> totaalijumi. Mikään ei toimi, pitää virrat vetästä pois.

Asema kuitenkin toimii normaalisti jos levy on sisällä bootin jälkeen, mutta kun sen ejectoi ja pistää takaisin, niin jumitus erektus.

Niin ja koskas se Windows vista tulee, tässä on huulilla fiilis, että kovo korkkaa kohta ja jos sitä vippais uunituoreen vistan ja uuden kovon kii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen verran haluaisin kuulla tarkennusta, että jos laitat levyn asemaan ilman että windows käynnistää levylla olevan sisällön automaattisesti, niin jumiiko kone? Muistaakseni shift-näppäimen painaminen esti automaattisen käynnistymisen. Asetuksien paikkaa en enää muista. Toi saattas ehkä vähän rajata vikaa. Vika on kyllä aika harvinaisen kuuloinen, sillä en ole tavannut tuollaista tapausta. [sarkasmi]Kukaan ei uskoidu mulle tietokone ongelmissa. [/sarkasmi] Hajotus vielä siihen päälle.

Windows Vista?
"Wondering if you should buy a new PC or wait for Windows Vista (which will be broadly available January 30, 2007)?"
Lähde: http://www.microsoft.com/windowsvista/

Sori kirjoitusasua, mut näin synttäripäivänä pienen alkomahöölin vaikutusalaisena kirjoitus ei aivan hyvin toimi. ;)

käsittääkseni vista on suhteessa halvempi uuden pc:n mukana.. mutta jos ei sellaista ole hankkimassa niin ehkä joku opiskelijalisenssi? Ite warettaisin, vaikka sitä ei tuetakkaan..

Niin ja koskas se Windows vista tulee, tässä on huulilla fiilis, että kovo korkkaa kohta ja jos sitä vippais uunituoreen vistan ja uuden kovon kii.

VISTA tulee tän kuun lopussa / ens kuun alussa. En lähtis silti heti päivittämään, tarkista ensin että käyttämäsi softat tukevat VISTA:a. Nimittäin alussa voi olla (=tulee olemaan) ongelmia ohjelmien ja ajureiden kanssa.

Kaatuu edelleen kone. Samoin pitää useamman kerran boottaa ennenkuin starttaa. Jää jumimaan ruudut mustana. Boottijärjestyksessä on ekana dvd asema. Mahtaakohan se olla jotenkin paskana kun oikeasti tulee ihan fyysistä häröä kun sinne levyn laittaa. Näytössä siis näkyy häiriötä ja kaiuttimista pari napsausta, ikäänkuin tulisi joku virtapiikki kun asema starttaa levyn.

Mulla oli samntapainen ongelma, eli ei kone meinannut käynnistyä millään vaan monta kertaa sai boottia. Ratkaisuna boottijärjestyksen vaihto.

VISTA tulee tän kuun lopussa / ens kuun alussa. En lähtis silti heti päivittämään, tarkista ensin että käyttämäsi softat tukevat VISTA:a. Nimittäin alussa voi olla (=tulee olemaan) ongelmia ohjelmien ja ajureiden kanssa.

Mulla on tähän asti toiminu kaikki ohjelmat vistan kans mitä olen kokeillut, erinäisiä tarpeettomia pikkuohjelmia lukuunottamatta. Ja veikkaisin että ajurituki on kuitenkin melko hyvässä kunnossa julkaisupäivänä, kun vistaan on kuitenkin ollut suurimmilta valmistajilta jo pitkään ajurit.

kyllä pitäis kaikkien ohjelmien toimia ihan ok x32 vistassa. sensijaan x64-versiosta olen kuullut että onkelmia riittää yllinkyllin.

jep, omakohtaista kokemusta ei tosiaan ole. Eräs kouluttaja kertoi että hänellä ei ollut kaikki ohjelmat enää toimineet x64-versiossa, kun taas x32 oli skulannut ok.

Kyllä mä olen vähän päättänyt että Windowsilla nussiminen saa riittää. Tämän vuoden aikana yritän siirtyä kokonaan Macciin. Se Mac Pro kiinnostaisi.

Puhtaasti "hyötykäyttöön" eli ei pelejä, niin lienee mäcci parempi valinta...

Puhtaasti "hyötykäyttöön" eli ei pelejä, niin lienee mäcci parempi valinta...
Ihan työkäyttöön tulisi.

Kombo olisi Mac Pro, Photoshop ja Apple Aperture. Tuollaisella koneella rullaisi mahtavasti rawi kuvien kanssa.

Pelaan konsolilla, en koskaan koneella.

Ihan työkäyttöön tulisi.

Kombo olisi Mac Pro, Photoshop ja Apple Aperture. Tuollaisella koneella rullaisi mahtavasti rawi kuvien kanssa.

Pelaan konsolilla, en koskaan koneella.

En halua (taas) hirveästi mainostaa, mutta pistä yksäriä tai meiliä kunhan koneen osto jossain vaiheessa on ajankohtainen. Uskon että voin ihan oikeasti tehdä tarjouksen josta ei voi kieltäytyä :) Samoin kaikki muu oheisrompe ohjelmistoista lähtien löytyy.

En halua (taas) hirveästi mainostaa, mutta pistä yksäriä tai meiliä kunhan koneen osto jossain vaiheessa on ajankohtainen. Uskon että voin ihan oikeasti tehdä tarjouksen josta ei voi kieltäytyä :) Samoin kaikki muu oheisrompe ohjelmistoista lähtien löytyy.
Laita privalla mitä on tarjolla. 2 gigasilla prossuilla Pro pienimmällä kovolla olisi hakusessa. Monitoria en tartte kun on 2 jo valmiina. Pitää jytää Aperturella ja photarilla kunnolla.

Haluaako joku ostaa tuon masiinan pois?

Parin viikon sisään saan macin.

Mitähän tuo on syönyt? Dvd asema pitää siis heivaa helvettiin kun se kanittaa.

AMD 3000+ prossu
Matrox G550 näyttis
Poweri vaihdettu tossa jokin aika sitten
80G kovo
20G kovo (vanha, varmaan menossa paskaksi)
2 gigaa muistia
Windows 2000 professionaali alkuperäinen

Huutakaa pois.

Koko paketti on hommattu noin vuosi sitten.

Suositut

Back
Ylös Bottom