Kommenttia ohjelmasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keiko-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
Elikä nyt hiomisen jälkeen tuo ohjelam näyttää tältä:

1. päivä

Penkki 2x
Vinopenkki kp 2x
Etureidet 3x
Prässi/kyykky 3x
Ranskalainen punnerrus/ojentajatalja 2x
Kapea penkki 2x
Sivu/etu/takaviparit 2x
Pystypunnerrus/pystysoutu 2x
Vatsat 2x3x

2. päivä

Leuat/ylätalja 3x
Alataljasoutu/kulmasoutu 3x
Takareidet istuen 3x
SJMV 2x
Pohkeet 4x
Scott-hauis/hauis seisten 3x
Ranteet molempiin suuntiin 3x
Kyljet 3x
Alaselkä 3x

Ja 8 päivän kierto eli joka toinen päivä tekemistä. Kommentteja?

Keiko- sanoi:
Ja 8 päivän kierto eli joka toinen päivä tekemistä. Kommentteja?

Minä kyllä saisin 8 päivän kierrolla vaan joka neljäs päivä tekemistä. 1 (1) treenipäivä, 2 lepo, 3 lepo, 4 lepo, 5 (2) treenipäivä, 6 lepo , 7 lepo ja 8 lepo. Jos joka toinen päivä teet niin eikös se sillon ole 4 päivän kierto? Eka treeni, lepo, toka treeni, lepo ja alusta.

Pientä fiksaamista minun mielessä ohjelmassa olisi. Raskaimmat liikkeet pitäis olla ennen noita kevyempiä eli esim. prässi/kyykky ennen reiden ojennuksia, kapea penkki ennen ranskalaisia punnerruksia, SJMV ennen takareidet istuen liikettä jne.

ZweCCo sanoi:
Minä kyllä saisin 8 päivän kierrolla vaan joka neljäs päivä tekemistä.
Eipäs nussita pilkkua ;)

Mutta, ohjelma vaikuttaa ihan hyvältä, mutta järjestyksiä kannattaa vaihtaa, ellet halua käyttää noita etukäteisväsytykseen. Selän kanssa kannattaa olla varovainen, sillä se ottaa helposti nokkiinsa, kun tehdään takakyykkyä ja maastavetoa pari kertaa viikossa. Siirrä myös olkapäät treenattavaksi ennen ojentajia, elleivät ne ole pahasti edellä. Saat pystypunnerrukseen mukavammat romut liikkeelle.

ZweCCo sanoi:
Pientä fiksaamista minun mielessä ohjelmassa olisi. Raskaimmat liikkeet pitäis olla ennen noita kevyempiä eli esim. prässi/kyykky ennen reiden ojennuksia, kapea penkki ennen ranskalaisia punnerruksia, SJMV ennen takareidet istuen liikettä jne.

Ei se välttämättä mikään itseisarvo ole. Reidenojennuksilla monet varmistavat, että reidet sippaavat ennen pakaroita, kapeassa penkissä ojentajat ennen etuolkapäitä. Itse tosin suosin moninivelliikkeitä ensin mutta täällä usein unohdetaan, että on monta hyvää tapaa tehdä asioita. Mikä toimii toisille, ei toimi kaikille...

Totta turiset Big Evil. Voidaan noita liikkeitä myös etukäteisväsytykseen käyttää. Oletin nyt vaan kuitenkin että ei ja yleisesti parempi on tehdä ne raskaat ensin. Minua ainakin on niin aina neuvottu. Näköjään ei kannata siirtää muilta saatua tietoa eteenpäin. :nolo:

EDIT: Turha täällä muuten on ketään yrittää edes auttaa tai sitten saisi kirjoittaa jo kirjan kokoisia vastauksia näihin. Tosiaankin toimivia systeemejä on niin monia erilaisia. Yleensä kai neuvotaan yleistäen niinkun itsekin tein. Yleisintä käsittääkseni on tuo että ensin raskaat ja sitten kevyet? :piis:

Nytte ku äkäsesti katoin niin mielee tuli että rintapäivänä tekisin melkei sillee et 1päivä: pena 2*6 ja toisena rintapäivänä sitte vinopena 3*8-10, Dippiä vaihteluna ojentaja/olkapäille. Pohkeille sillee et 2päivänä 3-5*15-20 seisaltaa ja toisena kakkos päivänä istualtaa 3-5*15-20. Ruokaa rutkasti ja homma pelaa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei minunkaan mielestäin tarvita mitään lisää rinnalle. Yleensäkin 2 eri liikette per lihasryhmä en 2-jakoisessa jo maksimimäärä. Pienemmille lihasryhmille riittää yksi liike, tosin kannattaa suosia sitä, että vaihtaa sitä liikettä aina joka toiseen treeniin, saa hyvää vaihtelua näin.

Ja tuosta reisient treenaamisesta senverran, että sitäkin voi vaihdella niin, että tekee joka toisessa treenissä sen etukäteisväsytyksen, eli esim. etureisille ensin ojennukset ja sitten kyykyt ja taas toisella kerralla toisinpäin.

ZweCCo sanoi:
Totta turiset Big Evil. Voidaan noita liikkeitä myös etukäteisväsytykseen käyttää. Oletin nyt vaan kuitenkin että ei ja yleisesti parempi on tehdä ne raskaat ensin. Minua ainakin on niin aina neuvottu. Näköjään ei kannata siirtää muilta saatua tietoa eteenpäin. :nolo:

EDIT: Turha täällä muuten on ketään yrittää edes auttaa tai sitten saisi kirjoittaa jo kirjan kokoisia vastauksia näihin. Tosiaankin toimivia systeemejä on niin monia erilaisia. Yleensä kai neuvotaan yleistäen niinkun itsekin tein. Yleisintä käsittääkseni on tuo että ensin raskaat ja sitten kevyet? :piis:

Tarkoitus ei siis ollut missään nimessä vittuilla. Kyllä hyvä neuvo, joka on itsellä toiminut, kannattaa usein siirtää eteenpäin. Halusin vain muistuttaa etukäteisväsytyksen olemassaolosta ja sen toimivuudesta joillekin... :thumbs:

Olen myös miettinyt 4-jakoiseen siirtymistä, kun tuntuu että paikat ei aina tuu kipiäks/tunnu muuten hyvältä kahden liikkeen jäljiltä. Tuossois tommone:

MA

Rinta, hauikset, forkut
-Penkkipunnerrus tanko / kp x3
-Vinopenkki kp / tanko x3
-Ristitalja / peck-deck / viparit maaten x2
-Hauis tanko / kp x3
-Hauis scott kp / tanko x2
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Rannekääntö x3

TI

2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6

KE

Lepo

TO

3. Olkapäät, ojentajat
-Vipunostot sivulle x2
-Vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko / kp x3-4
-Kapea penkki x3
-Rankalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x2

PE

Nopeuspenkki x8

LA

4. Selkä, epäkkäät
-Kulmasoutu tanko / kp x 3
-Alatalja x 3
-Ylätalja leveä / leuanveto x3
-Ylätalja kapea x3
-Kohautukset x3

SU

Lepo

Keiko- sanoi:
Olen myös miettinyt 4-jakoiseen siirtymistä, kun tuntuu että paikat ei aina tuu kipiäks/tunnu muuten hyvältä kahden liikkeen jäljiltä.
Ei kannata lähteä sellaiseen kierteeseen, että treeniohjelma vaihtuu tasaisen tiheästi. Onko kehitystä tullut tuolla 2-jakoisella. Elikkäs oletko saanut lisätä rautaa liikkeisiin? Jos kehitystä on tapahtunut tasaisesti niin ei kannata varmaan lähteä vaihtaan ohjelmaa, ellei kiinostus treenata tuolla 2-jakoisella ole lopahtanut (mitä se nyt ilmeisestikkin vähän ainakin on).

Eipä ole tuon (tiedän, vaatis kärsivällisyyttä mut juu :) ) reilun parin kuukauden mittaisella jaksolla melkein mitään. Ja kun usein tuntuu että tuo kaksi liikettä ei saa aikaan mitään kivaa kipua/vastaavaa seuraavaksi päiväksi vaikka tekisin miten tappiin.

Keiko- sanoi:
Eipä ole tuon (tiedän, vaatis kärsivällisyyttä mut juu :) ) reilun parin kuukauden mittaisella jaksolla melkein mitään. Ja kun usein tuntuu että tuo kaksi liikettä ei saa aikaan mitään kivaa kipua/vastaavaa seuraavaksi päiväksi vaikka tekisin miten tappiin.
Pidäthän treenipäiväkirjaa liikkeistä, eli olet perillä mitä olet liikkeessä viimeksi tehnyt? Jos tosiaan progressiota ei ole havaittavissa, niin ilmeisesti treeni ei mene perille. Voi tosin olla ruokailustakin kiinni, mutta kun lihaskipu loistaa poissaolollaan niin varmaan ärsyke jää liian vähäiseksi. Suosittelisin nyt, että jatkat vielä kaksijakoisella ja yrität parantaa sarjoja (enenmmän toistoja/lisää painoa). Jos tuo ohjelma vaihtelisi siten, että että sinulla olisi yhteensä 4 erillaista treenipäivää niin voisi olla mahdollista saada progressiota ainakin näin alussa joka liikkeeseen joka kerta. Kannattaa yrittää keskittyä sarjoihin paremmin ja pakottaa itsensä parantamaan edellisen kerran suoritusta.

Sehän siinä juuri onkin, olen aina yrittänyt lisätä painoa vaikka ei täyttä sarjaa menisikään, lisäksi tykkään tehdä täysillä. Yleensä ainoastaan ojentajat ja rinta tulevat kipeäksi.

Ja tuossa nelijakoisessa ehdotelmassa tuosta perjantain nopeuspenkistä tuskin tulisi kovin nopeaa, kun edellisenä päivänä on rääkätty ojentajat ja olkapäät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom