Kommenttia mun dieetistä - tiukaks hyvissä ajoin ennen kesää!

Tarkoitus ois vähän tuota kertynyttä löysää polttaa niin tässä ois vähän omaa kyhäelmää dieetille.. tuo Boosteri vie multa kokonaan nälän joten en tiiä et saanko sit syötyä (varsinkaan hiilaripitoinen ei uppoa) kovinkaan paljoa, mut toivottavasti saan..

Aamupala: (n. klo. 7.00-8.00)

2kpl Thermogenic Booster
5kpl Cofi-tabs
2kpl Multitabs neo
1g C-vitamiinia (poretabletti)
1 tabletti multivitamiinia
pari leipää
paljon juustoa
paljon lihaa
pari lasia maitoa

Kouluruoka: (n.klo. 11.00-12.00)

5kpl Cofi-tabs
Ruokaa
Pari lasia maitoa

Lounas: (n. klo. 16.00)

Kotiruokaa (vähän hiilaripitoista, paljon rasvaa ja proteiineja)
Juomaksi pari lasia maitoa

Välipala / palautusjuoma: (n. klo. 18.00-19.00)

Paljon proteiinia (n.40g, ProSlowta jos välipala, nopeaa heraa jos palkkari)
Vähän hiilareita mukaan jos palkkari
kreatiinia ja glutaa vielä tähän 5g lisäks jos palkkari

Iltapala: (ennen klo. 21.00)

vaikka yks leipä ja siihen juustoa ja makkaraa paljon
juomaks vettä tai funlightia

...kommentoikaas. Hyviä rasvoja ei tosiaan oo, mut mietin että tuonne voisin ottaa iltapalalle lusikallisen rypsäriä mukaan jos vaan saatan..

Vähän paha kommentoida, kun ainoastaan kofeiinin määrä on kerrottu tarkasti. Meinaatko tosiaan vetää sitä gramman jo ennen puolta päivää? Noin muuten näyttää aika "leipää ja jogua" -dieetiltä, kts malliksi esim tämä

3 monivitaamiinipilleriä kerralla?
1 g kofeiinia muutaman tunnin sisään?

*huh huh*

Acute caffeine poisoning gives early symptoms of anorexia, tremor, and restlessness. Followed by nausea, vomiting, tachycardia, and confusion. Serious intoxication may cause delirium, seizures, supraventricular and ventricular tachyarrhythmias, hypokalemia, and hyperglycemia. ?Chronic high-dose caffeine intake can lead to nervousness, irritability, anxiety, tremulousness, muscle twitching, insomnia, palpitations and hyperreflexia. For blood testing, cross-reaction with theophylline assays will detect toxic amounts. (Method IA) Blood concentration of 1-10 mg/L is normal in coffee drinkers, while 80 mg/L has been associated with death.

Edit: Unohtui linkki:http://members.aol.com/seanborg/mtdew/caffeine.htm#2
Ja kun editoidaan, niin pistetääns samasta lähteestä:
Caffeine increases the level of circulating fatty acids. This has been shown to increase the oxidation of these fuels, hence enhancing fat oxidation. Caffeine has been used for years by runners and endurance people to enhance fatty acid metabolism. It's particularly effective in those who are not habitual users.

Caffeine is not an appetite suppressant. It does affect metabolism, though it is a good question whether its use truly makes any difference during a diet. The questionable rationale for its original inclusion in diet pills was to make a poor man's amphetamine-like preparation from the non-stimulant sympathomimetic phenylpropanolamine and the stimulant caffeine. (That you end up with something very non-amphetamine like is neither here nor there.) The combination drugs were called "Dexatrim" or Dexa-whosis (as in Dexedrine) for a reason, namely, to assert its similarity in the minds of prospective buyers. However, caffeine has not been in OTC diet pills for many years per order of the FDA, which stated that there was no evidence of efficacy for such a combination.

Ruokavaliosta sen verran, että pyri syömään aamupalalla proteiinia ja hiilareita. Jätä iltapalalta hiilarit kokonaan pois ja ota tilalle proteniinia ja rasvaa ja ehkä vihreitä kasviksia. Treenin jälkeisinä päivinä voisit syödä myös täysipainoisen aterian tunnin päästä palkkarista. Huolehdi myös niistä välttämättömistä rasvahapoista.

http://laam.ath.cx/ruoka tolla kantsii säätää sitä ruokavaliota kuntoon, saat laskettua ravintoainejakauman melko tarkasti. Tuolta löytyy myös kulutuslaskuri ja sit vaan kalorit 500kcal alle kulutuksen niin luulis läskin lähtevän :)

Amerikan Jeesus sanoi:
Iltapala: (ennen klo. 21.00)

vaikka yks leipä ja siihen juustoa ja makkaraa paljon

Tommoset leivät ja makkarat ainakin pois iltapalalta jos rasvaa kerran halutaan polttaa eikä lisätä sitä. Tilalle jotain hyvää protskua: tonnikalaa, rahkaa, protskudrinkki hitaammin imeytyviä protskuja tms.

Eikä tommoset juusto-makkaraleivät mitään parhaita mahdollisia dieettiruokia muutenkaan ole.

Kofua ei munkaan mielestä oo mitään ideaa popsia tommosia määriä.

Jotain muutakin piti sanoo, mutta ei kulje nyt oikein ajatus kun katon Pulp Fictionin loppua tässä samalla videolta joten antaa olla.. :)

Tämmösiä lyhyitä mutta silti varsin ytimettömiä asioita heräsi kun nopeasti lukaisin:

1. Niin kauan kun ruokaa syödään "hiukan sitä ja tätä", "pari tollasta ja tällasta" tai "jonkun verran tätä ja sitä" niin tuppaa menemään väkisinkin persiilleen. Excel-laskureita on netit pullollaan ja multakin irtoaa jos privalla haluat. Hakkaat sinne safkat tarkalleen niin tietää ainakin mitä syö, sillon on helppo pudottaa/laskea kaloreita juuri sen verran kuin pitää. Lisäksi helpottaa suunnitelmallisuutta kun tietää mitä seuraavana päivänä pitää syödä.

2. 5 kertaa päivässä kun syö niin IMO mahtaa olla vaikeeta saada ahdettua tarpeeksi kaloreita napaan jos syö puhdasta ruokaa. Itse syön 2700-3000 kaloria ja jaan ne seitsemään safkaan päivän aikana. Siltikin tuppaa välillä napa repeämään.

3. Toi kofeiiniannos alkaa olemaan jo hiukan liikaa. Sitähän apteekin sedän mukaan käytetään myös nukahtamiseen juuri suuremmilla annoksilla. Eikös sitä joskus ollu jonkun pakkikin aika kovilla kovemmilla annoksilla.

4. Treenin jälkeen vetäsen itse pieruheraa siten, että itse proteiinia on n. 60g. Aikamoista liisteriä siitä tulee mutta menee kiukulla alas. Sitten treenin jälkeen tunnin päästä olisi kiva syödä tuhdimpi ateria, ei pelkkää leipää tai sellasta. Leivät muutenkin tuonne aamupalalle (hiilareita eniten aamulla, vähennä iltaa kohti).

5. Kreaa ja glutaa enemmän koneeseen. Ite otan kreaa ja glutaa 15g päivässä, tuppaa vaan välillä unohtumaan mutta jos joku olisi viisaampi :) Ymmärtääkseni tuon kokoiset annokset vastaa ravintoarvoiltaan samaa kuin nuolaisisit kämmentäsi [(c) Tomi]

6. Rahkaa kannattaa vedellä jos siitä sattuu tykkäämään. Lidlistä milbonan moottoriöljyä menee normaalina päivänä 1000g, ei tunnu pitävän kauheasti nälkää joten voi vedellä runsaasti ja siten saa paljon protua.

Eipä tässä muuta tällä erää. Korostan nyt, että nämä ovat minun mielipiteitäni eivätkä mitään kiveenhakattuja totuuksia mutta ainakin minulla ne toimivat.

Heh.. Ihan asiallisia kommentteja ja tällaisia odotinkin.

Tuosta kofeiinista olen kuitenkin vähän poikkeavalla linjalla. Minulle kun ei pienet annokset mitään vaikuta! Nykyään olen saattanut aamulla ensimmäisenä popsia 800mg kofeiinia ilman sen kummempia ongelmia ja kyllä siinä huomaa jo jotain vaikutusta kun vertaa vaikkapa 400mg annokseen joka ei mitään vaikuta. Ajattelin vaan jakaa tämän määrän ja samalla lisätä sitä.

Sitten tosiaan kun en oikeen tiiä mitä toi Multitabs neo sisältää ku siitä tuoteselosteesta ota Erkkikään selvää.. No tuskin siitä haittaa on jos niitä pari ottaa mut voin kyllä puottaa määrän yhteen. Sit ton C-vitamiinin vois varmaan jonki aterian yhteydes ottaa ku noista multivitamiineista tulee sitä jo tarpeeks aamusta..

Kreaa ja glutaa en ala lisäämään koska sillä ei ole minulle kummempaa vaikutusta.

Joo no oon laskenu nuo ruokien määrät monesti mutta kuka niitä niin pilkulleen noudattaa ees. Eli ateriat on jotain 900-1000kcal ja muut yhteensä on sit about 1000kcal, eli pikkusen alle 3000kcal ois tää alotus millä lähen puottaan painoa.

Aika suurelta toi sun kofeiinin määrä kuulostaa. Miksi ylipäätään haluut ottaa kofeiinina? Ellet sitten aamulenkille ole joka päivä menossa..
Muutenkin, tuo kofeiini menee aika turhaks hifistelyks kun käsitys ruokavaliosta on:
Joo no oon laskenu nuo ruokien määrät monesti mutta kuka niitä niin pilkulleen noudattaa ees. Eli ateriat on jotain 900-1000kcal ja muut yhteensä on sit about 1000kcal, eli pikkusen alle 3000kcal ois tää alotus millä lähen puottaan painoa.

edit- Eli luulen että pointtini oli. Ensiksi ruokavalio kuntoon, sitten vasta pohdit noita kofeiini/multitabs juttuja..

Amerikan Jeesus sanoi:
Tuosta kofeiinista olen kuitenkin vähän poikkeavalla linjalla. Minulle kun ei pienet annokset mitään vaikuta!

Kai tiedät että ECAn ei tarvitse täristää tai tuntua välttämättä muutenkaan toimiakseen rasvanpolttajana?

Kotiruokaa-kohdassa pisti vähän mietityttämään: "Vähän hiilareita, paljon proteiinia ja rasvaa".. Miksi väen vängällä vetää paljon rasvaa? Eihän tuo muutenkaan mikään keto-dieetti ole..

Nyt järki käteen ja pois tollaiset järjettömät kofeiinimäärät. Mitä luulet olevan hyötyä tollaisista "jätti" annoksista? Ja samaa mieltä Mäntin kanssa, että peruasiat ruokavaliossa kuntoon ja sitten vasta kikkailemaan kofeiinien sun muiden kanssa.

Oletko käyttänyt tuota boosteria aikaisemmin? Purnukan mukainen annostus taitaa olla 3 kapselia / päivä ruokailujen välissä. Kokeile ottaa toinen noista boostereista n. 30-45 min ennen treeniä + 200-300 mg coffein. Kannattaisiko miettiä kofeiinin vähentämistä?

Olen purkillisen käyttänyt tuota aikaisemmin ja totesin että ei se potkinu enää viikon päästä mitenkään tuolla suositellulla annostuksella. Ja yleensä parhaat tulokset saadaan kun otetaan kunnolla noita aineita.

Niin ja kuten totesin niin about viikon sisään mulla katoaa tuo nälän tunne sit kokonaan että sen jälkeen sit alan vetään tarkemmin tuota safkaa. Ja se tosiaan on vaikea arvioida miten noista koulu ja kotiruoista jakaumat saa. Pyrin vetään pottua ja makaroonia mahollisimman vähän (vähän hiilareita) ja lihaa paljon (paljon proteiinia ja useasti myös paljon rasvaa). Mukana aina tietenkin raejuustot kun kotona syön.

Ja tämähän on vasta dieetin aloitusta varten suunniteltu ruokavalio. Kunhan tämä lakkaa tuomasta tuloksia niin tiukennan ja tarkennan ruokavaliota. Siihen asti meen tällä jos tää lähtee toimimaan, ainakin reippaasti vähenee iltasyöminen mut muuten pysyy suht normaalina.. annoksia tosin aattelin pienentää..

Niin ja mitä haittaa tuosta suuresta cofu määrästä on?

JSmith: en tienny..aluks sillä oli sellanen vaikutus mut se katos nopeesti eikä tullut takas kuin annosta lisäämällä.

Luni: Kolme vuotta oon noita käyttäny ja tiedän sen perusteella miten ne minuun vaikuttaa.. Miksi niitä pitäisi niin paljon käyttää? Eihän kukaan käskisi käyttämään ollenkaan jos en olisi todennut omaavani niitä.. luulisin.

Amerikan Jeesus sanoi:
JSmith: en tienny..aluks sillä oli sellanen vaikutus mut se katos nopeesti eikä tullut takas kuin annosta lisäämällä.

Sorry, mutta kuulut siihen joukkoon ihmisiä joiden takia lääkeyhtiöt ovat saanut vettä myllyynsä. Eipä tarvittu kuin muutama yliannostus, kauhea mediamyllytys ja nytpä yrttiefua ei jenkeissä enää kaupan hyllyltä saakaan. (Eikä kohta synteettistäkään.)

"Varmuuden vuoksi tripla-annos" -ajattelulla saadaan monesti moninkertaiset haittavaikutukset mutta ei mitenkään varmasti edes lisähyötyä.

Amerikan Jeesus sanoi:
Olen purkillisen käyttänyt tuota aikaisemmin ja totesin että ei se potkinu enää viikon päästä mitenkään tuolla suositellulla annostuksella. Ja yleensä parhaat tulokset saadaan kun otetaan kunnolla noita aineita.

Nyt käytät kuitenkin pienempiä annoksia threadin mukaan?

Samaa mieltä Timban kanssa tuosta perusruokavaliosta. Ne kuntoon ensin. Hyviä ohjeita onkin tullut yllä.

Heikki sanoi:
Amerikan Jeesus sanoi:

Nyt käytät kuitenkin pienempiä annoksia threadin mukaan?

No voishan tuota jakaa vaikka siten että ottaa aamulla yhen boosterin ja 300mg cofua ja sit siinä 12 maissa saman satsin.. kuulostas varmaan järkevämmältä :) ..Mitäs oireita tuosta muuten sit on ilmennyt kun paljon vetää?

Juoppo sanoi:
Vähän paha kommentoida, kun ainoastaan kofeiinin määrä on kerrottu tarkasti. Meinaatko tosiaan vetää sitä gramman jo ennen puolta päivää? Noin muuten näyttää aika "leipää ja jogua" -dieetiltä, kts malliksi esim tämä
wtf? Meikän ohjelma on fame :D

On olemassa helpompia ja nopeampia tapoja kiduttaa itseäsi, paitsi tietenkin jos olet masokisti. Myöskään painonpudotus ei tuolla sinun ohjelmallasi ole sitä optimaalisinta.

Elikä luepas F.A.Q läpi ja käytäpä hakua vielä tiedonjatkeeksi.

:david:

pollo sanoi:
On olemassa helpompia ja nopeampia tapoja kiduttaa itseäsi, paitsi tietenkin jos olet masokisti. Myöskään painonpudotus ei tuolla sinun ohjelmallasi ole sitä optimaalisinta.

Elikä luepas F.A.Q läpi ja käytäpä hakua vielä tiedonjatkeeksi.

:david:

Miten tämä posti liittyy mihinkään?

Mulla kun ei tuota ylimääräistä ole poistettavana kuin jotain 5kg (tavoite jotain tuollaista) ja tilanne on jo nyt ihan hyvä niin miksi hemmetissä mun pitäis ottaa ihan saatanan rankka muutos ruokailuihin nopeasti? Tässä nyt mitään hirmu tahtia tarvi puottaa painoakaan kun kesäänkin on vielä aikaa. Eli hiljakselleen tarkoitus on parantaa tuota ruokailua kun siten siihen tottuu parhaiten...

Back
Ylös Bottom