Kone ei osaa sammua...

Ongelma on seuraavanlainen. Eli kun sammutan koneen windows2000:n start menusta-> shut down niin sammutus etenee normaalisti ja kone pimenee, ja on sekunnin hiljaa kunnes käynnistyy uudelleen :curs:

Ainoa keino sammuttaa kone on siis pitää käynnistys nappulaa muutama sekunti pohjassa koneen käynnistyttyä uudestaan. Kone on uusi, AMD64 3000+, GA-K8NNXP, GeForge 5950, Sata kovalevy.

Ok. mitä oon tehnyt.
1.Windows2000 uudestaan. Ongelma tulee heti vastaan.
2.BIOS päivitys. Ei vaikutusta tähän ongelmaan
3.BIOS:n kaikkien säätöjen läpikäyminen moneen kertaan: ei vaikutusta
4.Virranhallinta tilojen tarkastaminen windowssista. ei vaikutusta.

En tiedä pitäisikö hommaa XP ja kokeilla. Vai pitäisikö alkaa vaihtamaan Poweria ja emoa :curs:

Niin kone ei ole minun. Itseä ei tälläinen haittaa, vaan lupasin kaverille katsoa mitä voin tehdä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gascoigne sanoi:
Ongelma on seuraavanlainen. Eli kun sammutan koneen windows2000:n start menusta-> shut down niin sammutus etenee normaalisti ja kone pimenee, ja on sekunnin hiljaa kunnes käynnistyy uudelleen :curs:

Ainoa keino sammuttaa kone on siis pitää käynnistys nappulaa muutama sekunti pohjassa koneen käynnistyttyä uudestaan. Kone on uusi, AMD64 3000+, GA-K8NNXP, GeForge 5950, Sata kovalevy.

Ok. mitä oon tehnyt.
1.Windows2000 uudestaan. Ongelma tulee heti vastaan.
2.BIOS päivitys. Ei vaikutusta tähän ongelmaan
3.BIOS:n kaikkien säätöjen läpikäyminen moneen kertaan: ei vaikutusta
4.Virranhallinta tilojen tarkastaminen windowssista. ei vaikutusta.

En tiedä pitäisikö hommaa XP ja kokeilla. Vai pitäisikö alkaa vaihtamaan Poweria ja emoa :curs:

Niin kone ei ole minun. Itseä ei tälläinen haittaa, vaan lupasin kaverille katsoa mitä voin tehdä.
Äkäseltään kuultuna vika voisi olla powerissa, tai emossa. Jos kerran BIOS on päivitetty, niin asetusten pitäis olla nollaantuneet BIOSISTA. Tällöin esim. BIOSIn power management setupissa oleva PM Controll by APM "voi olla joku muukin lunttasin vain tuosta viereisestä masiinasta" pitäis olla automaattisesti päällä. Tämän pitäisi sulkea kone automaattiseti, kun windows sammutetaan.
No vika ei varmaankaan ole siellä, joten taas rauta se on mikä kusee ja joko powerissa kusee, tai sitten emossa. Kokeile ottaa kyseinen ominaisuus pois päältä BIOSISTA. Mitä tekee, käynnisteleekö vielä?
Kokeileppa sitten vielä ottaa verkkokortin kaapeli irti jos sellaine on, meinaa tuo wake up lan on vittumainen ominaisuus ja herättelee itsellä konetta silloin tällöin. Vika tuskin on kuitenkaan siinä.
:)

onion sanoi:
Äkäseltään kuultuna vika voisi olla powerissa, tai emossa. Jos kerran BIOS on päivitetty, niin asetusten pitäis olla nollaantuneet BIOSISTA. Tällöin esim. BIOSIn power management setupissa oleva PM Controll by APM "voi olla joku muukin lunttasin vain tuosta viereisestä masiinasta" pitäis olla automaattisesti päällä. Tämän pitäisi sulkea kone automaattiseti, kun windows sammutetaan.
No vika ei varmaankaan ole siellä, joten taas rauta se on mikä kusee ja joko powerissa kusee, tai sitten emossa. Kokeile ottaa kyseinen ominaisuus pois päältä BIOSISTA. Mitä tekee, käynnisteleekö vielä?
Kokeileppa sitten vielä ottaa verkkokortin kaapeli irti jos sellaine on, meinaa tuo wake up lan on vittumainen ominaisuus ja herättelee itsellä konetta silloin tällöin. Vika tuskin on kuitenkaan siinä.
:)

Kävin BIOS:sta noi kaikki vaihtoehdot läpi, mutta ei mitään vaikutusta. Koneen herätys, näppiksestä, verkosta jne. on pois käytöstä =/

Hassuinta tässä on se että kone on pari kertaa sammunut niinkuin pitääkin. Sitten kun juhlin "WUHUU I AM GENIUS!" ja käynnistän koneen uudestaan varmistaakseni lopullisen voiton niin ongelma jatkuu :evil:

Pari päivää kun on leikkinyt niin tekee jo mieli hakea leka ja hakkaa Antec:n kotelo ja poweri mäsäks. Pitäis oikeesti olla kauhee kasa rautaa varalla ja vaihdella sitä että syyllinen löytyisi.

Astuin kyllä :kakka: :aan kun otin tän riesakseni :wall:

BIOS-asetuksista kannattaa ottaa myös wake up-events asetuksista kaikki valvottavat IRQ-kohdat pois. Muuten voi käydä niin että ADSL-boxi käynnistää koneen yrittäessään höpöttää verkkokortin kanssa notta mitäs kaikkia laitteita verkossa luuraakaan.

hups. niinhän tuossa jo kerrataankin aikaisemmin. olkoon tässä kuitenkin.

Gascoigne sanoi:
Kävin BIOS:sta noi kaikki vaihtoehdot läpi, mutta ei mitään vaikutusta. Koneen herätys, näppiksestä, verkosta jne. on pois käytöstä =/

Hassuinta tässä on se että kone on pari kertaa sammunut niinkuin pitääkin. Sitten kun juhlin "WUHUU I AM GENIUS!" ja käynnistän koneen uudestaan varmistaakseni lopullisen voiton niin ongelma jatkuu :evil:

Pari päivää kun on leikkinyt niin tekee jo mieli hakea leka ja hakkaa Antec:n kotelo ja poweri mäsäks. Pitäis oikeesti olla kauhee kasa rautaa varalla ja vaihdella sitä että syyllinen löytyisi.

Astuin kyllä :kakka: :aan kun otin tän riesakseni :wall:
Hehehe!! Kyllähän se näin on, että helpompihan se on näitä ongelmia kartottaa koneesta jos rautaa on hyllyssä varalla. Jos jostain saat toisella powerilla testattua tekeekö kone samaa, niin kyllä veikkaukseni kohdiistuu melkein emolevyvikaan. Eli emohan se on silloin käynnistelee itseään miten sattuu. Yleensä jos tällaisia vikoja ei saa korjattua BIOSISTA, niin kyllä useimmiten vika on raudassa. :)

Hep! Minulla on näytön ohjaimessa jotain häikkää kun se teki samanlaista ongelmaa. Sitten kun vaihdoin näytönohjaimen niin sitten hävisi ongelma.

Hae uusimmat ajurit Nvidian sivuilta jos näyttiksessä kerran vois olla vikaa.

Mulla tekee kans tota mulkkua juttua.
Hommatkaa kytkimellinen jakorasia (mikä sen nimi nyt olikaan... :D ) ja sit kun on kone sammunu ja rupee käynnistyyn uudestaan, länttäätte powerin pois.. Ja hjuvin pelaa. Ei ukkonenkaan hajota ADSL modeemia, kun on virrat pois kokonaan kun ei oo koneella.

Veikkaan bios-asetuksia, mulla oli tää sama ongelma sekä xp:n että linuxin kanssa vaan eipä oo enää.

Mulla oli joku aika sitten sama ongelma ja se johtui Abitin emosta. Taistelin asian kanssa vaikka kuinka kauan, ja lopuksi ostin sellaisen jatkojohdon missä on virtakytkin.
Emon vaihdon jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom