kondikseen ilman salitreeniä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hippie
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihminen on just sellainen syöjä kun haluaa eikä todellakaan tarvitse lihaa. Nimimerkillä kasvissyöjä yli 10 vuotta ja rauta nousee ihan yhtä hyvin kuin nuorena sekasyöjänäkin.

Sinun elimistösi on edelleen sekasyöjän, vaikka popsitkin vain kasviksia. Märehtimään et kykene, vaikka kuinka purisit vain porkkanaa. Jatka vaan samalla mallilla, jääpähän enemmän lihaa meille muille. :D

Maitotuotteet+soija riittää vallan mainiosti. Sitä lihaa ei todellakaan tarvitse mihinkään. Mutta jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa, joten se siitä.

OT, mutta nämä "kehonrakentaljalta en halua näyttää" -kommentit ovat melkoisia loukkauksia ja aliarvioimisia oikeaita kehonrakentajia kohtaan, jotka ovat vuosikausia treenanneet vain ja ainoastaan siksi, että näyttäisivät kehonrakentajalta.
No äläs nyt, ei kai se nyt oikeasti voi olla vuosikausia treenanneelta kehonrakentajalta pois jos 50-kiloisella flikalla ei ole samanlaiset treenitavoitteet?

Noiden kehonpainolla tehtävien liikkeiden lisäksi kahvakuula voisi olla myös ihan hyvä hankinta. Osta vaan riittävän iso, että siitä on jotain vastusta. :)

Juu en minäkään kehonrakentajalta halua näyttää... Siis tältä:

muscle-woman-bodybuilder5ee81f.jpg

Vaan tältä:

jillian_4.jpg

Ja siks tulee käytyä puntilla. Jälkimmäisestä ei varmaan käytetä termiä "kehonrakentaja"? Ehkä ennemmin vaan sporttinen tms..?

Mä ostaisin kans kahvakuulan, leuanvetotangon ja tekisin toiminnallisia treenejä ihan siellä kotona muun liikunnan ohella.

Jos oikein oon ymmärtäny niin ketjun aloittaja on tyttö, ja tytöillä/naisillahan on muutenkin todella paljon vaikeampaa päästä edes tohon kondikseen mikä ylempänä on, että siitä ei ole varmaan pelkoa että heti tulee kaamea lihaskimppu kun vähän alkaa sali harrastusta aloittamaan. Ehkä noilla pelkillä käsipainoilla ei selviä, kahvakuula / levytanko ja leuanvetotanko ovat aika järkevä ostos eivätkä ees niin pahan hintaisia.

Maitotuotteet+soija riittää vallan mainiosti. Sitä lihaa ei todellakaan tarvitse mihinkään. Mutta jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa, joten se siitä.

Tämä. Eli ei sitä lihaa välttämättä mihinkään tartte jos ei väkisin halua sitä syödä. Tärkein tuossa on että KUNHAN SAA TARPEEKS PROTEIINIA lihasten raaka-aineiks. Siihen kelpaa varmasti kala, kananmunat ja maitotuotteet siinä missä punanen liha tai broileri. Tietysti jos lihatuotteet jää kokonaan pois (myös kala) niin rasvojen saanti (omegat, hormonituotanto vaatii myös eläinperästä rasvaa toimiakseen oikein) hankaloituu ja proteiinin saanti voi alkaa maistua melko puulta vuosien saatossa pelkästään maitotuotteista ja soijasta ne ottamalla.

Ja sitä lihasmassaa ei kasvateta jos ei syödä yli tarpeen ja tarpeeks isoja määriä proteiinia. Veikkaisin et kasvissyöjällä ei todellakaan ole vaaraa näyttää bodarilta kunhan on peruskäsitteet ruokavaliosta hallussa, ite en ainakaan ole vielä tavannut 'häiritsevän' lihaksikasta naispuoleista kasvissyöjää (suurin osa ollu rehellisesti sanottuna enemmän siellä alipainon rajamailla turhan alhasissa rasvoissa) :D

e: Ja noilla pienillä kässäreillä ei pitkälle pötkitä. Tarpeeks jämäkkä kahvakuula, leuanvetotanko ja levytanko+passelisti painoja (ainakin oman kehonpainon verran) tai sit esim. säädettävät kässärit (joku 15kg kenties maksimilevyillä?)...

Syy miksi lihaa suositellaan on sen monipuolisempi ja kattavampi aminohapporakenne. Esimerkiksi jos syö vaikka proteiiniksi pelkkää soijaa ja maitotuotteita, jää mm. seuraavat aminohapot vähille:

Hydroksiproliini - Tärkeä aminohappo kollageenin stabilointiin, eli tukikudoksen ylläpitämiseen.
Glysiini - Ei-välttämätön aminohappo, joka on tärkeä välittäjäaine keskushermostossa. Elimistö muodostaa kuitenkin glysiiniä itse seriinistä, jota on soijassa jopa hieman enemmän kuin lihassa.
Histidiini - Lapsille välttämätön aminohappo, josta elimistö muodostaa mm. histamiinia ja karnosiinia, joka puolestaan suojaa elimistöä korkean verensokerin aiheuttamilta vaurioilta.
Metioniini - Elimistölle välttämätön aminohappo, joka löytyy ribosomiketjujen alusta. Ilman metioniinia rotat kehittivät itselleen nopeasti mm. rasvamaksan ja lisääntymiskyky heikkeni huomattavasti.

Toisaalta jos vertaa soijaa ja nautaa, niin soija sisältää merkittävästi suuremman määrän tryptofaania, jota saadaan paljon myös maitotuotteista. Tämä välttämätön aminohappo on tärkeä osa valkuaisainesynteesissä ja käpyrauhanen muodostaa siitä melatoniinia.

Paras keino tytöllä/naisella päästä tuohon alemman kuvan kondikseen on luultavimmin tanssi tms. Yksi helppo esimerkki on vaikkapa Zumba johon ei tarvitse erityistä taitoa, mutta kiinteyttää hyvin koko kroppaa. Lihasmassaa ei siis ole varsinaisesti tarkoitus hankkia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paras keino tytöllä/naisella päästä tuohon alemman kuvan kondikseen on luultavimmin tanssi tms. Yksi helppo esimerkki on vaikkapa Zumba johon ei tarvitse erityistä taitoa, mutta kiinteyttää hyvin koko kroppaa. Lihasmassaa ei siis ole varsinaisesti tarkoitus hankkia?
Tän oli pakko olla vitsi? :hyvä:

Ihan tottako tosiaan luulet, että Jillian on saanut tuon kropan "zumbaamalla".. Jos nollista lähdetään, niin ainakin semmoset 3-4 vuotta sanoisin menevän tuollaisen kropan hankintaan naiselta ja ihan punttisalilla.

Tän oli pakko olla vitsi? :hyvä:

Ihan tottako tosiaan luulet, että Jillian on saanut tuon kropan "zumbaamalla".. Jos nollista lähdetään, niin ainakin semmoset 3-4 vuotta sanoisin menevän tuollaisen kropan hankintaan naiselta ja ihan punttisalilla.

Siis ketä? En tiedä zumbasta tai mistään muustakaan tanssista mitään, mutta se/mikä tahansa muu tanssi lienee aika hyvä tapa kiinteytyä.

Siis ketä? En tiedä zumbasta tai mistään muustakaan tanssista mitään, mutta se/mikä tahansa muu tanssi lienee aika hyvä tapa kiinteytyä.

Tanssi lisää lähinnä tasapainoa, koordinatiota, notkeutta, kestävyyttä ja lihasvoimaa. Tietysti tanssilajista riippuen. Zumbaa en kommentoi, koska en ole sitä ikinä kokeillut.

Nimimerkillä tanssia 10 vuotta harrastanut.

Omalla kohdallani on myös tilanne, että ei ole puoleen vuoteen ollut mahdollisuutta käydä salilla (aiemmin kyllä aktiivisesti), joten olen treenannut täysin omaa painoa vastuksena käyttäen.

http://jasonferruggia.com/top-20-bodyweight-exercises-for-building-muscle-strength/

Tuosta löytyy erinomaisia liikkeitä. Olen itse tehnyt tuolta listalta liikkeitä, jotka fysiikkani mahdollistaa :) Noista moniin liikkeisiin tarvitsee joitain peruslaitteita esim. leuanveto tangon (suosittelen ehdottomasti hankkimaan!) tai dippilaitteen. Nuo yleensä löytyy jostain pururadan varrelta, eikä välttämättä ole huono idea juosta pari kilsaa kotoolta pururadalle ihan alkulämmittelynä (jos sellainen löytyy jostain lähistöltä).

Alunperun olin melko skeptinen, että saisin mitään oikeastaan aikaan noilla liikkeillä tai että ne korvaisivat kuntosalin, mutta olen erittäin tyytyväinen tuloksiin. Olen jopa löytänyt joitain "uusia lihaksia", joita en ollut edes huomioinut kropassani olevan :) Ainoa liike minkä tahtoisin lisätä on maastaveto, jolle en ole keksinyt mitään korvaavaa liikettä. Kun tästä kohta pääsen taas palailemaan salitreeniin, niin ihan varmasti sisällytän treeniin joitakin bodyweight liikkeitä!

Voi herranjumala että täällä on taas pysytty hienosti aiheessa. :D

Jos joku ei halua treenata salilla, ei todellakaan ole pakko treenata salilla. JOku jo ehdottikin kahvakuulan (kannattaa alkuun hankkia kaksi, kevyempi 4 kg ja raskaampi 8-10 kg) hankkimista ja minä liityn tähän kuoroon myös. Erinomainen tapa kasvattaa voimaa, liikkuvuutta ja jonkinverran (lihas)massaa, joskin naisen ei tarvitse kaapiksi tuloa pelätä. Toiminnallista ja hauskaa treeniä, ehdottomasti!!

Back
Ylös Bottom