Kommentteja selkä hauis yhdistelmästä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rubber
  • Aloitettu Aloitettu
neutraali sanoi:
Ant ei ole oikeassa jos teet rinnan ja olat 1päivänä niin et kyllä pysty panostaan 2päivänä täysillä ojentajiin. Muutenkin jos 4jakoisella teet niin 2treeniää, lepo, 2treeniiä, 2lepoa ja homma alusta.
Itse tekisin tällaisella jaolla:
1 päivä Rinta, hauis
2 päivä Jalat
lepo
3 päivä Ojentajat, olkapäät
4 päivä Selkä
lepo
lepo

Toi on hyvä jako, mullakin usein käytössä (tosin nyt kuurilla 5 treeniä viikossa joten jokainen lihasryhmä erikseen; vatsaa 2-3 sarjaa kerran viikossa).

Rubber sanoi:
Nyt on vaan alkanut tuntua siltä että kehitys on pysähtynyt. Olen törmännyt samaan asiaan aiemminkin mutta nyt ei oikeen mikään tunnu auttavan. Suurin ongelma on tällä hetkellä "tuntuman" saaminen selkään.

Rubber: kirjaatko suorituksesi ylös? Itse kun aloin näin tekemään, nousi treenipainot kuukaudessa n. 15 %. Eli aiemmin olin tehnyt pitkän ajan samoilla painoilla samoja toistoja, mutta kun aloin kirjaamaan ja seuraamaan tuloksia, parani myös treeni huomattavasti.

Treenaajan "mieli" jää nopeasti tekemään samaa vanhaa ja näin kehitys ei mene eteenpäin.

Teme

Rubber sanoi:
Eli kertokaas mitä mieltä olette. Taustaa treenaan kolme kertaa viikossa. Ja jaottelu on 1.selkä hauis, vatsat 2. jalat 3. rinta olkapäät, ojentajat

Nyt on vaan alkanut tuntua siltä että kehitys on pysähtynyt. Olen törmännyt samaan asiaan aiemminkin mutta nyt ei oikeen mikään tunnu auttavan. Suurin ongelma on tällä hetkellä "tuntuman" saaminen selkään.

Elikäs selkäreenini:

lämmittely soutulaitteessa 5 min
Ylätalja eteen 3*10
Kulmasoutu kp:llä 3*8
Alatalja tai kulmasoutu tangolla 3*8
ja lopuksi pari sarjaa ylätaljalla taakse

hauikset saavat epäsuotaa/suoraa rasitusta jo tuosta mielestäni kohtalaisesti joten en tee kuin 3*8 scotissa kulmatangolla tai suoralla tangolla seisten ja lopuksi pumppi kp:llä

Itse olen tehnyt 8 vuotta selän ja hauiksen samana päivänä. Siinä hauikset lämpenee ja 1-2 liikettä hauiksille riittää vallan mainiosti.

Tälläsel ohjelmal olen treenannut

Leuka eteen
Alatalja
Kulmasoutu kp

Hauiskääntö suoral
ja joku eristävä liike esim ristikkäistaljas...

M.veto on aina eripäivänä. Ja vuorottele liikkeitä. Välillä kulmasoutu tangolla ensin ja sitten vaikka leuta vastaotteella.

muista aina että mies vie painoa eikä toisinpäin :)

Back
Ylös Bottom